Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Dallas463
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob úno 27, 2016 17:54

Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dallas463 » sob úno 27, 2016 21:30

Zdravím a prosím o radu.
Koupil jsem 1,6 16v, rv99. Předchozí majitel měl ve spínačce prasklou pružinu na vrácení klíčku z polohy startování. Jednou zapoměl klíček vrátit ručně, ujel několik km a po vypnutí motoru už nenastartoval. Když teď otočím klíčkem, rozsvítí se kontrolky, ale startér nestartuje, ani necvakne, ani neni slyšet žádné relé. Když auto roztlačím, motor chytne.
Je možné, ze je zničený startér, protože se několik km točil s motorem, nebo spíš mohly shořet nějaké kabely, nebo to zničilo spínačku? Jde to nějak zkusit nastartovat po vypojení kabelů ze spínačky?
Děkuju předem za rady...

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dan Black » ned úno 28, 2016 12:38

Možná shořelo jen relátko (v krabičce u motoru).
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

Dallas463
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob úno 27, 2016 17:54

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dallas463 » ned úno 28, 2016 13:06

Diky za radu. Můžete mi, prosím ještě říci, které relatko to přesně je?

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dan Black » ned úno 28, 2016 13:41

Tak dobrej zas nejsem :oops: , ale relátka tam jsou jen tři nebo čtyři.
BTW...koukal si na pojistky? (měla by to být 60A v motorovém prostoru)
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od vasekpetr1 » pon úno 29, 2016 08:39

Měl jsem to samé, na výměnu šlo obojí - starter i spinačka. Někde tu mám o tom i příspěvek (bohužel vlastní popis závady nejde aspoň u mě otevřít - prý nemám dostatečná práva). Je potřeba měřit, bez toho je to pouze hádání. O přerušených 40A pojistkách v motoru díky spálené cívce starteru ani nemluvím, ale to byl následek průchodu proudu přes modul denního svícení. A pro starter relatko v motoru, pokud vím, žádné není - pouze stykač, který spiná startovací proud, ale ten je součástí starteru.

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Ivan1 » úte bře 01, 2016 17:52

Neviem ako benzín, ale dieslová verzia má na hlavnom kábli ešte tavnú poistku hned na svorke baterky. Sú to vlastne dva plechy zaliate v plaste kde precínovanie tvorí poistku. Aspon takto je na súčasnom DCi.
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Dallas463
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob úno 27, 2016 17:54

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dallas463 » úte bře 01, 2016 18:51

Zdravim a vsem dekuju za odpovedi.
Tak jsem zkontroloval vsechny pojistky i v motorovem prostoru, jsou v poradku, relatka taky. Spinacku jsem vymontoval, rozebral a promeril a taky se zda v poradku. Takze to vypada fakt na ten starter :-( Bojim se ho vyndavat sam, kdyz tady vsude ctu, jakej je to porod. Nema tu s tim nekdo zkusenost u tyhle motorizace? Byl by jste nekdo ochotnej napsat sem jednoduchej postup jak na to?
Dekuju...

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od vasekpetr1 » úte bře 01, 2016 19:08

Dallas463 píše:Zdravim a vsem dekuju za odpovedi.
Tak jsem zkontroloval vsechny pojistky i v motorovem prostoru, jsou v poradku, relatka taky. Spinacku jsem vymontoval, rozebral a promeril a taky se zda v poradku...
Co jsi naměřil? Kam ti až jde napětí při otočení klíčku? To je to, o čem se tu celou dobu bavíme, že je potřeba HLAVNĚ měřit, jinak je to pouhé hádání a spekulace. Pokud při vypnutém zapalování změříš ohmmetrem kabel, který jde na cívku starteru (čili ten, co spíná starter) proti kostře, tak co to ukáže za hodnotu?

Dallas463
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob úno 27, 2016 17:54

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dallas463 » úte bře 01, 2016 20:08

No, meril jsem oranzovy drat v poloze klicku pri startovani a ukazovalo mi to tak o volt min, nez bylo napeti na baterce. Nejak me to nenapadlo resit, hlavne, ze mi to spinalo. To malinky kovovy vecko ve spinacce bylo trochu opaleny, tak jsem ho ocistil a nechapu, kde se tam ten volt ztraci. Myslite, ze to na to ma taky vliv?

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Ivan1 » úte bře 01, 2016 21:10

Ako som písal vyššie, aj nám šlo zo spínačky 12V na cievku štartéra, ale 12V na motor štartéru nikde...
Človek si myslí že zo svorky ide 12V na štartér napriamo, ale je tam tak isto poistka priamo na plusovej svorke baterky.

Písal som síce že to má diesel, ale nie je dôvod aby to nemal aj benzín, pretože ten prívodný kábel k štartéru tiež musí byť nejako "istený" aby nezhorela izolácia ak by sa muselo pre nejakú poruchu dlho štartovať.
To znamená že treba zmerať aj to či ide do štartéra tiež 12V a nie len na cievku
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od vasekpetr1 » stř bře 02, 2016 16:01

Dallas463 píše:No, meril jsem oranzovy drat v poloze klicku pri startovani a ukazovalo mi to tak o volt min, nez bylo napeti na baterce. Nejak me to nenapadlo resit, hlavne, ze mi to spinalo. To malinky kovovy vecko ve spinacce bylo trochu opaleny, tak jsem ho ocistil a nechapu, kde se tam ten volt ztraci. Myslite, ze to na to ma taky vliv?
Takže abychom si to ujasnili:
do spínací skříňky vedou celkem čtyři kabely:
1) rudý - což je přívod 12V z pojistky F22 (60 A) v mot. prostoru
2) žlutý - pod napětím při otočení klíčku do polohy I - běží ventilátor topení a hraje rádio
3) druhý žlutý - pod napětím při otočení klíčku do polohy II - napájí pojistku F7 (7,5A) v mot. prostoru a obvody zapalování
4) bílý (u tebe možná oranžový) - napájení cívky starteru.

Pokud je na bílém (oranžovém) napětí - ten 1 Volt úbytek může být chybou měření nebo horší kostrou (na akumulátoru měříš přímo svorkové napětí, v kabině měříš kostru někde na plechu kabiny) - tak ještě bych zkontroloval konektor R34, který by měl být pod deskou pojistek v motorovém prostoru. Je tam jen nacvaknutá, takže jde vycvaknout, aby ses dostal k tomuto konektoru. Pokud budeš mít napětí i tam, tak potom ten starter. Zkus ho pobouchat, jestli se nepohne, ale i tak je to na demontáž.
Jestli chceš, napiš mi na vasekpetr1(zavináč)seznam.cz přesné označení motoru (K4M 706) a pošlu ti schema zapojení v .pdf.

Dallas463
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob úno 27, 2016 17:54

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od Dallas463 » ned bře 06, 2016 19:53

Tak problém je, zdá se vyřešen, vyndal jsem ten startér a po rozebrání jsem zjistil, že je vnitřek úplně na prach. Doslova. Nový už je na cestě a tady všem děkuju za odpovědi a rady...

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startér, nebo spínačka? 1,6 16v, 99

Příspěvek od vasekpetr1 » ned bře 06, 2016 20:37

Tak gratuluji k objasnění závady, ale doporučuji vyměnit to prasklé perko ve spínačce, abys za chvíli neměnil startér znovu. Druhou spínačku na vrakáči určitě na rozebrání seženeš.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů