Jakou cívku?
Moderátor: Moderators General
Jakou cívku?
Zdravím,
od dodavatele s autodíly si můžu nechat poslat do práce následující zapalovací cívky Facet, Tesla, Bosch, Starline.
Máte někdo zkušenosti, které z nich nejlépe drží? Prý tyto motory žerou cívky jednu po druhé a je to problém. Starline automaticky vyřazuji, jsou to zmetky ve všem, tak pochybuji, že u cívek to bude jiné.
Jinak pořád to trochu souvisí s tématem:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=59&t=89282
ve zkratce:
- Sleduji zvýšenou spotřebu o cca 1,5l/100km oproti normálu.
- Po nastartování je moto klepavý, pohasínají mi světla, dusí se to, dokud to nevytočím do 2000 otáček - potom už je to v klidu.
- Řekl bych, že auto i méně táhne, ale může to být i subjektivní, protože vím, že se s ním něco děje.
- Žere svíčky - po 13 000 km odešly svíčky NGK, které měly vydržet tak 50 000 km - úplně černé - bohatá směs. Nyní budu na jaro určitě dávat další, protože už se to zas projevuje a jsou opět černé.
- Auto šíleně smrdí po nastartovaní benzínem - bohatá směs
- Jak jsem již psal v tom tématu před tím. Teplotní snímač vyměněný. Starty jsou mnohem lepší, ale bolístky výše přetrvávají.
Už nevím, čím by to mohlo být. Chci tedy na jaro vyměnit svíčky a cívky najednou. Svíčky půjdou NGK. BOSCH, které mi tam dali v servise bez konzultace se mi nelíbí.
od dodavatele s autodíly si můžu nechat poslat do práce následující zapalovací cívky Facet, Tesla, Bosch, Starline.
Máte někdo zkušenosti, které z nich nejlépe drží? Prý tyto motory žerou cívky jednu po druhé a je to problém. Starline automaticky vyřazuji, jsou to zmetky ve všem, tak pochybuji, že u cívek to bude jiné.
Jinak pořád to trochu souvisí s tématem:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=59&t=89282
ve zkratce:
- Sleduji zvýšenou spotřebu o cca 1,5l/100km oproti normálu.
- Po nastartování je moto klepavý, pohasínají mi světla, dusí se to, dokud to nevytočím do 2000 otáček - potom už je to v klidu.
- Řekl bych, že auto i méně táhne, ale může to být i subjektivní, protože vím, že se s ním něco děje.
- Žere svíčky - po 13 000 km odešly svíčky NGK, které měly vydržet tak 50 000 km - úplně černé - bohatá směs. Nyní budu na jaro určitě dávat další, protože už se to zas projevuje a jsou opět černé.
- Auto šíleně smrdí po nastartovaní benzínem - bohatá směs
- Jak jsem již psal v tom tématu před tím. Teplotní snímač vyměněný. Starty jsou mnohem lepší, ale bolístky výše přetrvávají.
Už nevím, čím by to mohlo být. Chci tedy na jaro vyměnit svíčky a cívky najednou. Svíčky půjdou NGK. BOSCH, které mi tam dali v servise bez konzultace se mi nelíbí.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou cívku?
Ahoj, vsude se vzdy psalo, ze nejidealnejsi jsou Valeo, koupil jsem vsechny ctyri kdyz mi jedna odesla a cena super... http://www.autodily-cardo.cz/elektroins ... va-245104/
Ale treba to tvuj dodavatel zvladne levneji... Ale opet te upozornim, ze pozoruji podobne priznaky jako ty a ani po vymene vsech civek zadna zmena. Motor na volnobeh zakopava, pohasinaj svetla (ale to bude spis regulatorem na alternatoru)... Kazdopadne motor uz mi nikdy po vymene nevynechal, krome prvniho prerazeni na studenym motoru, coz je spis vlastnost u tehlech motoru a tahne se to i s novejsimi modely. Ja se na jare chystam nejakym zpusobem vycistit vstriky, od toho si hodne slibuju...
Ale treba to tvuj dodavatel zvladne levneji... Ale opet te upozornim, ze pozoruji podobne priznaky jako ty a ani po vymene vsech civek zadna zmena. Motor na volnobeh zakopava, pohasinaj svetla (ale to bude spis regulatorem na alternatoru)... Kazdopadne motor uz mi nikdy po vymene nevynechal, krome prvniho prerazeni na studenym motoru, coz je spis vlastnost u tehlech motoru a tahne se to i s novejsimi modely. Ja se na jare chystam nejakym zpusobem vycistit vstriky, od toho si hodne slibuju...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Jakou cívku?
Valeo bohužel neumí, ale zkusím to přes servis, kde bych mohl taky dostat nějakou jejich poníženou nákupní cenu. Uvidím, až to budu měnit.
Ten regulátor bych měl řešit nebo je to jeho správná funkce?
Už se mi to nechce dávat do tohoto servisu, kde to bývalo do teď. Přemýšlím, že to prostě zkousnu a hodím to do autorizovaného servisu a půjčím si jejich auto na nutnou dobu servisu. Přecijen, tady už jsem zaplatil asi přes 20 hodin práce a více méně nic nezjistili (a vyměnili úplně rutinní věci jako oleje, brzdy, ...). Jo, vlastně našli ten únik chladící kapaliny, ale to je vše. Tak nějak doufám, že v autorizáku jim těchto aut prošlo rukama hodně a tak budou vědět, kam sáhnout.
Ten regulátor bych měl řešit nebo je to jeho správná funkce?
Už se mi to nechce dávat do tohoto servisu, kde to bývalo do teď. Přemýšlím, že to prostě zkousnu a hodím to do autorizovaného servisu a půjčím si jejich auto na nutnou dobu servisu. Přecijen, tady už jsem zaplatil asi přes 20 hodin práce a více méně nic nezjistili (a vyměnili úplně rutinní věci jako oleje, brzdy, ...). Jo, vlastně našli ten únik chladící kapaliny, ale to je vše. Tak nějak doufám, že v autorizáku jim těchto aut prošlo rukama hodně a tak budou vědět, kam sáhnout.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou cívku?
Obavam se, ze spravna funkce to neni, za jizdy na neutral nevyrazuju a pri parkovani ( tehdy je to nemarkantnejsi) to preziju, takze zatim neresim.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Jakou cívku?
No mně to dělá opravdu jen po nastartování a začalo to dělat teď v zimě. Jakmile motor vytočím do 2000ot a pustím, tak to už všechno v pohodě drží. Když vyřadím, tak to nedělá. Když není úplně promrzlý motor (například po 2 hodínách od vypnutí znovu nastartuji), tak to nedělá. Doufám, že toto s těmi světly je opravdu jen extrémním počasím. Když startuji a teploměr ukazuje -20°C, tak se to prvně jenom lehce převalí, jakoby byla baterie v háji a potom to naskočí hned. Prostě je to všechno ztuhlé.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Jakou cívku?
To, že jsou svíčky černé, neznamená, že jsou špatné. Pro svíčky je důležitá vzdálenost elektrod - velká vzdálenost elektrod může způsobit, že to nebude zapalovat správně, malá vzdálenost může zničit cívky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Jakou cívku?
Myslím, že měly větší vzdálenost elektrod.
Dneska jsem si všiml ještě jedné věci. Když nastartuji a poblikávají mi světla, tak mi na palubce lehce bliká kontrolka zadních mlhovek, ale jen ta. Ostatní kontrolky, které jsou zaplé, svítí dobře a kontrolka zadních mlhovek bliká jako jediná ze všech, co mají být zhaslé. Nikdy se nerožně do plna, prostře jenom lehce bliká. Kdybych se nedíval na ni, tak si toho ani nevšimnu. Po cca 20m nebo delším vytočením motoru nad volnoběžné otáčky zhasne.
Podotýkám, že mlhovka je nečinná, ikdyž poblikává na přístrojovce.
Dneska jsem si všiml ještě jedné věci. Když nastartuji a poblikávají mi světla, tak mi na palubce lehce bliká kontrolka zadních mlhovek, ale jen ta. Ostatní kontrolky, které jsou zaplé, svítí dobře a kontrolka zadních mlhovek bliká jako jediná ze všech, co mají být zhaslé. Nikdy se nerožně do plna, prostře jenom lehce bliká. Kdybych se nedíval na ni, tak si toho ani nevšimnu. Po cca 20m nebo delším vytočením motoru nad volnoběžné otáčky zhasne.
Podotýkám, že mlhovka je nečinná, ikdyž poblikává na přístrojovce.
Re: Jakou cívku?
A jaká je správná vzdálenost elektrod?
Re: Jakou cívku?
Zkontroluj ukostření zadních světel. (někde tu byl obrázek)Arkis píše:Dneska jsem si všiml ještě jedné věci. Když nastartuji a poblikávají mi světla, tak mi na palubce lehce bliká kontrolka zadních mlhovek, ale jen ta.
Také se mi to děje - někdy při brždění a někdy "jen tak"...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů