konektor pod stěrači

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » ned čer 03, 2012 13:19

Včera jsem přetěsňoval motorový prostor, aby do něj netekla voda. Když jsem vyndal plasty co jsou pod stěrači, tak se ve vodě na straně řidiče válel 3pinový, černí konektor do kterého je zapojená jenom nějaká spojka. Vše funguje jak má, akorát mě napadá, nemá Scenic deštový senzor? Nejde mi totiž do hlavy, proč byl ten konektor vyveden, až pod té plasty a tam "zkratován" opačným protikusem konektoru, do kterého nevedla kabeláž, ale ten protikus měl zřejmě propojení v sobě.

Dodal bych foto, ale když něco dělám, tak se věnuji jenom danému problému a na hračky kolem není čas

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Ivan1 » ned čer 03, 2012 15:31

Už tu to bolo spomínané, je to konektor pre sklo s vyhrievaním
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » ned čer 03, 2012 18:11

3piny? Ok supr, kde je jeho druhý konec?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » ned čer 03, 2012 19:02

Asi ve skle, když píše, že je to vyhřívání předního skla.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » ned čer 03, 2012 22:34

nn vyhřívané okno nevedu...mě zajímá ten druhý konec. U relátka? Kam patří relátko? ...je natažená kabeláž dál k čudlíku pro zadní okno?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » pon čer 04, 2012 10:48

Když tam ta kabeláž je, tak by to mělo být nataženo k vypínači na zadní okno. Ale ten vypínač je tuším dvojitý (přední a zadní okno). Jinak je to spínané relátkem z krabice na levém blatníku přes asi 80A pojistku. Jinak tam vedou tři dráty, protože je sklo rozdělené na pravou a levou polovinu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » úte čer 05, 2012 07:47

ahá to rád čtu, protože to vyhřívané okno mám v plánu. Má ho tchán a v zimním období je to paráda, akorát škoda těch cen. Hele to relátko už tam je? Nebo co vše tam je a není? Máš po ruce hezký rozpis relátek a pojistek, co je co česky?

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » čtv čer 07, 2012 09:27

přikládám foto, abych věděl, že se jedná skutečně o konektor k výhřevu okna. Možná by tam měl být uchycení jinak, mě se válel ve vodě, tak jsem ho zvedl a zacvakl do místa o kterém si myslím, že je pro něj nejvhodnější. Kabeláž pro tento konektor vystupuje s krku, kde vedou žíly do mechaniky pro stěrače

Obrázek[/URL]

Obrázek[/URL]

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » čtv čer 07, 2012 09:30

dodělával tu už někdo vyhřívané okno? Potřeboval bych poradit kam vede druhý konec tohoto konektoru a jak je to v originálu zapojení. Pojistka předpokládám v pojistkové skřínce u řidiče nad levou nohou, relé najdu kde?..jestli najdu

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » čtv čer 07, 2012 10:05

Pojistka je v motorovém prostoru, stejně tak relé - na levém blatníku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » čtv čer 07, 2012 10:24

Zkoumal jsem, že ji mám nějakou "prázdnou" Co ještě z elektronické výbavy Scenic může obsahovat? Nebo je to jenom nějaký "univerzální box" u Renoldu, který montují i do klasických Meganov? Trošku jsem akorát nepochopil, proč má Scenic dvě místa kde lze najít pojistky

Do které pozice relátko pro okno s pojistkou patří?

Obrázek[/URL]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » čtv čer 07, 2012 10:42

Takže všechno špatně :) Není to konektor, který by přišel přímo do skla. Je to ale konektor, který se napojuje na krabici relátek, která má být pod tím sklem. Měl by do toho jít žlutý, hnědý a fialový drát. Relátka jsou tam standardně dvě a v tom konektoru jsou dráty pro jejich řízení.
V pojistkové skříňce ti chybí pojistka 60A před pojistkou 40A jak je blok pojistek (60, 60, 60, 40), pak má následovat 60. Z té pojistky vedou dva dráty k oknu na vyhřívání pravé a levé strany - jako napájení relátek. Silové výstupy relátek jsou pak připojeny ke sklu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » čtv čer 07, 2012 10:55

ok v tom případě, kde je druhý konec toho konektoru? Jestli jsou tohle "datové" tak pravděpodobně k čudlíku do interiéru. V tom případě, silové si budu muset natáhnout od pojistkové skřínky, přes pojistku, do relátka, dál do skla sám. Áno do toho konektoru vedou přesně barvy, které jsi napsal.

Kam se tam umísťuje krabička s relátky?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » čtv čer 07, 2012 10:59

Krabice se dvěma relátky je hned vedle mechanismu stěračů. Druhý konec končí v jednotce, která je nad levou nohou řidiče. Do ní taky vede čudlík. Chtělo by to před vlastní montáží zjistit, jestli je to v jednotce nakonfigurované, nebo zda je to vůbec konfigurovatelné. Po montáži dost drahého skla by totiž bylo blbé zjistit, že to nejde nijak zapnout.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » čtv čer 07, 2012 12:08

problém bych v tom neviděl, normálně bych zjistil, kolik má mít odběr a střelil to okno na tvrdo, přes relátko, bez řj...řj k tomu stejně není potřebná, stačí vypínač a relé. Kdo chce svoji cestu si vždy najde...

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » čtv čer 07, 2012 12:12

Když má dojít k vyhřívání skla, tak se požádá o zvýšení otáček motoru, aby stíhal alternátor. Někdy se vyhřívání nepovolí z důvodu velkého zatížení elektrosoustavy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » čtv čer 07, 2012 15:53

tak to nasr...to by letěl alternátor hodně daleko. Auto má sloužit mě a ne já jemu

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od safy » pát čer 08, 2012 22:47

Sidgwick píše:problém bych v tom neviděl, normálně bych zjistil, kolik má mít odběr a střelil to okno na tvrdo, přes relátko, bez řj...řj k tomu stejně není potřebná, stačí vypínač a relé. Kdo chce svoji cestu si vždy najde...
Samozřejmě.Český Lojza je vždy chytřejší,než inženýr u rýsovacího prkna.Nebo myslíš,že pokyn ECU je k ničemu?V tom případě bys ani nepustil klimu,protože ti chcípne motor.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » pát čer 08, 2012 23:03

český Lojza může být, pokud na to má, proč né? Ale taky nesmíš zapomenout, že Češi zvládli vetu "jak to vochcat" naprosto excelentně

V jednoduchosti je krása...překlad ECU je řídící jednotka motoru, takže teoreticky pokud je chytrá, bude umět za pomoci Hallových snímačů zjistit, v jakém stavu se schopnost udržet setrvační moment na klice nachází. Moji domněnku potvrzuje posilovač řízení. Když otočíš volantem, tím zatížíš motor čerpadlem, v tu chvíli se otáčky automaticky zvednou, takže motor by "chcípnout neměl" navíc když 140A altík bude mít stejní valiví odpor na klice jako ten 80A. Problém bych v tom neviděl.

V samé podstatě se jedná jenom o další prvek, který lze do vozu zakomponovat, stejně jako alarm, centrál, rádio..atd.
Naposledy upravil(a) Sidgwick dne pát čer 08, 2012 23:15, celkem upraveno 1 x.

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » pát čer 08, 2012 23:10

navíc u klimatizace je to o malinko složitější, protože kompresor klimatizace má znační úbytek na výkonu motoru. Každopádně i to de vochcat...natvrdo zvedneš hodnoty mapě řj

Existuje mnoho způsobů jak danou problematiku vyřešit...řj má za úkol snížit spotřebu..otázka zdali má dost proudu na udržení vlastního chodu jsou už vnitřní posunky...samozřejmě, že to zvládne jenom do určitého odporu, poté opravdu chcípne...např když zabrzdíš a nevyřadíš, ale vše jde, jenom se musí chtít

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od safy » sob čer 09, 2012 09:26

Sidgwick píše:český Lojza může být, pokud na to má, proč né? Ale taky nesmíš zapomenout, že Češi zvládli vetu "jak to vochcat" naprosto excelentně

V jednoduchosti je krása...překlad ECU je řídící jednotka motoru, takže teoreticky pokud je chytrá, bude umět za pomoci Hallových snímačů zjistit, v jakém stavu se schopnost udržet setrvační moment na klice nachází. Moji domněnku potvrzuje posilovač řízení. Když otočíš volantem, tím zatížíš motor čerpadlem, v tu chvíli se otáčky automaticky zvednou, takže motor by "chcípnout neměl" navíc když 140A altík bude mít stejní valiví odpor na klice jako ten 80A. Problém bych v tom neviděl.

V samé podstatě se jedná jenom o další prvek, který lze do vozu zakomponovat, stejně jako alarm, centrál, rádio..atd.
Souhlasím.Jak co "vochcat" jde českému Lojzovi excelentně.A pokud jde o ECU,ta zcela jistě chytrá je,ona totiž ví,že Hallův snímač je váha vzduchu.Takže setrvačný moment na klice rozhodně neovlivní.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » sob čer 09, 2012 16:36

Ani s tou klimatizací to není tak, jak se píše. Není problém zvednout mapy v řj. Ale co další krajní podmínky? Vypnutí klimatizace při extrémním zatížení motoru? Ochrana motoru - zapnutí klimatizace až deset vteřin po startu? Pomalejší klesání otáček při vyšším tlaku v klimatizaci jako ochrana kompresoru?

Co se týká posilovače řízení, tak jednotky bývají konfigurované na posilovač. Pokud je konfigurace jiná (bez posilovače) a v autě je posilovač, bude to 1) hlásit závady, 2) i u hydroposilovače bývá snímač tlaku pro korekci otáček, který se při špatné konfiguraci nebere v potaz, 3) možná to při posilování může i zhasnout.

Co se týče vyhřívání skel, tak i zadní sklo je řízeno. Alternátor nikdy na volnoběžné otáčky nedává plný výkon. Je sice hezké, že dává 140A, ale při jakých otáčkách? Většinou až při otáčkách kolem 3 tisíc. Je to stejné jako když má motor určitý výkon. Ale kdy? Většinou v maximálních otáčkách!
Při volnoběhu je zatížení alternátoru cca 50% při zapnutých světlech. Stačí zapnout ventilátor kabiny, ventilátor motoru (pokud je klima), brzdové světla, mlhovky, ... a jsi hravě na 100%. Může se stát, že při volnoběžných otáčkách prostě alternátor stíhat nebude a tak se nepovolí vyhřívání skel.
Co se stane při přetížení alternátoru? Alternátor nemůže dát víc proudu, než na jaký je stavěn v určitých otáčkách. Z toho vyplývá, že musí klesnout napětí. Při extrémním odběru proudu může napětí klesnout na hranici 10V a to už vypínají jednotlivé řídící jednotky - auto se stane nepojízdné.
Btw. zkus připojit startovacími kabely jiné auto a s autem stojícím na volnoběh to druhé nastartuj. Co to udělá s otáčkama? Klesnou až o 200 otáček, než to jednotka stihne vyrovnat!

S tímhle bych si až tolik nehrál, může to způsobit víc škody, než užitku. Dneska již dávno není auto jen pár relátek a přepínače. Je tam spousta digitalizace a "počítačů". A je potřeba ověřit, zda je, zrovna takto výkonnou součást, možné nainstalovat.
Je to totiž asi jako s diagnostikou. Každý ji chce, ale pak tím rozdrbe auto takovým způsobem, že to nikdo není už schopný dát dohromady.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » sob čer 09, 2012 19:12

safy píše:
Sidgwick píše:český Lojza může být, pokud na to má, proč né? Ale taky nesmíš zapomenout, že Češi zvládli vetu "jak to vochcat" naprosto excelentně

V jednoduchosti je krása...překlad ECU je řídící jednotka motoru, takže teoreticky pokud je chytrá, bude umět za pomoci Hallových snímačů zjistit, v jakém stavu se schopnost udržet setrvační moment na klice nachází. Moji domněnku potvrzuje posilovač řízení. Když otočíš volantem, tím zatížíš motor čerpadlem, v tu chvíli se otáčky automaticky zvednou, takže motor by "chcípnout neměl" navíc když 140A altík bude mít stejní valiví odpor na klice jako ten 80A. Problém bych v tom neviděl.

V samé podstatě se jedná jenom o další prvek, který lze do vozu zakomponovat, stejně jako alarm, centrál, rádio..atd.
Souhlasím.Jak co "vochcat" jde českému Lojzovi excelentně.A pokud jde o ECU,ta zcela jistě chytrá je,ona totiž ví,že Hallův snímač je váha vzduchu.Takže setrvačný moment na klice rozhodně neovlivní.

Ses spletl..stává se. Hele Hallův snímač snímá změnu magnetického pole, je stejní jako ABS senzor...nebo alespoň ten jev se tam využívá také

Sidgwick
Junior member
Příspěvky: 108
Registrován: ned zář 11, 2011 23:10

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Sidgwick » sob čer 09, 2012 19:28

Moderní systém klimatizace si poradí s přetlakem v klimatizaci tak, že ho upustí, pokud klesne tlak na nízkou hodnotu, snímač automaticky zamezí možnost sepnout magnetickou spojku na klima kompresoru, aby se nezadřel. extrémní podmínky jsou podle tebe jaké?...nízké, nebo vysoké otáčky? Vysoké ty zarazí omezovač, který počítá s max. výkonem a jízdou z kopce...rezerva za omezovačem je. Nízké si ten motor vyrovná sám, do určitého zatížení....(brzda na křižovatce) s jinou modelovou situací ten motor, pokud je v pořádku musí poradit

posilovače a způsob komunikace s motorem sem schválně moc nechtěl vzpomínat, je jich víc, stejně jaké každý jiný prvek. Navíc řídit můžeš kde co...ale samotní základ řj je zajistit dostateční proud na chod motoru...do jaké míry řj ovlivnuje výkon motoru, kde je jeho strop to netuším, ale když ty vypadne třeba signál ze sondy tak motor klidně vylítne do omezovače. A pod forky...řj řídí hlavně spotřebu a chrání samotné auto před uživatelem...ale to už je jiná pohádka. Každopádně obejít to jde a to že je majitel neznalí, to je věc druhá.

Neboj v doděláni výbavy nejsem nováček....jsem členem bmwklubu česká republika a moje specialita je doděláni výbavy. Navíc za mnou stojí děda rádio amatér, slino i slaboproudař a otec revizní technik el. rozvodů.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: konektor pod stěrači

Příspěvek od Zefek » sob čer 09, 2012 19:51

V klimatizaci žádný přepouštěcí ventil není! Klimatizace je uzavřený okruh a není možnost, aby se přetlak někde odfoukl. Tlak se reguluje převážně chlazením chladiva v chladiči. Při vysokém tlaku se prostě spojka klimatizace odpojí a tím dojde k poklesu tlaku. Každopádně při zapnutí klimatizace se otáčky zvednou o cca 150 otáček.
Mezní podmínky jsou určité nízké otáčky, škrtící klapka plně otevřena, určitý podtlak v sání. Klimatizace vypíná ještě daleko před omezovačem (cca 500 otáček před zásahem omezovače).

Já myslím, že samotný základ jednotky vstřikování je prostě řídit motor - řídit škrtící klapku a podle její polohy, tlaku v sání a já nevím čeho všeho vstřikovat palivo. Provádět korekce volnoběhu, ... Ale jednotek je v autě víc. Každá pak má na starost něco jiného - další jednotkou je třeba ABS.

Já jsem jen chtěl říct, že dodělání maximální výbavy není až tolik samozřejmé, protože záleží na tom, jak to mají inženýři spočítané. Jinak potom může nastat opravdu spousta problémů. Taky mám za sebou spoustu dodělávek a vím, že někdy je to hodně komplikované. Dělal jsem třeba světýlka ve dveřích, které se mají rozsvítit po otevření schránky v podlaze (originál to má vyšší výbava Mégane II a Scénic II). Po zapojení nic, pak jsem zjistil, že to neumí řídící jednotka. Tak jsem to zapojil přes diodu na stropní osvětlení. Tohle šlo, ale ty světýlka berou dohromady proud 100mA, takže nebylo celkem co řešit. Při proudech 60A už je třeba dívat se na elektrovýzbroj, jestli to bude stačit.

Btw. taky studuju programování.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů