předni spodni čep na ramenu
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 17, 2017 16:06
předni spodni čep na ramenu
ahoj chci se zepatat čep na ramenu je narazený nebo jak se vyměnuje
Re: předni spodni čep na ramenu
Jak vypada dobre videt od minuta 8:20
https://www.youtube.com/watch?v=9VJljGy ... autodoc.cz.
Asi nalisovany a zajisteny segerkou
https://www.autopredam.sk/inzercia/nahr ... 2003-21002
https://www.youtube.com/watch?v=9VJljGy ... autodoc.cz.
Asi nalisovany a zajisteny segerkou
https://www.autopredam.sk/inzercia/nahr ... 2003-21002
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: předni spodni čep na ramenu
Čep je do ramene lisovaný. Pro výměnu je nejlepší demontáž ramena. Pak jednou ranou kladivem se starý čep vyrazí a třeba ve svěráku se nalisuje nový.
Ovšem ten postup, co je na videu, je úplný nesmysl. Rozhodně kvůli výměně ramena není nutné povolovat celou nápravu. Je to zbytečně pracné a navíc silně rizikové, protože se klidně může stát (a stává), že šrouby nápravnice jsou zarezlé a hrozí jejich utržení. A co je úplně pitomé, je následná nutnost seřízení geometrie po celé opravě. A to fakt nutné být nemusí.
A to ani nemluvím o tom, že šrouby nápravnice jsou dle výrobce určené na jedno použití, tudíž při jejich povolení je nutné použít nové.
Čep stojí zhruba 300 korun. Kdybych to celé řešil podle návodu na tom videu, budu muset koupit krom čepu i šrouby nápravnice a po opravě ještě zaplatit geometrii. Výměna čepu za tři sta mě pak vyjde na několik tisíc korun a celý den práce.
Rameno lze z vozu demontovat podstatně jednodušším způsobem, kdy rizika jsou minimální a navíc není poté nutné seřízení geometrie. A je to za hodinu hotové na parkovišti u baráku.
Ovšem ten postup, co je na videu, je úplný nesmysl. Rozhodně kvůli výměně ramena není nutné povolovat celou nápravu. Je to zbytečně pracné a navíc silně rizikové, protože se klidně může stát (a stává), že šrouby nápravnice jsou zarezlé a hrozí jejich utržení. A co je úplně pitomé, je následná nutnost seřízení geometrie po celé opravě. A to fakt nutné být nemusí.
A to ani nemluvím o tom, že šrouby nápravnice jsou dle výrobce určené na jedno použití, tudíž při jejich povolení je nutné použít nové.
Čep stojí zhruba 300 korun. Kdybych to celé řešil podle návodu na tom videu, budu muset koupit krom čepu i šrouby nápravnice a po opravě ještě zaplatit geometrii. Výměna čepu za tři sta mě pak vyjde na několik tisíc korun a celý den práce.
Rameno lze z vozu demontovat podstatně jednodušším způsobem, kdy rizika jsou minimální a navíc není poté nutné seřízení geometrie. A je to za hodinu hotové na parkovišti u baráku.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 58
- Registrován: ned pro 17, 2017 16:06
Re: předni spodni čep na ramenu
ok dik taky se mě to zdalo divne kuli ramenu vše rozdělavat a na čep kašlu koupim cele rameno to nestoji moc a budu mit klid az bude tepleji
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: předni spodni čep na ramenu
Bude třeba demontovat pomocný rám, co drží zespodu chladiče. Ten totiž brání povolení šroubu ramene. Pak stačí povolit šroub čepu na těhlici a dva šrouby ramene a máš to.
Já bych rameno neměnil, pokud není vyloženě poškozené, a měnil bych jen čep. Ramena z aftermarketu jsou obvykle ze slabšího plechu a mají tendence se deformovat. Rameno původní, čep nový. A kvalitní značku, ať to za rok neděláš znovu. Doporučuji Lemforder nebo Meyle HD.
Já bych rameno neměnil, pokud není vyloženě poškozené, a měnil bych jen čep. Ramena z aftermarketu jsou obvykle ze slabšího plechu a mají tendence se deformovat. Rameno původní, čep nový. A kvalitní značku, ať to za rok neděláš znovu. Doporučuji Lemforder nebo Meyle HD.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: předni spodni čep na ramenu
Ja to menil na aute. Nejhorsi asi bylo stahnout to z cepu tehlice.. udelal jsem si pripravek na vylisovani a nalisovani.. tedy zadne kladivo.
Bud se to probiralo nekde tady nebo na grand scenic forum..
Bud se to probiralo nekde tady nebo na grand scenic forum..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: předni spodni čep na ramenu
Vyrazit kladivem starý čep úplně klidně. Jedna rána axialně na čep a není co řešit. Ale nový jedině lisovat, žádné rány. Jde to pěkně ve svěráku, dělal jsem to mnohokrát.
Na autě bych se s tím fakt nemordoval. Viděl jsem to na YouTube, je na to video, ale je to tak pracné a navíc s nutností přípravků, že bych se na to ani nevydělal. Demontáž ramene je práce na dvacet minut s jednou rukou v řiti.
Na autě bych se s tím fakt nemordoval. Viděl jsem to na YouTube, je na to video, ale je to tak pracné a navíc s nutností přípravků, že bych se na to ani nevydělal. Demontáž ramene je práce na dvacet minut s jednou rukou v řiti.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů