Zadní stěrač
Moderátor: Moderators General
Tak jsem na to asi přišel, jak na nesetřený pruh. Musí se trochu zpilovat dosedací plocha-doraz v kloubu ramínka, která ramínko zastaví v narovnané poloze. Když je stěrač vodorovně, tak má přítlak po celé ploše. Nahoře se ale ramínko od skla trochu vzdálí, doraz ho víc nepustí a stěráč nedosedne celou plochou. Pružina ho dál nedostane.
Stěrač jde rozebrat tak, že se sundá, překlopí na druhou stranu, než se normálně sklápí a volně se vyndá pružina. Pak to jde lehce zpilovat, stačí o desetiny milimetru. Jde to udělat i na autě bez sundání stěrače.
Teď mi konečně zadní stěrač stírá po celé ploše.
Stejný výsledek by asi byl při naklonění hřídelky stěrače. Bylo by to ale pracnější.
Stěrač jde rozebrat tak, že se sundá, překlopí na druhou stranu, než se normálně sklápí a volně se vyndá pružina. Pak to jde lehce zpilovat, stačí o desetiny milimetru. Jde to udělat i na autě bez sundání stěrače.
Teď mi konečně zadní stěrač stírá po celé ploše.
Stejný výsledek by asi byl při naklonění hřídelky stěrače. Bylo by to ale pracnější.
R.Scenic 1,6e, 66kW/90k, r.v.1/1999, klima, Mio C250
Zkus očistit kostru a jestli to nepomůže,tak prohodit motor z jinýho auta,abys vyselektoval poruchu.Jestli to bude dělat dál,tak to bude možná v relé a nebo v jednotce.Vše by mělo být u řidiče.ludrak píše:dobrej kdyz sem drive zapnul a hned vypnul zadni sterac u scenica tak se 1 otocil a bylo to ok,ted se otoci 10x je to otravne a hlavne jede nasucho nevite prosim co stim dekuji mam r.scenic rv.2000
dekuji za radu
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Zadní stěrač
To čo tu väčšinou čítam sú riadne nezmysly,trtsoft píše:nevíte cím to ?
zadní stěrač nestírá...
myslíte že je něco s motorem sterace nebo může být něco i s řídící jednotkou
v SO to chci rozebrat a promerit ale spise me jde o to abych se pripravil na nejhorsi....
Nemate nekdo zapojeni konektoru (pokud tam neco takoveho je) co jde do motoru zadniho stirace ?
dik TRT
1, Premerám elekrtiku - podľa mojiskúsensti je vždy OK
2,Na 95 % je problém zadretá hriadeľ v motorčeku klasický problém(ALEBO CHYBNA KOSTRA)
3,Najväčší problem je, stiahnuť rameno stierača z hadeľa - dá sa to aj bez org. stahováka pomocov dvoch kladív..... (namáhavá práca aj 30min....)
Ked demontujete motor z 5 dverí, je treba odobrať kryt motora - sú tam zalisované nity - ja som ich odbrúsil pilníkom, potom už len rozobrať, vybrať hriadeľ - a vyčistiť hriadelku od hrdze a riadne premazať, poskladať a kryt na nitoch ,, roztemovať"" - Mal som tento problem hadam už na 10 autách, a vždy to bola táto závada...
Re: Zadní stěrač
taky ze jsem to namazal - ale jinak nez rozberanim motoru
otevrel jsme dvere, rozebral zadni plato abych se dostal k tomu motorku, z boku ma maly cervicek, ten jsem vylupnul a prolil to silikonem a jinymi WD40
od te doby statecne uz 3,5 roky stira... sice vzdy tak po pul roce to zacne hrozne skripat, takze to chce zase rozberat a lehce caknout wd40 ale pak to funguje zase jak vino
otevrel jsme dvere, rozebral zadni plato abych se dostal k tomu motorku, z boku ma maly cervicek, ten jsem vylupnul a prolil to silikonem a jinymi WD40
od te doby statecne uz 3,5 roky stira... sice vzdy tak po pul roce to zacne hrozne skripat, takze to chce zase rozberat a lehce caknout wd40 ale pak to funguje zase jak vino
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
Re: Zadní stěrač
No keď sa ti to chce každého pol roka rozoberať..... Ja som to rozobral na svojom stroji pred 2.5 rokmom ked som kúpil auto, od vtedy mám pokoj. Ja takéto opravy neuznávam, nemiem si predstaviť, aby sa mi zákazník vrátil za pol roka s tým istým problémom...trtsoft píše:taky ze jsem to namazal - ale jinak nez rozberanim motoru
otevrel jsme dvere, rozebral zadni plato abych se dostal k tomu motorku, z boku ma maly cervicek, ten jsem vylupnul a prolil to silikonem a jinymi WD40
od te doby statecne uz 3,5 roky stira... sice vzdy tak po pul roce to zacne hrozne skripat, takze to chce zase rozberat a lehce caknout wd40 ale pak to funguje zase jak vino
Re: Zadní stěrač
Nechápu co to tady píšeš "ludrak"se ptal,proč se mu to stírá 10x za sebou a ne že se mu to netočí.Tak nečítaj nesmysly a čítaj to co je napsanýdzonyy píše:No keď sa ti to chce každého pol roka rozoberať..... Ja som to rozobral na svojom stroji pred 2.5 rokmom ked som kúpil auto, od vtedy mám pokoj. Ja takéto opravy neuznávam, nemiem si predstaviť, aby sa mi zákazník vrátil za pol roka s tým istým problémom...trtsoft píše:taky ze jsem to namazal - ale jinak nez rozberanim motoru
otevrel jsme dvere, rozebral zadni plato abych se dostal k tomu motorku, z boku ma maly cervicek, ten jsem vylupnul a prolil to silikonem a jinymi WD40
od te doby statecne uz 3,5 roky stira... sice vzdy tak po pul roce to zacne hrozne skripat, takze to chce zase rozberat a lehce caknout wd40 ale pak to funguje zase jak vino
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Zadní stěrač
Nechápem o čom tu točíš??? Skús sa pozrieť, na akého užívateľa som reagoval... trtsoft. Jeho problem bol : zadní stěrač nestírá... a nie na užívatela s nickom ludrákzdeny65 píše:Nechápu co to tady píšeš "ludrak"se ptal,proč se mu to stírá 10x za sebou a ne že se mu to netočí.Tak nečítaj nesmysly a čítaj to co je napsanýdzonyy píše:No keď sa ti to chce každého pol roka rozoberať..... Ja som to rozobral na svojom stroji pred 2.5 rokmom ked som kúpil auto, od vtedy mám pokoj. Ja takéto opravy neuznávam, nemiem si predstaviť, aby sa mi zákazník vrátil za pol roka s tým istým problémom...trtsoft píše:taky ze jsem to namazal - ale jinak nez rozberanim motoru
otevrel jsme dvere, rozebral zadni plato abych se dostal k tomu motorku, z boku ma maly cervicek, ten jsem vylupnul a prolil to silikonem a jinymi WD40
od te doby statecne uz 3,5 roky stira... sice vzdy tak po pul roce to zacne hrozne skripat, takze to chce zase rozberat a lehce caknout wd40 ale pak to funguje zase jak vino
tak to mam za sebov
Zadny stierac pracoval, slusne povedane nepravidelne (po zapnuti som cekal niekolko minut, kym zotrel, tento interval sa predlzoval..)
Bolo to rele, ale zacal som skumat od motorceka (radsej zhodim tapacirung ako vyberat tu jednotku ), pripojil som volmeter a nic, priviedol som stavu priamo a fachal, preco by aj nie, kedze ked sa spusil stieral korektne (nezadrhaval, normal rychlost, vracal sa do zakladnej polohy..)
Rele netreba kupovat presne podla nazvu, staci v elektre povedat rozmer (19,5 x 15,8 x 15 mm) , spinacie napatie 12V, spinany prud aspon 15A
Bolo to rele, ale zacal som skumat od motorceka (radsej zhodim tapacirung ako vyberat tu jednotku ), pripojil som volmeter a nic, priviedol som stavu priamo a fachal, preco by aj nie, kedze ked sa spusil stieral korektne (nezadrhaval, normal rychlost, vracal sa do zakladnej polohy..)
Rele netreba kupovat presne podla nazvu, staci v elektre povedat rozmer (19,5 x 15,8 x 15 mm) , spinacie napatie 12V, spinany prud aspon 15A
To mi nepomohlo, ale naopak zkomplikovalo život. Po odpojení baterie se mi zablokoval imobilzér a musel jsem auto odtáhnout do servisu. Tam se vtom vrtali, pak to přes diagnostiku nahodili, doporučili novou baterii a shrábli 3355 Kč (včetně té baterie). Stěrač pořád nestírá (jen občas).bernardw píše:Muj zadni sterac /Scenic I Phase 2/ obcas vynechaval. Stacilo vypnout motor, nekdy jeste otevrit a zavrit zadni okno a bylo to. Pote zacal stirat nepretrzite a bez puvodniho intervalu a to i pri vypnutych steracich. Zadni okno pak neslo otevrit, protoze se system choval tak, jako by sterac stale stiral, coz take delal. Musel jsem odpojit konektor motoru. Hledal jsem a nasel ctyri ruzne mozne priciny: Uzemneni motorku u zadnich svetel, rele, prepinac blinkru a vazelinou znecistene kontakty dobehu motorku. Rozebral a vycistil jsem krome rele postupne vse, muj problem se ukazal byt samozrejme az ten posledni, jak jinak. Kdysi ve vyrobe nesetrili vazelinou a ta ted byle vsude jinde, nez mela byt, ale hlavne na tech kontaktech dobehu. Udajne na to kdysi dokonce byla akce, kdy se vsem Scenicum odebirala prebytecna vazelina, docetl jsem se na jednom nemeckem foru. Vycistil jsem tedy kontakty. Rozebrat se musi temer vse. Sterac jsem stahovat nemusel, mam oteviraci okno zadnich dveri a sterac je od motorku oddelen. Pozor, po vycisteni je treba provest RESET, a to odpojenim baterie. A ted vsechno funguje, jak ma.
Snad to nekomu pomuze, jako to pomohlo mne.
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Stěrač
Prosil bych podrobněji popsat vyjmutí řídicí jednotky. Do pojistkové skříňky jsem civěl 10 minut, ale řídicí jednotku jsem neviděl ...koprda píše:Toto jsme psal kolegovi "m-cz":dozi píše:Je složitý vyndat tu jednotku s relátkama?Prosím o stručný návod kdo to už dělal.Předem velký dík!
Výměna relé je popisována zde: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... st%ECra%E8 v příspěvku z 24. 8. 2006. V příspěvku z 30. 8. 2006 jsem umístil dokonce fotky té desky s označením konkrétního relé, které souvisí se zadním stěračem.
Jinak pro demontáž říd. jednotky musíš odklopit víko pojistek v palubní desce nalevo od volantu, pak povolit 1 šroub ( nahoře v té pojistkové skříni ) a následně říd. jednotku vytlačíš z postranních plastových úchytek. Pak už jí jen musíš spodem dostat pod volant, abys k ní měl pěkný přístup, odpojíš od ní všechny kabely, tuším zespodu jednotky povolíš všechny šrouby a spodní i vrchní kryt jednotky od sebe oddělíš. Tam už uvidíš plošný spoj i s předmětným relé stěračů, takže ho jenom vypájíš z plošňáku ven, vložíš a zapájíš nový relé a celý to zase smontuješ. V příspěvku z 24. 8. 2006 zmiňuji výrobce origo relátka, ale když s demontovaným relé zajdeš do nějaký prodejny s elektronikou, určitě nějaký podobný najdete - musíš ale samozřejmě koupit takové relé, které má zcela stejnou rozteč kontaktů ( v opačným případě bys relé nedostal do plošnýho spoje ), musí být na 12 V, přepínací a musí snést proudovou zátěž tak 10 - 15 A. Nenapadá mě žádná záludnost, která by na tebe měla čekat.
Doufám že to je dostačující, kdyby ne, tak se ozvi a nějak to dáme do kupy .
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Zkoušel jsem ten nefunkční zadní stěrač měřit voltmetrem. Když jsem od něj odpojil konektor, tak jsem na jeho krajních kontaktech naměřil +-12 V. Když jsem stěrač připojil, bylo tam jen 0,4 V. Není to ten problém, proč zadní stěrač nestírá (respektive setře jen v jednom z padesáti pokusů)?
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Zadní stěrač
trtsoft píše:nevíte cím to ?
zadní stěrač nestírá...
myslíte že je něco s motorem sterace nebo může být něco i s řídící jednotkou
v SO to chci rozebrat a promerit ale spise me jde o to abych se pripravil na nejhorsi....
Nemate nekdo zapojeni konektoru (pokud tam neco takoveho je) co jde do motoru zadniho stirace ?
dik TRT
no mám podobný problém až nato že nestiera cez zimu v lete ide v pohode.....na jeseň najprv stiera len každý druhý cyklus a teraz už nejde vôbec.....pozeral som to a na motorčeku je kondenzátor alebo čo a z toho už nejde prúd....niekto ho už menil?
R.v.1997.....1,9td
Re: Zadní stěrač
Občasné stírání zadního stěrače jsem vyřešil. Našel jsem šroub ukostření, který byl povolený a zaoxidovaný. Vyčistil jsem ho, utáhl a je to - stěrač setře pokaždé. Kdybyste ho hledali, tak ukostření je u pravého zadního světla (pravé se směru jízdy). Jednoduše otevřete dva kryty stejně jako když jdete vyměnit žárovku brzdovek a tam je - vede k němu bílý drát.
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Zadní stěrač
Tak jsem našel zadní stěrač.Cena uspokojivá http://www.pop-art.cz/AhxPagPrdDet.aspx?PrdRc=NAH29654
Renault Scenic 1,9 dTI
-
- Starting member
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát úno 04, 2011 10:47
- Bydliště: Hradec Králové
Re:
Dobrý den,mám dotaz,podařilo se vám vyřešit problém s tím, že se stěrač nevrací do vodorovné polohy ale je asi 3 cm pod vodorovnou polohou? Tenkrát mě napadlo že by se dal stěrač sejmout z unášecího tisicihraného trnu a jednoduše to přestavit, jenže rukou to sejmout neslo a z mého páčení jsem si zlomil raminko sterace.Proste blbost.Jeste ze neluplo sklo.Asi jedine pres stahovak to sundat?Diky za radu.Pepa
Lievan2006 píše:Mam podobny problem, vyklopne zadne okno - zvadnuty stierac ...Modzillo píše:V posledne dobe som si všimol, že sa mi zadný stierač nevracia do pôvodnej polohy. Ostáva odkonený asi 3 cm (na konci) od vodorovnej polohy. Rukou s ním ide pohnúť a vrátiť do klasickej polohy. Niekedy sa vráti normálne, niekedy zostane šikmo... Čo by tomu pomohlo?
Modzillo ako si to vyrieril ?
Re: Re:
Přesně tak.Jinak to nejde.Z jeklu ho vytvoříš tak,že na jedné straně prořízneš otvor na tisícihran na druhé přivaříš pořádnou matici M12.Otvor na hřídel s tisícihranem udělat max o 1,5 mm větší,než je průměr hřídelky.Nejlépe to sladit s minimální vůlí.Jde o to,aby stahovák zabíral za kovovou vložku v ramínku.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Zadní stěrač
koprda - BINGO!
Také mi zadní stěrač začal postupně blbnout a stačilo vyměnit to relé. Jen bych upřesnil popisovanou demontáž řídící jednotky: Na začátku demontáže jsem odpojil baterii. Pak mi nebylo jasné jakým směrem mám jednotku vytlačit, ale podařilo se mi držáky roztáhnout do boku a šlo to také, ale jinak je nutné jednotku tlačit dopředu ve směru jízdy. Na pájení je vhodné popužít mikropájku a odsávačku. Obyčejná trafopájka je dosti nemotorná a přebytečný cín může nechtěně spojit jiné kontakty ŘJ.
Pak mě zajímalo, jak na tom to špatné (originální) relé je, tak jsem je zkusil rozebrat. A světe div se! Trochu dost mě to překvapilo: Uvnitř jsem našel zase relé. Podobné, ale menší. Výrobce si vzal jako vzor ruskou Matrjošku! Rozebral jsem i toto relé (další relé v něm už nebylo ). Kontakt byl opravdu trošku opálený, ale spíše se mi zdála být slabá pružinka. Myslím, že po mírné opravě se bude dát to relátko i použít na nějaké spínání, ale už bych mu nevěřil na 100%.
Také mi zadní stěrač začal postupně blbnout a stačilo vyměnit to relé. Jen bych upřesnil popisovanou demontáž řídící jednotky: Na začátku demontáže jsem odpojil baterii. Pak mi nebylo jasné jakým směrem mám jednotku vytlačit, ale podařilo se mi držáky roztáhnout do boku a šlo to také, ale jinak je nutné jednotku tlačit dopředu ve směru jízdy. Na pájení je vhodné popužít mikropájku a odsávačku. Obyčejná trafopájka je dosti nemotorná a přebytečný cín může nechtěně spojit jiné kontakty ŘJ.
Pak mě zajímalo, jak na tom to špatné (originální) relé je, tak jsem je zkusil rozebrat. A světe div se! Trochu dost mě to překvapilo: Uvnitř jsem našel zase relé. Podobné, ale menší. Výrobce si vzal jako vzor ruskou Matrjošku! Rozebral jsem i toto relé (další relé v něm už nebylo ). Kontakt byl opravdu trošku opálený, ale spíše se mi zdála být slabá pružinka. Myslím, že po mírné opravě se bude dát to relátko i použít na nějaké spínání, ale už bych mu nevěřil na 100%.
Re: Zadní stěrač
díky koprda, také mě nefungoval stěrač, ale po přečtení rady už funguje
Renault Scenic 1.9 dTi, r.v. 2000
Re: Zadní stěrač
Vynechaval mi zadny stierac,az nakoniec uplne prestal fungovat.. Vymenene relatko a funguje zase. Cena relatka 2€.
Renault Megan Scenic 1.9 Dti 1999
Re: Zadní stěrač
KOPRDO, takových lidí jako jsi Ty více a svět by byl hnedka krásnější a jednodušší. Stěrač přestal fungovat a dle Tvé rady a obrázku to byla maličkost. ( Přenechal jsem to raději odborníkovi v servisu ). Relé v ceně 25.-Kč ( RAS 1215 ) a práce v servisu 250.-Kč. Takže ještě jednou, díky, díky, díky.
Renault Scenic 1,6 16V, r.2000.
Renault Scenic 1,6 16V, r.2000.
- koprda
- Advanced member
- Příspěvky: 273
- Registrován: sob čer 18, 2005 15:58
- Bydliště: okr. Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní stěrač
jsem rád, že návod funguje
_RENAULT Grand Scénic 2.0T-ex_....____ŠKODA Octavia 1.8 TSI-ex___
-
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: čtv úno 26, 2009 09:40
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadní stěrač
Koprda pomohl! Nejprve jsem vyčistil motorek, ale ten naštěstí při připojení na normální trafo fungoval. Takže jsem přešel na relé. Byl to sice boj tu jednotku rozebrat (resp. dostat se k ní), ale podařilo se. Výborně!
PS: po zapojení jsem kontroloval různé funkce auta a zjistil jsem, že mi nefunguje ovládání intenzity vnitřního osvětlení. Svítí pořád stejně. Proměřoval jsem jeho ovladač a odpor se plynule mění. Tak snad jsem při manipulaci s ŘJ něco nepokazil. Je možné, že to nefungovalo už delší dobu, protože jsem intenzitu naposledy měnil tak před půl rokem.
PS: po zapojení jsem kontroloval různé funkce auta a zjistil jsem, že mi nefunguje ovládání intenzity vnitřního osvětlení. Svítí pořád stejně. Proměřoval jsem jeho ovladač a odpor se plynule mění. Tak snad jsem při manipulaci s ŘJ něco nepokazil. Je možné, že to nefungovalo už delší dobu, protože jsem intenzitu naposledy měnil tak před půl rokem.
Renault Scenic 1.9 dTi (rv. 11/99)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů