vibrace motoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

vibrace motoru

Příspěvek od acylpirin » pát kvě 18, 2007 21:22

Dobrý den,
mám problém, a tak se obracím s prosbou o sdělení zkušeností, pokud někdo něco podobného řešil.
Scenic 1.9dci, 2004, 88 kW (F9Q 812), 74 tis. km. Studený motor chytá jako sirky, běží kulatě bez vibrací. Ale v době mezi studeným a spolehlivě ohřátým na provozní teplotu při volnoběhu docela nestydatě vibruje, za jízdy dojem tvrdého chodu, a to i při brždění motorem. Po prohřátí volnoběh kulatý, přímo sametový, chod tichý, klidný. Popsané necnosti subjektivně neovlivňují výkon ani spotřebu (jezdím převážně ve městě, takže se to těžko porovnává, průměr cca 7 lt., nezakouří ani náhodou.
První diagnostika ve značkovém servisu se závěrem, že je vadný jeden vstřikovač (korekce 1.7, ostatní kolem 0.5). Do servisu mne dohnala hláška palubní diagnostiky (servis, přezkoušet vstřikování). V paměti byly zapsány závady, některé zřejmě zapříčiněné odpojením akumulátoru, některé k managementu motoru, servis všechny vymazal. Večer po studeném startu auto znovu hlásilo ten samý problém.
Druhá diagnostika "made in já" pomocí softwaru Bosch u kamarádů ve stanici měření emisí. Motor teplý, běh klidný, volnoběh 798 až 800 ot. (to jsem přímo čuměl), korekce do 0.4 (limit je 5mg/pc), žádný problém, jediná závada v paměti: chyba rele doby žhavení. Auto mne nenechalo použitým softwarem závadu vymazat.
Třetí diagnostika u "auto france specialisty". Vrtalo mi hlavou, proč u Bosche byla hláška o žhavení, tak jsem ještě před návštěvou servisu proměřil žhavící svíčky. Jedna byla KO, namontoval jsem novou a auto přestalo škemrat o servis a inzerovat chybu vstřikování. Vlastní diagnostika v servisu stejným softwarem, jako ve značkovém servisu Renault, závada žádná, chod motoru ukázkový. Dějepis závad jen sdělil, že někdy před více jak 1 600 km vzniklo něco se žhavením, ale že už závada není. Vlastně inzerce této závady mne přinutila navštívit značkový servis, kde mne nakrmili blábolem o vstřikovači, ale na chybnou žhavící svíčku už nekápli.
Takže shrnutí: diagnostikou, a to jsme to prolezli od funkce spínačů pedálů přes tlaky v rampě až po schemata nezjištěna, resp. nezjistitelná závada. Mechanické vady (spoje, upevnění agregátu, řemenice s torsním tlumičem ap.) nenalezeny. Bohužel se mi nepodařilo diagnostikovat motor v poloteplém stavu, kdy jsou jeho vibrace nejintenzivnější. Dělá to na mne dojem, že "něco" začne pořádně fungovat až po důkladném zahřátí, až když k tomu doleze teplo z motoru. Při venkovních teplotách nad cca 10°C se motor umravní mnohem dříve, někdy po zhruba čtvrthodinové zastávce po cca dvou km jízdy pokračování bez problémů. A protože se "tvrdost chodu" projevuje jak při akceleraci, tak i při deceleraci, nejsem přesvědčený, že chyba je v řízení motoru. EGR ventil jsem pro jistotu na vstupu spalin zaslepil, abych eliminoval jeho případnou vadu zakarbonováním (je jednodušší na zkoušku špuntovat, než demontovat a čistit - to je opravdu práce "za odměnu"), takže jím to také není.
Podotýkám, že nejsem mechanik profesionál, ale úplně blbý taky ne a v ledasčem mám víc zkušeností, znalostí a praxe, než ti, co se tím živí. Ale protože nevím jak dál, servisy taky nic moc,spíš nic (možná by mi tam vyměnili za drahý peníz kde co, až by to možná vyšlo, ale to se mi nelíbí), tak se obracím s touto prosbou o radu nebo zkušenost od stejně postižených nebo zkušenějších.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Re: vibrace motoru - prosba o radu

Příspěvek od wc » sob kvě 19, 2007 08:45

acylpirin píše:Dobrý den,
Podotýkám, že nejsem mechanik profesionál, ale úplně blbý taky ne a v ledasčem mám víc zkušeností, znalostí a praxe, než ti, co se tím živí. Ale protože nevím jak dál, servisy taky nic moc,spíš nic (možná by mi tam vyměnili za drahý peníz kde co, až by to možná vyšlo, ale to se mi nelíbí), tak se obracím s touto prosbou o radu nebo zkušenost od stejně postižených nebo zkušenějších.
Ahoj

:arrow: Naprosto s Tebou souhlasím, většina servisů potřebuje především vydělat, nééé levně opravovat. Proto mimo jiné i statistiky pouchovosti závisí ve značné míře na tom, jaké lidi v servisech mají.

:idea: Nicméně - k Tvému problému. Taky nejsem zrovna školený expert na Renaulty, ale podle toho, co popisuješ pochybuju, že by závada byla jinde, než v přípravě směsi.

Zaměřil bych se na:

- přepady ze vstřikovačů za polostudena
- ty 3 teplotní čidla (palivo, vzduch a voda) (zkus je za provozu odpojit, motor spadne do nouzového provozu, ale pojede podle nějaké tabulky. Zobrazená hláčka CHECK INJECTION po čase sama zmizí)
- váhu vzduchu, čidlo plnícího tlaku a snímač polohy motoru (HALLOVO čidlo) - toe průůůser, nejlepší zkusit vyměnit za jiné


Auto má i dožhavování, které funguje i po nastartování, myslím ale, že jen při nízkých teplotách.

:arrow: Diagnostika nemusí vše odhalit. Např na R21 mě teplotní čidlo zlobilo tak, že si měnilo odpor ve svém rozsahu dle libosti. Ale byl v rozsahu, takže závadu to nevyhodí. Co dělalo vstřikování si umíš představit...

:idea: Pokud by závada způsobující vibrace byla jinde, než v přípravě směsi, mohl by ji dělat buď rozvodový řemen, nebo poškozená spojková lamela (ta se vyzkouší tak, že při stojícím zabržděném autě vymáčkneš spojku a zasuneš kvalt - vibrace by měly přestat). Tady mi ale není jasná ta vazba na poloteplý motor. Zkontroluj jen tak zkusmo napnutí rozvoďáku. Pak by to mohly být jetě zdvihátka, která se pořádně rozpochodují až s ohřátým olejem, ale to se prý u těchhle motorů nestává.

:!: Ale jak říkám, bude to v elektrice. Ono i když sundáš nohu z plynu, palubní PC ukazuje spotřebu 0 l/100 Km, ale to je blábol...v nízkých otáčkách to tam pořád něco stříká kvůli ekologie a teploty katalyzátoru....

Počkej co napíšou další, třeba to už kdo řešil...


Hodně zdaru a chce to klid, ať nemusíš brát acylpyrin :D :D :D

wc :D
Naposledy upravil(a) wc dne sob kvě 19, 2007 08:55, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

truny
Junior member
Příspěvky: 209
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » sob kvě 19, 2007 14:08

ahoj. pred nedavnem jsem resil podobny problem. vibrace motoru pouze v teplem stavu, ale je mozne, ze u tveho motoru to bude mit spojitost. mechanik co vymenil vstrik nevedel co korekce paliva znamena. snimac otacek motoru (halluv) nemeri pozici motoru (klikove hridele), to meri snimac vackove hridele na remenici rozvodoveho remene, ale meri predevsim zrychleni. neni-li zrychleni po zazehnuti dostatecne velke, koriguje to vstrik. to znamena, ze kdyz je podpaleny ventil, tak se rapidne zmeni palivo na vstriku. rj se bude snazit o vyrovnani. vadny vstrik se zjistuje prepadem nafty. to ze nefunguje zhavici svicka zpusobi nerovnosti ve vsrtiku. je jasne ze jeden valec nebude palit jak by mel, nehlede na to, ze se k tomu pripoji protibezny valec a zacnou se hadat. potom korekce prekroci hranici a rj to vyhodnoti jako chybu. zbytkova nespalena nafta ve valci se muze smichat s olejem na krouzkach a potom by mohlo chvili trvat nez se to ustali jak ma a zacne motor bezet. to by mohla byt jedna z pricin chveni. vzhledem k tomu ze valec neni nazhaveny, nepali a dostava vice nafty, protoze si rj mysli, ze prave to mu pomuze, asi jako ten mechanik co meni vstrik.
u tebe ale problem asi zustava i po vymene zhavicky. osobne je menim vsechny najednou, obvykle netrva dlouho a odejdou postupne v kratke dobe.
resil jsem vibrace na sceniku 1.5 dci. kdyz byl motor studeny tak v pohode, ale teply rozklepal cele auto. mel jsem moznost vymeny soucastek z jineho auta co mame na prodej, tak jsem prosel uplne vsechno, az jsem nakonec zoufale zacal premyslet o vymene motoru. auto bylo jeste v zaruce. zakaznik byl se stejnym problemem v garazi nekolikrat. dali jsme mu jine auto s tim, ze sve dostane zpet, az kdyz se to vyresi. nakonec to byl silentblok. opticky byl v poradku, a i ke kilometrum (asi 25000) to nebylo pravdepodobne. na zpatecku a podobne, jak se silentblok projevuje nebylo nic znat. kdyz byl motor studeny, dostaval vice nafty a bezi na vyssi otacky. jakmile ale otacky mirne spadly, chveni se prenaselo po celem aute. s tvym autem by to mohlo mit spojitost v tom, ze ty otacky padaji postupne v zavislosti na teplote. v jednom miste by mohl byt motor ve vibracnim prestupu (jeden z problemu konstrukce, zadny motor nelze dokonale vyvazit), ale po uplnem ohrati by mohly otacky a prisun nafty klesnout a vse vyrovnat. je to pouze jedna z moznosti, ten silentblok je ten horni u rozvodu.
pak mi napadaji dalsi dve moznosti i vzhledem k tomu ze to vibruje pri zrychleni a brzdeni. to je filtr na vyfuku. neco jako katalyzator s tim rozdilem, ze je keramicky. ty se ucpavaji a motor se dusi. az po prohrati zacne fungovat jak se ma. obcas se i stane ze auto po delsi jizde po meste ztrati vykon, protoze filtr nepohlti vsechny splodiny. jsou to keramicke kapsy s chemickym slozenim takovym, ze se pri vysoke teplote zacnou splodiny rozkladat na to ci ono, coz je mene skodlive nez to co jde z normalniho dizlu. nedavno nekdo resil na foru lag II zmenu vykonu po tom, co to prohnal po dalnici. filtr se vycistil a auto tahne.
druha vec je egr ventil. ten je po nastartovani zavren. zacne se otevirat vzapeti po tom, co se motor trochu ohreje. to ze se zalepi neni dobre. ve splodinach je urcite procento nespalene nafty, ktere se vraci do motoru pres egr ke snizeni emisi. jestlize si rj otevre ventil a pousti splodiny znovu do komor, potom s tim take pocita a podle toho dava naftu, otevira wastegate na turbu atd. jestlize je zapekly a stale zavreny, prave tam muze byt problem. jinak preji hodne stesti a dej vedet.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř kvě 23, 2007 21:48

Zdravím,
děkuji wc a truny za náměty.
Nasměrování na snímače teploty, váhu nasávaného vzduchu, snímače otáček a polohy motoru a silentbloky beru. Začnu nejdříve zkoumat uložení motoru, protože mi to připadá jako nejpravděpodobnější, i když vypadají jak nové. Motor vrní i při deceleraci, kdy se celý jeho elektronický balast skoro jenom pasivně veze.
Katalyzátor a vůbec celý výfuk OK. To by to taky nejelo, ale motor má výkon a spontání reakce již od studeného stavu..
Rozvody a spojka OK, i řemenice na klice se tváří dobře (kdyby byla na odchodu, tak bude zlobit stále a čím dál více, je poměrně dost zatěžovaná klimatizačním kompresorem.
Zdvihátka ventilů - mám za to, že u F9Q je to vyloženě mechanická záležitost, hydraulická zdvihátka se nekonají. Vlastně tenhle motor má konstrukční základ někde v 1.6d, přes F8Q se dostal až do nynější konečné podoby hlavně novějším, na něj a do něj nastrkaných komponentů.
Snímače otáček a polohy motoru, 2 ks za cca 15 tis. Kč - ještě jsem nenašel dobráka, který by mi je na zkoušku půjčil, možnost jako mechanici servisů nemám.
Nechci poučovat, ale ke vstřikovačům a EGR. CRI (Common Rail Injektor) jsou za chodu motoru pod trvalým tlakem nafty, který vzrůstá s otáčkami motoru, třeba 270 až 1300 barr. Vlastní vstřik je řízen elektromagneticky otevíraným kalibrovaným přepadem vstřikovače. Provést kontrolu množstvím nafty z přepadu vstřikovače nelze bez destrukce přepadového potrubí před měřením tlaku nafty v přepadu provést, žádné hadičky, v plastové nerozebíratelné. Při vyřazení systému přepadu nevím, co to provede v ŘJ, resp. co provede ona. Zkoušení těchto vstřikovačů se provádí na specielní technologii (v republice je jich snad méně než prstů všech čtyřech), na motoru za jeho chodu nikoliv. Jinak adresy jednotlivých CRI mi souhlasí s údaji v ŘJ.
EGR reguluje množství spalin vracených do plnícího vzduchu (u tohoto motoru ventil elektricky regulovaný na základě naprogramovaných veličin v ŘJ). Spaliny v procesu hoření snižují jeho teplotu a tím emise NOx, což je žádaný ekologický efekt. Při zaslepení přívodu spalin do komory EGR sice ventil reguluje, ŘJ si taky myslí že reguluje a je spokojená a nestraší chybovými hláškami. Motor dostává jen čistý vzdoušek, jede krapátek veseleji, ekologie dostává trošku na zadek. Problém s ERG by nastal, kdyby pouštěl do sání smrad z výfuku v době, kdy nemá, třeba proto, že v důsledku zakarbonování se nemůže úplně uzavřít. Tady neexistuje při mechanické chybě ventilu zpětná vazba na ŘJ. Zašpuntování přívodu spalin do EGR je starý trik a u tohoto motoru při podezření na nemocný ventil to nejjednodušší. Demontovat tuhle věc není žádná sranda, přístup i po demontáži okolních krámů nanic, komora EGR je chlazená, takže vypustit chladící kapalinu, komoru uvolnit, snad půjde odklonit dozadu, aby se povolily 3 šrouby, co vlastní ventil do ní připevňují. Hnus fialovej.
Jo, spotřeba 0.0 při deceleraci není taková blbost, motor se tak trochu stane kompresorem hnaným setrvačností vozidla, do válců nejde ani kapka, tohle dělá i při deceleraci bez zatížení, až někde nad volnoběžnými otáčkami začíná volnoběžná dávka aby se nepropadl pod volnoběžné otáčky. A stejně vibruje mizera, dokud se neohřeje.
Pánové děkuji a poraďte.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát kvě 25, 2007 20:13

Cože ???? F9Q nemá hydraulická zdvihátka ??? Si děláš srandu ?
To budu muset zjistit. Takové motory se snad už ani nedělají.

A pokud je to stejné jako na Megané, EGRko vyhodíš v poho. Jde jen ztuha, bývá zapečené...Teda alespoň to moje bylo. Ale tohle vibrace dělat určitě nebude.

Já ti nevím. Jestli nemáš něco s těmi silentbloky(což pochybuju, nechápu tu vazbu na teplotu) a myslíš, že v elektrice to není, už toho moc nezůstává...řemen, ventil+zdvihátko,ale jak to zjistit? podíval bych se ještě na olej+ filtr (pokud jsi to třeba zrovna koupil a nevyměnil)

Kurnik a nepřeskočil ti (nebo někomu před tebou) rozvoďák o zub ? To není žádný problém, stačí to nešikovně roztahovat...a hned to máš rozhozené... To samozřejmě nezjistíš, poud ho nebudeš měnit. Zub není moc a prý to dělá psí kusy. Jednomu se to už stalo.

A brzdí to dobře? Neblbne ti vývěva a s blbým podtlakem i WESTGATE? A chcípací klapka? Už blbnu...


A ještě k té spotřebě 0 při deceleraci. Ta mez, kdy se spouští vstřiky u benzínu je kolem 1800 otáček, a to si myslím, že i výš to tam něco stříká. Jak říkám, zákazník ani neví a fabriky se tím absolutně nechlubí.

A ja nic vic nevim, bo sem blbej.....
:D :D
wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

truny
Junior member
Příspěvky: 209
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » pát kvě 25, 2007 21:58

cau. tento motor ma hydraulicka zvedatka na stoprocent. v tom problem ale nevidim, stejne jako ve snimacich. to vynese chybu na rj. v roce 2004 se jeste do sceniku nemontovali "pazzio" vstriky o kterych pises. ty potrebujou deset baru v prepadu pro vstrik nafty. u tohoto typu by to mely byt stare klasicke s prepadem. v tech si take nemyslim ze je problem, pouze jsem to rozepsal ve spojitosti s zhavickami. kontroluji se primo na aute tak, kolik nafty prepadne za dobu, atd.
s egr ventilem nevidim zadny problem s montazi snad krome toho, ze byva dost zapeceny, kdyz se cisti. kdyz se zacpe, tak rj pocita se splodinami a se vzduchem ktery jde dovnitr. na vaze vzduchu muze namerit az 4.5v, podle toho jak se ochlazuji vlakna. muze namerit az pet, ale maximum jsou 4.5, protoze pul voltu je chyba, ktera je zachytitelna. ona ale kdyz odejde vaha, tak to kolikrat neukaze chybu, protoze vaha nameruje prisun vzduchu v odchylce 0.3v. pro auto to ale muze znamenat ztratu vykonu, protoze to je hodne, ackoliv se to nezda. pri odpojeni egr menis pomer nafty a vzduchu popripade spalin v komore. od toho se pak odviji otevirani turba, predstih atd. auto jede jako das, protoze dostava vseho ne dost, ale az moc. potom se to rozklepe, protoze toho je trochu moc. to jsou ale pouze domenky. zajdi si k nekomu na poradnou diagnostiku, kdo vi co dela, a ten ti vsechny funkce zkontroluje a rekne rovnou jestli to je v elektrice nebo ne.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát kvě 25, 2007 22:22

Zdravím wc,
s tím EGR je to opravdu nalevačku. Pokud jsem okukoval dci v Lagunách, jak ve staré tak i II (nějaká 07.2004, co jsem viděl v nedbalkách), tak tam je EGR vpravo při pohledu od předku. Tahle věc má EGR vlevo, zezadu na hlavě v samostatné hliníkové žebrované komoře chlazené vodou, s výfukem a sáním motoru je propojena kovovým potrubím s vlnovci, vlastní ventil se servopohonem (Pierburg) je do komory naroubovaný ve směru od levého boku auta, ze tří připevňovacích šroubů je přístupný jen jeden, ostatní až když se ta celá věc dá stranou od motoru.
O rozvodu jsem přesvědčený, že je OK. Jeden zub na vačce u dieselu takřka vždy znamená, že se bude potkávat píst a ventil, nemusí to být až tak kritické, ale rohodně je to slyšet a někdy znát i na výkonu. A taky by to nejelo delší mimoměstskou trasu za pět litrů, jako tohle auto. To je můj úsudek. Co se týká roztahování auta, tak to je jednodušším řešením nová baterie a normálně nastartovat. Auto má elektronicky řízenou parkovací brzdu, která po zastavení motoru auto samočinně zabrzdí, odbrzdit se dá ručně tlačítkem nebo pohodlněji při vyšlápnuté spojce přidáním plynu. Nechat auto odbrzděné vyžaduje rituál nastartování motoru s kartou ve čtečce (jinak ji nosím v kapse) a manipulaci s ručním elektrickým ovladačem brzdy. Bez motoru jde odblokovat po násilném odtržení krytu mechanismu schovaného u rezervy. Auto jsem koupil ještě v záruce u letitého známého, autorizovaného prodejce v Německu, z protiúčtu, těsně po garanční prohlídce, pochybuji, že by mne podrazil nebo něco zamlčel. Navíc si myslím (ale jen já sám, nemám to ověřené), že existuje vazba mezi snímači ze setrvačníku a kola vačky, kterou by snad mohla prozradit ŘJ, když by byla chybná.
Čím dál víc mne to vede k tomu, že je to nějaká cipovina v uložení agregátu nebo někde kolem, která nestráví nekulturní chod studeného motoru. Zatím jsem neměl čas to prošmejdit. I když!? A když ne, tak kde hledat. Proto taky se nebráním žádné radě a zkušenosti jiných.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát kvě 25, 2007 22:46

Zdravím truny,
ty vstřikovače tam skutečně jsou, nepopisuji doměnky, ale to co vidím. Co se týče diagnostiky, tak ta třetí byla u těch, kteří vědí co dělají, na rozdíl od té první v autorizovaném servisu Renault. Nemám důvod jim nevěřit, nehledě na to, že mi dovolili koukat přes rameno a kecat do toho. A v manegementu motoru se nic chybného nenašlo, až na zápis, že bylo, ale už není, něco se žhavením.

truny
Junior member
Příspěvky: 209
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » pát kvě 25, 2007 23:56

jo s tim egr jsem si vzpomnel. to mas pravdu, kolega to delal a nadaval jak pes. neuvedomil jsem si ze to je scenic. i kdyz se sundaji horni plasty se steracema a otevre se to, tak to zustane zamcene s ostatnimi castmi. ty vstriky by me prekvapili. oba jsou systemy cri, s nekterymi rozdily, kde novejsi mohou vstriknout naftu do komory az petkrat na jeden zdvih pistu. ty potrebujou pretlak, aby nebyly permanentne otevrene. je mozne ze je montovali drive, ale nevidel jsem to ve starsim renaultu nez 2006.
jak silna ta vibrace je? chveje se palubka, nebo snad cele auto?

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » sob kvě 26, 2007 21:36

Truny, dobrý večer.
Vibrace nejsou až takového rázu, projevují se mírným chvěním řadicí páky a vnímám je při kontaktu s interierem. Po otevření kapoty jsou viditelné na motoru a jsou nesrovnatelně vetší proti tomu, jak motor vrní, když to pomine. Jezdím bezmála čtyřicet let, kdysi dávno jsem se tím i živil, sám mám asi patnácté auto, tak snad mám i nějakou zkušenost a některé necnosti vnímám sluchem dřív, než se projeví závažněji. Tady mám pocit tvrdého chodu motoru, ale i při deceleraci, proto se domnívám, že problém není ve vlastním motoru.
A k tomu, co je za technologii v autech nově prodávaných na trhu v ČR mám jednoduché vysvětlení, ke kterému mě vede dlouholetá praxe při schvalování individuelně dovážených vozidel. Příklad: konkrétní typ auta (Laguna II, BGRG06 , motor F9Q C6) nově prodaného a zaregistrovaného v červnu 2004 v Německu, je v ČR schválen jako typ v únoru 2005. Až pak se tedy může objevit v republice v prodeji, tedy cca 3/4 roku potom, co už jinde v Evropě jezdí. Samozřejmě také záleží na akreditovaném zástupci výrobce vozidla u nás, kdy se rozhodne konkrétní model dovážet a požádat o schválení typu Ministerstvo dopravy ČR. Byť mají dnešní osobní automobily homologaci typu dle předpisů EU (tzv. "globálku") a zkoušky při jejich národním schválení se nedělají, vychází se z homologačních protokolů, není několikaměsíční schvalovací procedura žádná výjimka. A pprotože nejsme pupek Evropy, natož světa, může se z individuelního dovozu objevit něco, co se ještě ani neobjevilo u prodejců, nebo co se liší od aut v ČR typově schválených. Navíc přímo ve výrobě se auta liší některými detaily podle toho, na který trh jsou určená. A i opravdu zdatný, zkušený a informovaný mechanik pak některé věci vidí poprvé. To je ale život.
Mám ale pocit, že s tímto povídáním jsem trochu mimo téma rubriky, omlouvám se.

truny
Junior member
Příspěvky: 209
Registrován: čtv úno 15, 2007 22:47

Příspěvek od truny » ned kvě 27, 2007 13:45

zdravim acylpirin. ono to zas az tak od misy neni. pracuji v irsku, s ceskym trhem nemam zadne zkusenosti. dostavaji se mi do ruky informace pro trh a vyvoj renaultu u nas celkem rychle. zaroven ale vim, ze kdyz obcas prijede do garaze francouzske auto, tak kolikrat cumim co v tom je za vybavu. kdyz o tom tak pisem tak by mi skutecne zajimalo co tam mas za system. jestlize tam je ten novy, tak je postaveny na zakladech toho stareho, se snahou splnovat euro emise pro rok 2012. to se montuje do novych 2.0 dci. jedna z podminek techto emisi je to, ze budou nizke ve velmi kratke dobe po nastartovani motoru. treba 2.0 dci ma kanalky vyfukovych plynu vedene skrze hlavu, coz umoznuje lepsi a rychlejsi zahrati. zasadni rozdil je take to, ze se zacne otevirat egr ventil temer okamzite po startu. fakt ze k tvemu vedou vodni hadice (kvuli lepsimu ohrati) nasvedcuje tomu, ze mas novejsi system, nebo nejaky meziclanek mezi novym a starym. oni oba maji stejnou pumpu a vetsinu snimacu tlaku, ale regulace jako takova zvlast v souvislosti s emisema je jina. to jaky je v tvem aute zjistim pouze podle vinu. potreboval bych ho cely kvuli fabrikacnimu cislu motoru. fabrikace auta, jako pouze "jmog" nestaci.
podle toho co popisujes to vypada budto na slaby valec, nebo prave na regulaci splodin, i presto ze tomu nechces verit. dale bych se mohl podivat na reseni "technickych problemu", pokud se to u renaultu tohoto typu stalo a dali to do manualu oprav. obcas jsou tam dobre typy.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte kvě 29, 2007 21:08

Pro truny. Zdravím, VIN je VF1JMRG0631154515, motor F9Q D812, homologace na EURO 3 (EU 2001/100A), možná plní i EURO 4, 1. registrace 08.2004. Vstřikovače s piezo technologií to asi nemá, tak pokrokové to zase není. Ta chladící kapalina v komoře EGR se zpočátku rychleji ohřeje díky teplotě spalin, což je plus pro motor, na teplém ochlazuje spaliny, které EGR vrací do sání. Píšeš slabší válec. Co tím myslíš? Mechanické vady způsobující ztrátu kompese jako profukování přes kroužky pod píst nebo netěsný ventil vylučuji, to bych poznal (nefuní do oleje, při ručním protočení v kompresi taky nic, spotřeba oleje téměř neměřitelná (olej ACEA B3/B4, měním po 10 tis. km). Ale nasadil jsi mi červa, že by ten "slabší válec" mohl třeba opravdu způsobovat vstřikovač, který za studena trucuje. Tady se přeci velikost dávky řídí mimo velikosti tlaku v rampě taky i dobou otevření trysky, nebo snad blábolím nesmysly? Zajímavé to, že stačí odjet třeba i jen 1 až 2 km, nechat auto chvíli v klidu, a pak si vrní naprosto pohodově. A s podezřením na chybnou funkci EGR mne napadla taková blbost. Sice literatura říká, že výpadek regulace recirkulace spalin nemá vliv na řídící systém, ale před časem při debatě o mém problému mi jeden mechanik (a žádný blbec) nabídl, že kdybych ho vyčistil, tak mi ho pomocí diagnostiky "nastaví" - on se vyjádřil odborněji. Takže tam asi musí existovat nějaká vazba skrz ŘJ a třeba jsem měl nějakou divnou literaturu. Ale proč je to tvrdé i při zavřeném plynu? Možná už začínám fanazírovat. Nebo blbnout. Můj největší problém je v nedostatku času, abych se do auta zavrtal a třeba i něco objevil, takže takhle po chvilkách teoretizuji.
Ale stejně jsem Ti vděčný za snahu pomoci radou, ono se to pak lépe vrtá. Jsem zvědavý, co vykoumáš. A doufám, že pro ostatní čtenáře tenhle seriál není až tak nudný.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát říj 12, 2007 11:17

Zdravím vespolek,
tak ten můj vibrační problém asi vypadá na chybu setrvačníku. Motor 1.9dci, 88kW ve Scenic II by měl mít dvouhmotový setrvačník, alespoň podle katalogu Autobenxu. Cca 28 tis. Kč. Týká se i Megane II s tímto motorem. V poslední době, kdy autu přibylo nějakých 13 tis. km, jsou projevy vibrací v ne zcela studeném a ne zcela teplém volnoběhu rasantnější, a někdy provázeny tlumeným, jakoby nekovovým klepotem.
Pánové, máte s tím nějakou zkušenost? Je s pružinami nebo s nějakým gelem? Podle projevů těch vibrací ve vztahu k teplotě to vypadá spíš na setrvačník s "aspikem", protože intenzita vibrací se různí nejen podle teploty motoru, ale i podle teploty venkovní, dalo by se říci, že to zlobí i podle počasí.
Za napsání zkušeností nebo nějaké nápady děkuji.

Acylpirin (ale začíná to být na nějaký tvrdší fet)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob říj 13, 2007 08:27

Cože? Sertvačník ?
S gelem ? ¨ :?: :?: :?: :?:
S pružinami ? :?: :?: :?: :?:

Koukám jako blázen !!!
To se mi nějak nezdá......

Já to pořád vidm na směs.

Ale jestli to rozhodíš, fakt by mně zajímalo, jak ten setrvák vypadá...

wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pon říj 15, 2007 12:47

Nojo, dvouhmotový setrvačník existuje, a není to nic neobvyklého. Myslím, že turbodiesely od BMW ho měly už někdy kolem roku 1985. Funkce řemenice klikového hřídele, která má na náboj navulkanizovanou další kovovou část, mnohdy s drážkami pro řemen, jako torsního stabilizátoru není neznámá, že? Podobně pracuje dvouhmotový setrvačník, jenomže vzájemný pohyb jeho částí, když to všechno funguje jak má = tlumí torsní kmity motoru, je tlumen pružinami nebo specifickým rosolem, gelem. Navenek toho moc viděl není. Motivem k těmto vymyšlenostem je snaha podchytit kmity nevyvážených hmot motoru, zamezit vibracím, větší kultivovanost chodu motoru a třeba udělat i lepší komfort. Jestli je někde vevnitř vada, tak proč by to nemohlo dělat neplechu. Se stejnou snahou pracují i motory s vyvažovacími hřídelemi, kde se točí hřídele s vývažky synchronně proti nevyvážené hmotě pohybujících se částí motoru. Konec školení.
Tady u nás v okolí na setrvačník shořel totálně VW Touran, kterému při netěsnosti setrvačníku unikl gel, třením se setrvák rozžhavil a podpálil auto. Asi je ten gel i hořlavý. Vše naštěstí v záruce, takže nové auto.
Než do toho polezu, tak si samozřejmě okouknu jinde, jak to vypadá a jak nejlépe to rozebrat a zase složit (ono může být i problémem nastavení spojky, resp. jejího samostavitelného mechanismu, který prý vyžaduje specielní přípravek, nevím). Sonduji i v Německu, kde mají větší zkušenosti a možná i profesionálně repasované díly. 28 litrů je skoro dost, a to ještě nemusí být konec.

Vratislav Calta
Starting member
Příspěvky: 29
Registrován: pát říj 08, 2004 17:36

Příspěvek od Vratislav Calta » pon říj 15, 2007 14:47

Snad pomůže, ale bylo to na jinym autě: vibrace motoru skoro furt. Auto bylo manželky. Začalo to po výměně rozvodů v Amos otava. Příčina, otočili řemenici olejovýho čerpadla o 180 stup. Snad nemusim psát dál...
Calta

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3644
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon říj 15, 2007 20:32

Děkuji za vysvětlení... ani jsem netušil, že se takové rotační zákusky existují, HAHHAHA :D :D :D Svět je plný překvapení.... :wink:

Každopádně - se mi zdá porucha na setrváku jako málo pravděpodobná....

Co dělá spojka? Když ji vymáčkneš a zkusíš třeba přidat plyn na 2000rpm? Vibruje to stejně?

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte říj 16, 2007 09:01

Spojka OK, poslední kontrola ŘJ někdy kolem 15. srpna, kdy se aktivovalo zobrazování dodělaného tempomatu, bez závad a chyb (když už to bylo napíchnuté, tak se prolezlo všechno).
Čau, dík za zájem.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1921
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte říj 16, 2007 18:39

Ahojte.
1.9 nema hydraulicka zvedatka.Jak si skontroloval to horni ulozeni motoru?
Nebo si ho vymenil?
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte říj 16, 2007 21:11

Ahoj
O těch zvedátkách si to taky myslím, ale TRUNY mne tady někdy v květnu přesvědčoval, že jsou hydraulická. Neměl jsem důvod a ani možnost to někde pitvat.
Horní uložení: Vyheverovat a zajistit nadzdvižené auto (nemám zvedák, kterým bych zvedl celé auto), odmontovat spodní kryt, malým zvedákem odlehčit motor, uložení vymontovat. Ale. Aby se vyjmula reakční vzpěra z uložení v karoserii, je nutno alespoň uvolnit krycí plech nad motorem, a to znamená demontáž stěračů a plastů, jinak máš pěkně odřené pařátky. Šroub, kterým je vzpěra upevněna do karoserie, je asi o 25 mm delší, než je mezera mezi držákem na karoserii a vrchním krytem a bez uvolnění horního krytu ho nelze vytáhnout. Tak jsem ho hned na soustruhu zkrátil. Na vyjmutí vlastního silentbloku je třeba trpělivost a malinko pustit motor dolů (opatrně, kontrolovat, je na něm navěšená spousta trubek a šlaufů), nad silentblokem vadí trubka klima okruhu, to ostatní se dá někam odhrnout. Kontrola pokoukáním a "masáží" na svěráku. Přesto, že se tvářil jako zapůjčený nový, namontoval jsem nový, při zkoušce žádná změna k lepšímu, tak jsem si to zopakoval a vrátil jsem tam původní. Troška laborace před definitivním dotažením šroubů do podběhu, aby tam silentblok nebyl třeba s nějakým nežádoucím napětím.
K setrvačníku: Dnes jsem se dozvěděl, že tlumícím materiálem v setrvačníku by mělu být "něco gumového", tlumení má být dvojí, první pro torsní kmity v oblasti otáček volnoběhu a jemu blízkých, druhé pro další pásmo otáček vyšších, kde je potřeba kmity tlumit. Celá ta věc je navíc rozebíratelná jen flexou a pod. Jak jsem koupil, tak prodávám. Zlatá stará dobrá dokulata vysoustružená litina. Sice netlumila, ale předpoklady k poruchám neměla ani náhodou.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1921
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte říj 16, 2007 21:18

Dekuju.Nemusis mi vysvetlit jak se vyndava ten silentblok.Ptal sem se jestli jsi ho us menil.Vyndat setrvak taky neni na pul hodky.psal to i Truny o to hornim ulozeni,je to urcite levnejsi nes setrvak.Martin
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1921
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte říj 16, 2007 21:21

Ja sem vul. :) Ty jsi tam us daval novej! :?
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » čtv lis 15, 2007 21:03

Nejsi vůl,
vůl jsem já. A korunovaný. Problém je vyřešen. Ten silentblok, co jsem měl na zkoušku zapůjčený, vypadal jako nový a byl tak i prezentovaný. A když jsem vystřízlivěl ze všech fantazií (setrvačník ap.), tak jsem se nasr.al, zabořil jsem se pod haubnu, po vynoření jsem koupil nový kapalinový silentblok horního uložení motoru a narouboval jsem ho do auta. A je klid. U vymontovaného silentbloku část kapaliny přetékala do spodního rezervoáru a silentblok pod vahou motoru zmenšoval postupně výšku až na dorazy. Vizuelně nic, žádná deformace, žádný únik. To, že se dříve vibrace s ohřátím motoru vytratily, připisuji zvětšení objemu kapaliny zahřátím teplem od motoru, který vlastně eliminovalo její úbytek. Postupně, jak se objem činné kapaliny zmenšoval, tak to už nefungovalo.
Silentblok jsem ze zvědavosti rozpitval a nafotil, fotky sem časem pro zajímavost přistrčím. Naplněné je to něčím, co barvou a tekutostí připomínalo černé kafe.
Ahoj

lazak
Advanced member
Příspěvky: 254
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » čtv lis 15, 2007 21:35

Ahoj, mohl bych vědět kolik ten silenblok stál?A to je origo z renaultu nebo nějaké autodíly?
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 367
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát lis 16, 2007 10:33

Zdravím
silentblok od fi SASIC, AUTOBENEX, obj. č. SA1001789 (orig. Renault 8200338381), mimo vyraženého obj. čísla značení zeleným proužkem svrchu na straně k motoru, cca 3 600 Kč pro zákazníka přes pult, se slevou na registrovaného živnostníka za necelých 2 900.
SASIC je dodavatel těchto součástí do prvovýroby části francouzských automobilek, díl pro náhradní spotřebu má odstraněné logo Renaultu.
Ahoj

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host