Turbo
Moderátor: Moderators General
-
- Junior member
- Příspěvky: 154
- Registrován: úte črc 06, 2010 10:36
- Bydliště: Borová u Poličky
Turbo
Dotaz v kolika otackach asi spina turbo, na renault me delali nekolik oprav egr a bylo toho vyce a ted vaha vzduchu a plnici ventyl turbo me ted spina aspon podle me dlouho zruba kolem 2500 driv me chodilo kolem 2000 da se s tim neco delat poradte
Renault Grand Scenic II 1,9 dci 2003 7 Mist
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
Spíná? Copak by ho asi tak spínalo? Turbo se točí stále. Roztáčejí ho výfukové plyny.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
Na regulaci otáček rotoru. A otáčkami se reguluje plnící tlak.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
Milion příčin...... Závada na samotném turbu je tou nejméně pravděpodobnou.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Junior member
- Příspěvky: 154
- Registrován: úte črc 06, 2010 10:36
- Bydliště: Borová u Poličky
Re: Turbo
pokud me drive nefungovalo nastavovani turba protoze kdyz byl ko egr po prvni oprave egru bylo auto bez vykonu zjistilo se ze nejde ovladani turba rozhejbavali pak to opet hlasilo servis uz sem se dozral a dal primo do renaultu menili egr ze nejde elektrickou cast pak mechanyku pak to vyhlasilo emise a ze egr tyden to bylo v renaltu a zjistili ze blbne vaha vzduchu snimac oprava podtlaku motoru provedena vymena dilu a oprava. dneska sem volal do renaultu ze je tehle problem cim vetsi rychlostni stupen a rychlost tim pozdeji je sliset a citit zaber turba bylo me receno ze ted je nastaveno vse jak ma byt.
Renault Grand Scenic II 1,9 dci 2003 7 Mist
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
Nesmysl.....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
U motoru s dvouventilovým rozvodem je maximum točivého momentu obvykle na otáčkách 1800-2000. Při těchto otáčkách musí auto letět jak vystřelené z praku. Jinak je něco špatně.
Reakci turba ovlivňuje několik informací. Váha vzduchu, teplota vzduchu za intercoolerem, teplota paliva, otáčky motoru. To je třeba prověřit. A samozřejmě musí správně fungovat ventil pro podtlak k turbu, všechny podtlakové hadice a membrána na turbu, která přímo ovládá statorové kolo. Je toho poměrně hodně, ale najít se to dá.
Své může dělat i vývěva podtlaku, dokonce na to může mít vliv i závada posilovače brzd.
Pro zjištění takové závady obvykle stačí Bluetooth elm327 z Číny za padesát korun a aplikace zdarma v mobilu.
Reakci turba ovlivňuje několik informací. Váha vzduchu, teplota vzduchu za intercoolerem, teplota paliva, otáčky motoru. To je třeba prověřit. A samozřejmě musí správně fungovat ventil pro podtlak k turbu, všechny podtlakové hadice a membrána na turbu, která přímo ovládá statorové kolo. Je toho poměrně hodně, ale najít se to dá.
Své může dělat i vývěva podtlaku, dokonce na to může mít vliv i závada posilovače brzd.
Pro zjištění takové závady obvykle stačí Bluetooth elm327 z Číny za padesát korun a aplikace zdarma v mobilu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Junior member
- Příspěvky: 154
- Registrován: úte črc 06, 2010 10:36
- Bydliště: Borová u Poličky
Re: Turbo
To si me moc nepotesil. vym ze tohle zacalo ted po vymenene vahy vzduchu a ventylu (udajne plneni oprava podtlaku) znackovy servis Svitavy nechci se v tom hrabat sam. Aby to nebylo na me. nejradeji bych ti zavolal o poradil se tak
Renault Grand Scenic II 1,9 dci 2003 7 Mist
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
Já už auta nedělám. Nemám na to čas ani energii.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Junior member
- Příspěvky: 154
- Registrován: úte črc 06, 2010 10:36
- Bydliště: Borová u Poličky
Re: Turbo
Jeste se zeptam mohlo by jit o ovladani turba uz jednou udajne neslo kdyz sem mel ko egr tak po udajne oprave egru nemelo auto vykon udajne nesla regulace turba to bylo jeste u nas u opravare pak ve znackovem servisu jeste zjistili netesnost egru ale nakonec se daval celej novej egr
Renault Grand Scenic II 1,9 dci 2003 7 Mist
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
Samozřejmě může. Ale to si můžeš prověřit sám. Hadičku, co vede k regulaci turba, si strč do úst a vtáhni do plic. Regulace musí chodit volně. Po uvolnění podtlaku se sama musí vrátit do výchozí pozice.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbo
Takový podtlak pusou neudělá, ale stříkačka 20ml popř. žanetka to dokáže.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Turbo
To se sakra pleteš!!! Ústy dokáže průměrný dospělý běloch evropského typu vyvinout podtlak skoro 150 mbar. To je hodnota, která pro ovládání podtlakové dózy turba bohatě, bohatě stačí. Dělá se to tak naprosto běžně.
Takže znovu: vyvinutím podtlaku ústy musí ovládání statorového kola turba suverénně utáhnout a ani se nemusí moc snažit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Turbo
Ať to zkusí a uvidí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů