Autobaterie Scenic II 1.6i
Moderátor: Moderators General
Autobaterie Scenic II 1.6i
Dobrý den,
Jakou autobaterii by jste doporučili do Renault Scenic II 1.6 83kW ?
Aktuálně je v autě Varta 74 Ah, 750 A.
Při hledání jsem narazil, že do tohoto vozidla se dává autobaterie s nižší kapacitou i startovacím proudem.
Je možná tam dát teda např. Vartu Blue Dynamic 60 Ah, 540 A?
Děkuji za odpovědi.
Jakou autobaterii by jste doporučili do Renault Scenic II 1.6 83kW ?
Aktuálně je v autě Varta 74 Ah, 750 A.
Při hledání jsem narazil, že do tohoto vozidla se dává autobaterie s nižší kapacitou i startovacím proudem.
Je možná tam dát teda např. Vartu Blue Dynamic 60 Ah, 540 A?
Děkuji za odpovědi.
Re: Autobaterie Scenic II 1.6i
Když jsem to auto koupil, byl tam ještě originál a ten byl 47 Ah, vydržela celých 9 let.......
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Autobaterie Scenic II 1.6i
Do benzínových motorizaci úplně stačí 45 až 50 Ah. Větší Aku jsou vyhozené peníze.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Autobaterie Scenic II 1.6i
Tak o vyhozenych penězích bych se hádal... V zimě ježdění jednou týdně a baterka s menší kapacitou a máš problémy... Čím větší tím lepší, méně se opotrebovava a vydrží déle...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Autobaterie Scenic II 1.6i
Zrovna od Tebe bych takovou blbost fakt nečekal.
Opravdu mi chceš tvrdit, že dvakrát větší baterka za dvakrát vyšší cenu mi v autě vydrží dvakrát delší dobu?
Ne, takhle úměra fakt neplatí. Moc se podivuji, že Ty, takový znalec problematiky, tohle připustíš.
Pokud auto jezdí často, plně postačuje "malá" baterka, protože denním provozem je v kondici. Výkon starteru pro motor 1,6 je 560 Wattů, teď jsem ho měnil ženě na Scenicu. Fakt nepotřebuje větší baterku.
Pokud auto jezdí málo, dostává na prdel každá baterka a její životnost díky nevratným chemickým změnám se zkracuje úplně stejně rychle.
Pokud dám do auta baterku 45 Ah za 1000 Kč, vydrží mi 4 roky. Odpis 250 Kč za rok. Pokud dám do auta baterku 60 Ah za 1500 Kč, budu se fakt modlit, aby vydržela 6 let a měla stejný roční odpis.
Tak nevím, o čem se bavíme.
Osobně kupuju nejmenší a nejlevnější baterky (s ohledem na typ motoru), co jsou na trhu. V Cliu je Starline 45 Ah, v Megane Starline 66 Ah, ve Scenicu 45 Ah. Mají tři roky záruku, narozdíl od jiných značek, kde jsou zpravidla pouze dva roky. A i kdyby za tři a půl roku chcípla, byla tak levná, že mě to nesere. Kdyby mi za tři a půl roku chcípla značková baterka velké kapacity za velké peníze, budu těžce nasranej, to mi věř. To se mi před časem bohužel stalo ještě na Galaxy. Tam jsem v dobré víře koupil Exide Premium 100Ah za skoro tři tisícovky. Tři roky a bylo po ní. To mě fakt jako sralo.
Na spoustě dílů do aut se nevyplatí šetřit. Ale na baterce zrovna ano.
A to ještě zdůrazním jeden fakt. Pokud dáš do Scenica zbytečně velkou baterku, budeš mít dost problém s výměnou žárovek ve světle, a to není právě trivialita.
A zdůrazním druhý fakt. Proč bych měl kupovat velkou = drahou baterku, když mám starej krám a vůbec nevím, jak dlouho ho ještě budu mít? Třeba se mi auto za dva roky rozpadne a vyhodím ho. Pak je přece buřt, že je v něm baterka za dva tisíce, co může ještě léta sloužit, když auto jde do šmelcu, ne? A zase jsou to vyhozené peníze, nemyslíš?
Ale je to jen názor, který nikomu nenutím. Ať si každý dělá, co chce.
Opravdu mi chceš tvrdit, že dvakrát větší baterka za dvakrát vyšší cenu mi v autě vydrží dvakrát delší dobu?
Ne, takhle úměra fakt neplatí. Moc se podivuji, že Ty, takový znalec problematiky, tohle připustíš.
Pokud auto jezdí často, plně postačuje "malá" baterka, protože denním provozem je v kondici. Výkon starteru pro motor 1,6 je 560 Wattů, teď jsem ho měnil ženě na Scenicu. Fakt nepotřebuje větší baterku.
Pokud auto jezdí málo, dostává na prdel každá baterka a její životnost díky nevratným chemickým změnám se zkracuje úplně stejně rychle.
Pokud dám do auta baterku 45 Ah za 1000 Kč, vydrží mi 4 roky. Odpis 250 Kč za rok. Pokud dám do auta baterku 60 Ah za 1500 Kč, budu se fakt modlit, aby vydržela 6 let a měla stejný roční odpis.
Tak nevím, o čem se bavíme.
Osobně kupuju nejmenší a nejlevnější baterky (s ohledem na typ motoru), co jsou na trhu. V Cliu je Starline 45 Ah, v Megane Starline 66 Ah, ve Scenicu 45 Ah. Mají tři roky záruku, narozdíl od jiných značek, kde jsou zpravidla pouze dva roky. A i kdyby za tři a půl roku chcípla, byla tak levná, že mě to nesere. Kdyby mi za tři a půl roku chcípla značková baterka velké kapacity za velké peníze, budu těžce nasranej, to mi věř. To se mi před časem bohužel stalo ještě na Galaxy. Tam jsem v dobré víře koupil Exide Premium 100Ah za skoro tři tisícovky. Tři roky a bylo po ní. To mě fakt jako sralo.
Na spoustě dílů do aut se nevyplatí šetřit. Ale na baterce zrovna ano.
A to ještě zdůrazním jeden fakt. Pokud dáš do Scenica zbytečně velkou baterku, budeš mít dost problém s výměnou žárovek ve světle, a to není právě trivialita.
A zdůrazním druhý fakt. Proč bych měl kupovat velkou = drahou baterku, když mám starej krám a vůbec nevím, jak dlouho ho ještě budu mít? Třeba se mi auto za dva roky rozpadne a vyhodím ho. Pak je přece buřt, že je v něm baterka za dva tisíce, co může ještě léta sloužit, když auto jde do šmelcu, ne? A zase jsou to vyhozené peníze, nemyslíš?
Ale je to jen názor, který nikomu nenutím. Ať si každý dělá, co chce.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned bře 29, 2020 21:07
Re: Autobaterie Scenic II 1.6i
Tady jde ale o jiný problém. Pokud se s autem jezdí na krátké trasy, tak se baterie nestačí provozem dobíjet. A v zimě pak může být problém nastartovat, když není baterie 100% nabitá. Větší kapacita baterie to samozřejmě do jisté míry eliminuje. Pokud se ovšem nebude kontrolovat její stav, tak samozřejmě dojde k degradaci baterie ať je malá, nebo velká. Dlouhodobý stav, kdy je baterie funkční, ale není nabitá ji spolehlivě zničí ať už stojí 1000,- nebo 2000,-. Přítelkyně má ve scenicu 65 Ah. I kdyby tam byla 45 Ah, tak musí kvůli výměně žárovky ven. Místa je tam fakt málo.
Re: Autobaterie Scenic II 1.6i
To jsem neřekl.... ale jedna věc je životnost a návratnost investice, druhá věc je i pohodlí... Z vlastní zkušenosti vím, že když jsem měl v autě 55 Ah a jezdil jsem jednou týdně a někdy v zimě jsem vynechal, tak už byl problém nastartovat, od doby co mám 65Ah tento problém prostě nemám. je jedno jak jezdím dlouhé trasy, ale jedu jednou týdně a pak týden stojím (teď díky coroně ještě více) a baterka má samovybíjení, čím je starší, tím větší... A to že sednu do auta a nevím o baterce, nemusím dobíjet atd. je k nezaplacení. Dokonce jsem přesvědčen, že tím že se hluboce sama nevybije, tak její životnost bude delší - to zda poměrově stejně, více, nebo méně si netroufám říci (ikdyž svůj názor mám a neliší se od tvého), ale to že můžu jezdit a nepřemýšlet jak dlouho auto stálo a zda jsem nebyl nemocný, měsíc auto stálo, venku -20 a já půjdu vyndat baterku v paneláku abych jí mohl nabít, děkuji nechci, to si raději připlatím a v tom je výhoda větší baterky, vydrží déle nedobíjená, větší startovací proud jí také méně opotřebovává při startech než když jede na doraz...marek230177 píše: ↑pát lis 20, 2020 09:08Opravdu mi chceš tvrdit, že dvakrát větší baterka za dvakrát vyšší cenu mi v autě vydrží dvakrát delší dobu?
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů