Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » čtv led 14, 2021 17:33

Zdraví Vás, pročetl jsem tady již mnoho témat ohledně vstřikovačů,testů pomocí přepadů,divných startů motorů,spotřeb paliva a diagnostik, ovšem na moji otázku jsem nenašel uspokojivou odpověď.
Jedná se mě o to,že v poslední době se mě začala zvedat průměrná spotřeba a už jsem z 6,4l na 7,6l. Je pravda, že s autem jezdím do práce a z práce 5km takže se moc neohřeje, ovšem to už takhle jezdím 5let a až teď se to začlo zvedat. ovšem to není to co by mě trápilo. Vypozoroval jsem poslední dobou i to, že při ranním startování to chytá o něco hůře než tomu bývalo a je cítít, že motor naskočí jako by 2-3 válce ale do 2 sekud jede v pohodě. Divný je, že když 2x zažhavím zasebou,tak není problém a chytne na druhé otočení uplně v pohodě na všechny 4 válce. Přisuzoval jsem to žhavičům, tak jsem je demobtoval a ty jsou OK i žhavění zřejmě funguje, protož když nechám otevřené dveře, tak při žhavení je vidět malinko na osvětlení pokles napětí. Mám podezření na špatné vstřikovače (mají našlapáno 230.000km),objednal jsem sadu na testování pomocí přepadu (protože Siemen vstřikovače s otvorama) a o víkendu to testnu.
Nebo by eventuelně mohla být chyba ještě někde jinde, chápu že bez diagnostiky je to asi hloupá otázka, spíš jestli s tímto problémem se někdo už setkal?
Diagnostiku se mě pomocí PiClypu zatím nepodařilo rozchodit, nové OBD II s čipem 1,5 co jsem koupil nereaguje, tak čekám na jiný z aliexpresu. Pokud rozchodím tu diagnostiku a budu muset koupit repasované vstřikovače, budu schopen pomocí ní přepsat kodování vtřikovačů? Jde mi o to abych to rezozkuchal a pak nezjistil, že nepřepíšu kody a budu v háji. Nebo když pošlu svoje vstřikovače na repas a zapíši si podle original kódů na těle vstřikovače kde který byl a dám je pak zpět, tak to bude v pohodě?

rbiciste
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát led 08, 2021 09:23
Bydliště: Divec u HK

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od rbiciste » pát led 15, 2021 08:36

Motor 1.5 DCi neznám, ale u mého FIAT 1.9 JTD dělal přesně tohle zanesený EGR ventil. Auto také hůře jelo ve spodním spektru otáček asi do 2500 otáček. Diagnostika nic nehlásila.
Návod např. zde https://www.youtube.com/watch?v=PCRHsns7nNk
Video jsem prolétl, ale zdá se mi, že zapomněl vyčistit elektromechanickou část. Tu je někdy taky potřeba rozhýbat a vyčistit.
Já použil na čištění EGR a Turbo Cleaner z autokelly. Nejlépe to nechat odmočit přes noc. :)
Volvo V70 D2, 88 kW (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014)
ex Alfa Romeo 147 JTD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet, Saturn, SAAB, Ford, Peugeot, Renault ...)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » pát led 15, 2021 11:03

Test vstřikovačů je až to úplně poslední, co bych dělal.

Ty žhavicí svíčky v háji budou a ne, že ne. A pak bych se podíval na tlaky v gumách, brzdy, termostat a diagnostiku senzorů, zejména teplotních.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

rbiciste
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát led 08, 2021 09:23
Bydliště: Divec u HK

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od rbiciste » pát led 15, 2021 12:56

Jak jsi testoval žhaviče? Mělo by stačit změřit odpor vůči kostře bez vyndávání. Pokud je odpor velmi malý, je vadný.
Pokud budou v pořádku, tipoval stejně EGR. Na krátké tratě se zanáší a jednoho dne se prostě zasekne.
Volvo V70 D2, 88 kW (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014)
ex Alfa Romeo 147 JTD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet, Saturn, SAAB, Ford, Peugeot, Renault ...)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » pát led 15, 2021 15:04

Tenhle motor má piezzo vstřikovače. Žádný odpor na nich nezmeříš.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

rbiciste
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: pát led 08, 2021 09:23
Bydliště: Divec u HK

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od rbiciste » pát led 15, 2021 15:32

Mluvím o žhavičích nikoliv o vstřicích.
Volvo V70 D2, 88 kW (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014)
ex Alfa Romeo 147 JTD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet, Saturn, SAAB, Ford, Peugeot, Renault ...)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » pát led 15, 2021 17:28

Sorry, blbě čtu.

U žhavičů je blbost měřit odpor. Ten je tak malý, že k tomu musí být poměrně přesný měřící přístroj. Obyčejným multimetrem je to natolik nepřesné, že výsledek měření není relevantní.
Nejlepší je, jako u všech tepelných zdrojů, měřit proud. Ampermetr s rozsahem aspoň do 20 A. Po připojení musí proud vyskočit na hodnotu cca 15-18 A a pomalu klesat až na hodnotu méně než 8 A.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » pát led 15, 2021 20:19

Žhaviče byly venku z auta, je to práce na 15 minut. Při připojení na baterii do 4 sekund nahžaví bez problému a vypálené nejsou. Všechny čtyři jsem měnil loni v únoru a EGR byl venku na jaře a byl v pohodě čistý, bez jakéhokoli zakarbonování, byly dělané i rozvody a vodní pumpa.Brzdy kontroluju 2x do roka, když měním kola na podzim (zimní kola)+promazání záhla na zadních třmenech a na jaře po zimě (letní kola) samo sebou i s dohuštěním a kontroluju hybnost zřmenů a destičky na kluzných plochách třmene. Termostat jsem měl taky podezření, ovšem při zkoušce se ohřeje nejdříve první malý okruh (hadice k chladiči a od chladiče jsou studené) a potom se otevře až velký okruh. Jediné co nemám ještě odzkoušené jsou ty teplotní čidla.Čekám na OBDčko. Divné jsou ty starty jak jsem psal výše.Kufr na test přez přepady vstřiků je doma, zítra je odzkouším a písnu jak to dopadlo. Myslíte, že po 230 tisících km nemůžou být vstřiky KO? Ještě jedno jsem zapomněl napsat,trochu houpou otáčky mezi 790-810 otáčkami, jako by pravidelně nahoru dolu, jako sinusoida.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » pát led 15, 2021 20:30

To houpání otáček dělá EGR, to je normální.

Pokud by bylo teoreticky čidlo teploty vody v háji, tedy ukazovalo špatně, může mít motor skutečnou teplotu -5, ovšem jednotka dostává jiný údaj o teplotě (obvykle vyšší). Tím motor nemusí žhavit, případně žhaví velmi krátkou dobu, čímž motor blbě startuje. Při druhém žhavení samozřejmě bude start v pořádku. Je to pouze teorie, ale stává se to.

Je nutné nechat motor aspoň 6 hodin stát, aby dokonale vychladl. Pak diagnostikou načíst teplotu paliva, vzduchu a vody. Všechny hodnoty musí být stejné. Jakmile nebudou, je to špatně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » pát led 15, 2021 20:44

Foto žhavičů... nejde připojit příloha

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » pát led 15, 2021 21:18

Sem přílohy dávat nejdou.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » pát led 15, 2021 22:49

Ty čidla teploty mám v plánu vyzkoušet jak mile rozchodím PiClyp a nebo někoho seženu z okolí jsi to má a šlapemu, nebo snad to dopadne až přijde OBD. EGR bude muset počkat do jara protože nemám teplou garáž a tam to na chvilku je než se demontuje.Ale že by po 3/4 roce byl zanešený...

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » sob led 16, 2021 08:15

Já mám 210 tisíc. EGR v životě nikdo neviděl a nemám problém. Kolega v práci má na Cliu 300 tisíc a EGR nemá problém.

Tvůj potíž je v tom, že s tím skáčeš pár metrů do práce. Jakoby nechápu, na co máš autobus s naftovým motorem na jízdu do práce. Tomu motoru to prostě nedělá dobře. Na takový způsob užívání to jednoduše není určeno.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne sob led 16, 2021 18:19, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 15:15

No nevím, auto jsem koupil od rodičů před více jak 5 lety, od té doby jak říkáš skáče do práce a z práce bez sebemenších problémů, krom klasických věcí, jako rozvody, brzy, teď naposledy tlumiče a pružiny.
Takže řešit tady proč má někdo diesel a na co je a není to bych tady fakt neřešil. Auto je staré 13 let a má 230 tisíc km. a to, že teď se vyskytl nějaký problém určitě nebude délkou moji trasy do práce a z práce. Myslím že už má asi taky nárok na nějaké to zazlobení stařeček.
Jinak dnes jsem se hecnul a výtahl ten ERG ventil a je čistý na pohodu. Přepady u 1-3 válce daly za 5 min. běhu na volnoběh 27ml paliva což není tak hrozný 4 vstřik je na c tom trochu hůř ten dal 35ml.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » sob led 16, 2021 18:19

To se mýlíš. Ten způsob jízdy a užívání vozu je pro jeho stav naprosto zásadní. Nemyslím si, že 230 tisíc km je nějak moc. Naopak, pokud bys s tím autem jezdil tak, jak se očekává a nač bylo primárně určeno, tedy delší a dlouhé trasy, najdeš klidně a bez problémů dvojnásobek bez jakýchkoliv potíží. Pět let to vydrželo..... No jo, ale už to zlobí, že?

Diesel prostě není na skákání po městě. Není. A nikdo mi to nevymluví.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 19:01

A v čem je dneska tak zásadní rozdíl mezi dieslem a benzínem? V tlakách ve válci? Diesel má vstřiky stejně jako benzín,diesel má turbo stejně jako benzín,diesel má žhaviče,benzín pro změnu svíčky,diesel má filtr pevných částit ovšem ty už se dávají i do benzínu, do dieslu leješ olej 0W-40 do benzínu 5W-40 a myslím si, že benzína stejně na 5km trati neohřeju o moc víc jako diesla protože jsem měl před tím Vectru atmosferu 2.0l benzín. Jo beru v potaz že, když budeš kupovat fungl nové auto, tak v nákladech je diesel dražší proto se nevyplatí kupovat ho když ročně najedeš 10 tisíc km. Sto lidí sto názorů.Takže už zbývá jenom elektromobil.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » sob led 16, 2021 19:57

Dělej si, co chceš. Ale evidentně o tom vůbec nic nevíš.....

Ze všeho nejradši mám zoufalce, co žádají o radu, protože sami jsou v koncích. A jakmile jim někdo radou poslouží, okamžitě jdou do opozice, všechno rozporují a všemu nejvíc rozumějí. Budeš tu oblíbený......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 20:20

Tak to jsi trefil hřebíček na hlavičku. Jenom jsem automechanik a nějakou praxi už mám taky za sebou a tvoje rada nejezdit do práce dieslovým autem je vskutku na místě. Neptal jsem se čím mám jezdit a jestli je nebo není vhodný diesel na ježdění po krátkých trasách. Pokud nemá jinou radu než vyměnit auto za benzínový tak díky.
viz cituji:
Tvůj potíž je v tom, že s tím skáčeš pár metrů do práce. Jakoby nechápu, na co máš autobus s naftovým motorem na jízdu do práce. Tomu motoru to prostě nedělá dobře. Na takový způsob užívání to jednoduše není určeno.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » sob led 16, 2021 21:20

Automechanik s nějakou praxí a nezná základní rozdíl mezi spalováním benzínu a nafty. Smutné.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 21:23

marek230177 píše:
sob led 16, 2021 21:20
Automechanik s nějakou praxí a nezná základní rozdíl mezi spalováním benzínu a nafty. Smutné.....
Pokud nemáte jiné příspěvky do tohoto tématu, než rejpání do lidí, tak se prosím už nevyjadřujte, díky.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » sob led 16, 2021 21:39

Typická odpověď člověka, kterému dojdou argumenty. Nerejpu do lidí, rejpu do pitomce, co se hrdě zove mechanikem a přitom si neví rady s vlastním autem. Kdyby to bylo něco složitýho, ale taková kravina, jasná jak facka.

Jestliže neznáš rozdíl mezi spalováním benzínu a nafty a dokážeš mi tu tvrdit, že všechny motory jsou prakticky stejný a jedině elektrika to vyřeší, pak nejsi mechanik, ale jen si tak říkáš. Jsi něco úplně jinýho.....

Spalováním nafty vznikají saze, pane. Pokud motor jezdí trvale studenej, saze postupně zaserou celej motor. A pak se po čase stane to, co teď řešíš. Už to chápeš? Takže základ toho problému je jednoznačně způsob užívání motoru na krátký vzdálenosti, ať se Ti to líbí, nebo ne.

Dělej repasi vstřiků, když myslíš, že to pomůže. Hledej problém tam, kde evidentně není. Základ toho problému je úplně jinde. Jmenuje se karbon. Zalepené kroužky, tím blbé starty a vysoká spotřeba. To je, oč tu běží, pane mechaniku.

Takže se přestaň vztekat, vyndej si hlavu z prdele a začni tou hlavou myslet. Jsi přece mechanik s nějakou tou praxí, ne?

Dekarbonizace palivové soustavy, výplach olejové soustavy, tím bych začal. A pak aditiva do nafty - trvale, při každém tankování. A bude po problému (chvíli).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 21:54

Jasný takže podle vás GO motoru protože jsou zalepené kroužky sazema, motor nemá tlaky proto to při 2x nažhavení ráno chytne úplně v pohodě na druhé otočení na všechny válce.
Tak mě řekněte jaký vliv mají saze na to jestli nažhavím jednou nebo dvakrát, rád se nechám ponaučit o této závadě. Psal jste že žhaviče budou určitě v háji a ne,že ne i kdyz jsem jasně psal ze jsou O.K., že jsem je měl venku a zkoušel jsem je.
Jinak jak jsem psal na začátku spotřeba mě teď zrovna netrápí.
Nějaká jiná rada než tady urážet ohledně toho, že nevím jaký je rozdíl mezi dieslem a benzínem a spalovaním těchto dvou látek?
Jinak hlavu v prdeli nemám, aditiva se tam lejou už více jak 10 let olej je měněný kazdých 10 tisíc kilometrů a naftový filtr každých 30 tisíc. atd.
Naposledy upravil(a) neeo74 dne sob led 16, 2021 21:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od marek230177 » sob led 16, 2021 21:56

Psal jsem to už jednou a napíšu znovu. Dělej si, co chceš.

Tyhle problémy řeším přes dvacet let. Nejčastěji u aut s naftovým motorem, které jezdí krátké trasy městským stylem. Takže fakt vím, o co jde.

Vyskočí spotřeba, houpe volnoběh, špatné studené starty. Vždycky to samé. A v drtivé většině případů pomáhá dekarbonizace motoru a výplach olejové soustavy. Chemická procedura, kterou lze udělat i doma na parkovišti za cca dvě hodiny. O žádné opravě motoru jsem tu nenapsal ani slovo.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne sob led 16, 2021 22:08, celkem upraveno 5 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 21:58

marek230177 píše:
sob led 16, 2021 21:56
Bože můj, to je debil.
[/quote
Tak jediný debil jste tady asi vy, když na normální otázku napíšete takovouhle ubohost.

neeo74
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: ned říj 28, 2012 21:42

Re: Scenic II 1,5Dci 78KW 9 2006 ranní starty a větší spotřeba

Příspěvek od neeo74 » sob led 16, 2021 22:04

Ok. tak čím to je, zatím jste,kromě měření teplotních čidel s čím souhlasím, neporadil nic co bych nezjišťoval než jsem sem napsal.
Naposledy upravil(a) neeo74 dne sob led 16, 2021 22:09, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů