Motor při zátěži škube, diagnostika - chyba DF022, překlad z PL

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
czechtony
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 24, 2011 22:13

Motor při zátěži škube, diagnostika - chyba DF022, překlad z PL

Příspěvek od czechtony » úte srp 29, 2017 14:22

Ahoj, pokud sešlápnu pedál na více jak 25% začně Renault poškubávat, leckdy se dostane až do stavu blikající kontrolky motoru - zřejmě lambda vyhodnotí špatnou směs. Delphi diagnostika mi píše DF022. Asi odpovídající vysvětlení jsem našel jen u poláků, ale nerozumím ani s překladačem co řešit.

Jedná se o RX4 2.0 16V F4R 744 na LPG a problém je jak na BA95 tak LPG. Mám celý druhý motor, zkusil jsem přehodit svíčky, civky, MAP, čidlo teploty vody a vzduchu. Pak jsem konečně našel toto:
Witam.
Mam problem z obrotami w Scenic 1 po lifcie motor 2.0 16v 138KM. Autko normalnie pali i jeździ ale ma problem z obrotami na biegu jałowym czasem jest normalnie ok 750 obrotów i lekko faluje ale potrafi
być nawet ok 1750 obrotów. Podczas zatrzymywania gdy wcisnę sprzęgło bardzo mocne falowanie i problem z opadaniem obrotów do nominalnych. Był wymieniany silniczek krokowy na nowy bo takie było
podejrzenie ale nic nie pomogło no i pojechałem na komputer. Na komputerze dość uniwersalnym Autocom Delphi pokazuje Uszkodzenie sterownika ECU ,natomiast na Clipie Renault Błąd sterownika. Oznaczenie kodu błędu w obu przypadkach takie same DF022 z ta różnicą że clipem udało się skasować błąd ale za chwile wrócił a na Autocom Delphi nie idzie go ruszyć wcale. Dodam że żadna kontrolka się nie świeci service ani check.
Mam w związku z tym 3 pytania :
-czy ten błąd sterownika może mieć związek z tymi szalejącymi obrotami czy powód jest bardziej banalny ?
-czy gdy wymienię sterownik na inny używany trzeba go jakoś zaprogramować ?
-czy pasuje sterownik od reni z tego samego rocznika tylko silnik 1.6 16v 107KM bo mam możliwość na szybko podmienić w celu sprawdzenia
Dziękuję z góry za każdą podpowiedź czy sugestię.
Czyść przepustnicę
magus napisał:
na inny używany trzeba go jakoś zaprogramować ?
tak
Link na PL fórum:
https://scenicforum.pl/topic/7790-sc-ii ... ent=585263
Scenic Rx4 2001 2.0 LPG

Uživatelský avatar
RomanB74
Advanced member
Příspěvky: 368
Registrován: úte srp 14, 2012 11:13

Re: Motor při zátěži škube, diagnostika - chyba DF022, překlad z PL

Příspěvek od RomanB74 » stř srp 30, 2017 13:30

Ahoj, jen technická: kdy proběhla poslední výměna (nebo alespoň vyfoukání) vzduchového filtru?
Sice už Scénika nemám (měl jsem 2.0 8V 84kW RT), ale obecně pokud auto nejde "za plynem" a začně se při sešlápnutí dusit, tak bývá problém se vzduchem. Já bych osobně zkusil vyčistit sací cesty, vyměnit filtr, vyresetovat chyby v diagu a vyjet jednu nádrž jen na benzín s VIFem (50ml).
Jinak DF022 je dle výpisu kódů "UCH - Central internal aerial circuit".

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů