Relé žhavení - zapojení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
cejka22
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: úte črc 05, 2011 13:10
Bydliště: Smržovka

Relé žhavení - zapojení

Příspěvek od cejka22 » pát lis 15, 2013 19:10

Zdravím,

zjistil jsem, že mám nefunkční 3 žhavicí svíčky a na výstupu na žhavení ze žhavicího relé mám po ukončení žhavení asi 2,5V. Možná to souvisí s přerušenými žhavičkami, možná je problém v relé. Relé má dva konektory. Jeden je silový a druhý asi ovládací. Rád bych případně nahradil žhavicí relé relátkem z Octavie. Věděl by někdo, jaké je zapojení druhého konektoru do žhavicího relé? Konektor má 6 kontaktů, vedou do něj tenoučké drátečky, možná by se některým z nich dalo snadno ovládat to relé z Octavie. Na jednom kontaktu je asi kostra, jeden je nezapojen, na dalším jsem naměřil asi 5V a další tři mají 12V (to se mi zdá možná trochu divné).
Předem díky za radu.
Naposledy upravil(a) cejka22 dne sob lis 16, 2013 07:31, celkem upraveno 1 x.
Renault Scenic 1,9DTI, r.v.2000

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Relé žhavení - zapojení

Příspěvek od dj.pepino » sob lis 16, 2013 00:27

Pokud je žhavící relé elektronické, tak na výstupu pro žhavičku vždy naměříš cca 2V - tzv. jestli se nepletu závěrné napětí, když tam připojíš žárovičku na 2,5V tak by se neměla rozsvítit. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

cejka22
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: úte črc 05, 2011 13:10
Bydliště: Smržovka

Re: Relé žhavení - zapojení

Příspěvek od cejka22 » sob lis 16, 2013 09:51

Díky za tip, který se ukázal býti naprosto správným. Při přerušených žhavičkách je na drátech ke žhavičkám napětí asi 2,5V, které rozsvítí moji dodatečně namontovanou LED kontrolku. Po výměně žhaviček za nové funkční je zase vše OK. Žádné relé není potřeba vyměňovat.
Renault Scenic 1,9DTI, r.v.2000

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Relé žhavení - zapojení

Příspěvek od dj.pepino » sob lis 16, 2013 12:08

cejka22 píše:Díky za tip, který se ukázal býti naprosto správným. Při přerušených žhavičkách je na drátech ke žhavičkám napětí asi 2,5V, které rozsvítí moji dodatečně namontovanou LED kontrolku. Po výměně žhaviček za nové funkční je zase vše OK. Žádné relé není potřeba vyměňovat.
Na takovéto měření je právě lepší žárovková zkoušečka :wink: Než měnit půl auta :mrgreen:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů