Kolísání volnoběhu Scenic 1,9 dCI

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Vaja
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 07, 2005 14:24

Kolísání volnoběhu Scenic 1,9 dCI

Příspěvek od Vaja » stř črc 26, 2006 22:01

Prosim o radu, ci alespon naznak reseni problemu. Kolísá mi volnoběh (je to asi +- 20%, asi 2 x za vteřinu, - motor si tak "brumlá"), pokud zvetsim zatez (klima), zmeni se to (frekvence "brumlani", nekdy kolisani ustane). Jinak v beznem provozu neni zadny problem (s vykonem ci spotrebou). Ve vyfuku dira neni (snad,opticky), vycisten EGR ventil, zadne upozorneni diagnostiky na tachometru. Motor ma najeto cca 120 000 km. Dekuji predem za radu, do servisu se mi vubec nechce :cry:

mirek51
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pát srp 06, 2004 22:50

Příspěvek od mirek51 » stř črc 26, 2006 22:35

Zdravím, připojuji se se stejným problémem, houpavý volnoběh motoru 1,9 DCi. Motor na volnoběh jde tak nějak na 3 a půl válce:-)), má houpavý chod. To už občas dělával a vcelku to ničemu nevadilo. Teď se to však vylepšilo tím, že při konstantní rychlosti nebo velmi pozvolném přidávání je zátah "cukavý", zatím nijak výrazně ale zesiluje se to. Při silněm přidání jde hladce, výkon motoru se zdá beze změn, za plynem jde ochotně už od 1500 otáček. Možná trochu víc čoudí, na nárazníku je něco málo sazí, to nebejvalo. Motor má 108 000 km, tankuju celkem stabilně u Shellů:-) Na co se zaměřit? Dík za každou radu.
Scenic 1,9 dCi je už minulostí.....

Mirous
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát led 13, 2006 14:19
Bydliště: ?eské Bud?jovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirous » čtv črc 27, 2006 11:26

Jsem rád že nejsem sám :-) RN Sc 1.9 dCi '01, 102 tkm (podle tachometru, skutečnost neznámá:-) Všiml jsem si, že se to občas více houpe když dojíždím ke křižovatce na volnoběh. Příští týden nechám u známého přečíst diagnostiku, jestli něco nebude zapsaný. Dám pak vědět. Myslel jsem že to dělá klima, ale nedělá...
P?VODN? Scenic dCi (2001), nyní Fiesta 1.2 ZETEC, od dubna VW Jetta v Mexiku

Vaja
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 07, 2005 14:24

Příspěvek od Vaja » stř srp 02, 2006 14:57

no, kontroloval jsem vyfuk, je v nejlepsim poradku.Cast sani taky (mereni podtlaku, filtr vzduchu, vaha vzduchu, EGR). Vse je OK (i spotreba), jen to kolisani volnobehu - zda se, ze se zhorsuje.Obcas to prestane, ale jen vyjimecne. Nevite nekdo, jak se reguluje plyn u dci?? Kam vede pedal plynu?? Je to nejaky potenciometr, jehoz polohu snima RJ a ta pak posila impulsy do vstrikovacich trysek?? Tam by snad mohl byt zakopany pes.... Diky za rady.

Robin8
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: čtv srp 03, 2006 09:51
Bydliště: Teplice

Příspěvek od Robin8 » čtv srp 03, 2006 10:06

Zdravím, jsem taky rád,že v tom nejsem sám a jelikož mě to docela trápilo, pátral jsem, ptal jsem se.
Podobná diskuse je i tady
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=1568
Jen mi začíná být divné, že by nikoho nenapadlo ty žhavící svíčky zkontrolovat, či vyměnit. Doufám, že to nebude nic závažnějšího.[/url]
Megane Break 1,9 dCi 2001

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » pát srp 04, 2006 09:34

Tak me to zacalo delat taky a cim to je tak to asi vi jen malokdo. Ja mam zjisteni takove, ze kdyz nastartuju tak to jak traktor (brm brm brm brm) :lol: jak psal kolega nahore kazdou sekundu. A kdyz sem to denska protahl teda fest 2,3 do omezovače tak to bylo po zastavení OK a chod motoru byl daleko kultivovanejsi.
Musim podotknout ze sem to provadel ze zahratym autem. A muj nazor je takovy ze zhavici svicky s tim nemaji nic spolecneho (sak za chodu uz neplni zadnou funkci-> nebo se pletu?!)
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » pát srp 04, 2006 15:39

mohlo by to být teplotním čidlem?! Na foru citroenu byl problém v tomto čidlu! Má s tím problém i renault?!
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Vaja
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 07, 2005 14:24

Příspěvek od Vaja » pát srp 04, 2006 20:48

hudes píše:Tak me to zacalo delat taky a cim to je tak to asi vi jen malokdo. Ja mam zjisteni takove, ze kdyz nastartuju tak to jak traktor (brm brm brm brm) :lol: jak psal kolega nahore kazdou sekundu. A kdyz sem to denska protahl teda fest 2,3 do omezovače tak to bylo po zastavení OK a chod motoru byl daleko kultivovanejsi.
Musim podotknout ze sem to provadel ze zahratym autem. A muj nazor je takovy ze zhavici svicky s tim nemaji nic spolecneho (sak za chodu uz neplni zadnou funkci-> nebo se pletu?!)
Super, nakonec to budou delat vsechny DCI motory.... Souhlasim s tim, ze zhaveni s tim nema nic spolecneho. Kdyz jsem mel vytazeny EGR ventil, v sacim potrubi (kam prst dosahl) byl dost velky nanos sazi s olejem (cca 5mm na vnitrni stene).Chtelo by to vycistit (bacha na prsty, hrany jsou ostre!!), ale to bych snad musel povytahnout motor, abych se k tomu dostal(a oddelat saci + vyfuk. potrubi). A tak me napadlo, jestli by pricinou kolisani nemohlo byt zanesene (saze + olej) turbo. To a tim tvym protazenim se to mohlo uvolnit. Nemuze mit na to vliv to horko co bylo?? Turbo urcite pracovalo vice zahrate.... Kdyz jsem byl na emisich, borec mi rikal, ze diesel motory jedou po zmereni emisi lepe - vysokymi otackami se "vyzenou pavouci", takze neco na tom bude.

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » pát srp 04, 2006 21:25

Zatím se tady bavíme jen lajci.
Doufám že se zapojí odborníci z renault servisu. Nebo žeby nechtěli prozradit tajemství?!?! Mě to nedělalo nikdy až teď tak týden.
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

Ludwwwa
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte srp 08, 2006 13:55

Příspěvek od Ludwwwa » úte srp 08, 2006 15:13

Taky se hlásím do klubu kolísajících otáček na volnoběh...

Jako naprostý laik jsem si dosud myslel (myslím si to pořád), že tohle kolísání dělá "zmatená" řídící jednotka. Někde v manuálu jsem se dočetl, že řídící jednotka průběžně sbírá data o způsobu jízdy, otáčkách, zatížení motoru a bůhvíčem ještě... a vyhodnocuje je za delší časové období (už tam ale nepsali za jak dlouhé) a podle toho upravuje vstřikování atd. A že když odpojím baterku, tak se vymažou nashromážděná data a nemám se pak divit, že může být běh motoru nepravidelný, než si řídící jednotka nasyslí dost dat.

Celkem s tím koresponduje i má zkušenost, že když svojeho Megana dCi hodně honím ve vysokých otáčkách, třeba na dálnici, tak i když sjedu z dálnice a jedu poslušně 80, ukazuje počítač ještě nějakou dobu výrazně vyšší momentální spotřebu, než kdykoliv jindy při stejné rychlosti. Naopak když se ploužím 30 - 50 km/h po městě na nízké otáčky, nebo popojíždím v zácpě, auto má pak menší chuť akcelerovat a je líné.
Megane Combi 1.9 dCi

mirek51
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: pát srp 06, 2004 22:50

Příspěvek od mirek51 » pát srp 18, 2006 23:27

Tak dosud se neozval nikdo, kdo by měl za sebou úspěšné řešení problému s kolísajícíma otáčkama našich dCiček. Možná je to proto, že problém prezentujeme jen v rámci jednoho typu (Scenic) ale přitom jde o problém společný pro více typů. Na příbuzném serveru meganistů jsem našel tohle: http://www.renault-megane.cz/viewtopic. ... k&start=15 . Zatím bych to, čistě teoreticky, taky spojoval s čerpadlem. Při tom kolísání otáček ve volnoběhu můj motor občas to houpání zvýrazní (přitvrdí) a přitom se z čerpadla ozývají nevýrazné svištivé zvuky, to trvá pár vteřin a potom se vrátí k "normálnímu" kolísání:-) Co vy na to? Dělal už někdo tuhle opravu?

Mirek
Scenic 1,9 dCi je už minulostí.....

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » sob srp 19, 2006 00:22

tak to sem zvedavy jak dopadne. Je mozne aby takove prkotiny staly tak moc?!
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

rad 32
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte kvě 23, 2006 07:59

Příspěvek od rad 32 » stř pro 06, 2006 02:21

Vím,že budu asi otravnej ale trápí mne pořád kolísání otáček.
V odkazech na podobná témata nebyl tento problém dořešen dokonce.
Někdo říkal že to je žhavícíma svíčkama-žhavící svíčky mám nové a problém
přetrvává.Pak někdo řekl regulátor tlaku paliva-ten předpokládám je na čerpadle ale kde a jestli jeho výměna pomohla už jsem se nedočetl.
Nemáte někdo nějaké nové poznatky ohledně kolísání otáček?
DĚKUJI za každou odpověď.

rad 32
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: úte kvě 23, 2006 07:59

Příspěvek od rad 32 » stř pro 06, 2006 02:22

motor 1.9 dCi

polymorf
Junior member
Příspěvky: 120
Registrován: čtv lis 16, 2006 21:17

1,9 Dci

Příspěvek od polymorf » stř pro 06, 2006 22:17

U některých verzí programu ŘJ vstřikování se to řešilo reprogramací ŘJ.
RENAULT LAGUNA I Ph II 3,0L V6 24v RXT

CarlosSalinas
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: pon kvě 01, 2006 23:46
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CarlosSalinas » pon led 08, 2007 22:30

rad 32 píše:Vím,že budu asi otravnej ale trápí mne pořád kolísání otáček.
V odkazech na podobná témata nebyl tento problém dořešen dokonce.
Někdo říkal že to je žhavícíma svíčkama-žhavící svíčky mám nové a problém
přetrvává.Pak někdo řekl regulátor tlaku paliva-ten předpokládám je na čerpadle ale kde a jestli jeho výměna pomohla už jsem se nedočetl.
Nemáte někdo nějaké nové poznatky ohledně kolísání otáček?
DĚKUJI za každou odpověď.
Regulátor tlaku paliva je na Common-Rail liště. Když z něj vytáhneš konektor, dává to maximální tlak (odborníci to jistě upřesní). Pokud to nepomohlo, vrať konektor z5 a zkus přidat aditiva do nafty. Pokud se to zlepší, je to zanesenými vstřiky. A to je drahá záležitost ...
Žhavicí svíčky u dCi nejsou vůbec potřeba, jen kultivují chod motoru pár vteřin po startu. S dobrou baterií bez nich nastartuješ i při -25°C.
Karel [Megane Break 1,9dCi]

Uživatelský avatar
hudes
Junior member
Příspěvky: 197
Registrován: pát pro 02, 2005 16:15
Bydliště: Hroznová Lhota
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hudes » sob led 13, 2007 13:41

Taky mě to blblo... a když mě odešlo turbo tak mě pak čistili včechny svody a všechno kama prolétly saze. Jinak s motorem nebylo nic. Od té doby je vše OK Kolísání je pryč....
RENAULT MEGANE SCENIC 1.9dCi

duron
Advanced member
Příspěvky: 333
Registrován: úte zář 26, 2006 20:41
Bydliště: Severní morava

Příspěvek od duron » čtv led 25, 2007 20:39

Ahoj, tohle se řešilo i u Lagun. Mám pocit že na vině bylo čidlo horní úvratě...
jde koupit do tisícovky...
více zde...
http://www.renaultclub.cz/win.en/phpBB2 ... ht=%E8idlo
Laguna II, 12/2001, 1.9dCi, 79kW

Uživatelský avatar
Honza/RX4
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát říj 27, 2006 21:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od Honza/RX4 » čtv led 25, 2007 23:13

Krom jiného mám poslední měsíc taky problém s kolísáním volnoběhu.Dnes volali ze servisu, že je to vadným regulátorem(čidlem?) tlaku paliva (cena přes 6.000,-). Vymění ho a přeprogramují vstřikování.
Po víkendu uvidím jestli to bylo ono.
RX4 1,9dCI r.v. 2001 - pěkný, praktický, ale především nejporuchovější auto jaký jsem kdy měl!!! A ještě mám.

Uživatelský avatar
Honza/RX4
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát říj 27, 2006 21:20
Bydliště: Brno

Příspěvek od Honza/RX4 » pon led 29, 2007 19:24

Tak to pomohlo! Regulátor tlaku paliva na čerpadle (6500,- vč. montáže) + reprogramování jednotky vstřikování a kolísání otáček je minulostí.
RX4 1,9dCI r.v. 2001 - pěkný, praktický, ale především nejporuchovější auto jaký jsem kdy měl!!! A ještě mám.

Uživatelský avatar
Lukas Kubjat
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob kvě 03, 2008 19:29

kolísání otáček

Příspěvek od Lukas Kubjat » sob kvě 03, 2008 20:25

Chlapi, taky se připojuji do klubu kolísajících otáček, začalo se to projevovat když jsem nechtěně přidal plný plyn na volnoběh. tankuji jenom shell a přidávám i adetivum. :(
Scenic dCi 2001

Uživatelský avatar
pales78
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob úno 02, 2008 11:35
Bydliště: malacky

Příspěvek od pales78 » sob kvě 24, 2008 20:03

no zdravim vsetkich s takymto problemom.A roby vam to aj v zime?Mne to kolise len v teplom az horucom pocasi.Ked sa ochladi tak sa to zmeni na poslusne auto a otacky sa ani nepohnu su stale asi na 750 ot.min.Tak sa domnievam ci to nema na svedomi nejake cidlo teploty.toto vsetko je moj nazor.Tak vela stastnych kilometrov. :)
scenic 1.9dci spotreba 6 l. 100km

Uživatelský avatar
sarin007
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: stř kvě 28, 2008 18:21

Příspěvek od sarin007 » stř kvě 28, 2008 18:45

Je to tak jak psal Honza/RX4. Nutno vyměnit regulátor tlaku paliva. Začalo mi to dělat taky. Naštěstí jen při zastavení na křižovatkách a otáčky kolísají zatím minimálně. Ptal jsem se na to v servisu Renault, kde mi bez váhání řekli, čím to je i cenu (těch 6500,- sedí), ale že pokud to nedělá za jízdy a jen když auto stojí, tak by se tim sami moc nezabývali, je to prý u dCíček hodně častá věc.

REDWIN
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř pro 19, 2007 14:22

Příspěvek od REDWIN » pon črc 14, 2008 22:23

Take mi kolisaly otacky pri volnobehu vyreseno novim palivovim filtrem a zacal sem pridavat aditiv uz to nekolisa.Zrejme nam za drahej peniz prodavaji u pumpy pekny XXXXXXX :cry:
Scénic Dci 2002 sportway

Uživatelský avatar
offroader
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 02, 2008 00:07
Bydliště: viničné pri pezinku

Příspěvek od offroader » úte led 06, 2009 01:09

zdravim paani. mame RX4 2003-ku diesel.. a teraz sa nam objavil problem s otackami.. mne ani tak neklesaju ako to ze ked je motor na volnobeh tak ide akosi nepravidelne.. keby to bol benzin tak poviem ze vynechava jeden valec.. ale u diesla neviem cim to je.. teda sa pytam ci nahodou to nie je to co trapilo aj vas... raz to robi a raz nie.. pri tom motor ide celkom fajn.. nebadat zmenu.. akurat sa mi zda ze troska viac zerie.. a este jedna vec ktoru neviem kam napisat a ani tu nevidim o tom debatu.. rozsvietilo sa mi na pristrojovke ze mam problem s lavym prednym kolesom.. tlak je ok.. a ta kontrolka blika a v strede mi svieti kontrolka STOK.. neviete co by to mohlo byt?? dakujeem

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů