Benzín 2.0 99kW škubání auta v otáčkách

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
svobi
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 19, 2018 11:02

Benzín 2.0 99kW škubání auta v otáčkách

Příspěvek od svobi » pon úno 19, 2018 11:15

Ahoj všem,

koupil jsem ojetého Reanulta, model grand scenic r.v. 2004, najeto 170 000 km, 2,0 benzín 99 kW

Měl bych dva dotazy

1) U auta se mi objevil problém, když jsem předjížděl a vytočil auto nad cca 3 500 otáček, tak se mi auto začalo výrazně cukat a otáčky už dál nevylezly. Tento efekt se mi projevuje u všech rychlostí, ale právě jen u 3 500 otáček. Při nižších otáčkách je vše v pořádku.
Potom co jsem zastavil a snažil se rozjet, tak mi auto také trochu cukalo, ale efekt nebyl až tak výrazný. Po koupi jsem na autě zatím ještě nic neprováděl, ale mám v plánu udělat věci viz bod 2

2) Na autě chci některé věci vyměnit. Mám následující nabídku za práce:

Rozvody - sada+vod. pumpa 3 500, rozvodové kolo(vačka) 6 000
Filtry - 1 200
Oil - 700
Brzd.kap. - 200

Trochu mě zaujala výměna rozvodového kola. Je vhodné ji vyměnit?

V podstatě bych chtěl, aby mi auto tak cca 6 let jezdilo bez větších investic. Nájezd bude cca 10 tis. km za rok, je to druhé auto do rodiny. Co případně je vhodné ještě nechat v tomto autě preventivně vyměnit, aby mě to nezaskočilo?

Předem děkuji za pomoc a vaše názory. Už jsem prolezl diskuzi, ale většina lidí má nafty.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Benzín 2.0 99kW škubání auta v otáčkách

Příspěvek od marek230177 » pon úno 19, 2018 16:21

Svíčky !!! Pokud má auto palivový filtr (pod vozem vlevo před LZ kolem), vyměnit i ten.
To jsou dvě věci, které mohou mít zásadní vliv na to podivné chování motoru.

Rozvodové kolo na sací vačku stojí asi 2500-3000 Kč, jak kde. Rozvody necelých 2500 Kč i s vodní pumpou (nesmíš kupovat sadu, ale jednotlivé díly, to je podstatně levnější).
Filtry do pětistovky všechny. Olej cca šest až sedm set za pět litrů. U brzdové kapaliny pozor, pokud má vůz ESP!

Motor 2,0 je konstrukčně dost podobný slabšímu motoru 1,6. Má i podobné neduhy. Tu a tam odejde zapalovací cívka, bohužel vždy bez předchozího varování. I benzinový vstřik už jsem měnil. Ale to je méně obvyklá závada.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů