Check emission - špatný výkon

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Jimi_91
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 21, 2021 09:31

Check emission - špatný výkon

Příspěvek od Jimi_91 » pát lis 05, 2021 15:24

Ahoj,

Už asi rok řeším problém s hláškou check emission. Za měsíc mám jít na STK a s touhle chybou (MIL - závada) neprojdu.
Když to vezmu od začátku. Jedná se o Grand Scénic II 1.6 16V 83kW 2004 K4M 782. Auto jsem koupil a mělo vadný přesuvník a chyby P0340 a P0010. Problém se startem a rachtání. Přesuvník se vyměnil a zároveň se udělaly rozvody (znovu kontrolované na přípravek a sedí). Stále ale byla chyba P0340 (DF097) Senzor vačkového hřídele - Chybný signál a chyba P0010 (DF080) - Řízení vačkového hřídele - chybná funkce. Proběhla výměna čidla vačky, Elmag. ventilu přesuvníku, motýlek, čidlo teploty, svíčky a všechny cívky. Chyba ale stále přetrvává (po vymazání a po třech startech znovu naskočí Chesck emission). Startování normální, volnoběh taktéž ale přijde mi, že má auto malý výkon. Na 83kW prostě nejede jak má. Když vyčtu chyby (diagnostika Hella) při vypnutém motoru, tak je chyba jen P0340 (DF097) Senzor vačkového hřídele - Chybný signál. Když vyčítám chyby při spuštěném motoru, tak se přidá i P0010 (DF080) Řízení vačkového hřídele - chybná funkce - ta je jen při opravdu nastartovaném motoru - Po vypnutí motoru zmizí.

Čidlo vačky - nové co jsem dal bylo levné, chyba stále zůstala a později způsobovalo vybíjení baterie. Koupil jsem nakonec originální a vybíjení baterie je pryč, auto je o trochu živější ale výše popsané chyby zůstaly. Prošel jsem celou kabeláž, která byla měřením v pořádku ale nakonec jsem jí raději vyměnil. - Chyby zůstaly.

Motýlek - vyměněn jen pro jistotu a na diagnostikou proběhlo nové načtení polohy setrvačníku - vše proběhlo a uložilo se.

Svíčky měněny pro vysoký nájezd starých.

Cívky už neměly ideální hodnoty a auto občas (za studena vynechalo asi na 2s. v záběru) - výměna za nové VALEO. Vynechávání je pryč.

Elmag. ventil - Měření kabeláže - vše v pořádku. Napájení 12V a kostra také. Jak starý, tak i nový ventil při zkoušce na baterce chodí. Odpor je cca 7,2 Ohm a pístek jde lehce.

Klapka - vyčištěná a raději jsem provedl nové základní nastavení. Proběhlo v pořádku.

Při běžícím motoru jsem kontroloval Live Data. Při nastartovaném motoru 1 Lambda začne vyhřívat a na grafu lítá v rozmezích cca 80mV - 850mV a to i v zahřátém motoru. Druhá lambda se aktivuje vyhřívání až po nějaké chvilce (studený motor) a začne oscilovat v rozmezích 80mV - 600mV - při zvýšených otáčkách cca 2500-3000 ot/m. Při volnoběžných otáčkách se stále pohybuje okolo 650mV a křivka je hodně plochá. Bohužel nemám přístup k osciloskopu, abych věděl čas změny. Co mě zarazilo, že po vypnutí motoru a po chvilce nového měření (ohřátý motor) se druhá lambda nezačne vyhřívat a je na ní trvalá hodnota okolo 450 mV. To by sice ukazovalo, že nefunguje a jednotka si bere data z tabulky ale žádná chyba v RJ ohledně lambdy. Kontrola předepsané a korigované hodnoty škrtící klapky sedí. Signál setrvačníku rozpoznán. Fázový regulátor vačkové hřídele - PASIVNÍ ( předpokládám kvůli chybám jak jsem psal výše) takže VVT vyřazeno.

Už opravdu nevím co víc udělat, zkontrolovat a kde hledat chybu. Poradí někdo?

Náhledy výpisu z diag:
https://postimg.cc/gallery/ZCdzPw2

Video Live data
https://youtu.be/h7H_4JWDnz4
Renault Grand Scénic II 1.6 16V 2004 83kW

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1568
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Check emission - špatný výkon

Příspěvek od marek230177 » sob lis 06, 2021 08:39

Buď jsou špatně nastavené rozvody, nebo je problém v kabeláži senzoru vačky.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Jimi_91
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 21, 2021 09:31

Re: Check emission - špatný výkon

Příspěvek od Jimi_91 » sob lis 06, 2021 11:33

Jak jsem psal. Rozvod jsou již kontrolované a kabeláž k čidlu vačky taky vyměněná. Už nevím co dál :-(
Renault Grand Scénic II 1.6 16V 2004 83kW

Uživatelský avatar
marek230177
Senior member
Příspěvky: 1568
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Check emission - špatný výkon

Příspěvek od marek230177 » sob lis 06, 2021 15:17

Jestli by nebylo vhodné svěřit to někomu, kdo tomu rozumí. Evidentně tomu nerozumíš, protože do toho rveš peníze beze smyslu a výsledek vůbec žádný.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008) - já
RENAULT Master IV Furgon L3H2 2,3dCi Energy 132kW M9T716 (*2019) - já
RENAULT GrandScénic II 1,6i 82kW K4M812 (*2005) - manželka
RENAULT Scénic 1,6i 79kW K4M708 (*2001) - tchán
RENAULT Clio IV 1,2i 54kW D4F740 (*2015) - teta
RENAULT Clio III 1,2i 55kW D4F740 (*2012) - dcera
OPEL Corsa D 1,2i 63kW A12XER (*2013) - dcera (ale taky chtěla Renaulta.....)

Jimi_91
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 21, 2021 09:31

Re: Check emission - špatný výkon

Příspěvek od Jimi_91 » úte lis 16, 2021 08:49

Marek230177: Myslím, že se v této oblasti orientuji vcelku dobře, ale určitě netvrdím, že rozumím všemu. Ano, nemám CLIP a osciloskop, což by značně pomohlo. Však toto je fórum, kde se máme radit a hledat řešení. Vše do čeho jsem narval peníze, tak jen protože ty díly byly vadné. Až tedy asi na to čidlo vačky.

Protože se mi ozýval hydroštel, tak jsme je s mechanikem o víkendu měnily a při té příležitosti se nanovo nastavovaly rozvody. i předtím byly dle přípravků dobře. Tam problém vylučuji. Jak jsem psal, tak byly problémy i s lambdou, tak se při té příležitosti daly nové, aby se opravdu daly vyloučit. Znovu proběhla kontrola všech vodičů od čidel až po jednotku a vše jak má být. Ač mi auto startuje dobře a nechcípá, tak jsem i měřil odpor na motýlku. Byl 240 ohmů. To je také v mezích. Po výmazu chyb a startu se okamžitě znovu objevila chyba P0340 a P0010. Po vypnutí motoru a novém výčtu chyb zase jen P0340. Na jiném fóru (i tedy jiné auto) ale i v popisu chyb diag Hella na tohle auto je psáno, že to může způsobit induktivní a kapacitní rušení. Vodiče od čidla vačky a kliky by neměly jít v blízko nebo se dotýkat vodičů od cívek nebo třeba vstřiků. Přitom v rozkresu kabeláže (a ve skutečnosti to tak je) jdou přímo v jednom svazku k ŘJ viz. obrázek. Zkoušel už někdo tyto vodiče separovat od hlavního svazku a vést je mimo?

https://i.postimg.cc/5tTKZ6gJ/S32.jpg
Renault Grand Scénic II 1.6 16V 2004 83kW

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů