Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od benytrans » úte zář 18, 2012 12:56

Tak první vážnější závada na mě čekala celé dva roky od koupě auta...
Uplně se rozpadla volnoběžka alternátoru, tato se v mém případě nezadřela, ale začala se protáčet na obě strany, závadu jsem poznal jen podle nesnesitelnýho zvuku a smradu palící se gumy (vlivem tření se volnoběžka rozpálila tak, že z ní vycházel kouř), http://www.youtube.com/watch?v=m7-o4vsz ... detailpage ,kontrolka dobíjení nesvítila, jelikož napnutí řemenu způsobilo, že alternátor se i nadále jakž takž točil...
Jelikož nejsem ten typ, který by zbytečně utrácel peníze za servis, tak jsem se rozhodl alternátor vyndat a volnoběžku si vyměním sám.

Začneme tím, že odpojíme minus pol baterie, za prvé, se nám neroztočí větrák a neufikne nám prsty a za druhý je to nutný kvůli odpojování plus kabelu z alternátoru, který by při styku s kostrou zkratoval...

Momentálně koukáme na řemen a nevíme jak ho sundat, ze zdejšího fora jsem věděl, že napínací kladka jde pomocí klíče "povolit" a zajistit. Bohužel v Scenicu je tato kladka vzdálená pouhé cca 2cm od nosníku (je to ta kladka dále od vás a níže, ta první je pouze vodící) tudíž se tam nedá dostat s prstýnkem natož něco zajistit. Vzal jsem tedy obyčejný stranový klíč číslo 13 a točením "dolů" jsem kladku povolil a hned při tom bez zajišťování sundal řemen z řemenice serva a alternátoru. Konečně můžeme posoudit stav volnoběžky http://www.youtube.com/watch?v=7ADi9Rzq ... detailpage

Obrázek
Obrázek


Teď vypojíme konektor ze zadní části alternátoru a odšroubujeme matku číslo 13 držící plus pol nabíjení.

Obrázek

Samotný alternátor drží jen na třech šroubech také na klíč č. 13, ty odšroubujeme a alternátor nám spadne dolů. Je trošku problém ho vůbec dostat z motorového prostoru, ale s troškou násilí to jde.
Obrázek

Volnoběžku je třeba z alternátoru sundat speciálním klíčem, který se dá buďto zakoupit a nebo se s tím skočí do servisu (tak to udělám já).

Obrázek
Obrázek

Dotaz na vás je, kde nejlépe a nejlevněji sehnat tuto volnoběžku, která se od ostatních volnoběžek na Renaulty trochu liší, našel jsem zatím jen jeden e-shop, a její cena je dokonce třetinová oproti těm běžnějším volnoběžkám. http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... ct=1835062
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od benytrans » stř zář 19, 2012 15:47

Tak jsem provedl další krok, k demontáži volnoběžky z alternátoru jsem použil fajfkový očkový klíč a torx T50, samozřejmě to není to pravý ořechový, ale povolilo to. Po demontáži jsem zjistil, že volnoběžka není volnoběžkou, ale je to jen řemenice s gumovým středem pohlcujícím rázy... Tudíž můžu v klidu objednat výše uvedenou řemenici za cca 900,- a konečně namontovat zpět...


Klíč, který jsem strčil do vnitřního šestihranu
Obrázek

Torx není ideální, správně se má použít dvanáctihran příslušného rozměru, ale torxem jsem povolil a nic nepoškodil
Obrázek

Takhle se rozpadla řemenice po demontáži, vniřní guma se přetrhla a způsobila to nadměrné zahřívání s následným kouřem...
Obrázek
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od benytrans » pon zář 24, 2012 19:34

Tak pokračování není vůbec veselý... Předstihová spojka má pouze 5 drážek, ale řemen, který jsem měl na autě měl samozřejmě drážek 6. Došlo mi to hned, ale přece jenom jsem řemen nahodil a zkusil se projet, samozřejmě že z řemenu jsem po chvíli trhal hned dvě drážky, tudy teda cesta nevede. Musím koupit tedy pětidrážkový řemen. Ale asi se na to vyprdnu a hodim to do servisu, jelikož ta napínací kladka je fakt absolutně naprd přístupná. Dvakrát mi to střihlo prsty.
A navíc když jsem chtěl auto po těch dvou týdnech na parkovišti nastartovat, tak se vůbec nechtělo chytit, nakonec naskočilo a s brbláním pod plynem udrželo aspoň volnoběh. Potom už to bylo OK, akorát jsem zpozoroval nějakej klepot, když šáhnu na vršek cívek tak u jedný je zřetelný klepání i cítit, nevíte co by to mohlo být???
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od benytrans » úte zář 25, 2012 17:32

Nedalo mi to a řemen jsem koupil (autokelly značka Bosh 1750mm 5 drážek), nahodit šel líp než ten starej, ten byl asi už smrsklej... Auto šlape zase jako hodinky... Teda až na tu klepající cívku...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

petr.petr
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: úte pro 01, 2009 21:02
Bydliště: havlíčkův brod

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od petr.petr » čtv úno 26, 2015 12:36

tak resil jsem stejny problém s remenici .. ozyvalo se jako by cvakani nebo klepani, či jak to nazvat :D nejdriv jsem myslel, ze koupim novej, po zjistení ceny me to preslo :D .. pak jsem koukal po starsim, ale pak sem si řekl, ze to bude v podobnym stavu jak mam ja :D :D :D .. nakonec jsem se rozhodl pro repas .. nova remenice 630, obe ložiska skf 300, sberne krouzky pod uhliky 150, samo domo rozborka - akorát jsem si musel udelat "matici" na povoleni remenice .. bohužel je to parozmer, takze bud koupite mensi nebo vetsi .. takze jsem tu velkou obrousil na potrebny rozmer a bylo :) - , a akorát jsem si nechal u znamyho prehodit ty krouzky na rotoru, je přes to chladici vrtule, která je prilepena :D .. 300 .. takze suma sumarum repase celkem cca 1400 a altik je jak novej :) .. jinak puvodní vydrzel cca 265000 km :)

http://engel7577.rajce.idnes.cz/22.-26. ... or_scenic/
R.Scenic 1,6 16v 12/2001 privilege
R.Megane 1,6 16 v 1999

Barton_sk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát srp 19, 2011 11:00
Bydliště: Kopčany SK

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od Barton_sk » úte čer 28, 2016 13:10

Zdravim páni,mam ten istý problem s remenicou na alternatore(palenie gumy.)Nenašiel som taketo vlakno na Megane combi ll. 1.6 Ben.Chcem objednat tu remenicu ale tu istú nemôžem najsť(s tou gumou).Môžem tam dať aj nejaku inú volnobežku? Poradte mi ktorú mám objednat.Ďakujem...http://www.autokelly.sk/Catalog.aspx#PA ... T=16|LNG=1

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od benytrans » úte čer 28, 2016 15:18

Urcite ji najdes, hledej treba "predstihova spojka", tak jsou vetsinou v eshopech nazyvany. Napr.: http://www.gordoncar.cz/cs/katalog/rena ... /11040899/ Jen si pohlidej pocet zeber, ja mel 6 ale koupil jsem s peti zebry a pak jsem musel dokupovat jinej remen.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Barton_sk
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pát srp 19, 2011 11:00
Bydliště: Kopčany SK

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od Barton_sk » ned črc 03, 2016 11:05

Tak hotovo.Možno by tam pasovala aj neaká volnobežka (skusal som aj iné vlakno kde maitel pisal že mu tam dali inú,nedozvedel som sa ale typ)tak som kupil febi s tou gumou mal som tam origo 5.drážok.Najhoršie bolo dostat alternator von!Musel som odmontovat pravý silentblok motora a spustit motor kus dole.Ďakujem za cenne info.z tohoto fóra.

Uživatelský avatar
Reynok
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: čtv říj 02, 2014 09:19
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od Reynok » úte pro 12, 2017 19:00

Safra. Mám sice uprostřed přímo torx, ale za boha to nechce povolit. Mám to i cáknuté odrezovačem.
Renault Mégane II kombi 2004, 1.5dCi, K9K 722, 60kW (82HP)
Obrázek
Diagnostický bluetooth modul OBD II - ELM327 v2.1
Renault Mégane II sedan 2005, 1.5dCi, K9K 732, 78kW (106HP)
Citroen C8, 2003, 2.2HDi, 4HW, 94kW (128HP) @ 118kW (160HP)
Seat Alhambra II (7N) 2011, 2.0 TDI, CFFB, 103 kW (140HP)

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od benytrans » stř pro 13, 2017 08:09

Zkousel si tocit na druhou stranu? ;-)
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Reynok
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: čtv říj 02, 2014 09:19
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Volnoběžka alternátoru Scenic I, demontáž alternátoru

Příspěvek od Reynok » čtv dub 19, 2018 22:12

Nechal jsem to udělat u automechanika. Ale točil jsem hřídelí (torx) doprava což je proti směru otačení alternátoru. Ještě řekněte, že to je špatně.
Renault Mégane II kombi 2004, 1.5dCi, K9K 722, 60kW (82HP)
Obrázek
Diagnostický bluetooth modul OBD II - ELM327 v2.1
Renault Mégane II sedan 2005, 1.5dCi, K9K 732, 78kW (106HP)
Citroen C8, 2003, 2.2HDi, 4HW, 94kW (128HP) @ 118kW (160HP)
Seat Alhambra II (7N) 2011, 2.0 TDI, CFFB, 103 kW (140HP)

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů