Norsko - Skandinávie
Moderátor: Moderators General
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát led 05, 2007 13:12
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Norsko - Skandinávie
A co sever - to z vás nikoho neláká? My jsme vloni dojeli s naším Masterem až na Nordkapp(něco přes 4000 km -jedna cesta ) - i když to už mě trošlu lepilo, coby kdyby (mu louplo někde "v kříži"). Značkovými servisy Renault tam není zrovna přecpáno. Spíš narazíte na soba . A k tomu spousty hub, borůvek a brusinek... A ticho, klid a žádní lidi. Jen lesy...a tam nahoře už ani ty nee. Pro toulání země zaslíbená.
- Vláďa Rottr
- Člen RCČR
- Příspěvky: 57
- Registrován: pát led 02, 2004 08:19
norsko - hm to láká
Opravdu se nenajde nikdo, kdo by poskytl zkušenosti.Slyšel jsem, že se tam spí kdekoli, maximálně se souhlasem vlastníka pozemku, pokud je v okolí. Moc se tam nekrade a kolem 21. června je tam docela i teplo.
Pls dejte někdo rady.
Pls dejte někdo rady.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát led 05, 2007 13:12
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Norsko - laká?
Nějakou zkušenost bych přidat mohl třebas já - určitě se někdo přidá.
Byl jsem tam zatím 3x - jednou osobáčkem(+ stan) a pak 2 x Masterem(s obytnou vestavbou). Proto jsem zajedno s názorem Laca19 - lepší něčím větším - v čem se dá přespat. Já do kempu moc nemusím a je-li k dispozici mobilní místo na spaní se střechou nad hlavou-nemá to chybu. Stan to sice splní taky,ale jen pro vodníky- i když místní tvrdí,že tam neprší nikdy dýl jak 2 dni, přestávka mezi těmi dvoudny může být třebas jen 2 hodiny
Spát(zakempovat) se tam dá opravdu kdekoliv (mají tam na to zákon platící už někdy od středověku) a je-li to blíž jak 200m od obydlí-pak se souhlasem vlastníka a ne déle jak 2 dny na jednom místě. Tak je lepší, jít prostě dál a pak bez ptaní. Volné kempování ale neplatí pro obytná auta
To je ta blbá zpráva - ta dobrá je, že je tam tak málo lidí, že vás tam stejně nikdo nekárá, jelikož tam v drtivé většině případů nikdo není a tudíž vás nikdo nevidí. Kromě pobřeží, které je osídleno celkem hustě. Ono do vnitrozemí se zase hůř dostává,není tam moc cest-a když , tak vždycky vedou k nějakému obydlí. Ale obecně řečeno-najít vhodné místo k zakempování se dá vždycky, chce to jenom trošku trpělivosti.
Teplo je tam (i slunečno) a to nejenom kolem 21.června-to je tam totiž nejslunečněji,protože jste-li nad polárním kruhem, slunce nezapadá! Ale i níž prostě není tma(v tu dobu). I když slunce zapadne. Je to SUPER! Parádně se tam jezdí, všichni dodržují vzorně předpisy, všude čisto. Opravdu se tam nejkrade(zatím), když tak spíš na jihu(Norska) a okradou vás jisto jistě buď Češi, Poláci nebo naši spoluevropané z Pobaltských republik -aspoň tak mi to říkala známá z cestovky. Ale ti na sever příliš netáhnou-málo lidí(potenciálních "klientů") .Ale obecně-náááádhera. Klid a pokoj a překrásné lesy, všude samý vodopád nebo aspoň potok, dá se i zarybařit-ve fjordu bez lístku, moře patří všem(teda pouze ze břehu, z lodi už musí být povolení).
Jezdí se tam dost pomalu - často sedmdesátkou i mezi dědinama-srážka s autem nehrozí (občas nějaké potkáte, to je fakt), ale výš na sever se hned v zatáčce objeví kolona sobů, špacírující po silnici a je jim fuk, po které jdou straně. Je tam dráž jak u nás - asi tak 3x-4x , jak co. Kolik stojí nafta se mi vypařilo z hlavy, vím , že chatka v kempu (ta nejmenší -bez lůžkovin, jenom 2 nebo 4 postele a vařič) - 400-500 NOK (a norská koruna je od té naší bohužel vzdálená 4x! Ale dá se žít z vlastního. I když Norsko není v EU, nikdy nás na hranicích nekontrolovali.
Dojet se tam dá PVO - Přes Dánsko po mostech a z Kodaně do Malmö - už to je zážitek 5 km most a pak tunel... (v Dánsku most 20 km!) nebo trajektem ze Sasnitz do Trelleborgu(asi nejrychlejší - 4hod).Možností je víc, ale to bysem popisoval asi do rána...
Všude se dá platit kartou (vyjma obchodů na malých dědinách),i mýtné a tajekty(kterých je tam po fjordech halda a jezdí jak autobusy),domluvíte se anglicky a nebo "chápáním"-norština je něco mezi angličtinou a němčinou. Podobně je tomu ve Švédsku.Ve Finsku jsem si ale neškrtl - tam se žádný slovo ve finštině nepodobá nějakému evropskému - kromě jediného: Nokia
Pokud člověk oželí, že neuvidí "Půlnoční Slunce" a vyrazí na přelomu srpna a září - dny jsou furt ještě dlouhé (pro nás "normální) a k tomu lesy plné hub (tolik křemenáčů jsem neviděl ani za mých mladých let!) a brusinek. Protože co se vozí z Norska? No přece brusinková marmeláda! Tož na začátek stačí, ne?
Pokud bude zájem, můžeme popovídat o tom kudy... a co se tam dá vidět... (+ nějaký foto třeba - kam?)
Byl jsem tam zatím 3x - jednou osobáčkem(+ stan) a pak 2 x Masterem(s obytnou vestavbou). Proto jsem zajedno s názorem Laca19 - lepší něčím větším - v čem se dá přespat. Já do kempu moc nemusím a je-li k dispozici mobilní místo na spaní se střechou nad hlavou-nemá to chybu. Stan to sice splní taky,ale jen pro vodníky- i když místní tvrdí,že tam neprší nikdy dýl jak 2 dni, přestávka mezi těmi dvoudny může být třebas jen 2 hodiny
Spát(zakempovat) se tam dá opravdu kdekoliv (mají tam na to zákon platící už někdy od středověku) a je-li to blíž jak 200m od obydlí-pak se souhlasem vlastníka a ne déle jak 2 dny na jednom místě. Tak je lepší, jít prostě dál a pak bez ptaní. Volné kempování ale neplatí pro obytná auta
To je ta blbá zpráva - ta dobrá je, že je tam tak málo lidí, že vás tam stejně nikdo nekárá, jelikož tam v drtivé většině případů nikdo není a tudíž vás nikdo nevidí. Kromě pobřeží, které je osídleno celkem hustě. Ono do vnitrozemí se zase hůř dostává,není tam moc cest-a když , tak vždycky vedou k nějakému obydlí. Ale obecně řečeno-najít vhodné místo k zakempování se dá vždycky, chce to jenom trošku trpělivosti.
Teplo je tam (i slunečno) a to nejenom kolem 21.června-to je tam totiž nejslunečněji,protože jste-li nad polárním kruhem, slunce nezapadá! Ale i níž prostě není tma(v tu dobu). I když slunce zapadne. Je to SUPER! Parádně se tam jezdí, všichni dodržují vzorně předpisy, všude čisto. Opravdu se tam nejkrade(zatím), když tak spíš na jihu(Norska) a okradou vás jisto jistě buď Češi, Poláci nebo naši spoluevropané z Pobaltských republik -aspoň tak mi to říkala známá z cestovky. Ale ti na sever příliš netáhnou-málo lidí(potenciálních "klientů") .Ale obecně-náááádhera. Klid a pokoj a překrásné lesy, všude samý vodopád nebo aspoň potok, dá se i zarybařit-ve fjordu bez lístku, moře patří všem(teda pouze ze břehu, z lodi už musí být povolení).
Jezdí se tam dost pomalu - často sedmdesátkou i mezi dědinama-srážka s autem nehrozí (občas nějaké potkáte, to je fakt), ale výš na sever se hned v zatáčce objeví kolona sobů, špacírující po silnici a je jim fuk, po které jdou straně. Je tam dráž jak u nás - asi tak 3x-4x , jak co. Kolik stojí nafta se mi vypařilo z hlavy, vím , že chatka v kempu (ta nejmenší -bez lůžkovin, jenom 2 nebo 4 postele a vařič) - 400-500 NOK (a norská koruna je od té naší bohužel vzdálená 4x! Ale dá se žít z vlastního. I když Norsko není v EU, nikdy nás na hranicích nekontrolovali.
Dojet se tam dá PVO - Přes Dánsko po mostech a z Kodaně do Malmö - už to je zážitek 5 km most a pak tunel... (v Dánsku most 20 km!) nebo trajektem ze Sasnitz do Trelleborgu(asi nejrychlejší - 4hod).Možností je víc, ale to bysem popisoval asi do rána...
Všude se dá platit kartou (vyjma obchodů na malých dědinách),i mýtné a tajekty(kterých je tam po fjordech halda a jezdí jak autobusy),domluvíte se anglicky a nebo "chápáním"-norština je něco mezi angličtinou a němčinou. Podobně je tomu ve Švédsku.Ve Finsku jsem si ale neškrtl - tam se žádný slovo ve finštině nepodobá nějakému evropskému - kromě jediného: Nokia
Pokud člověk oželí, že neuvidí "Půlnoční Slunce" a vyrazí na přelomu srpna a září - dny jsou furt ještě dlouhé (pro nás "normální) a k tomu lesy plné hub (tolik křemenáčů jsem neviděl ani za mých mladých let!) a brusinek. Protože co se vozí z Norska? No přece brusinková marmeláda! Tož na začátek stačí, ne?
Pokud bude zájem, můžeme popovídat o tom kudy... a co se tam dá vidět... (+ nějaký foto třeba - kam?)
Byl jsem jen v Norsku a je to opravdu krasna zeme, pokud vam nevadi ze tam nejsou zadni lidi. Obzvlaste sever je proste nekonecny les bez lidi, jen kolem silnice je jednou za 10km domecek. Ceny jsou jak rikal Kryštof, nominalne cca stejne jako u nas akorat v NOK.
Pokud by vas uz norsko a fjordy omrzely, doporucuju trajekt na Lofoty. Doslova neuveritelna krajina, nevim jestli neco takoveho existuje kdekoli jinde na svete.
Pokud by vas uz norsko a fjordy omrzely, doporucuju trajekt na Lofoty. Doslova neuveritelna krajina, nevim jestli neco takoveho existuje kdekoli jinde na svete.
Renault 19 16S Phase 2 (1995) - rozbito a prodano
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
BMW 5 Touring (e39/2, 2002)
- mirek G.
- Inzerce 2013
- Příspěvky: 1145
- Registrován: sob led 12, 2008 19:38
- Bydliště: Ostrava-Radegast 10°
norsko je už nějaký ten rok můj sen, který ještě pár let nebude uskutečněn
chtěl bych vyrazit do pronajatého srubu uprostřed lesů. lovit zvěř pro potravu, mít člun a udici a plavit se na jezeře kde není ani noha. . .
a.a.a.... ach jo
chtěl bych vyrazit do pronajatého srubu uprostřed lesů. lovit zvěř pro potravu, mít člun a udici a plavit se na jezeře kde není ani noha. . .
a.a.a.... ach jo
Nové díly za bezkonkurenční ceny http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 56#p640356
kontakt www.Granex.cz tel. 774862512 Miroslav Grašar
kontakt www.Granex.cz tel. 774862512 Miroslav Grašar
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle delal Slartibartfast - dostal za to cenuRegis píše:Byl jsem jen v Norsku a je to opravdu krasna zeme, pokud vam nevadi ze tam nejsou zadni lidi. Obzvlaste sever je proste nekonecny les bez lidi, jen kolem silnice je jednou za 10km domecek. Ceny jsou jak rikal Kryštof, nominalne cca stejne jako u nas akorat v NOK.
Pokud by vas uz norsko a fjordy omrzely, doporucuju trajekt na Lofoty. Doslova neuveritelna krajina, nevim jestli neco takoveho existuje kdekoli jinde na svete.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát led 05, 2007 13:12
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
...jo jo Lofoty - i tam jsou fjordy (a při tom jste furt v Norsku ) - ale je tam fakt hezky. Z Bodö 4 hodiny trajektem a pak se to dá projet "nahoru" přes souostroví Vesteraly a po mostě zpátky na pevninu poblíž Narwiku. A brali tam výborně mořští pstruzi i takovýmu dřevákovi na rybaření, jako jsem já
album_pic.php?pic_id=1003
-
- Junior member
- Příspěvky: 190
- Registrován: ned bře 22, 2009 15:01
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj,
tak v Norsku jsem strávil 6 měsíců na studijním pobytu.
Od mého prvního stud. pobytu tehdy ještě v Holandsku rozlišuji slova:
1) někde být
2) někdě žít
Na poznání země je dle mého třeba minimálně 4 - 5 měsíců. Jinak si odnesete jen hromadu pěkných panoramat a zážitků, ale ten pocit jak se tam žije bohužel ne. Ona je pravda, že vše v ČR zabalit a vyrazit na 6 měsíců do Norska si asi může dovolit jen málokdo a nestudenti už vůbec ne. To už se bohužel týká i mně, ale stejně ve mně žije naděje, že se tam jednou na delší dobu vrátím.
Každopádně v Norsku jsem toho procestoval hromadu:
Pro turisty doporučuji především Jotunheimen, Rondane okolí Geiranger fjordu a samozřejmě, že Nordkapp. Pro osoby starší je ideální podle mně využít třeba linku Hurtigruten, která jede z Kyrkenejí až do Bergenu. V podstatě obeplouvá celé pobřeží (pozor na mořskou nemoc - zažil jsem ). Je to tedy trochu dražší, ale zase ten ážitek.
Co se týká ubytování - pod širákem se dá v podstatě kdekoliv. Norové jsou ve většině případů nekonfliktní, ale déle jim trvá než se Vám otevřou (i když dost záleží na osodbnosti). Já jsem využíval ubytování v hostelech, chatových oblastech (mimosezóna - noc za cca. 500 kč). Hostely jsou však jen ve větších městech (Trondheim, Bergen aj.).
Ceny jsou 3x vyšší než u nás. pokud však hledáte lze nalézt potraviny které díky supermarket brand mají dobrou cenu (a i doboru kvalitu, což v ČR ve většině případů neplatí).
Cesty: kvalitní, někdy dost úzké, čím více na sever tím prázdnější. Já jsem cetoval vozem jen 1x do Jotunheimenu jinak sjem využíval vlaky a autobusy - ty jsou dosti drahé (ale lze využít cen v předprodeji - tzv. "minipris" - je jich jen asi 5 na celý vlak, tak musíte být velice rychlí).
S výlety rád poradím, mohu poskytnout i odkazy na vybrané www stránky. Poslat vybrané pěkné foto.
Doporučení: Pokud bych jel do Norska nejel bych vlastním vozem. Nejsem 100% přesvědčen o jeho kvalitách a vzhledem k vysokým cenám služeb v Norsku se bávám, že by vás oprava vyšla na neskutečné peníze. Norský kamarád načítal jen ŘJ v servisu a naše po něm chtěli 2500,- Kč. Nebo vlastním vozem a odtah aspoň pokrytý do 25.000,- Kč.
Kombinace levné letenky (třeba od Norwegianu) a pronájmu auta z půjčovny, popř. využití kola bych doporučil. Toto ostatně chci v létě 2010 realizovat, tak kdyby jste měl někdo zájem nebráním se spolucestovatelům.
tak v Norsku jsem strávil 6 měsíců na studijním pobytu.
Od mého prvního stud. pobytu tehdy ještě v Holandsku rozlišuji slova:
1) někde být
2) někdě žít
Na poznání země je dle mého třeba minimálně 4 - 5 měsíců. Jinak si odnesete jen hromadu pěkných panoramat a zážitků, ale ten pocit jak se tam žije bohužel ne. Ona je pravda, že vše v ČR zabalit a vyrazit na 6 měsíců do Norska si asi může dovolit jen málokdo a nestudenti už vůbec ne. To už se bohužel týká i mně, ale stejně ve mně žije naděje, že se tam jednou na delší dobu vrátím.
Každopádně v Norsku jsem toho procestoval hromadu:
Pro turisty doporučuji především Jotunheimen, Rondane okolí Geiranger fjordu a samozřejmě, že Nordkapp. Pro osoby starší je ideální podle mně využít třeba linku Hurtigruten, která jede z Kyrkenejí až do Bergenu. V podstatě obeplouvá celé pobřeží (pozor na mořskou nemoc - zažil jsem ). Je to tedy trochu dražší, ale zase ten ážitek.
Co se týká ubytování - pod širákem se dá v podstatě kdekoliv. Norové jsou ve většině případů nekonfliktní, ale déle jim trvá než se Vám otevřou (i když dost záleží na osodbnosti). Já jsem využíval ubytování v hostelech, chatových oblastech (mimosezóna - noc za cca. 500 kč). Hostely jsou však jen ve větších městech (Trondheim, Bergen aj.).
Ceny jsou 3x vyšší než u nás. pokud však hledáte lze nalézt potraviny které díky supermarket brand mají dobrou cenu (a i doboru kvalitu, což v ČR ve většině případů neplatí).
Cesty: kvalitní, někdy dost úzké, čím více na sever tím prázdnější. Já jsem cetoval vozem jen 1x do Jotunheimenu jinak sjem využíval vlaky a autobusy - ty jsou dosti drahé (ale lze využít cen v předprodeji - tzv. "minipris" - je jich jen asi 5 na celý vlak, tak musíte být velice rychlí).
S výlety rád poradím, mohu poskytnout i odkazy na vybrané www stránky. Poslat vybrané pěkné foto.
Doporučení: Pokud bych jel do Norska nejel bych vlastním vozem. Nejsem 100% přesvědčen o jeho kvalitách a vzhledem k vysokým cenám služeb v Norsku se bávám, že by vás oprava vyšla na neskutečné peníze. Norský kamarád načítal jen ŘJ v servisu a naše po něm chtěli 2500,- Kč. Nebo vlastním vozem a odtah aspoň pokrytý do 25.000,- Kč.
Kombinace levné letenky (třeba od Norwegianu) a pronájmu auta z půjčovny, popř. využití kola bych doporučil. Toto ostatně chci v létě 2010 realizovat, tak kdyby jste měl někdo zájem nebráním se spolucestovatelům.
Renault Laguna III combi, 2.0 dCi (110 kw), 2011
Renault Megane II combi, 1.5 dCi (78 kw), skoro 07
Renault Megane II combi, 1.5 dCi (78 kw), skoro 07
info o norsku
Ahoj, ja by som sa chcel spytat na cestu do norska.
Planujeme vylet na zaciatku zari, a rozmyslali sme ze obideme trajkty a pojmeme cez kodan a malmo, myslis ze sa to oplati obist a neplatit trajekty,pretoze ako som pozeral trajekty by ma vysli najmenej na 100 eur len tam. Je mozne si tam dat pivo v bare za rozumnu cenu? moze sa kampovat kdekolvek a ake je podla teba najkrajsie miesto niekde blizko fjordov?
Planujeme vylet na zaciatku zari, a rozmyslali sme ze obideme trajkty a pojmeme cez kodan a malmo, myslis ze sa to oplati obist a neplatit trajekty,pretoze ako som pozeral trajekty by ma vysli najmenej na 100 eur len tam. Je mozne si tam dat pivo v bare za rozumnu cenu? moze sa kampovat kdekolvek a ake je podla teba najkrajsie miesto niekde blizko fjordov?
renault clio II r.v. 2000, 1,6 16V
info o norsku
Ano je to krasna krajina.Tiez som to vlani absolvoval .Cca 15 dni a najazdenych 9500 km,siel som z polskeho Gdansk trajektom do svedskeho Nynashamn a odtial pozdlz botnickeho zalivu cez Finsko az na Nordkapp a po zapadnej strane Norska cez Lofoty a Trondheim,Bergen az do Kristiansand do Danskeho Skagenu a odtial som siel na poloostrov Moon a odtial cez nemecky Rostock domooov.Povodne som mal v plane iba prekrasne Lofoty ale potom som si povedal ze ked som uz tak blizko tak by bola skoda obist ten Nordkapp.
Videli sme vela prekrasnych miest ale zdaleka nie vsetky.Boli sme zaciatkom augusta 2009,videli polnocne slnko,Lofoty,spustu fjordov,ladovcov,obrovske mnozstvo majestatnych vodopadov,absolvovali mnozsto trajektov.Nejeden krat nam cestu skrizilo stado sobov alebo losov.Proste bolo to uzasne a 100 krat lepsie ako dovolenka pri mori.
A toto vsetko za cca 35tis Sk pre dve osoby aj s poplatkami za mnostvo trajektov,platenych ciest vratane nehorazne draheho vstupneho na Nordkapp a platbu za podmorsky tunel ktory musite smerom na nordkapp 2 krat povinne absolvovat.
Uzasne,este sa tam niekedy mozno vyberiem.Snad....
Videli sme vela prekrasnych miest ale zdaleka nie vsetky.Boli sme zaciatkom augusta 2009,videli polnocne slnko,Lofoty,spustu fjordov,ladovcov,obrovske mnozstvo majestatnych vodopadov,absolvovali mnozsto trajektov.Nejeden krat nam cestu skrizilo stado sobov alebo losov.Proste bolo to uzasne a 100 krat lepsie ako dovolenka pri mori.
A toto vsetko za cca 35tis Sk pre dve osoby aj s poplatkami za mnostvo trajektov,platenych ciest vratane nehorazne draheho vstupneho na Nordkapp a platbu za podmorsky tunel ktory musite smerom na nordkapp 2 krat povinne absolvovat.
Uzasne,este sa tam niekedy mozno vyberiem.Snad....
Scenic II
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
SEVER JE NÁDHERNÝ - VŘELE DOPORUČUJI!
Hlavně pozor na mýtné brány, které někdy i mění místo. Navíc je dobré pamatovat na to, že jde o jednu z nejdražších zemí na světě. Letos je určitě mýtné v tunelu na Nordkapp (pozor, platí se až za tunelem, bez jakéhokoli upozornění; nahoře pak chtějí další peníze) Litr benzínu stojí někde i 50,- Kč, je to šílené. A po fjordech člověk spálí benzínu až běda. Ale jinak pěkná země, polární den je úžasný, všude zajímaví lidé, ryby, racci, sobi (třeskutě blbé zvíře) a losi (extrémně nebezpečné zvíře) a především - z jakéhokoli vodního zdroje je možné bez obav pít. Daleko lépe se dá ale existovat ve Švédsku - tam doporučuji Uppsalu a Öland.
Trajekt mezi Gdańskem a Nynäshamnem je asi nejdražší a pluje nejdéle (19 h), ale je to úžasný zážitek - kombinace luxusu, romantiky a svobody. Nejlevnější je ale asi tunel a most mezi Dánskem a Švédskem. Při téhle variantě je po cestě možné navštívit Rujánu a vyplavčit se tam v klidu a po staru, dokud to ještě jde.
Mně osobně se nejvíc líbilo Švédsko.
http://www.facebook.com/group.php?gid=118177668226334
Hlavně pozor na mýtné brány, které někdy i mění místo. Navíc je dobré pamatovat na to, že jde o jednu z nejdražších zemí na světě. Letos je určitě mýtné v tunelu na Nordkapp (pozor, platí se až za tunelem, bez jakéhokoli upozornění; nahoře pak chtějí další peníze) Litr benzínu stojí někde i 50,- Kč, je to šílené. A po fjordech člověk spálí benzínu až běda. Ale jinak pěkná země, polární den je úžasný, všude zajímaví lidé, ryby, racci, sobi (třeskutě blbé zvíře) a losi (extrémně nebezpečné zvíře) a především - z jakéhokoli vodního zdroje je možné bez obav pít. Daleko lépe se dá ale existovat ve Švédsku - tam doporučuji Uppsalu a Öland.
Trajekt mezi Gdańskem a Nynäshamnem je asi nejdražší a pluje nejdéle (19 h), ale je to úžasný zážitek - kombinace luxusu, romantiky a svobody. Nejlevnější je ale asi tunel a most mezi Dánskem a Švédskem. Při téhle variantě je po cestě možné navštívit Rujánu a vyplavčit se tam v klidu a po staru, dokud to ještě jde.
Mně osobně se nejvíc líbilo Švédsko.
http://www.facebook.com/group.php?gid=118177668226334
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Znáš něco spolehlivějšího?Jinak - fotky moc pěkné.Luck píše:Fotky pěkný, ale dost odvážný s fávošem do Švédska, ne?
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
Super dobrodružství, když jsi v možná nejdražší zemi Evropy a něco se Ti vysere na fávošu, na který tam samo nemaj díly a musíš si to nechat odtáhnout do ČR za 40 000,-Kč a dovolená končí.
O tomhle dobrodružství sníme všichni celý svůj život
O tomhle dobrodružství sníme všichni celý svůj život
Naposledy upravil(a) Luck dne úte črc 20, 2010 19:39, celkem upraveno 1 x.
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Fávo to zvládlo bez zaváhání, však bylo při vývoji v Norsku testované. Odstavená auta u silnice byla vždy novější... Když se o to staráš, je to extrémně spolehlivé auto. Žádné zbytečné potíže s ŘJ. Třeba Švédi také jezdí z poloviny starými vozy. Nemají tam Bursíka a nemusejí poslouchat nesmyslné pindy. - To stejné auto už bylo dvakrát v Holandsku a příští rok se asi podívá na Balkán. Tam ale já nejedu...Luck píše:Fotky pěkný, ale dost odvážný s fávošem do Švédska, ne?
(navíc pro sichr jsme měli nějaké díly s sebou a elektroniku volající po problémech to nemá)
Naposledy upravil(a) Concionator dne stř črc 21, 2010 11:06, celkem upraveno 1 x.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
V tomhle máme trochu jiné názory, ale v pohodě, to je normální.
Nick_of_the_time: Nemáš představu o čem mluvíš, nevíš, o jakých je to penězích. Na dovču nebo za poznáním jedeš něco poznat, né mít nervy z kolotoče okolo vysranýho auta. Zažil jsem to s rodinou a nepřeju to nikomu. Jestli je pro Tebe ZÁŽITEK řešit na dovolené likvidaci auta a zajišťovat si jinou dopravu, nebo to rovnou zabalit a jet domu, což bude asi nejlepší řešení, tak OK, neberu Ti to. Já mám představu jinou.
Nicméně když mi bylo 18, taky pro mě nebylo nic problém.
Nick_of_the_time: Nemáš představu o čem mluvíš, nevíš, o jakých je to penězích. Na dovču nebo za poznáním jedeš něco poznat, né mít nervy z kolotoče okolo vysranýho auta. Zažil jsem to s rodinou a nepřeju to nikomu. Jestli je pro Tebe ZÁŽITEK řešit na dovolené likvidaci auta a zajišťovat si jinou dopravu, nebo to rovnou zabalit a jet domu, což bude asi nejlepší řešení, tak OK, neberu Ti to. Já mám představu jinou.
Nicméně když mi bylo 18, taky pro mě nebylo nic problém.
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
- Concionator
- Grafoman
- Příspěvky: 2188
- Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
V poho, já se nedurdím, setkávám se s podobnými názory často.
Problémy může mít jakékoli auto. Jsem z prostředí, kde jsme renaultům nakloněni: měl ho strejda, měl ho servisák, má ho kolegyně, mají ho naši, já si jednoho pořizuju... ale "nadávat" na favorita jen pro to, že kromě udržovaných fáček existují i rozsypávající se plečky, a z toho a priori vyvozovat, že je to špatné auto, to mi přijde hodně neobjektivní. V laguně z určitých let bych se bál stokrát víc než v ozkoušeném favoritu.
A to není předsudek, to je zkušenost.
Ale už se dostáváme mimo téma, je to tu především o Norsku, resp. o Skandinávii, a zkušenostech z cesty.
Problémy může mít jakékoli auto. Jsem z prostředí, kde jsme renaultům nakloněni: měl ho strejda, měl ho servisák, má ho kolegyně, mají ho naši, já si jednoho pořizuju... ale "nadávat" na favorita jen pro to, že kromě udržovaných fáček existují i rozsypávající se plečky, a z toho a priori vyvozovat, že je to špatné auto, to mi přijde hodně neobjektivní. V laguně z určitých let bych se bál stokrát víc než v ozkoušeném favoritu.
A to není předsudek, to je zkušenost.
Ale už se dostáváme mimo téma, je to tu především o Norsku, resp. o Skandinávii, a zkušenostech z cesty.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! )
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů