Studený motor vynechává a cuká

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
scenic II
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř črc 12, 2017 20:33

Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od scenic II » pát lis 30, 2018 18:37

Dobrý den,
na jaře,když jsem auto pořizoval,tak jsem zpozoroval,že když jsem nastartoval studený motor a rozjížděl se,tak to občas jen jednou cuklo,jakoby uplně vyplo a hned to zase jelo a pak už žádný problém. Jako kdybych dupl na brzdu a hned zase pustil. Byl jsem v červnu na technický,tak jsem nechal vyměnit rovmnou i svíčky ale to nepomohlo.
Ale teď poslední měsíc,když ráno sednu do auta,nastartuji,rozjedu se,tak po pár metrech začne cukat,jakoby vynechával.
Ale jak se trochu ohřeje (stoupne jen jedna čárka na přístrojovce) tak jede normálně. Teď v zimě to trvá cca 1-2 km podle venkovní teploty asi.
A odpoledne opět nastartuji a to samé. I když jedu konstantní rychlostí třeba 50 tak to cuká a prostě vynechává.
Když nastartuji a jdu si v klidu oškrabat okna,tak už to pak necuká,protože se trochu zahřeje.
Po koupi byly dělany rozvody,olej,olejovy a vzduchovy a kabinovy filtr.
S technickou svíčky. A teď v zimě když to začlo vynechávat,tak z jiného pojizdného auta byla každý den na zkoužku měněna vždy jedna zapalovací cívka a stále nic.
Jedná se o scenic II 1,6 16V 83kw.
Nevíte někdo prosím čím by to mohlo být?
A druhá závada se objevila také za chladného počasí a to ta,že mi něco na přední nápravě vrže. Jakoby tlumič,pružina,stabilizátor...?
Děkuji všem za radu protože servis na nic nepřišel

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od kadliiik » pát lis 30, 2018 19:32

S tím motorem to není závada, ale vlastnost. ŘJ hlídá emise a tak studený motor škrtí, fakt na tom není nic zvláštního. Měl jsem Scenica II s tímto motorem skoro 10 let a tohle bylo každou zimu. Nejlepší je když člověk musí škrabat a motor se mu trochu zahřeje, jediné 100% řešení. Pravda čím starší motor byl, tím to cukání možná bylo výraznější. Jediný servisní zákrok, který by na to mohl pomoct je vyčištění škrticí klapky, ale moc bych si od toho nesliboval. U mě alespoň subjektivně pomohlo aditivovat benzín VIFem a ještě jednorázově použít čistič vstřiků, třeba STP. Rozhodně to ale nikdy nevymizí úplně, jak jsem psal na začátku, je to vlastnost.

K tomu druhému, vrzání od přední nápravy jsem měl taky, hlavně po tom co jsem na polní cestě skočil na obrovskej šutr a zohl si nápravnici. Řekl bych, že v tom hrálo roli víc faktorů. Jednak mi teda nápravnici zase narovnali a nechal jsem si vyměnit tlumiče, což teda doporučuju, protože auto se pak chová výrazně lépe a cena je za to nějaká docela srandovní. Záleží jak staré tlumiče tam máš a kolik je na nich najeto. Každopádně i potom to trochu v zimě povrzávalo. Nakonec tomu povrzávání zatl tipec nový spodní kryt motoru, což je teda poměrně divné, že by kus plastu zabránil vrzání, ale fakt to tak bylo. Tak se podívej jestli ho nemáš zlomený a nechtěl by vyměnit, spípadně jestli jsou šrouby na něm dotažené. Sceniky II mají strašně malou světlou výšku, ten spodní kryt se mi podařilo o různé šutry zlomit nejednou. To se mi podařilo vyřešit až nyní přesednutím do Kadjara :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

scenic II
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř črc 12, 2017 20:33

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od scenic II » pát lis 30, 2018 19:53

Nějaká závada tam být musí,protože jak to začne cukat,tak když zastavím tak i volnoběh vynechává a je nepravidelný. Mám najeto nebo spíše tachometr ukazuje ted 180 000km ale kolik ma opravdu nikdo nikdy nevi :) a znamej má skoro 300 000km a jemu to ani necukne. Jemu to jede krásně plynule.

No myslím si že tam ani spodni kryt motoru nemam :)

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od kadliiik » pát lis 30, 2018 21:34

Tak to nevím, já jsem se to snažil řešit, ale fakt nic nepomohlo, až na ten VIF, ten doporučuju.

To bych teda radši ten kryt pořídil, jestli jej nemáš. V létě to tolik neva, ale teď v zimě na posolených silnicích to bez krytu není dobré. Z polska se to dá sehna tuším kolem 1000 Kč, jestli si dobře pamatuju. Doporučili mi to tehdy v origo Renault servise...sem si došel pro auto a: "Pane, měl jste úplně prasklý kryt, už nešel namontovat. Teď na zimu by ste jej tam opravdu měl mít, ale originál ale stojí 5000 Kč (nebo nějakou podobně nemyslnou částku za kus plastu), to se nevyplatí, tady máte internetový obchod kde si jen můžete objednat mnohem levněji..." :-D
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2018
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od marek230177 » pát lis 30, 2018 23:03

My máme najeto 220 tisíc km a motor jde jak švýcarské hodinky. Jakékoli cukání je nepřípustné a rozhodně není správné.
Zkusil bych se zaměřit na senzor teploty chladící kapaliny. Je možné, že dává jednotce nevěrohodný signál. Jednotka si myslí, že motor je teplý, ač ve skutečnosti je studený. Pak se motor chová podobně, jako když se u studené stodvacítky vypnul brzy sytič.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

scenic II
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř črc 12, 2017 20:33

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od scenic II » sob pro 01, 2018 08:16

Jo to čidlo teploty chladící kapaliny mě taky napadlo. Není to částka kterou bych nemohl obetovat. Zkoušel jsem ho jen odpojit jak se to bude chovat,ale vůbec jsem nenastartoval. Takže cidlo (i kdyz by mohlo byt vadne) musí byt alespon zapojene.
Více než nejaka částka je horší ta práce když člověk nemá garáž a venku mrzne :(

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2018
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od marek230177 » sob pro 01, 2018 09:10

Chtělo by to diagnostiku - klidně i nějakou obyčejnou univerzální. Tam zastudena načíst hodnotu teploty chladicí vody, tu porovnat s realitou, pak nastartovat a po celou dobu až do úplného ohřátí motoru pozorovat, co ta hodnota dělá. Stává se, že v určitém okamžiku chodu motoru, nebo v nějakém rozmezí, ta teplota zablbne - prostě třeba spadne někam do nesmyslných hodnot. A pak se může stát něco podobného, co popisuješ.

Tyhle motory řady K4M jsou léty prověřené a vychytané téměř k dokonalosti. Neznám v Evropě povedenější atmosférický malolitrák, než právě tenhle. Na Scénicu máme K4M812.

Mně například na Scénicu tenhle motor zlobil při startu. Startoval, startoval, měl snahu naskočit, ale nenaskočil. A to třeba třikrát, i pětkrát. Anebo naskočil, ale ve volnoběhu se strašně hádal, někdy i chcípnul. Nejčastěji se to projevovalo za vlhkého počasí - deště, mlha, mráz. Hledali jsme, hledali a nemohli najít příčinu tohoto dost nepříjemného problému. Dělalo to jen při prvním studeném startu, pak celý den v pohodě. Jen studené.
Přišel jsem na to náhodou. Dělala to taková blbost, že by tomu člověk snad ani nemohl věřit. Mám takovou úchylku, že ze všech motorů, co doma jsou, dávám pryč horní dekl. Dělám to proto, abych dříve odhalil případný problém s únikem oleje někde kolem těsnění, nebo paliva nějakou hadičkou. No a právě ten chybějící dekl tohle dělal. Dal jsem milý dekl zpátky na motor a je po problému. A proč právě onen dekl? Inu proto, že když tam nebyl, na cívkách se usazovala vlhkost ze vzduchu, námraza, mlha. A pak to svádělo vysoké napětí někam do řiti a blbě pálilo. Teď jsou cívky skryté pod deklem a tenhle problém odpadl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kadliiik
Experienced member
Příspěvky: 742
Registrován: úte črc 03, 2018 10:29

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od kadliiik » pon pro 03, 2018 20:28

Hmm, musím říct, že to zní fakt logicky, symptomy pasují. Škoda, že jsem na takový brainstroming nenarazil dřív. Když jsem se to snažil řešit tak před 6 lety, tak jsem jen narazil na ty informace, že je to vlastnost motoru a že je to kvůli emisím...
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos

scenic II
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř črc 12, 2017 20:33

Re: Studený motor vynechává a cuká

Příspěvek od scenic II » úte pro 04, 2018 18:00

No zkusím vyměnit to čidlo teplony chladící kapaliny,protože tohle nemůže být vlastnost motoru. Vlastním ještě starší typ Scenica z roku 1999 a je tam také motor 1,6 16V ale jen 79kw a ten to nedělá a má najeto už 260 000. Ten maximálně když je -15 °C lehce jednou max dvakrat cukne ze to nejde ani poznat a jinak vůbec nic. Není normální aby při 5°C 2 km cukal motor jak o zivot a jeste vynechaval volnobeh.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů