prevodovka
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát říj 12, 2012 15:47
prevodovka
Ahoj rendíci.mam dotaz.mam Grand Scenica 1.5 dci 78 kw r.v.2006.Má to filtr pevných částic?a jakej je tam setrvák? Jde mi o to jestly je tam dvouhmoťák nebo ne.četl jsem ze dvouhmoťák nemá rád jízdu bez plynu s rychlostí.třeba z kopce nebo tak.prosím o radu.A taky na co jsou ninánci nachylní.ať vim jak se k tomu mam chovat a co čekat.díky moc pánové.Jinak má 134500km.a zatím motor přede jako kocour.mám ho týden..
Re: prevodovka
Filtr pevných částic by už měl asi mít,stejně tak dvouhmotu.1.5 dci je dost náchylná na naftu.Takže raději připlatit a tankovat kvalitu.Vtřiky (delphi) jsou na to dost choulostivé.Mirek.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: prevodovka
FAP poznáš podle ikony na dveřích řidiče, nebo na štítku na plastu po otevření kapoty. Když tak dej typ auta ze štítku na sloupku spolujezdce a zjistíme i tu dvouhmotu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát říj 12, 2012 15:47
Re: prevodovka
Jasná juknu na to a ozvu se.jinač nevim co si mam o této agregaci myslet.recenze jsou půl na půl.jeden napíše že je to pojízdnej pekáč do kterého se jen sypou peníze,a druhej že na tý 1.5ce nalítal 350000 a jezdí pořád.a dokonce psal že měnil vstřiky i turbo až na 250000. Je to fake nebo jen záleží jak se o motor stará?chlapy díkes moc je to pro mě nový..a tafy se člověk od vás dozvý hafo věcí..
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: prevodovka
Mam taky 1.5dci 78kw.Na doporuceni kluku z renaultu, kteri je taky maji, jsem sel prave do teto motorizace.
Fap-nevim, ale ziju s tim, ze nema..Od roku2005 zacali delat euro 4 a nahradili vstriky Delphi piezoelektrickymi od Siemens, dali dvouhmotak, upravili pisty a vykon dali na 78kw.
Na delani zaveru mam jeste brzy..113000 km, ale zatim jsem s timto motorem spokojeny.Tankuji pouze u Euro Oil.+aditiva.
Olej menim vzdy, kdyz mi vyskoci hlaska na displeji.Je tam sice limit 30000km nebo rok, ale rj.zapocitava take starty apod.Prave ted tu hlasku mam, po 10 mesicich,tak se chystam na vymenu.Rocne najezdime 12-14 000km.
Fap-nevim, ale ziju s tim, ze nema..Od roku2005 zacali delat euro 4 a nahradili vstriky Delphi piezoelektrickymi od Siemens, dali dvouhmotak, upravili pisty a vykon dali na 78kw.
Na delani zaveru mam jeste brzy..113000 km, ale zatim jsem s timto motorem spokojeny.Tankuji pouze u Euro Oil.+aditiva.
Olej menim vzdy, kdyz mi vyskoci hlaska na displeji.Je tam sice limit 30000km nebo rok, ale rj.zapocitava take starty apod.Prave ted tu hlasku mam, po 10 mesicich,tak se chystam na vymenu.Rocne najezdime 12-14 000km.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: prevodovka
Zdar,
mám tuto motorizaci 7 let, 220000 km a vše zatím bez problémů(ťuk ťuk), naftu výhradně s aditivy (vif) a pokud to jde tak u značkových pump (shell), olej měním po 10-11000 km max. a vždy elf 5w-40. Zatím dělám jen pravidelnou údržbu(olej,tlumiče,čepy brzdy- sice teď zlobí lanovody automatické ručky, které vypadají na výměnu), ale jinak naprostá spokojenost Co se týče spotřeby tak viz. zde : http://www.spotreby.cz/renault-grand-sc ... ist-a1734/
mám tuto motorizaci 7 let, 220000 km a vše zatím bez problémů(ťuk ťuk), naftu výhradně s aditivy (vif) a pokud to jde tak u značkových pump (shell), olej měním po 10-11000 km max. a vždy elf 5w-40. Zatím dělám jen pravidelnou údržbu(olej,tlumiče,čepy brzdy- sice teď zlobí lanovody automatické ručky, které vypadají na výměnu), ale jinak naprostá spokojenost Co se týče spotřeby tak viz. zde : http://www.spotreby.cz/renault-grand-sc ... ist-a1734/
Renault Grand Scenic II r.v.12/2006 1,5dCi 78kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Renault Grand Scenic III r.v.12/2015 1,2 TCe 97kW
Re: prevodovka
Zdravim chlapy kolik ma byt oleje v prevodovce ve scenicu 1,5dci 6tikvalt nasel sem 3,1l ale mne se tam vešlo jen 2l a už to teklo ven nevim kolik tam bylo protože sem to vypustil i s motorem dik za radu.
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: prevodovka
Zdravím doufám , že jsem ve správném fóru, mám jen dotaz lze nahradit v Scenicu II , 1.5 dCi, 74 Kw . 5-ti kvalt za 6-ti kvalt ?
Děkuji za konstruktivní odpovědi.
Děkuji za konstruktivní odpovědi.
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: prevodovka
Ahoj..sice starsi tema, ale prave jsem menil olej v 6kvalt prevodovce.Mam ted asi 140 000km a pri prvnim mrazu -4°mi nesla dat zadna rychlost.Pomohla vymena oleje a ted radi jak za mlada.Dovedel jsem se, ze asi 2,1-2,3litru..ale vypustil jsem vse a veslo se tam pouze 2litry.On ten elf nestoji moc..do 160kc/litr..takze to mohu jen doporucit.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: prevodovka
Množství je rovné dva litry, takže se ani nedivím, že se tam víc nevešlo.
Jinak pozor na typ oleje!!! Tyto převodovky s označením TL4 jsou nesmírně citlivé na přesný typ, cokoli jiného je může zničit.
Od ELFu pouze Tranself NFJ, jiný ne!
Jinak pozor na typ oleje!!! Tyto převodovky s označením TL4 jsou nesmírně citlivé na přesný typ, cokoli jiného je může zničit.
Od ELFu pouze Tranself NFJ, jiný ne!
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: prevodovka
Znicit? Diky..mam tento typ..takze v pohode radim:-)
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: prevodovka
Tyhle převodovky mají jiné typy synchronů a hlavně z jiných materiálů. Proto se do nich musí používat přesně stanovený typ oleje.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: prevodovka
Ahojte vsichni..chlapi zeptam se..na grandovi pisou, ze tento problem je taky trapi..vymenil jsem ten olej a myslel , ze mam klid.-5stupnu krasne radilo.-10stupnu uz opet neslo radit.Dnes bylo -12stupnu a tak jsem jej nechal na parkovisti bez rychlosti a vse v poradku.Jenze to byly jen dve hodiny, tak to asi nestacilo promrznout.Co si o tom myslite? Diky za kazdy nazor...ahoj
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
-
- Junior member
- Příspěvky: 111
- Registrován: sob led 23, 2010 15:12
- Bydliště: Šestajovice, Pha-východ
Re: prevodovka
Když to tak čtu, zaplať pánbůh, že jsem rendu poslal do světa. Již NIKDY VÍCE. V minulosti mně nalákal scenic 1.5 dCi,svoji spotřebou a výbavou , ale když jsem během roku nastrkal do něj cca 60.000 a stále se tam něco nacházelo a auto bylo víc v dílně než na silnici, tak šel do světa.
Re: prevodovka
Oleje jsi tam nalil tolik, kolik má být?
Jinak samozřejmě je normální, že olej v mrazech tuhne a řadící páka klade větší odpor.
Jinak samozřejmě je normální, že olej v mrazech tuhne a řadící páka klade větší odpor.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: prevodovka
Efine..dva litry..az zacal vytekat.Nerekl bych, ze to je olejem.Ted je -14..vyjedu z garaze a vse ok.Ujedu 14km a pri dojezdu uz jsem citil, ze zase tuhne.Zaparkoval jsem a po minute opet jde zlehka.Napadl mne silentblok prevodovky, ale to by zase se to nespravilo po prohrati.Nikdy jsem tento problem nemel ..Jo a nevim jiste, ale pod naraznikem vpredu byva myslim takova lista..tu jsem pred zimou stratil..ale to snad nebude mit vliv..nevim.
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Re: prevodovka
Olej tam je určitě Elf NFJ? Mrknul bych na řadici mechanismus jestli tam není nějaký problém.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
- moucha tse-tse
- Experienced member
- Příspěvky: 589
- Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
- Bydliště: morava
Re: prevodovka
Chlapi..nějak nezbývá moc času..tak se pomalu dostávám až ted k tomu...ale abych to přesně popsal co mne zajímá:K převodovce vedou dva lanovody...jeden vede v ose auta a druhý(ten mne zajímá),příčně směrem k levému kolu.Tento je připojen přes nějaký odlitek na svislou hřídel,která vede do převodovky a jde to vidět mezi baterkou a blokem.Když chytnu tento lanovod zvrchu rukou nebo ten odlitek tak vidím,že to chodí s tou hřídeli z převodovky nahoru a dolů..tak asi 2mm..dělá Vám to taky?Ještě jsem nepřišel na to,jak sundat to oko lanovodu,ale vypadá to,že je přes vnější obvod jakási plastová objímka..ahoj
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...
TPMS aktivátor...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů