Kolísání volnoběhu Scenic 1,9 dCI
Moderátor: Moderators General
Kolísání volnoběhu Scenic 1,9 dCI
Prosim o radu, ci alespon naznak reseni problemu. Kolísá mi volnoběh (je to asi +- 20%, asi 2 x za vteřinu, - motor si tak "brumlá"), pokud zvetsim zatez (klima), zmeni se to (frekvence "brumlani", nekdy kolisani ustane). Jinak v beznem provozu neni zadny problem (s vykonem ci spotrebou). Ve vyfuku dira neni (snad,opticky), vycisten EGR ventil, zadne upozorneni diagnostiky na tachometru. Motor ma najeto cca 120 000 km. Dekuji predem za radu, do servisu se mi vubec nechce
Zdravím, připojuji se se stejným problémem, houpavý volnoběh motoru 1,9 DCi. Motor na volnoběh jde tak nějak na 3 a půl válce:-)), má houpavý chod. To už občas dělával a vcelku to ničemu nevadilo. Teď se to však vylepšilo tím, že při konstantní rychlosti nebo velmi pozvolném přidávání je zátah "cukavý", zatím nijak výrazně ale zesiluje se to. Při silněm přidání jde hladce, výkon motoru se zdá beze změn, za plynem jde ochotně už od 1500 otáček. Možná trochu víc čoudí, na nárazníku je něco málo sazí, to nebejvalo. Motor má 108 000 km, tankuju celkem stabilně u Shellů:-) Na co se zaměřit? Dík za každou radu.
Scenic 1,9 dCi je už minulostí.....
-
- Starting member
- Příspěvky: 30
- Registrován: pát led 13, 2006 14:19
- Bydliště: ?eské Bud?jovice
- Kontaktovat uživatele:
Jsem rád že nejsem sám RN Sc 1.9 dCi '01, 102 tkm (podle tachometru, skutečnost neznámá:-) Všiml jsem si, že se to občas více houpe když dojíždím ke křižovatce na volnoběh. Příští týden nechám u známého přečíst diagnostiku, jestli něco nebude zapsaný. Dám pak vědět. Myslel jsem že to dělá klima, ale nedělá...
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku
no, kontroloval jsem vyfuk, je v nejlepsim poradku.Cast sani taky (mereni podtlaku, filtr vzduchu, vaha vzduchu, EGR). Vse je OK (i spotreba), jen to kolisani volnobehu - zda se, ze se zhorsuje.Obcas to prestane, ale jen vyjimecne. Nevite nekdo, jak se reguluje plyn u dci?? Kam vede pedal plynu?? Je to nejaky potenciometr, jehoz polohu snima RJ a ta pak posila impulsy do vstrikovacich trysek?? Tam by snad mohl byt zakopany pes.... Diky za rady.
Zdravím, jsem taky rád,že v tom nejsem sám a jelikož mě to docela trápilo, pátral jsem, ptal jsem se.
Podobná diskuse je i tady
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=1568
Jen mi začíná být divné, že by nikoho nenapadlo ty žhavící svíčky zkontrolovat, či vyměnit. Doufám, že to nebude nic závažnějšího.[/url]
Podobná diskuse je i tady
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=1568
Jen mi začíná být divné, že by nikoho nenapadlo ty žhavící svíčky zkontrolovat, či vyměnit. Doufám, že to nebude nic závažnějšího.[/url]
Megane Break 1,9 dCi 2001
- hudes
- Junior member
- Příspěvky: 197
- Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
- Bydliště: Hroznová Lhota
- Kontaktovat uživatele:
Tak me to zacalo delat taky a cim to je tak to asi vi jen malokdo. Ja mam zjisteni takove, ze kdyz nastartuju tak to jak traktor (brm brm brm brm) jak psal kolega nahore kazdou sekundu. A kdyz sem to denska protahl teda fest 2,3 do omezovače tak to bylo po zastavení OK a chod motoru byl daleko kultivovanejsi.
Musim podotknout ze sem to provadel ze zahratym autem. A muj nazor je takovy ze zhavici svicky s tim nemaji nic spolecneho (sak za chodu uz neplni zadnou funkci-> nebo se pletu?!)
Musim podotknout ze sem to provadel ze zahratym autem. A muj nazor je takovy ze zhavici svicky s tim nemaji nic spolecneho (sak za chodu uz neplni zadnou funkci-> nebo se pletu?!)
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi
Super, nakonec to budou delat vsechny DCI motory.... Souhlasim s tim, ze zhaveni s tim nema nic spolecneho. Kdyz jsem mel vytazeny EGR ventil, v sacim potrubi (kam prst dosahl) byl dost velky nanos sazi s olejem (cca 5mm na vnitrni stene).Chtelo by to vycistit (bacha na prsty, hrany jsou ostre!!), ale to bych snad musel povytahnout motor, abych se k tomu dostal(a oddelat saci + vyfuk. potrubi). A tak me napadlo, jestli by pricinou kolisani nemohlo byt zanesene (saze + olej) turbo. To a tim tvym protazenim se to mohlo uvolnit. Nemuze mit na to vliv to horko co bylo?? Turbo urcite pracovalo vice zahrate.... Kdyz jsem byl na emisich, borec mi rikal, ze diesel motory jedou po zmereni emisi lepe - vysokymi otackami se "vyzenou pavouci", takze neco na tom bude.hudes píše:Tak me to zacalo delat taky a cim to je tak to asi vi jen malokdo. Ja mam zjisteni takove, ze kdyz nastartuju tak to jak traktor (brm brm brm brm) jak psal kolega nahore kazdou sekundu. A kdyz sem to denska protahl teda fest 2,3 do omezovače tak to bylo po zastavení OK a chod motoru byl daleko kultivovanejsi.
Musim podotknout ze sem to provadel ze zahratym autem. A muj nazor je takovy ze zhavici svicky s tim nemaji nic spolecneho (sak za chodu uz neplni zadnou funkci-> nebo se pletu?!)
Taky se hlásím do klubu kolísajících otáček na volnoběh...
Jako naprostý laik jsem si dosud myslel (myslím si to pořád), že tohle kolísání dělá "zmatená" řídící jednotka. Někde v manuálu jsem se dočetl, že řídící jednotka průběžně sbírá data o způsobu jízdy, otáčkách, zatížení motoru a bůhvíčem ještě... a vyhodnocuje je za delší časové období (už tam ale nepsali za jak dlouhé) a podle toho upravuje vstřikování atd. A že když odpojím baterku, tak se vymažou nashromážděná data a nemám se pak divit, že může být běh motoru nepravidelný, než si řídící jednotka nasyslí dost dat.
Celkem s tím koresponduje i má zkušenost, že když svojeho Megana dCi hodně honím ve vysokých otáčkách, třeba na dálnici, tak i když sjedu z dálnice a jedu poslušně 80, ukazuje počítač ještě nějakou dobu výrazně vyšší momentální spotřebu, než kdykoliv jindy při stejné rychlosti. Naopak když se ploužím 30 - 50 km/h po městě na nízké otáčky, nebo popojíždím v zácpě, auto má pak menší chuť akcelerovat a je líné.
Jako naprostý laik jsem si dosud myslel (myslím si to pořád), že tohle kolísání dělá "zmatená" řídící jednotka. Někde v manuálu jsem se dočetl, že řídící jednotka průběžně sbírá data o způsobu jízdy, otáčkách, zatížení motoru a bůhvíčem ještě... a vyhodnocuje je za delší časové období (už tam ale nepsali za jak dlouhé) a podle toho upravuje vstřikování atd. A že když odpojím baterku, tak se vymažou nashromážděná data a nemám se pak divit, že může být běh motoru nepravidelný, než si řídící jednotka nasyslí dost dat.
Celkem s tím koresponduje i má zkušenost, že když svojeho Megana dCi hodně honím ve vysokých otáčkách, třeba na dálnici, tak i když sjedu z dálnice a jedu poslušně 80, ukazuje počítač ještě nějakou dobu výrazně vyšší momentální spotřebu, než kdykoliv jindy při stejné rychlosti. Naopak když se ploužím 30 - 50 km/h po městě na nízké otáčky, nebo popojíždím v zácpě, auto má pak menší chuť akcelerovat a je líné.
Megane Combi 1.9 dCi
Tak dosud se neozval nikdo, kdo by měl za sebou úspěšné řešení problému s kolísajícíma otáčkama našich dCiček. Možná je to proto, že problém prezentujeme jen v rámci jednoho typu (Scenic) ale přitom jde o problém společný pro více typů. Na příbuzném serveru meganistů jsem našel tohle: http://www.renault-megane.cz/viewtopic. ... k&start=15 . Zatím bych to, čistě teoreticky, taky spojoval s čerpadlem. Při tom kolísání otáček ve volnoběhu můj motor občas to houpání zvýrazní (přitvrdí) a přitom se z čerpadla ozývají nevýrazné svištivé zvuky, to trvá pár vteřin a potom se vrátí k "normálnímu" kolísání:-) Co vy na to? Dělal už někdo tuhle opravu?
Mirek
Mirek
Scenic 1,9 dCi je už minulostí.....
Vím,že budu asi otravnej ale trápí mne pořád kolísání otáček.
V odkazech na podobná témata nebyl tento problém dořešen dokonce.
Někdo říkal že to je žhavícíma svíčkama-žhavící svíčky mám nové a problém
přetrvává.Pak někdo řekl regulátor tlaku paliva-ten předpokládám je na čerpadle ale kde a jestli jeho výměna pomohla už jsem se nedočetl.
Nemáte někdo nějaké nové poznatky ohledně kolísání otáček?
DĚKUJI za každou odpověď.
V odkazech na podobná témata nebyl tento problém dořešen dokonce.
Někdo říkal že to je žhavícíma svíčkama-žhavící svíčky mám nové a problém
přetrvává.Pak někdo řekl regulátor tlaku paliva-ten předpokládám je na čerpadle ale kde a jestli jeho výměna pomohla už jsem se nedočetl.
Nemáte někdo nějaké nové poznatky ohledně kolísání otáček?
DĚKUJI za každou odpověď.
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon kvě 01, 2006 23:46
- Kontaktovat uživatele:
Regulátor tlaku paliva je na Common-Rail liště. Když z něj vytáhneš konektor, dává to maximální tlak (odborníci to jistě upřesní). Pokud to nepomohlo, vrať konektor z5 a zkus přidat aditiva do nafty. Pokud se to zlepší, je to zanesenými vstřiky. A to je drahá záležitost ...rad 32 píše:Vím,že budu asi otravnej ale trápí mne pořád kolísání otáček.
V odkazech na podobná témata nebyl tento problém dořešen dokonce.
Někdo říkal že to je žhavícíma svíčkama-žhavící svíčky mám nové a problém
přetrvává.Pak někdo řekl regulátor tlaku paliva-ten předpokládám je na čerpadle ale kde a jestli jeho výměna pomohla už jsem se nedočetl.
Nemáte někdo nějaké nové poznatky ohledně kolísání otáček?
DĚKUJI za každou odpověď.
Žhavicí svíčky u dCi nejsou vůbec potřeba, jen kultivují chod motoru pár vteřin po startu. S dobrou baterií bez nich nastartuješ i při -25°C.
Karel [Megane Break 1,9dCi]
Ahoj, tohle se řešilo i u Lagun. Mám pocit že na vině bylo čidlo horní úvratě...
jde koupit do tisícovky...
více zde...
http://www.renaultclub.cz/win.en/phpBB2 ... ht=%E8idlo
jde koupit do tisícovky...
více zde...
http://www.renaultclub.cz/win.en/phpBB2 ... ht=%E8idlo
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW
Krom jiného mám poslední měsíc taky problém s kolísáním volnoběhu.Dnes volali ze servisu, že je to vadným regulátorem(čidlem?) tlaku paliva (cena přes 6.000,-). Vymění ho a přeprogramují vstřikování.
Po víkendu uvidím jestli to bylo ono.
Po víkendu uvidím jestli to bylo ono.
RX4 1,9dCI r.v. 2001 - pěkný, praktický, ale především nejporuchovější auto jaký jsem kdy měl!!! A ještě mám.
- Lukas Kubjat
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: sob kvě 03, 2008 19:29
kolísání otáček
Chlapi, taky se připojuji do klubu kolísajících otáček, začalo se to projevovat když jsem nechtěně přidal plný plyn na volnoběh. tankuji jenom shell a přidávám i adetivum.
Scenic dCi 2001
no zdravim vsetkich s takymto problemom.A roby vam to aj v zime?Mne to kolise len v teplom az horucom pocasi.Ked sa ochladi tak sa to zmeni na poslusne auto a otacky sa ani nepohnu su stale asi na 750 ot.min.Tak sa domnievam ci to nema na svedomi nejake cidlo teploty.toto vsetko je moj nazor.Tak vela stastnych kilometrov.
scenic 1.9dci spotreba 6 l. 100km
Je to tak jak psal Honza/RX4. Nutno vyměnit regulátor tlaku paliva. Začalo mi to dělat taky. Naštěstí jen při zastavení na křižovatkách a otáčky kolísají zatím minimálně. Ptal jsem se na to v servisu Renault, kde mi bez váhání řekli, čím to je i cenu (těch 6500,- sedí), ale že pokud to nedělá za jízdy a jen když auto stojí, tak by se tim sami moc nezabývali, je to prý u dCíček hodně častá věc.
- offroader
- Starting member
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř led 02, 2008 00:07
- Bydliště: viničné pri pezinku
zdravim paani. mame RX4 2003-ku diesel.. a teraz sa nam objavil problem s otackami.. mne ani tak neklesaju ako to ze ked je motor na volnobeh tak ide akosi nepravidelne.. keby to bol benzin tak poviem ze vynechava jeden valec.. ale u diesla neviem cim to je.. teda sa pytam ci nahodou to nie je to co trapilo aj vas... raz to robi a raz nie.. pri tom motor ide celkom fajn.. nebadat zmenu.. akurat sa mi zda ze troska viac zerie.. a este jedna vec ktoru neviem kam napisat a ani tu nevidim o tom debatu.. rozsvietilo sa mi na pristrojovke ze mam problem s lavym prednym kolesom.. tlak je ok.. a ta kontrolka blika a v strede mi svieti kontrolka STOK.. neviete co by to mohlo byt?? dakujeem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů