Přestal fungovat posilovač řízení
Moderátor: Moderators General
Přestal fungovat posilovač řízení
Ahoj. Prosím o radu. Přestal mi fungovat posilovač řizení. Bylo to natvrdo během jednoho dne.. dopoledne jsme ještě parkovali bez problémů, pak šel čím dál hůř a teď už myslím nejde vůbec. Je pravda, že se zdálo, že občas během parkování zlobil už pár týdnů zpátky. Kde může být problém? Nestačilo by někam jen něco dolít?
Renault Megan SCENIC I. 1999 / 1.6 79kW.
Děkuji! VK
Renault Megan SCENIC I. 1999 / 1.6 79kW.
Děkuji! VK
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Hladina oleje v nádobce pro posilovač zkontrolována a v pořádku?
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
No.. pokud je to ta nádobka nad chladičem tak prázdnávasekpetr1 píše:Hladina oleje v nádobce pro posilovač zkontrolována a v pořádku?
Stačí prosím jen doplnit? Co tam nalít? Díky..
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Doplniť olej pre servo, ale v prvom rade hladať príčinu úniku !!!
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Díky. Musím tam nalít něco speciálního nebo mi tenhle olej prodají v "každých" autodílech? Zkusím se pak podívat jestli to někde neteče... nevím kdy to bylo naposledy kontrolováno, auto mám asi 4 mesíce.Ivan1 píše:Doplniť olej pre servo, ale v prvom rade hladať príčinu úniku !!!
VK
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Zdravím.
Posilovač řízení je bohužel jedna z bolestí Méganů. Problém s únikem vzniká zejména kolem simerinků vodících tyčí. Ty se po čase unaví, přestanou těsnit či prasknou a hydraulický olej začne samozřejmě unikat.
Únik lze částečně eliminovat zmírněním zátěže na servo mechanismus a to hlavně tím, že nevytáčíme kola do plného rejdu a nejpodstatnější je nevytáčení kol u stojícího vozidla. Tím vzniká v posilovači největší tlak a kapalina snáze najde cestu ven.
Nejtragičtější jsou právě parkovací manévry, kdy se na minimálním prostoru a téměř bez pohybu servo nejvíce namáhá. Mimo to mám vypozorovené, že na úník kapaliny může mít vliv i natočení kol u stojícího vozu - proto raději nechávat kola rovně (vím, je to pakárna).
Hydraulickou kapalinu lze koupit v podstatě kdekoliv. Pokud ale dochází k úniku, asi není dobré doplňovat nějaký Shell či Elf. Do svého auta kupuji převodový (hydraulický) olej MOGUL TRANS ATF DII, jenž splňuje předepsanou normu GM DEXRON IID pro vozy R.M. Scénic. V prodejnách Paramo jej mají za cenu 160,- Kč za 1 litr (klasická modrá plastová láhev s ryskou a hrdlem ke straně).
Jak řešit samotný problém se servem:
Možností se nabízí hned několik. Jednou je koupit servo nové - no, pokud máte zbytečné desítky tisíc korun a nevíte co s nimi, proč ne.
Druhou možností je koupit servo z vrakáče - toho bych se docela bál.
Třetí možností je koupit repasované servo za přibližně 3.500,- korun s tím, že si prodejce vezme Vaše poškozené.
Čtvrtou variantou je repase serva vlastními silami. To obnáší kromě demontáže poněkud nadlidský úkol a to sehnat pasující simerinky, neboť pánové z Renaultu použili kroužky absolutně mimo škálu dostupných rozměrů. Toto snažení většinou končí nákupem rozměrově nejbližšího typu kroužků a vyfrézováním o cca 1mm větších otvorů v bloku serva (popis této operace najdete na fóru Mégane.cz [jiný server]). Tato oprava vyjde kolem 2-2.500 Kč a spousta práce a času.
Nu, přeji hodně štěstí. V první řadě bych Vám asi doporučil nakoupit tak 2L mnou doporučovaného oleje a sledovat intenzitu úniku. Pokud byste doplnil více jak litr za půl roku, je to fakt vážný problém. ...a hlavně lidi (obecně) nekruťte tím preclíkem když auto stojí!
Posilovač řízení je bohužel jedna z bolestí Méganů. Problém s únikem vzniká zejména kolem simerinků vodících tyčí. Ty se po čase unaví, přestanou těsnit či prasknou a hydraulický olej začne samozřejmě unikat.
Únik lze částečně eliminovat zmírněním zátěže na servo mechanismus a to hlavně tím, že nevytáčíme kola do plného rejdu a nejpodstatnější je nevytáčení kol u stojícího vozidla. Tím vzniká v posilovači největší tlak a kapalina snáze najde cestu ven.
Nejtragičtější jsou právě parkovací manévry, kdy se na minimálním prostoru a téměř bez pohybu servo nejvíce namáhá. Mimo to mám vypozorovené, že na úník kapaliny může mít vliv i natočení kol u stojícího vozu - proto raději nechávat kola rovně (vím, je to pakárna).
Hydraulickou kapalinu lze koupit v podstatě kdekoliv. Pokud ale dochází k úniku, asi není dobré doplňovat nějaký Shell či Elf. Do svého auta kupuji převodový (hydraulický) olej MOGUL TRANS ATF DII, jenž splňuje předepsanou normu GM DEXRON IID pro vozy R.M. Scénic. V prodejnách Paramo jej mají za cenu 160,- Kč za 1 litr (klasická modrá plastová láhev s ryskou a hrdlem ke straně).
Jak řešit samotný problém se servem:
Možností se nabízí hned několik. Jednou je koupit servo nové - no, pokud máte zbytečné desítky tisíc korun a nevíte co s nimi, proč ne.
Druhou možností je koupit servo z vrakáče - toho bych se docela bál.
Třetí možností je koupit repasované servo za přibližně 3.500,- korun s tím, že si prodejce vezme Vaše poškozené.
Čtvrtou variantou je repase serva vlastními silami. To obnáší kromě demontáže poněkud nadlidský úkol a to sehnat pasující simerinky, neboť pánové z Renaultu použili kroužky absolutně mimo škálu dostupných rozměrů. Toto snažení většinou končí nákupem rozměrově nejbližšího typu kroužků a vyfrézováním o cca 1mm větších otvorů v bloku serva (popis této operace najdete na fóru Mégane.cz [jiný server]). Tato oprava vyjde kolem 2-2.500 Kč a spousta práce a času.
Nu, přeji hodně štěstí. V první řadě bych Vám asi doporučil nakoupit tak 2L mnou doporučovaného oleje a sledovat intenzitu úniku. Pokud byste doplnil více jak litr za půl roku, je to fakt vážný problém. ...a hlavně lidi (obecně) nekruťte tím preclíkem když auto stojí!
Fluence 1.6 2011 81kW, LPG Tartarini
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Peugeot 106 Sketch (1998)
Scenic 2.0 RT (1996)
Megane Break 1.6 74kW (2000)
R 21 1.7 (1989)
Favorit 135L (1991)
Ford Taunus 1.6 L (1979)
Wartburg 353 (Jura/Trias... už přesně nevím)
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Ahoj. Kapalinu jsem dolil ale nakonec jí tam chybělo jen trochu. Byla těsně pod tím černým sítkem, které je v nádržce. Chyběl jen asi 1 cm. Nebylo to tedy kapalinou. Posilovač pořád nejede. Poradíte prosím co jiného by to mohlo být?
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Wikisku obávám se, že v tvém případě bude nejlepší rada v podobě návštěvy servisu v okolí, protože v případě nefunkčního posilovače, když je dostačující výška oleje, tak se moc laborovat nedá. Jak už bylo napsáno výše, jedná se o hydraulické čerpadlo, které tlačí kapalinu do hřebenu řízení a pokud odešlo některé z těsnění nebo ventilů, tak to stejně asi sám nespravíš. Nevím, jestli třeba se u tohoto typu posilovače nemůže zavzdušnit, ale tato čerpadla většinou mají schopnost samoodvzdušnění po několikerém opatrném otočení volantem do koncových poloh. Ale na renaultu nemám zkušenost. Takže rada ode mne - servis.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Pokud nedošla kapalina v nádobce, tak se to zavzdušnit nemohlo. Možnosti jsou dvě - buď odešlo čerpadlo, které je poháněné klínovým řemenem a nebo je problém v samotném řízení. Ale bacha na to, protože to čerpadlo tlačí poměrně vysoký tlak (klidně i 20 atmo). Já bych zkusil olej z nádobky odsát, aby oleje bylo jen na dně a pak bych nastartoval. Pokud je čerpadlo ok, tak by mělo jít vidět, že na dně kapalina proudí (čerpadlo ji točí okruhem). Dá se tak více méně zjistit, že je problém na řízení, ne na čerpadle. Ale pokud olej neproudí, tak nejde říct, jestli je vadné čerpadlo, nebo ne! Ale sám osobně bych problém na čerpadle neviděl. Nejčastěji bývá problém právě na samotném řízení, ve kterém jsou ventilky, které olej přepouští.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Díky.. zkusil jsem.. kapalina proudí, čerpadlo by tedy mělo být ok. Řízení.. hm.. dá se to opravit nebo si mám chystat min. 6tis na nové?? :-/ Můžu s tím jezdit nebo je to nebezpečné.. Příští týden s tím zajedu do servisu ale ted na víkend to auto potřebuju...(??)Zefek píše:Pokud nedošla kapalina v nádobce, tak se to zavzdušnit nemohlo. Možnosti jsou dvě - buď odešlo čerpadlo, které je poháněné klínovým řemenem a nebo je problém v samotném řízení. Ale bacha na to, protože to čerpadlo tlačí poměrně vysoký tlak (klidně i 20 atmo). Já bych zkusil olej z nádobky odsát, aby oleje bylo jen na dně a pak bych nastartoval. Pokud je čerpadlo ok, tak by mělo jít vidět, že na dně kapalina proudí (čerpadlo ji točí okruhem). Dá se tak více méně zjistit, že je problém na řízení, ne na čerpadle. Ale pokud olej neproudí, tak nejde říct, jestli je vadné čerpadlo, nebo ne! Ale sám osobně bych problém na čerpadle neviděl. Nejčastěji bývá problém právě na samotném řízení, ve kterém jsou ventilky, které olej přepouští.
-
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: úte úno 21, 2012 16:09
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Zná někdo rozměry simerinků ( gufer) vodících tyčí do řízení Renault Scenic 1, r.v. 2000 ? mail: R1945@atlas.cz
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Na vodících tyčích nejsou žádné simerinky, jsou pouze uloženy ve futrech a chráněny prachovkou, max., je tam vazelína, pokud někdo polemizuje, tak ta tyč je ozubená a jaksi by to nešlo dotěsnit. Hydraulická část na řízení je v části volantového čepu, tam bude ten problém v nefungování, buďto v přepouštěcích ventilech, nebo opotřebení soukolí. hydrauliky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Přestal fungovat posilovač řízení
Ahoj Šamšo, máš nejblíž k mýmu problému. Mám Safrane1 2.2.i 101kw najeto 110 000km, na špalkách s vyndanýma řídícíma čepama nejde pohnout řízenim, s volantem to jde ztuha jak s motorem tak bez motoru, hranatej chod, předpokládám že je to ozubený kolo na hřebenu, ten vypadá dobře, auto třičtvrtě roku stálo a prachovka na hřebenu se přetrhla, byť hřeben je čistej a s trochou vazelíny, pravděpodobně se přetrhla teď. Je možnost že by to byl kříž na sloupku řízení ale ten by neklad takovej odpor. Neměl bys nápad a popřípadě co s tim? Nejlepší asi nový řízení výměnou... Dík za odpověď
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 4 hosti