Jak vypustit chladič ?
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: ned dub 30, 2006 14:16
- Bydliště: Český Těšín
Jak vypustit chladič ?
Může někdo poradit jak vypustit chladící kapalinu? Mám Scenic 1,6 16V r.v. 12/99.motor z 2001. Odpojil jsem spodní hadici od chladiče a otevřel víčko nádržky. Vyteče max 2,5 litru. Profouknutí vzduchem ani protočení motorem nepomohlo. Zkoušel jsem to několikrát. Dolít šlo taky jen 2,5 l. Četl jsem manuály, byl se poradit v Renault servise a dělám to co mi řekli a stejně to nevyteče. Pod motor jsem se nemohl podívat neboť bývalý majitel kryt pod motorem v přední části přinýtoval a pokud to nebude nezbytné tak bych to nerad odřezával. Zamrzlé nic nemám , ale mráz se blíží a tak to spěchá. Díky za pomoc.
Martin
- DDT
- Site Admin
- Příspěvky: 9329
- Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Martine, možná ti bude připadat, že se ptám blbě, ale rád beru věci zgruntu:
1.) proč tu kapalinu vypouštíš? Měřil jsi její odolnost proti mrazu?
2.) pokud by její odolnost byla nedostatečná, proč nevypustíš část a nedoliješ odpovídajíí nemrznoucí směsí?
3.) Je to proto, že nevíš, jak zjistit, jaká kapalina je v motoru a ty nevíš, jakou dolít?
1.) proč tu kapalinu vypouštíš? Měřil jsi její odolnost proti mrazu?
2.) pokud by její odolnost byla nedostatečná, proč nevypustíš část a nedoliješ odpovídajíí nemrznoucí směsí?
3.) Je to proto, že nevíš, jak zjistit, jaká kapalina je v motoru a ty nevíš, jakou dolít?
Re: Jak vypustit chladič ?
pokud to chces vymenit a nevis co tam je tak bych to asi resil nasledovne
- vypustiti co jde, dolit vodou, zahrat a projet
toto udelat tak 5x - 6x a mas relativni jistotu, že stareho je tam pomalu
- vypustit a dolit jen fridex
- zahrat, projet, zchladnout a zmerit
pokud nenameris -30C tak bych opet vypustil co jde a dolil fridex
pak uz tech -30 musis namerit neb dolejes v podstate 5L fridexu, cca tak 1,2l vypustis pri tom druhem kole dolivani fridaku takze bys tam cca nalil 3,8l fridexu
a mas jistotu
- vypustiti co jde, dolit vodou, zahrat a projet
toto udelat tak 5x - 6x a mas relativni jistotu, že stareho je tam pomalu
- vypustit a dolit jen fridex
- zahrat, projet, zchladnout a zmerit
pokud nenameris -30C tak bych opet vypustil co jde a dolil fridex
pak uz tech -30 musis namerit neb dolejes v podstate 5L fridexu, cca tak 1,2l vypustis pri tom druhem kole dolivani fridaku takze bys tam cca nalil 3,8l fridexu
a mas jistotu
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
Jak vypustit chladič ?
Zdravím, chladící kapalina má lhůtu životnosti a po jejím uplynutí se má vyměnit za novou - buď po ujetí 120 000 km, nebo po 4 letech. Ne ale z důvodu ztráty mrazuodolnosti. Kapalina totiž po uplynutí této doby ztrácí své antokorozní vlastnosti a narušuje kovové součásti chlazení a motoru. Může například dojít k zanešení radiátoru topení a snížení účinnosti topení. Mrazuvzdornost zůstává zachována i po uplynutí lhůty pro výměnu a pokud jste nedolévali destilovanou vodu do chladícího systému a tím neředili původní kapalinu tak bude stále dobrá.
Re: Jak vypustit chladič ?
to muze byt zavadejicivlasta píše:kapalina má lhůtu životnosti a po jejím uplynutí se má vyměnit za novou - buď po ujetí 120 000 km, nebo po 4 letech
kapalina typu EKO (zelena) ma jine slozeni, setrne k ŽP, univerzální, životnost max 2-3 roky
kapalina typu VW TL 774 B (modra) pro stary škodovky (hlava z litiny)
kapalina typu VW TL 774 C/G11/G48 (zelenomodra) ma zivotnost max 2-3 roky
kapalina typu VW TL 774 D/G12 (cervena) ma zivotnost max 5 let
kapalinu typu VW TL 774 F/G+/G12+ (fialovy) ma taky myslim zivotnost max 5 let
Ale pozor nektery vyrobce pise dokonce 7 let (G12+) a nekdy dokonce uvadi ze to je F ci G+ a je to cerveny... takze barva neni vse ... a ted se v tom vyznejte...
Scenic by mel mit G12 (je to v manualu k autu)
jenze pozor neni kapalina jako kapalina
ja si tam dal StarLine K12 a pred tydnem jsem si cetl na CT1 TXT a jaksi Ustav paliv a maziv provel testy kapalin a StarLine a Cinol dopadly nejhur... nesplnili tusim obsah vody v kapaline... nu coz...
---prepis clanku---
Pozor na nekvalitní nemrznoucí kapaliny
(31. 10. 2006 12:00)
Zdroj: Motožurnál
Část nemrznoucích směsí do chladičů motorových vozidel totiž neplní schválené normy. Vyplývá to z měření Ústavu paliv a maziv, který v září testoval 20 chladicích kapalin různých výrobců. Všechny kapaliny dostupné na českém trhu sice plní deklarované vlastnosti při nízkých teplotách, část vzorků ale obsahuje větší podíl vody, má nižší bod varu či nižší volnou alkalitu, která udává antikorozní ochranu.
Ve zprávě, kterou má k dispozici Česká tisková kancelář se říká, že u kapalin třídy B určených pro starší vozy vyhověl co do antikorozní ochrany z 5 vzorků jen Fridex Stabil. Naopak nejhůře dopadla kapalina Cinol Antifreeze Normal. Ve třídě C, kam patří kapaliny pro vozy s hliníkovými hlavami, propadly v antikorozní ochraně kapaliny Cinol Antifreeze výrobce Morávia-Chem a Flamix Global C od společnosti Hekra. Nejvíce vody obsahovala kapalina Starline K11 Antifreeze od Auto Kelly s podílem 15,1 procenta vody, tedy pětkrát více proti normě.
Nejlepší situace je podle testu mezi kapalinami třídy D/F pro nejmodernější automobily. Do normy pro antikorozní účinky se nevešel Cinol Antifreeze D Extra a Starline K12 Antifreeze. Oba tyto výrobky dopadly nejhůře také při výsledku testu na obsah vody.
LINK http://motozurnal.centrum.cz/motoporadn ... ml?id=4358
vcetne diskuse
LINK na tiskovou zpravu Velvany v PDF kde velvana rozebira co a jak http://www.velvana.cz/_download/TZ%20te ... 202006.pdf
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
jak vypustit chladič
Vypadá to že ti nevytekla voda i z topení,ale pouze z motoru.
Mněl jsi otevřené topení ? když jsi to vypouštel? Zkus ho otevřít a kdyby to pořád nešlo ,tak bych zkusil sundat hadici na které je odvzdušňovací šroub na koncy který vede do motoru a tento konec dát směrem dolu co nejníž.Tak ti vyteče veškerá voda z topení. Další věc je že když kapalinu dolíváš musíš mít opět otevřené topení aby se kapalina dostala všude. Jinak nevím
Pokud jsi to udělal a přesto -nic. Tak mi pak dej vedět čím to bylo, to by mně zajímalo.
čus.
Mněl jsi otevřené topení ? když jsi to vypouštel? Zkus ho otevřít a kdyby to pořád nešlo ,tak bych zkusil sundat hadici na které je odvzdušňovací šroub na koncy který vede do motoru a tento konec dát směrem dolu co nejníž.Tak ti vyteče veškerá voda z topení. Další věc je že když kapalinu dolíváš musíš mít opět otevřené topení aby se kapalina dostala všude. Jinak nevím
Pokud jsi to udělal a přesto -nic. Tak mi pak dej vedět čím to bylo, to by mně zajímalo.
čus.
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: ned dub 30, 2006 14:16
- Bydliště: Český Těšín
Pánové, nepotřebuju technický rozbor kapalin , ale prostě poradit jestli neexistuje nějaká finta na to vypuštění kapaliny. Topení je ve stálém okruhu s motorem, takže se nedá vypnout , tak tím to být nemůže. Ptal jsem se v dalším servise a tam mi sdělili, že nikdy netušili , že to nevyteče všechno. Tak to je teda síla. Ztrácím mínění o značkových servisech. Tu kapalinu chci vypustit co nejvíce, protože je to nějaká nazelenalá břečka plná vysrážených vloček. Asi vodní kámen. V servise to asi po výměně motoru dolili vodou z kohoutku aby ušetřili. Kapalina má bod zamrznutí jen -2 . Koupil jsem si originál kapalinu Renault a nerad bych ji nalil do nějaké směsi starých a asi i různých kapalin. Mohl by se někdo kdo má 1,6 16v podívat jestli mu hodně ohýbaná hadička od motoru před termostatem vede k dolnímu nebo hornímu vstupu topení? Jestli to třeba při výměně motoru nepřehodili. Ale topí mi to asi dobře. Díky za snahu pomoci všem.
Martin
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: ned dub 30, 2006 14:16
- Bydliště: Český Těšín
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: ned dub 30, 2006 14:16
- Bydliště: Český Těšín
Dnes jsem celou operaci provedl a pro ty, kterým se to bude hodit popisuju můj postup. Otevřel jsem víčko nádržky a sundal dolní hadici z chladiče. Vytekly cca 2 litry. Po vyšroubování odvzdušňováku na termostatu dalšího 0,5 l. Pak jsem hadičkou od kompresoru přes odvzdušňovák vyfoukal z motoru další 0,5 l. Pak jsem sundal i horní hadici z chladiče a ten jsem propláchl vodou a zbytek vyfoukal a odsál hadičkou. Pak jsem odpojil obě hadice od topení a opatrně kompresorem vyfoukal vodu z topení. Jo a hadice na topení se nedají zaměnit. Mají různý průměr, čehož jsem si minule nevšiml. Po namontování všech hadic a opláchnutí politých míst se mi do systému podařilo nalít něco přes 5 litrů kapaliny . Což beru jako úspěch. Ještě odvzdušnění a kontrola těsnosti. Sečteno a podtrženo asi 1.5 hodinky.
Martin
podle me takovyto pracny zpusob je zbytecny...
ale pochopitelne diky za nej
znam rychlejsi
odpojit hadici z chladice
nechat vytyct - pochopitelne mit otevrene topeni
strcit do te hadice od chladice hadici zahradni a tlakem vody vypudit ten zbytek
spojit hadice, nalit jen fridex
ale pochopitelne diky za nej
znam rychlejsi
odpojit hadici z chladice
nechat vytyct - pochopitelne mit otevrene topeni
strcit do te hadice od chladice hadici zahradni a tlakem vody vypudit ten zbytek
spojit hadice, nalit jen fridex
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
Moja skusenost...
Ako som zrazil tu lisku, tak na druhy den rano mi po ceste do prace strelil chladic, ale kurit to prestalo (odtiekla voda z kurenia) az na ceste spat, cize ten okruh sa vypustil asi az po 9-15 km. Ten chladic mi strelil pri spodnej hadici cize ako keby som vypustil vodu a este dost dlho trvalo kym odislo vsetko...
Ja mam 1,9 dTi
Ako som zrazil tu lisku, tak na druhy den rano mi po ceste do prace strelil chladic, ale kurit to prestalo (odtiekla voda z kurenia) az na ceste spat, cize ten okruh sa vypustil asi az po 9-15 km. Ten chladic mi strelil pri spodnej hadici cize ako keby som vypustil vodu a este dost dlho trvalo kym odislo vsetko...
Ja mam 1,9 dTi
Re: Jak vypustit chladič ?
Dnes jsem měnil vodu v chladiči a dal nemrznoucí..
Odpojil a vyndal baterii odpojil obě hadičky od nalévací nádržky a do horní jsem připojil lepící páskou vysavač na foukání.. a zapnul během chvilky jsem měl prázdno přitom jsem mačkal velké přívodní hadice k chladiči.
Po opětovné montáži jsem nalil 5litrů nemrznoucí kapaliny. Doba byla tak 15min. ... Jde to udělat i u jiných aut...
Odpojil a vyndal baterii odpojil obě hadičky od nalévací nádržky a do horní jsem připojil lepící páskou vysavač na foukání.. a zapnul během chvilky jsem měl prázdno přitom jsem mačkal velké přívodní hadice k chladiči.
Po opětovné montáži jsem nalil 5litrů nemrznoucí kapaliny. Doba byla tak 15min. ... Jde to udělat i u jiných aut...
-
- Advanced member
- Příspěvky: 421
- Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
- Bydliště: Veselí Nad Moravou
Re: Jak vypustit chladič ?
To nezni spatne , nechce se me valet pod autem a sundavat kryt motoru , zitra to zkusim a vodu budu chytat do kanistru abych vedel kolik s tama vyfoukam
Ex.. Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
-
- Advanced member
- Příspěvky: 421
- Registrován: stř lis 27, 2013 19:56
- Bydliště: Veselí Nad Moravou
Re: Jak vypustit chladič ?
Do horni? To je vratka ,snad do spodni po smeru nee?
Ex.. Renault laguna grantour 2.2 Dci 2002 185460km manuál 6ti kvalt
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
Renault Laguna grantour 1.9dci 88kw 2005 203 000km.
Renault fluence 1.6 16v 84kw 2015 75000km
http://lada136.rajce.idnes.cz/
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Jak vypustit chladič ?
Chladící kapalinu měním při výměně rozvodů, protože vždy vyndám i vodní pumpu. Pokud je dole pumpa a hadice na chladiči, tak vždy vyteče vše. Rozvody dávám po 5 letech a to kapalina dá. U nové auta dělám rozvody také hned. Nemám tedy důvod měnit chladící kapalinu v mezičase.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů