Startování

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 16:40

Ahoj potřeboval bych poradit. V pátek ráno jsem chtěl vyjet, ale po nažhavení motoru a otočení klíčkem nic ani ťuk. Po dalších marných pokusech nakonec z ničeho nic naskočil. Po 300 km jízdě bylo vše ok. Druhý den ráno opět ta situace, ale už s jiným výsledkem. Po nažhavení a otočení klíčku už zhaslo i rádio a hodiny. Tak jsem vzal baterii dom hodil na nabíječku a nejdříve mi to ukazovalo 4 pak už jen 0. Nevíte co s tím? Díky za pomoc.

snikers
Junior member
Příspěvky: 154
Registrován: ned bře 17, 2013 13:05
Bydliště: Nemšová - SR

Re: Startování

Příspěvek od snikers » úte říj 22, 2013 19:41

Co znamena ze ukazovalo 4 a potom 0?
Renault Scenic 1.9 dCi, 2002

cejka22
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: úte črc 05, 2011 13:10
Bydliště: Smržovka

Re: Startování

Příspěvek od cejka22 » úte říj 22, 2013 20:44

Mám podobnou zkušenost s náhlou smrtí baterie. V garáži jsem nastartoval, vyjel na dvůr. Vyluxoval jsem si auto. A pak už po otočení klíčku nic. Pomohla jen nová baterie. Můžeš to mít samozřejmě něco jiného, zkus si baterii nabít nebo strčit do auta nějakou jinou aspoň na zkoušku.
Renault Scenic 1,9DTI, r.v.2000

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 21:10

cejka22 píše:Mám podobnou zkušenost s náhlou smrtí baterie. V garáži jsem nastartoval, vyjel na dvůr. Vyluxoval jsem si auto. A pak už po otočení klíčku nic. Pomohla jen nová baterie. Můžeš to mít samozřejmě něco jiného, zkus si baterii nabít nebo strčit do auta nějakou jinou aspoň na zkoušku.
Baterka je v poradku meril jsem ji a kdyby byla pred smrti tak otackomer skace pri startovani. Divny je to, ze pri stratovani se vypinaji hodiny a radio( coz drive nedelalo ). Mam pocit ze je v cudu starter nebo nekde zkrat. Opravdu nevim co s tim mam delat.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » úte říj 22, 2013 21:11

Co to znamená, že jsi ji měřil?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 21:12

snikers píše:Co znamena ze ukazovalo 4 a potom 0?
na nabijecce to ukazovalo nejdrive po pripojeni 4 a po cca 15 minutach uz jen nula. podle manualu nabijecky to znamena ze je nabita baterie

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 21:13

Zefek píše:Co to znamená, že jsi ji měřil?

soused je elektrikar tak ji meril je v poradku

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » úte říj 22, 2013 21:37

To, že po 15ti minutách ukazovala 0, může taky znamenat její konec. Jak dlouho ji v tom autě máš?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 21:46

Zefek píše:To, že po 15ti minutách ukazovala 0, může taky znamenat její konec. Jak dlouho ji v tom autě máš?
Baterka je nova cca 1.5 roku a kdyby byla v haji tak mi nesviti svetla nezamyka auto nehraje radio a nezhavi pri startu. spis si myslim ze neco je ze starterem nebo ukostreni nebo tak neco. a soused ji meril a je dobra

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » úte říj 22, 2013 21:50

Tak vytáhni startér a vyčisti ho. Akorát u nafty je to dost problém ho dostat ven.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 21:58

Zefek píše:Tak vytáhni startér a vyčisti ho. Akorát u nafty je to dost problém ho dostat ven.
omlouvam se jsem totalni laik pri tomhle tom jak na to??? ted jsem cetl na forum ze staci procistit uchyceni kablu na starteru. no ale co me nejvice sokuje je to ze pri startovani proste zhasne radio a hodiny coz drive nedelalo

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » úte říj 22, 2013 22:04

Rádio vypne, protože příliš poklesne napětí. Rádio vypíná někde pod 9V, u displeje to bude taky tak.

Jinak startér je vzadu pod výfukem. Takže zvednout auto na zvedák, sundat poloosu, katalyzátor a pak startér. Je to asi spíš práce pro servis.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 22:16

Zefek píše:Rádio vypne, protože příliš poklesne napětí. Rádio vypíná někde pod 9V, u displeje to bude taky tak.

Jinak startér je vzadu pod výfukem. Takže zvednout auto na zvedák, sundat poloosu, katalyzátor a pak startér. Je to asi spíš práce pro servis.
nevim nevyznam se v elektrice ale pokud by kleslo napeti tak snad pohasnou i svetla ne?? vcetne palubovky a svetla stropniho v aute a i kdyby kleslo napeti tak snad pri startovani aspon tukne starter ne? mel jsem predtim baterku ta mela jen asi polovicku napeti a svetla pohasly a starter se velmi line protacel a otackomer blaznil. takze pochybuji ze to je baterkou volal jsem stryci a ten mi rekl ze to muzou byt uhliky v starteru ze mam zkusit lehce poklepat na nej tak fakt nevim a do servisu nepojedu ono ani neni jak ze kdyz nestartuje auto za tu jejich praci bych jim nedal ani floka

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » úte říj 22, 2013 22:44

Může se to chovat spousty způsoby. Napětí může klesnout tak, že to nepotočí ani startérem. Může to dělat vadná baterie, stejně jako vadný startér, nebo uvolněný kontakt. To silně záleží na kondici baterky - jak velký proud je schopna dodat startéru. Měl jsem baterku, která udělala to, že při startu startér jen cvakl a auto kompletně zhaslo. Nahodil jsem druhou baterku, startér cvakl, kontrolky svítily a po chvilce se startér roztočil ... Musíš si vybrat, co s tím chceš udělat. Od stolu se to samo neopraví.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 23:00

Zefek píše:Může se to chovat spousty způsoby. Napětí může klesnout tak, že to nepotočí ani startérem. Může to dělat vadná baterie, stejně jako vadný startér, nebo uvolněný kontakt. To silně záleží na kondici baterky - jak velký proud je schopna dodat startéru. Měl jsem baterku, která udělala to, že při startu startér jen cvakl a auto kompletně zhaslo. Nahodil jsem druhou baterku, startér cvakl, kontrolky svítily a po chvilce se startér roztočil ... Musíš si vybrat, co s tím chceš udělat. Od stolu se to samo neopraví.
porad mluvis o baterce a ja opakuji ze baterie je nova a kdyby kleslo napeti pri startovani tak snad zhasnou svetla ne?? nejen to ze nejde proud do starteru ale nesel by proud i do svetel nemyslis? divny je na celym to ze zhasne radio a hodiny ale budiky sviti svetla taky proste vsechno. takze si myslim ze neni problem v baterii ale uplne nekde jinde a samozrejme ze od stolu se to nespravi jen chci radu jak na to a co mam udelat ne cist ze baterie je slaba a ze je problem v ni promin ze to tak pisu ale jsem uprimny

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » úte říj 22, 2013 23:03

Kocourek1977 píše:
Zefek píše:Může se to chovat spousty způsoby. Napětí může klesnout tak, že to nepotočí ani startérem. Může to dělat vadná baterie, stejně jako vadný startér, nebo uvolněný kontakt. To silně záleží na kondici baterky - jak velký proud je schopna dodat startéru. Měl jsem baterku, která udělala to, že při startu startér jen cvakl a auto kompletně zhaslo. Nahodil jsem druhou baterku, startér cvakl, kontrolky svítily a po chvilce se startér roztočil ... Musíš si vybrat, co s tím chceš udělat. Od stolu se to samo neopraví.
porad mluvis o baterce a ja opakuji ze baterie je nova a kdyby kleslo napeti pri startovani tak snad zhasnou svetla ne?? nejen to ze nejde proud do starteru ale nesel by proud i do svetel nemyslis? divny je na celym to ze zhasne radio a hodiny ale budiky sviti svetla taky proste vsechno. takze si myslim ze neni problem v baterii ale uplne nekde jinde a samozrejme ze od stolu se to nespravi jen chci radu jak na to a co mam udelat ne cist ze baterie je slaba a ze je problem v ni promin ze to tak pisu ale jsem uprimny
a propo starter ani necvakne proste vubec nic

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startování

Příspěvek od vasekpetr1 » čtv říj 24, 2013 09:27

Dej to do servisu, stejně s tím nic nevykoumáš. Zefek ti jasně napsal, že závada může mít více příčin - baterie (i takto, jak popisuješ, se může vadná baterka chovat), starter (nejpravděpodobnější závada, kterou stejně neopravíš) nebo i někde upálený silový kontakt na kabelech pro startování (opět je potřeba si lehnout pod auto a celou cestu proudu důkladně zkontrolovat). Může být i problém v silovém kontaktu ve stykači starteru, ale to se dá všechno zjistit jedině kontrolou na místě, ne od počítače. A taky promiň, že píšu, jak píšu.

Kocourek1977
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: sob bře 27, 2010 11:53
Bydliště: Plzeň

Re: Startování

Příspěvek od Kocourek1977 » čtv říj 24, 2013 11:23

vasekpetr1 píše:Dej to do servisu, stejně s tím nic nevykoumáš. Zefek ti jasně napsal, že závada může mít více příčin - baterie (i takto, jak popisuješ, se může vadná baterka chovat), starter (nejpravděpodobnější závada, kterou stejně neopravíš) nebo i někde upálený silový kontakt na kabelech pro startování (opět je potřeba si lehnout pod auto a celou cestu proudu důkladně zkontrolovat). Může být i problém v silovém kontaktu ve stykači starteru, ale to se dá všechno zjistit jedině kontrolou na místě, ne od počítače. A taky promiň, že píšu, jak píšu.
Tak vas uplne vsechny vyvedu z miry. Nebyla to ani baterka ani starter ani upaleny kontakt ani nic co tady vsichni moudri rikali (tim moudrym nemyslim jako urazku) byla to spinacka. A pritom i technik z renaultu hned ze je to starter buzeni. A pak verte znackovymu servisu. Se sousedem jsme po marnych pokusech nastartovat rozebrali pristup ke spinacce a ejhle spinacka zcela volna otacela se cela sroubek ji nedrzel. po utahnuti sroubku a kontrole kabelu jsme to zkusili nastartovat a ejhle startuje. Proto bych chtel i tak podekovat vsem co psali co to muze byt.

Dekuji i kdyz to tak nevypadalo pri odpovedich. :D :D

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startování

Příspěvek od vasekpetr1 » čtv říj 24, 2013 11:58

Přiznám se, že jsem šel po tom tvém tvrzení, že ti zhasne rádio i s hodinami - typický úkaz pro zatíženou baterku. Rádio se při startu u některých aut odpojuje, ale o hodinách jsem neslyšel. Inu vše je jednou poprvé :D .

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » čtv říj 24, 2013 14:47

Vidíš to, já bych vyhodil startér, zjistil bych, že je ok a pak by šel po spínačce. To je problém komplexního průzkumu a měření ... To vždycky musí předcházet, než se člověk do něčeho pustí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startování

Příspěvek od vasekpetr1 » sob pro 28, 2013 16:56

Ahoj, tak také přihodím svoji veselou příhodu s problematickým startováním: na štědrý den přijdu k autu, otočím klíčkem do polohy II a starter nic. Jen bylo slyšet zřetelné sepnutí cívky stykače na starteru, ale hlavní obvod starteru se neuzavřel. Kontrolky svítily v nezměněné intenzitě dál, takže baterkou to nebylo, tedy přerušený obvod starteru (je to seriový motor, čili kontakt ve stykači, visící uhlík, přerušené vinutí cívky statoru). Konzultoval jsem problém přes SZ se Zefkem, abych vůbec věděl, jak se ke starteru dostat. Ujistil mne, že u benzinu to není taková pakárna a pod autem se k němu dá dostat. Je prý dobré sundat vzduchový filtr kvůli lepšímu přístupu shora. Bohužel nevlastním garáž ani dílnu, takže v pátek na sídlišti u chodníku vyheverovat auto co nejvýše, lehnout pod motor a objevovat. Zjistil jsem, že i tak tam toho místa moc není a navíc je pod motorem plastový kryt, který též musí jít dolů. Zkusil jsem "pomlet" s kabelem na starter, poklepat těleso starteru kladivem přes tyčku Gola sady - a hle - po otočení klíčku starter začal zase normálně startovat. Takže závada momentálně nezjištěna, ale počkám na vlídnější počasí a možnost zvednutí vozu na klasickém zvedáku, aby se k starteru dalo lépe dostat. Jsem trochu nervozní, aby se závada neprojevila v nějakém nejméně vhodném okamžiku na zaplněné křižovatce, nebo manželce, když pojede o půlnoci domů z práce. Asi si vyrobím nějakou delší tyčku, se kterou půjde ten starter poklepat i shora :D .

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » sob pro 28, 2013 21:54

Viděl jsem, že někdo vytahoval startér na 1.5dci vrchem. Odstrojil si to komplet kolem a za motorem, což může být u scenicu trošku problém a pak to vytáhl vrchem, aniž by lezl pod auto.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startování

Příspěvek od vasekpetr1 » ned pro 29, 2013 09:38

Prosím ještě jeden možná nesouvisející dotaz: když vrazím dva hřebíky do dírek na předním panelu u rádia a to budu chtít vytáhnout ven z výtahu, zůstane mně rádio na kabelech napájení ISO konektoru nebo je konektor napevno ve výtahu rádia a po vytažení dojde k jeho úplnému odpojení?
Potřebuji zjistit kód pro odblokování a neznám čísla na tělese rádia poté, co odpojím baterku.
Díky.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Startování

Příspěvek od Zefek » ned pro 29, 2013 12:04

Zůstane ti to na kabelech. Kód zjistíš v sekci auto-hifi, když opíšeš, co je na rádiu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vasekpetr1
Advanced member
Příspěvky: 272
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11

Re: Startování

Příspěvek od vasekpetr1 » ned pro 29, 2013 12:12

Jo jo, s tím kódem je mi to jasný, jen jsem nechtěl manželce zablokovat rádio, kdybych ho vytáhl ven a ono by nebylo na kšandách. To bych neriskoval :D

Díky Zefek.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti