Při lehce teplém motoru nestartuje
Moderátor: Moderators General
Při lehce teplém motoru nestartuje
Ano, vím, že jsem toto téma již zakládal, ale bohužel bez výsledku. Spousta lidí nechce číst několik stránek a tak chci začít s novým štítem. Navíc teď, jak se otepluje, tak jsou problémy častější než v zimě.
Popis závady: Když s autem jedu delší trasu (např. 20km), motor se zahřeje na normální teplotu, a potom auto tak na 40min odstavím (např. jdu na nákup), tak potom auto strašně dlouho točí, než nastartuje. Startér se točí třeba 5 sekund a více, auto se klasicky snaží nastartovat. Potom má auto snahu se dusit a smrdí benzínem, jakoby bylo přechlastané. Když je auto hezky vychládlé, tak naskočí prakticky okamžitě.
Diagnostika mlčí.
Co jsem už nechal zkoušel dělat v servise:
- před pár dny jsem měnil cívky a svíčky (cívky Valeo, svíčky DENSO iridiové)
- vyměněn senzor teploty vody
- vyměněn MAP senzor
- zkontrolovány obě lambda sondy
- palivové čerpadlo v pořádku
- vyčistěná, seřízená a přetěsněná škrtící klapka
Už z toho začínám být opravdu na nervy. Může být něco se samotným startérem?
Popis závady: Když s autem jedu delší trasu (např. 20km), motor se zahřeje na normální teplotu, a potom auto tak na 40min odstavím (např. jdu na nákup), tak potom auto strašně dlouho točí, než nastartuje. Startér se točí třeba 5 sekund a více, auto se klasicky snaží nastartovat. Potom má auto snahu se dusit a smrdí benzínem, jakoby bylo přechlastané. Když je auto hezky vychládlé, tak naskočí prakticky okamžitě.
Diagnostika mlčí.
Co jsem už nechal zkoušel dělat v servise:
- před pár dny jsem měnil cívky a svíčky (cívky Valeo, svíčky DENSO iridiové)
- vyměněn senzor teploty vody
- vyměněn MAP senzor
- zkontrolovány obě lambda sondy
- palivové čerpadlo v pořádku
- vyčistěná, seřízená a přetěsněná škrtící klapka
Už z toho začínám být opravdu na nervy. Může být něco se samotným startérem?
Re: Při lehce teplém motoru nestartuje
Toto som presne mal,je to snímač polohy kluk. hriadela,diagnostika tiež neukázala nič
Renault Scénic 1.6 16V 79KW BA + LPG
Re: Při lehce teplém motoru nestartuje
Po dvou dnech od výměny to vypadá, že je závada konečně pryč!
Díky moc!
Díky moc!
Re: Při lehce teplém motoru nestartuje
No nevím. Oslavy možná byly předčasné. Dneska, když bylo opravdu horko, tak to zas trošku nechtělo startovat. Je to však mnohem lepší než před tím. Takže po výměně snímače je to jednoznačně lepší .
Re: Při lehce teplém motoru nestartuje
taky podobny problem mam aj ja,akurat ze mam novy snimac kluk.vycistenu a pretesnenu klapku,vymeneny krok.motorcek.,cievky ok aj sviecky a auto nestartuje iba kedy sa mu zachce a ked ide po 20km zacne trhat a vypinat samo od seba....uz som bezradny
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
- Bydliště: Brno
Re: Při lehce teplém motoru nestartuje
Pokud špatně nestartuje za tepla, co zkusit těsnost a stav vstřikovačů?
Při netěsnosti toto dělá za tepla.
Vyčistit vlastní vstřikovače sprejem a případně dát nové gumky (promáznout ty původní).
Při netěsnosti toto dělá za tepla.
Vyčistit vlastní vstřikovače sprejem a případně dát nové gumky (promáznout ty původní).
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Re: Při lehce teplém motoru nestartuje
Problém se mi pořád nepodařilo vyřešit. Nic se nezhoršovalo a startování zlobí pořád jen za mírné teploty motoru.
Před pár měsíci vyskočila na dálnici kontrolka motoru, ale auto se chovalo pořád stejně. Tak jsme zastavili na pumpě, nahodil jsem diagnostiku (jen základní bluetooth do mobilu) a ta nic nenašla. Po dalším startu už ale nic nesvítilo a vše bylo v pořádku.
Dneska jsem zkoušel diagnostiku znovu, protože mě to startování už zase začíná štvát a diagnostika dělala test motoru a vyhodilo to "oxygen sensor - not passed". Prostě nějaký test senzoru vzduchu dopadl špatně. Předpokládám, že senzorem vzduchu se myslí lambda sonda. Jenže kontrolka motoru při jízdě nesvítí a lambda by kontrolu rozsvítila, ne?
Už jsem se díval, jak se lambda vyndává a vypadá to na dost pěkný opruz (sundat sání, plasty kolem stěračů a potom se tam nějak vykroutit rukama).
Před pár měsíci vyskočila na dálnici kontrolka motoru, ale auto se chovalo pořád stejně. Tak jsme zastavili na pumpě, nahodil jsem diagnostiku (jen základní bluetooth do mobilu) a ta nic nenašla. Po dalším startu už ale nic nesvítilo a vše bylo v pořádku.
Dneska jsem zkoušel diagnostiku znovu, protože mě to startování už zase začíná štvát a diagnostika dělala test motoru a vyhodilo to "oxygen sensor - not passed". Prostě nějaký test senzoru vzduchu dopadl špatně. Předpokládám, že senzorem vzduchu se myslí lambda sonda. Jenže kontrolka motoru při jízdě nesvítí a lambda by kontrolu rozsvítila, ne?
Už jsem se díval, jak se lambda vyndává a vypadá to na dost pěkný opruz (sundat sání, plasty kolem stěračů a potom se tam nějak vykroutit rukama).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů