Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Moderátor: Moderators General
- markocius
- Starting member
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
- Bydliště: Žebrák,středočeský kraj
Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Zdravím všechny Renaulťáky,potřeboval bych poradit ohledně demontáže škrtící klapky na motoru 1.8.typ F4P7 u Scenica r.v.2003.Mám rozhozený volnoběh,tak bych se chtěl podívat na O kroužky u škrtící klapky.Níže jsem vložil foto motoru,zajímá mě zda šipka na fotce šměřuje na škrtící klapku a co mám všechno povolit abych klapku vyjmul.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Hadici sání do filtru, filtr, demontuj držák konektoru lambda sondy a vytáhni rezonátor za filtrboxem (dva otočené torx šrouby). Zezadu klapky jsou dva šrouby, ty odpoj. Hadici vedoucí do klapky odpoj na ventilu odsávání palivových par. Před demontáží filtru si odpoj hadici do posilovače brzd.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- markocius
- Starting member
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
- Bydliště: Žebrák,středočeský kraj
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Ahoj Zefku.Dík za info ohledně škrtící klapky.Přesto bych potřeboval ještě podrobnější info ohledně pořadí demontáže klapky.Vložil jsem zde ještě jedno foto na kterém jsem barevně označil jednotlivé komponenty v motoru.Napiš mi pořadí demontáže dle barevných označení jednotlivých komponentů a pokud můžeš připiš mi tam názvy jednotlivých dílů.Ještě by mě zajímalo zda může někdo poskytnout typové informace O kroužků které vymontuji s klapky +odkaz kde je možné zakoupit za rozumnou cenu. <> <>
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Pod tím rezonátorem, co je označený modře, je ještě držák konektoru lambda sondy. Ten se musí sundat, jinak ten rezonátor neprotáhneš. To modré (rezonátor) potlačíš směrem dozadu (od klapky) a pak to vytáhneš ven. Zelené je součást klapky a vytáhneš to celé ven i s klapkou. Nedemontuje se to. Černé (potrubí odsávání palivových par) se odpojuje na tom ventilu, ne na klapce a vytáhne se to společně s klapkou. Žluté se nedemontuje. Takže:
1) držák lambda sondy dole u rezonátoru
2) rezonátor - modré
3) hadička odsávání palivových par - černé
4) škrtící klapka - žluté
Kroužky počítej cenu tak 200,-kč/kus v Renaultu. Po vyčištění klapky můžeš mít vyšší volnoběh, buď seženeš někoho s diagnostikou, kdo ti smaže hodnoty klapky v jednotce, nebo s tím budeš jezdit a ono se to do 1000km srovná.
1) držák lambda sondy dole u rezonátoru
2) rezonátor - modré
3) hadička odsávání palivových par - černé
4) škrtící klapka - žluté
Kroužky počítej cenu tak 200,-kč/kus v Renaultu. Po vyčištění klapky můžeš mít vyšší volnoběh, buď seženeš někoho s diagnostikou, kdo ti smaže hodnoty klapky v jednotce, nebo s tím budeš jezdit a ono se to do 1000km srovná.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Ahoj,mám stejný problém,jen se chci zeptat,jak se přesně jmenují ty kroužky?Díky
- markocius
- Starting member
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
- Bydliště: Žebrák,středočeský kraj
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Ahoj všem Renaulťákům, tak dnes jsem měnil konečně ty O kroužky na škrtící klapce.Jo je to opravdu libovka,škrtící klapku a rezonátor je potřeba vykotlat ze zadní špatně přístupné části motoru.Jinak kody kroužků k objednání z Renaultu jsou 8200068566 a 8200068583 kdyby někdo objednával.Cena 1xO kroužku 210kč
- hlavsa.rbk
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: úte čer 11, 2013 13:12
- Bydliště: Rumburk
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Zdravím,
jen pro info,co se přesně dělo než si vyměnil o kroužky?Mě motor při volnoběhu stojícího auta jede nepravidelně.Kroužky na klapce ale vypadají v pohodě-teda viděl jsem jen jeden velký na klapce-mám 1,6 16V.Díky za info.
jen pro info,co se přesně dělo než si vyměnil o kroužky?Mě motor při volnoběhu stojícího auta jede nepravidelně.Kroužky na klapce ale vypadají v pohodě-teda viděl jsem jen jeden velký na klapce-mám 1,6 16V.Díky za info.
Megane 2 1.6 16V sedan 2009 modrý -AKTUÁLNĚ splněný sen
Scenic 2.0 8V 1997 šedofialový-první renda a nesmrtelnej nezmar.Dostala ho rez
Megane 1,9dCi 2003 grandtour černý-taky nezmar,ale finanční-ten mě stál až moc
Scenic 1,6 16V 2002 Expression zelelený,návrat zpět,ale do osvědčeného....naším synkem pokřtěn na OSKAR
Svými příspěvky chci nebo žádám o pomoc,ne o poučování,apod.,díky.
- markocius
- Starting member
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
- Bydliště: Žebrák,středočeský kraj
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Ahoj.Tak oba kroužky měli po 10 letech provozu ve scenicu,značně otlačenou vnější plochu,což mělo za následek přisávání vzduchu.Ted po výměně obou kroužků přede motor jedna báseň.Jen má vyšší otáčky,ale jak psal výše Grafoman tak si po najetí nějakých km otáčky sednou.Ta klapka byla řádně zanesená,půl hodiny jsem jí čistil techničákem do původního stavu.Když mi napíšeš email do SZ,pošlu ti foto zašpiněné klapky a otlačených těsnících kroužků.Při zpětné montáži klapky bylo cítit odpor nových kroužků jak si vymezeně sedají do rezonátoru a na druhé straně do motoru.Ted to těsní parádně.
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Zdravím, nechci otevírat nové téma, nicméně páč jsem to nikdy nedělal - nebyl by někdo ochotný podobný návod napsat pro 1.6 16V K4M ? Nebo je to stejný? Pohledově mi to přijde jiný. Mimochodem, čím sundaváte stěrače - ty moje tam sedí jak přivařený, to asi bude chtít nějakej stahovák co? Auto má 14 let a počítám že to asi nikdy nikdo za tu dobu nesundaval...
Renault Scenic 1.6 16V 2002
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Na stěrače mám něco takového http://www.zbozi.cz/vyrobek/stahovak-na ... a-steracu/
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Ahoj. Díky za tip. Stahovák jsem si nakonec vyrobil sám a podařilo se. Nevím, jak funguje tenhle cos poslal, ale čistě pro případ, že by se to někomu hodilo jeden tip - je docela dobrý nechat si na šroubu povolenou matku (nesundavat jí úplně), protože ona pak vytvoří takovu mističku a šroub stahováku pak nemá kam ujet. Možná se to tak ale dělá standardně, to nevím, já to dělal poprvé a ani jsem to nikdy neviděl, tak jsem si holt musel zas znovu "vynalézt kolo"...
Jinak zbytek byl i pro člověka, kterej to dělá úplně prvně, naprostá brnkačka. Rozebraný to bylo hned, že budu potřebovat torxy ořechy jsem věděl, takže to nepřekvapilo a rovnou jsem si v renaultu koupil obě těsnění (dobře jsem udělal, protože už bylo vidět jak jsou zmáčklý a ztvrdlý), takže paráda. "Čistič na karburátory" to omyl taky výborně.
Píšu to sem hlavně proto, aby snad nějakej ochotnej člověk nepsal dlouhý postup s fotkama jak na to, když už to mám hotový. Mějte se
Jinak zbytek byl i pro člověka, kterej to dělá úplně prvně, naprostá brnkačka. Rozebraný to bylo hned, že budu potřebovat torxy ořechy jsem věděl, takže to nepřekvapilo a rovnou jsem si v renaultu koupil obě těsnění (dobře jsem udělal, protože už bylo vidět jak jsou zmáčklý a ztvrdlý), takže paráda. "Čistič na karburátory" to omyl taky výborně.
Píšu to sem hlavně proto, aby snad nějakej ochotnej člověk nepsal dlouhý postup s fotkama jak na to, když už to mám hotový. Mějte se
Renault Scenic 1.6 16V 2002
Re: Škrtící klapka+O kroužky motor 1.8.16V 85 KW
Díky za čísla těsnicích kroužků. I když původní vypadaly dobře, po výměně má auto po nastartování i u studeného motoru ty správnéotáčky a nelítá to ke 4000
RXE 1.6i 16v, 79kW, 2000 - chudák už bez značek ale jede
RXE 1.8i 16v, 85kW, 2002
GS III 1.9dCi 7m, 96kW, 2010
RXE 1.8i 16v, 85kW, 2002
GS III 1.9dCi 7m, 96kW, 2010
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů