kde zapojit led světla denního svícení
Moderátor: Moderators General
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Super, díky, skvělá práce. Napíšeš mi do PM, kde jsi je koupil a kolik stály? Díky
Scenic 1 - r.2000 - 1.6 16V 79kW
Re: kde zapojit led světla denního svícení
No tak to je snad samozřejmé.
Re: kde zapojit led světla denního svícení
napojto od alternatoru jak nastartujes tak zacne dobijet tak pres rele a druhy plus od parkovacek akostru na rele
Re: kde zapojit led světla denního svícení
U twinga jsem to spáchal přes spínač zpátečky (+) a kostru přes plus obrysovek
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Tak to já jsem zajel na diagnostiku a tam mi to na diagnostice xr25 zapnuli, už to tam mám od výroby . Na starém Scéniku 1.6e 1997 to prostě je. Sestřenka, tam jela se Scénikem 1.6 16v 1999 a ta už to tam nemá. Je to přímo na světlech. Jen to není led, ale funguje to skvěle.
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Počkaj ako ja mam 1.6 e 1997 66kw takže stači sit na diagnostiku a da sa to spravit že pri zapnuti mi hned svetla pojdu? aby ma nevysmiali tam radšej sa sptym znovuRoot píše:Tak to já jsem zajel na diagnostiku a tam mi to na diagnostice xr25 zapnuli, už to tam mám od výroby . Na starém Scéniku 1.6e 1997 to prostě je. Sestřenka, tam jela se Scénikem 1.6 16v 1999 a ta už to tam nemá. Je to přímo na světlech. Jen to není led, ale funguje to skvěle.
Renault megane scenic 1,6 e 66 kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Podle mě je to hloupost, protože zapojení světel na starých autech není vůbec řešeno přes nějakou jednotku. Aby se to samo zapnulo, tak se musí dodat tři relátka a trošku kabeláže.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Blbost to není mám to tam. Jen jsou k tomu použita přímo světla bez nějakejch dodělávek přímo výroba. Zapnuto na diagnostice xr25.
Děláno v Radostově u Hradce Králové u pana Poura http://www.mapy.cz/#x=135938304@y=13638 ... pan%20Pour
Velice ochotný pán říkal, že mám štěstí, že to tam je. Novější, už to nemají.
zavolejte a zeptejte se Kontakt:
Telefon 1 495 585 773
Telefon 2 777 189 355
E-mail pour.jaroslav@volny.cz
http://autofrance.work.nexum.cz/kontakt ... asp?id=130
Děláno v Radostově u Hradce Králové u pana Poura http://www.mapy.cz/#x=135938304@y=13638 ... pan%20Pour
Velice ochotný pán říkal, že mám štěstí, že to tam je. Novější, už to nemají.
zavolejte a zeptejte se Kontakt:
Telefon 1 495 585 773
Telefon 2 777 189 355
E-mail pour.jaroslav@volny.cz
http://autofrance.work.nexum.cz/kontakt ... asp?id=130
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Neexistuje zakon, ktory by uvadzal, ze denne svietenie sa musi vypnut pri zapnuti hlavnych svetlometov.
Renault Scenic r.v.98 2.0 benzin + LPG
Re: kde zapojit led světla denního svícení
To se pleteš:
Motorová vozidla musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. Konkrétně je tato povinnost obsažena v § 32 odstavci 1.
Světla pro denní svícení jsou charakteristická silně rozptýleným světelným tokem, který netvoří kužel jako u klasických světlometů. Takto rozptýlené světlo neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale splňuje zásadní podmínku bezpečného provozu „být viděn". V současné době jsou tato světla součástí základní výbavy pouze u vozidel vyšší třídy. Vzhledem k rozšíření a zlevnění LED technologie si je však na svá vozidla nechává namontovat stále více motoristů.
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Samotná světla jsou homologována dle předpisu EHK/OSN č. 87.
Homologovaná LED světla pro denní svícení jsou osazena speciálními LED čipy s vysokým výkonem cca 1W/čip a mají pětinásobnou svítivost oproti běžným LED světlům. Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL vylisovaná na krycím skle světla nad homologační značkou. Pokud na světlech tato značka není, jedná se o podstatně levnější poziční světla. To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
na jedno vozidlo se montují dva kusy světel, svítících světlem ve spektru bílé barvy
svítilny se umísťují ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
světla se rozsvěcejí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí, nebo při rozsvícení obrysových světel
dodatečná montáž světel pro denní není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému schvalování ani zápisu do TP.
Pokud je vozidlo, které nesplňuje shora uvedené podmínky kontrolováno policisty, hrozí uživateli vozidla pokuta. Pokud jsou uvedené nedostatky zjištěny při technické prohlídce na stanici technické kontroly, je takovému vozidlu omezena způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a provozovatel vozidla má 30 denní lhůtu na odstranění závad, v této lhůtě musí opětovně vozidlo přistavit k technické prohlídce.
Motorová vozidla musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Tato povinnost vyplývá ze zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. Konkrétně je tato povinnost obsažena v § 32 odstavci 1.
Světla pro denní svícení jsou charakteristická silně rozptýleným světelným tokem, který netvoří kužel jako u klasických světlometů. Takto rozptýlené světlo neoslňuje protijedoucí řidiče ani neosvětluje vozovku, ale splňuje zásadní podmínku bezpečného provozu „být viděn". V současné době jsou tato světla součástí základní výbavy pouze u vozidel vyšší třídy. Vzhledem k rozšíření a zlevnění LED technologie si je však na svá vozidla nechává namontovat stále více motoristů.
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Samotná světla jsou homologována dle předpisu EHK/OSN č. 87.
Homologovaná LED světla pro denní svícení jsou osazena speciálními LED čipy s vysokým výkonem cca 1W/čip a mají pětinásobnou svítivost oproti běžným LED světlům. Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL vylisovaná na krycím skle světla nad homologační značkou. Pokud na světlech tato značka není, jedná se o podstatně levnější poziční světla. To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.
Základní pravidla pro dodatečnou montáž světel pro denní svícení:
na jedno vozidlo se montují dva kusy světel, svítících světlem ve spektru bílé barvy
svítilny se umísťují ve vodorovné rovině ve výšce od 250 mm do 1500 mm na přední část vozidla
vzdálenost svítilen od bočního obrysu je max. 400 mm a vzájemně mezi světly min. 600 mm (u vozidel s šířkou menší než 1300 mm je povolena vzájemná vzdálenost 400 mm)
světla se rozsvěcejí automaticky po zapnutí zapalování (nastartování motoru) a zhasnou po jeho vypnutí, nebo při rozsvícení obrysových světel
dodatečná montáž světel pro denní není přestavbou vozidla ani změnou technických údajů, proto jejich umístění na vozidlo nepodléhá žádnému schvalování ani zápisu do TP.
Pokud je vozidlo, které nesplňuje shora uvedené podmínky kontrolováno policisty, hrozí uživateli vozidla pokuta. Pokud jsou uvedené nedostatky zjištěny při technické prohlídce na stanici technické kontroly, je takovému vozidlu omezena způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a provozovatel vozidla má 30 denní lhůtu na odstranění závad, v této lhůtě musí opětovně vozidlo přistavit k technické prohlídce.
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Renault Scenic r.v.98 2.0 benzin + LPG
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Tak se pánové dohodněte, jestli se bavíte o slovenských silnicích a nebo českých... Na českých silnicích je totiž zákonem zakázáno svítit dohromady potkávačkama (parkovačkama) a denními světly. Jediná výjimka je, že po rozsvícení denní světla mírně pohasnou a jsou využívána jako poziční světla. Na tuto funkci musí být ale homologována stejně jako na funkci denního svícení.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Tak ako neexistuje zákon ktorý by prikazoval ich montáž... Sa vám čudujem že sa nad tým vôbec niekto má chuť zaťažovať, tento môdny HIT je dávno za namianklo píše:Neexistuje zakon, ktory by uvadzal, ze denne svietenie sa musi vypnut pri zapnuti hlavnych svetlometov.
Inak mám dojem že platí to isté aj na SK, bud svietia DRL a okrem toho nič, alebo svieti zvyšok a DRL sú zhasnuté. Ak to niekomu svieti spoločne tak mi to ani nedáva zmysel a za druhé sa poruší zákon tým že súčasné s DRL svieti aj niečo iné, to je ako ked som bol pred 6 rokmi v rumunsku, kde viac svetiel na aute znamenalo = vačší KING
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Ahojte, takze na slovensku platí,
Elektrické zapojenie svietidiel musí zabezpečiť: a) automatické zapnutie denných prevádzkových svietidiel, keď je zariadenie na štartovanie alebo vypínanie motora v polohe umožňujúcej chod motora, b) automatické vypnutie denných prevádzkových svietidiel pri zapnutí predných hmlových, stretávacích alebo diaľkových svetlometov okrem prípadu, keď sa svetlomety rozsvietia nakrátky interval ako svetelné výstražné zariadenie, c) spolu s dennými prevádzkovými svietidlami nesmú svietiť obrysové svietidlá a svietidlá na osvetlenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom vozidla. (Požiadavka sa vzťahuje len na vozidlá schválené podľa predpisu EHK č. 48, série zmien 04, účinnej od 7.8.2008, alebo neskoršej. Skôr schválené vozidlá spravidla túto požiadavku takisto spĺňajú, i keď pre ne nie je záväzná).
Denné svietenie upravuje zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, o zmene a doplnení niektorých zákonov, je možnosť používať na vozidlách tzv. denné prevádzkové svietidlá. Podľa § 32ods. 1 zákona sa nimi dá svietiť namiesto stretávacích svetlometov za nezníženej viditeľnosti, teda spravidla pri povinnom dennom svietení.
A treba si aj pozriet: Presné podmienky montáže a používania svietidiel na vozidle definuje § 7 vyhlášky Ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 464/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov (ďalej len "vyhláška č. 464/2009 Z. z.") a pre vozidlá kategórie M,N a O predpis EHK č. 48 Jednotné ustanovenia na homologizáciu vozidiel z hľadiska montáže zariadení na osvetlenie a svetelnú signalizáciu (ďalej len "predpis EHK č. 48") alebo smernica Európskeho parlamentu 76/761/ES o aproximácii právnych predpisov členských štátov o predných svetlometoch motorových vozidiel, ktoré slúžia ako hlavné diaľkové a/alebo stretávacie svetlá, a o svetelných zdrojoch (žiarovkách a ostatných) určených pre schválené sústavy svetlometov motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel (ďalej len "smernica 76/761/ES")
Kedže žijeme v EU, tak tieto predpisy platia pre celú EU, ak sa jedna o predpis EHK. Takže Anklo, najprv si vždy prever niečo o danej téme, aby si ľudí nedostal zbytočne do problémov. A co stýka Rumunska, potvrdzujem, bol som tam dva krát na dovolenke autom, a Rumuni si problém s hmlovkami a ich používaní za pekných teplých nocí nerobili vôbec starosti.. svietili ako vianočne stromčeky...a to nepíšem o kamiónoch, to bola iná kapitola
Elektrické zapojenie svietidiel musí zabezpečiť: a) automatické zapnutie denných prevádzkových svietidiel, keď je zariadenie na štartovanie alebo vypínanie motora v polohe umožňujúcej chod motora, b) automatické vypnutie denných prevádzkových svietidiel pri zapnutí predných hmlových, stretávacích alebo diaľkových svetlometov okrem prípadu, keď sa svetlomety rozsvietia nakrátky interval ako svetelné výstražné zariadenie, c) spolu s dennými prevádzkovými svietidlami nesmú svietiť obrysové svietidlá a svietidlá na osvetlenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom vozidla. (Požiadavka sa vzťahuje len na vozidlá schválené podľa predpisu EHK č. 48, série zmien 04, účinnej od 7.8.2008, alebo neskoršej. Skôr schválené vozidlá spravidla túto požiadavku takisto spĺňajú, i keď pre ne nie je záväzná).
Denné svietenie upravuje zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, o zmene a doplnení niektorých zákonov, je možnosť používať na vozidlách tzv. denné prevádzkové svietidlá. Podľa § 32ods. 1 zákona sa nimi dá svietiť namiesto stretávacích svetlometov za nezníženej viditeľnosti, teda spravidla pri povinnom dennom svietení.
A treba si aj pozriet: Presné podmienky montáže a používania svietidiel na vozidle definuje § 7 vyhlášky Ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky č. 464/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách v znení neskorších predpisov (ďalej len "vyhláška č. 464/2009 Z. z.") a pre vozidlá kategórie M,N a O predpis EHK č. 48 Jednotné ustanovenia na homologizáciu vozidiel z hľadiska montáže zariadení na osvetlenie a svetelnú signalizáciu (ďalej len "predpis EHK č. 48") alebo smernica Európskeho parlamentu 76/761/ES o aproximácii právnych predpisov členských štátov o predných svetlometoch motorových vozidiel, ktoré slúžia ako hlavné diaľkové a/alebo stretávacie svetlá, a o svetelných zdrojoch (žiarovkách a ostatných) určených pre schválené sústavy svetlometov motorových vozidiel a ich prípojných vozidiel (ďalej len "smernica 76/761/ES")
Kedže žijeme v EU, tak tieto predpisy platia pre celú EU, ak sa jedna o predpis EHK. Takže Anklo, najprv si vždy prever niečo o danej téme, aby si ľudí nedostal zbytočne do problémov. A co stýka Rumunska, potvrdzujem, bol som tam dva krát na dovolenke autom, a Rumuni si problém s hmlovkami a ich používaní za pekných teplých nocí nerobili vôbec starosti.. svietili ako vianočne stromčeky...a to nepíšem o kamiónoch, to bola iná kapitola
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Zdravím,
zapojili jsme LED do pojistkové skříňky v motoru. Vše OK, ale... Pokud šlápnete na brzdu, zhasnou budíky na palubovce i LED, pokud zařadíte zpátečku, také. Pokud dáte levý blinkr, také. Budíky občas jako dnes problikávaly, ale nevěnovali jsme tomu pozornost (1.9 cDi 2002). Připojovali jsme to tak, že jsme našli ve skříňce stálých 12V při zapnutém klíčku. Takhle se to chová, jako kdyby byla např špatná kostra. Což jsme vyloučili. Nestalo se vám to někomu?
zapojili jsme LED do pojistkové skříňky v motoru. Vše OK, ale... Pokud šlápnete na brzdu, zhasnou budíky na palubovce i LED, pokud zařadíte zpátečku, také. Pokud dáte levý blinkr, také. Budíky občas jako dnes problikávaly, ale nevěnovali jsme tomu pozornost (1.9 cDi 2002). Připojovali jsme to tak, že jsme našli ve skříňce stálých 12V při zapnutém klíčku. Takhle se to chová, jako kdyby byla např špatná kostra. Což jsme vyloučili. Nestalo se vám to někomu?
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
- Bydliště: Brno
Re: kde zapojit led světla denního svícení
Já zapojil přes pojistku přímo k baterce.
Napájí to malou krabičku, která pokud na baterce stoupne napětí nad 13 V, tak zapne denní svícení:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... h&_sacat=0
Což má tu výhodu, že se denní světla sepnou až v okamžiku, kdy se motor točí a funguje dobíjení.
Při zapnutí hlavních světel, umí o 30% pohasnout denní svícení. Po vypnutí motoru, svítí asi cca 5 sekund a světla denního svícení zhasnou.
Příjemné je to, že nemusíte myslet na zapínání světel. Nastartovat a jede se. Mám na autě cca 4 roky a funguje spolehlivě.
Nevýhodu to má, pokud máš baterku v autě a připijíč nabíječku. Pak se denní světla rosvítí. Vyndám pojistku a je to. To bylo, když jsem měl slabší baterii a musel v zimě dobíjet.
Napájí to malou krabičku, která pokud na baterce stoupne napětí nad 13 V, tak zapne denní svícení:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... h&_sacat=0
Což má tu výhodu, že se denní světla sepnou až v okamžiku, kdy se motor točí a funguje dobíjení.
Při zapnutí hlavních světel, umí o 30% pohasnout denní svícení. Po vypnutí motoru, svítí asi cca 5 sekund a světla denního svícení zhasnou.
Příjemné je to, že nemusíte myslet na zapínání světel. Nastartovat a jede se. Mám na autě cca 4 roky a funguje spolehlivě.
Nevýhodu to má, pokud máš baterku v autě a připijíč nabíječku. Pak se denní světla rosvítí. Vyndám pojistku a je to. To bylo, když jsem měl slabší baterii a musel v zimě dobíjet.
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 12 hostů