nefunkční klima
Moderátor: Moderators General
klimatizacia na renault scenic grand 1,5 dci
ahojte všetci,
chcela by som poradiť ohladne klímy na renault scenic grand 2006, mám ho asi dva týždne je to trojročné auto dovezené z francúzska. ked som sa na nom bola previezť tak klíma fungovala, ked som si ho kúpila tak nešla dala som ju naplniť,lebo vraj bola prázdna a klíma stále nešla, tak som ju dala do servisu a tam mi zistili, že treba vymeniť nejaký konektor nejaká studená smyčka, všetko urobili a klíma stále nefunguje,aj počítač mi vyresetovali a vraj je to v poriadku, nemá tu niekto z Vás podobný problém a mohol by mi aspon poradiť čo to mu je? :cry
Vopred ďakujem za odpoved
chcela by som poradiť ohladne klímy na renault scenic grand 2006, mám ho asi dva týždne je to trojročné auto dovezené z francúzska. ked som sa na nom bola previezť tak klíma fungovala, ked som si ho kúpila tak nešla dala som ju naplniť,lebo vraj bola prázdna a klíma stále nešla, tak som ju dala do servisu a tam mi zistili, že treba vymeniť nejaký konektor nejaká studená smyčka, všetko urobili a klíma stále nefunguje,aj počítač mi vyresetovali a vraj je to v poriadku, nemá tu niekto z Vás podobný problém a mohol by mi aspon poradiť čo to mu je? :cry
Vopred ďakujem za odpoved
Zdravim Darino!Mam taky Scenika a mel jsem stejny problem.Klimu jsem nechal asi 4x naplnit a zbytecne.Potom mi na diagnostice zjistili ze mam spatne tlakove cidlo u klimatizace.Nechal jsem ho tam dat nove a vse je zase O.K..Stalo me to 3500 Kc v Renaultu to cidlo a vymena asi 5minut casu.Jinak dej vedet jestli je to tato zavada nebo nejaka jina .At to pomuze zase jinym!!Zatim ahoj!
Renault ScenicII. 1.9DCi 2005, A ted Renault Kadjar 1,5 dCi 07/2017 Busines Edition
ok, zatial ďakujem určite sa ozvem čo mi zistili, prajem pekný denDOMINO2 píše:Zdravim Darino!Mam taky Scenika a mel jsem stejny problem.Klimu jsem nechal asi 4x naplnit a zbytecne.Potom mi na diagnostice zjistili ze mam spatne tlakove cidlo u klimatizace.Nechal jsem ho tam dat nove a vse je zase O.K..Stalo me to 3500 Kc v Renaultu to cidlo a vymena asi 5minut casu.Jinak dej vedet jestli je to tato zavada nebo nejaka jina .At to pomuze zase jinym!!Zatim ahoj!
ahoj,DOMINO2 píše:Zdravim Darino!Mam taky Scenika a mel jsem stejny problem.Klimu jsem nechal asi 4x naplnit a zbytecne.Potom mi na diagnostice zjistili ze mam spatne tlakove cidlo u klimatizace.Nechal jsem ho tam dat nove a vse je zase O.K..Stalo me to 3500 Kc v Renaultu to cidlo a vymena asi 5minut casu.Jinak dej vedet jestli je to tato zavada nebo nejaka jina .At to pomuze zase jinym!!Zatim ahoj!
takže klíma je vyriešená, trebalo ju len zasa doplniť,lebo tým, že bola v servise niečo tam porobili a chýbalo tam chladivo, tak teraz je to v poriadku a dúfam, že aj nadlho
-
- Starting member
- Příspěvky: 21
- Registrován: pát říj 10, 2008 21:36
podivná klima
Ahoj, nemáte někdo zkušenost čím by to mohlo být? Mám manualní klimu, když jí zapnu tak dobrý, chladí, ale jen tak cca 20 min a pak se zmírňuje fuk vzduchu do kabiny. Vzduch je sice studený ale téměř přestane foukat, neuchladím to ani když to dám na 3 nebo 4. Stačí klimu vypnout a tak do minuty cítím že to začíná funět tak jí zase zapnu a zase chvíli chladím. Větrák je slyšet že se točí a kompresor je slyšet že běží. Nemá někdo nápad kde hledat chybu? Popis zní sice divně ale zkoušel jsem to celkem důkladně a opravdu se to tak chová. dík za rady. ahoj.
-
- Starting member
- Příspěvky: 48
- Registrován: pon říj 05, 2009 22:36
- Bydliště: Brušperk
- Kontaktovat uživatele:
Dotaz na info o závadě na př. desce
Ahoj chtěl jsem se zeptat, jestli byla ta zapsaná závada vidět na přístrojové desce? Dík MarcelPajin píše: Tak problém je vyřešen a to pomocí PC výmazem poruchy (ochrany kompresoru před přetížením) cena 100kč
Renault Scenic II. 1.5 dCi, 63 kW, r.v.2006
Re: nefunkční klima
Zdravím
nechci zakládat další téma tak píšu sem.
Problém s klimatizací SCENIC II, r.v. 2006, 96 kW, 1,9Dci,: Po koupi auta nechladila tak sem nechal doplnit náplň, klimatizace fungovala. Po měsíci a půl přestala chladit, na displeji žádná nová hláška, bylo mě řečeno že asi došlo k úniku chladiva, v servisu zjistili, že nejaký ubytek byl, ale při měření v servisu měřák prej úbytek neukázal a doplnili znovu. Že asi jde o mikrotrhlinku a ta nejde změřit. Prej pokud to ujde znovu budou to řešit jinak. Po naplnění mě zavolali, že klima jede. Na druhý den sem auto vyzvedl a klima nechladila. (!!!) Zajel jsem zpádky a reklamoval. Zkontrolovali chladivo a bylo tam tolik kolik ho má byt (osobně sem byl u toho). Pak vyměnil konektor (ten byl jakýsi polámaný to je fakt) od kompresoru a čidlo. A klima stejně nejede. Diagnostika ukázala "klimatizace bez závad". Prej zbývá už jen kompresor.
Moje první otázka: když odejde kompresor, na palubovce se na displeji tato porucha neobjeví? A ani na diagnostice?
Druhá otázka: jede klima i když se malinko sníží tlak chladící kapaliny v soustavě? (zajímá mě úbytek třeba 5g)
Třetí otázka: Chtěl bych připojit kompresor na zkoušku natvrdo na 12V jestli funguje. (nebo je to blbost?) Neví někdo na který kolík mám dát + (horní nebo spodní) a na který -? Mám tam hnědý a černý káblík. Jde mě o to že bych chtěl jakoby překlemovat čidlo a při nastartovaném motoru zapojit kompresor. To by podle mě měl začat chladit pokud je dobrý a v tom případě je vadné čidlo nebo elektronika a pokud nebude chladit tak je to kompresor. Případně jak poznám že je kompresor vadný.
Čtvrtá otázka: jde nějak proměřit čidlo? Má tři vývody. Případně jaké napětí a na kterých zdířkách bych měl naměřit na konektoru do čidla?
Pokud mi může někdo poradit tak prosdím o pomoc. Jenom platím a stejně mě servis nepomože a když pojedu do dalšího niikdo mě nezaručí, že tam budu zase jenom platit a nic z toho.
nechci zakládat další téma tak píšu sem.
Problém s klimatizací SCENIC II, r.v. 2006, 96 kW, 1,9Dci,: Po koupi auta nechladila tak sem nechal doplnit náplň, klimatizace fungovala. Po měsíci a půl přestala chladit, na displeji žádná nová hláška, bylo mě řečeno že asi došlo k úniku chladiva, v servisu zjistili, že nejaký ubytek byl, ale při měření v servisu měřák prej úbytek neukázal a doplnili znovu. Že asi jde o mikrotrhlinku a ta nejde změřit. Prej pokud to ujde znovu budou to řešit jinak. Po naplnění mě zavolali, že klima jede. Na druhý den sem auto vyzvedl a klima nechladila. (!!!) Zajel jsem zpádky a reklamoval. Zkontrolovali chladivo a bylo tam tolik kolik ho má byt (osobně sem byl u toho). Pak vyměnil konektor (ten byl jakýsi polámaný to je fakt) od kompresoru a čidlo. A klima stejně nejede. Diagnostika ukázala "klimatizace bez závad". Prej zbývá už jen kompresor.
Moje první otázka: když odejde kompresor, na palubovce se na displeji tato porucha neobjeví? A ani na diagnostice?
Druhá otázka: jede klima i když se malinko sníží tlak chladící kapaliny v soustavě? (zajímá mě úbytek třeba 5g)
Třetí otázka: Chtěl bych připojit kompresor na zkoušku natvrdo na 12V jestli funguje. (nebo je to blbost?) Neví někdo na který kolík mám dát + (horní nebo spodní) a na který -? Mám tam hnědý a černý káblík. Jde mě o to že bych chtěl jakoby překlemovat čidlo a při nastartovaném motoru zapojit kompresor. To by podle mě měl začat chladit pokud je dobrý a v tom případě je vadné čidlo nebo elektronika a pokud nebude chladit tak je to kompresor. Případně jak poznám že je kompresor vadný.
Čtvrtá otázka: jde nějak proměřit čidlo? Má tři vývody. Případně jaké napětí a na kterých zdířkách bych měl naměřit na konektoru do čidla?
Pokud mi může někdo poradit tak prosdím o pomoc. Jenom platím a stejně mě servis nepomože a když pojedu do dalšího niikdo mě nezaručí, že tam budu zase jenom platit a nic z toho.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: nefunkční klima
Než budeš řešit kompresor, tak prověř nejprve odpor cívky spojky, kde by měl být mezi 3-5 ohmy, pak v konektoru na jednom pinu by mělo být po zapnutí klíčku +12V a druhý vede do jednotky klimy. Když zapojíš místo cívky žárovku 21W, tak bys měl vidět zda se rozsvítí při požadavku na klimování. Klima by měla být funkční od 100-150g chladiva, ale záleží na teplotě, prostě min. tlak v soustavě musí být okolo 5bar.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: nefunkční klima
Díky za odpověď, takže odpor cívky spojky je 4,4 ohmu takže to je OK. Když sem ju přes zdroj zapl na 12V tak cvakala, takže fungovala a v autě to začalo chladit. Takže kompresor je OK.
Co se týče konektoru co vede do kompresoru, naměřil jsem po nastartování 2,47 V (což je málo) a pořád tam bylo 2,47 V i když sem klimu zapínal, vypínal a nastavoval, prostě žádná reakce. Takže bych rád věděl co je příčina těch jen 2,47V.
Dál jsem proměřil to nové čidlo co mě tam dali na odpor a naměřil sem: zelený-šedý drát 22,3 kΩ, zelený-béžový 14,6 kΩ, šedý-béžový 7,7kΩ takže docela velké odpory a je zajimavé že hodnoty jsou stejné i když čidlo vyšroubuju takže reakce na tlak žádná. A to druhé čidlo (co tam bylo původně) má víceméně podobné hodnoty a hodnoty jsou stejné jak při zašroubovaném tak vyndanm čidle.
Že by byli obě čidla špatné ?!? i to nové?
Ještě mě zaráží, že když sem čidlo vyšroubovával tak to ani nezasiklo. Nemůže být třeba ucpaný ten ventilek co je na něm to čidlo, tím pádem si to myslí že tam není tlak. Ale spíš by mě zajimalo proč je tam na konektoru jen2,47V.
Díky předem za odpovědi
Co se týče konektoru co vede do kompresoru, naměřil jsem po nastartování 2,47 V (což je málo) a pořád tam bylo 2,47 V i když sem klimu zapínal, vypínal a nastavoval, prostě žádná reakce. Takže bych rád věděl co je příčina těch jen 2,47V.
Dál jsem proměřil to nové čidlo co mě tam dali na odpor a naměřil sem: zelený-šedý drát 22,3 kΩ, zelený-béžový 14,6 kΩ, šedý-béžový 7,7kΩ takže docela velké odpory a je zajimavé že hodnoty jsou stejné i když čidlo vyšroubuju takže reakce na tlak žádná. A to druhé čidlo (co tam bylo původně) má víceméně podobné hodnoty a hodnoty jsou stejné jak při zašroubovaném tak vyndanm čidle.
Že by byli obě čidla špatné ?!? i to nové?
Ještě mě zaráží, že když sem čidlo vyšroubovával tak to ani nezasiklo. Nemůže být třeba ucpaný ten ventilek co je na něm to čidlo, tím pádem si to myslí že tam není tlak. Ale spíš by mě zajimalo proč je tam na konektoru jen2,47V.
Díky předem za odpovědi
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned čer 23, 2019 22:44
Re: nefunkční klima
Ahoj, mám ten samý problém. Do konektoru mi jde 2,5V, už si přišel čím by to mohlo být?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů