Problem otačky scenic 1997
Moderátor: Moderators General
Problem otačky scenic 1997
Mám problem z otačkami u scenicakolisají mi at je motor studený nebo zahřáty v rozmezí pomalu od 0 až do asi 1700.Krom toho se mi špatně zahřívá chladící kapalina hrozně dlouho to trvá asi tak 1/2 hodiny než je provozní teplota dale mi to šube když chci s citem přidat plyn když je motor jakš takš zahřáty a nechám volnoběch tak mi na křižovatkách občas i motor chcípne. Moc se v autech nevyznám ale mám par typu jestli to není třeba tím :volný klinovy řemen (měněný před 3 roky) za studena mi píska občas nebo třeba svíčky měměný před 2 roky . Pak ještě mám dost velkou spotřebu místy až 10-12 litru na 100km městský provoz. Vín že mi odchází katalizátor ale nevěřím že by to mělo až tad drastický nárůs. Poradtě mi co by stím mohlo být děkuji předem za jakoukoliv radu Jirka
mužete napsat i na e-mail :sakal.j@seznam.cz
mužete napsat i na e-mail :sakal.j@seznam.cz
Re: Problem otačky scenic 1997
Ještě jsem zapoměl je to Scenic 97 1.6 e benzín
Re: Problem otačky scenic 1997
radu nemam, ale jen abys vedel, ze v tom nejsi sam. mam ten samy motor, ten samy rocnik. uz jsem vymenil kabely ke svickam, svicky, vycistil to kolem svicek [plavaly v bordelu a oleji], dokonce jsem se dohnal k tomu, ze jsem motor zase prisrouboval do karoserie pomoci novych silentbloku [dostal jsem to auto na prvni pohled ve slusnem, ale jinak ve zbidacenem stavu].
a nepomohlo.
diagnostika rika, ze je zkrat na vaze vzduchu, na lamdasonde a obcas, ze nejde napajeni do ridici jednotky. tj. ja osobne musim jit po kabelech. technik ze servisu z Proseka [Servis Mika, Praha] mi rikal, ze muzou byt prosoupane izolace anebo prelomene kabliky v hlavnim svazku, co vede z motoru do kabiny - vlhkost a dle meho nazoru i pohyb motoru pak udela svoje.
samozrejme se mi rozsveci kontrolka elektricke zavady na pristrojovem stitu.
motor je schopny v tahu, na volnobeh nebo pri jizde z kopce se zarazenym kvaltem zhasnout, pak sam naskoci [jak kdyby sis zavrel privod paliva], parkrat skubne, rozsviti se kontrolka a pak uz to jakz takz drzi.
pokud nastartuju a kontrolka zhasne, je jasny, ze budu co nejdriv skakat se skubajicim motorem, pritom nedrzi volnobeh [po 700 otacek az k nule, je schopny chcipnout]. Az prestanu byt liny [snad pomuze predcevzeti na Novy rok], tak do toho vlezu a podivam se na ty kable, kdyztak napisu, kde nejdriv hledat. Treba ti to pomuze. ;o] Zatim good luck a kdybys na neco prisel, dej mi prosim naoplatku vedet.
a nepomohlo.
diagnostika rika, ze je zkrat na vaze vzduchu, na lamdasonde a obcas, ze nejde napajeni do ridici jednotky. tj. ja osobne musim jit po kabelech. technik ze servisu z Proseka [Servis Mika, Praha] mi rikal, ze muzou byt prosoupane izolace anebo prelomene kabliky v hlavnim svazku, co vede z motoru do kabiny - vlhkost a dle meho nazoru i pohyb motoru pak udela svoje.
samozrejme se mi rozsveci kontrolka elektricke zavady na pristrojovem stitu.
motor je schopny v tahu, na volnobeh nebo pri jizde z kopce se zarazenym kvaltem zhasnout, pak sam naskoci [jak kdyby sis zavrel privod paliva], parkrat skubne, rozsviti se kontrolka a pak uz to jakz takz drzi.
pokud nastartuju a kontrolka zhasne, je jasny, ze budu co nejdriv skakat se skubajicim motorem, pritom nedrzi volnobeh [po 700 otacek az k nule, je schopny chcipnout]. Az prestanu byt liny [snad pomuze predcevzeti na Novy rok], tak do toho vlezu a podivam se na ty kable, kdyztak napisu, kde nejdriv hledat. Treba ti to pomuze. ;o] Zatim good luck a kdybys na neco prisel, dej mi prosim naoplatku vedet.
Re: Problem otačky scenic 1997
Komare
Dík moc za radu kdybys ses něco novýho dozvěděl až se ti do ty tví opravy bude chtít tak to sem napiš třebas máme stejnou závadu když ono je toho strašně moc čím by to mohlo být jak třebas říkáš řídící jednotka já byl u Mikeše ve starým Sedle na Sokolovsku a on mi už měnil skoro vše a řekl že by to mohlo být tim , napadlo mě pravě dneska jestli to nebude nějaká mikrodirka na hadičce ke škrtící klapce nebo od škrtící klapky protože přes léto mi to běží docela solidně asi proto že ta gumová hadice se teplem víc rostáhne já vím že když se zahřeje motor tak je tam u motoru teplo ale v zimně to asi nestačí na tu hadičku pusobit protože je venku třebas -5stupňů ten problem cukaní u mne nastává skoro pokaždý v zimě no zajedu do servisu a skusím ji nechat vyměnit uvidím jak dopadnu když tak ti dám vědět zatím čus Jirka
Dík moc za radu kdybys ses něco novýho dozvěděl až se ti do ty tví opravy bude chtít tak to sem napiš třebas máme stejnou závadu když ono je toho strašně moc čím by to mohlo být jak třebas říkáš řídící jednotka já byl u Mikeše ve starým Sedle na Sokolovsku a on mi už měnil skoro vše a řekl že by to mohlo být tim , napadlo mě pravě dneska jestli to nebude nějaká mikrodirka na hadičce ke škrtící klapce nebo od škrtící klapky protože přes léto mi to běží docela solidně asi proto že ta gumová hadice se teplem víc rostáhne já vím že když se zahřeje motor tak je tam u motoru teplo ale v zimně to asi nestačí na tu hadičku pusobit protože je venku třebas -5stupňů ten problem cukaní u mne nastává skoro pokaždý v zimě no zajedu do servisu a skusím ji nechat vyměnit uvidím jak dopadnu když tak ti dám vědět zatím čus Jirka
Re: Problem otačky scenic 1997
Tak dneska jsem s tím autem byl v servisu napojili to na diagnostiku a nic tak jsem jim řekl at to skontroluji kolem škrtící klapky a ejhle kabel ke snimači otáček když s nim zahýbali tak motor někdy dokonce chcípl ale to se stalo když zatlačili na koncovku ke snimači asi to bylo zaoxidovaný tak mi to stříkli kontaktolem a zatim to drží jak víno no uvidím zítra jedu do Plzně tak jsem zvědav jak to bude šlapat zatim ahoj Jirka
- paax
- Junior member
- Příspěvky: 129
- Registrován: stř zář 22, 2004 08:36
- Bydliště: Bogumin
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem otačky scenic 1997
Zdarec!
Mám podobný problém. Mám i LPG. Když jedu na LPG, tak otáčky jsou velice nízké a to i při studeném motoru. Někdy to i zdechne, jezdit s tím po městě je na rozkopání.
Na benzín jsou otáčky zase moc vysoké, řádově kolem 1500, sem tam klesnou a někdy to chcípne taky. Dnes jsem pozoroval další věc a tou byla totální ztráta výkonu. Jedu po dálnici 4ka na podlaze a jel jsem sotva 80kou. Pak najednou škub a auto se vzpamatovalo a bylo jako dříve.
S benzínem mi to ještě za studena dělá to, že když se rozjíždím, auto chcípne. Musím motor vytočit na 3000 a pak se mi podaří se záškuby rozjet.
2 servisy a čumí na to většinou a neví.
Svíčky nové.
Prý klapka i krokový motor vyčištěný.
Je možné, že to je závada zapalovacích cívek? Četl jsem na jiném fóru, že kluci měli podobné problémy a vyměnili vše, krokový, kapely, svíčky, váhu vzduchu a nakonec to byla cívka za 1000kč.
Budu vděčný za jakoukoli radu, chci s tím ještě pojezdit, ale nechci do toho rvát moc peněz.
Scenic 98 1,6e
Díky
Mám podobný problém. Mám i LPG. Když jedu na LPG, tak otáčky jsou velice nízké a to i při studeném motoru. Někdy to i zdechne, jezdit s tím po městě je na rozkopání.
Na benzín jsou otáčky zase moc vysoké, řádově kolem 1500, sem tam klesnou a někdy to chcípne taky. Dnes jsem pozoroval další věc a tou byla totální ztráta výkonu. Jedu po dálnici 4ka na podlaze a jel jsem sotva 80kou. Pak najednou škub a auto se vzpamatovalo a bylo jako dříve.
S benzínem mi to ještě za studena dělá to, že když se rozjíždím, auto chcípne. Musím motor vytočit na 3000 a pak se mi podaří se záškuby rozjet.
2 servisy a čumí na to většinou a neví.
Svíčky nové.
Prý klapka i krokový motor vyčištěný.
Je možné, že to je závada zapalovacích cívek? Četl jsem na jiném fóru, že kluci měli podobné problémy a vyměnili vše, krokový, kapely, svíčky, váhu vzduchu a nakonec to byla cívka za 1000kč.
Budu vděčný za jakoukoli radu, chci s tím ještě pojezdit, ale nechci do toho rvát moc peněz.
Scenic 98 1,6e
Díky
Viva La France (né tak úplně)
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
R Megane Scenic 1998, 1,6e, Vialle LPG
Re: Problem otačky scenic 1997
zdravim,tak jsem chtěl dnes napsat svuj problém a koukám že nejsem sam....dneska jsem zkoušel snad vše,Diagnostika nic neukazala....tak jsem vyměnil modul cívky,kabely,svíčky,měřit tlak ve valcích,ty jsou v pořadku a prostě pořad to cuká....mam ještě jeden tip...možna bude přidřenej jeden střik tak uvídíme až ho vyměním....jinak už nevim....je to zahada co?
Re: Problem otačky scenic 1997
Zdravim
Tak dneska jsem byl opět v servisu skontroloval mi tam všechno co se v elektrice dalo no a asi to z největší pravděpodobností je řídící jednotka tak hold budu muset na ní nějaký čas šetřit snad na ní našetřím asi to ale bude na dlouho jinak dneska mi seřidily ventily všechny výfukový měly velkou vuly zatím to šlape supr no a otačky řeším zatím tak že když mi vylítnou na 1500 tak hold vypnu motor a pak nastartuji většinou na podruhý se mi srovnají jak mají být tak asi to bude ta řídící jednotka zatím čau jirka
Tak dneska jsem byl opět v servisu skontroloval mi tam všechno co se v elektrice dalo no a asi to z největší pravděpodobností je řídící jednotka tak hold budu muset na ní nějaký čas šetřit snad na ní našetřím asi to ale bude na dlouho jinak dneska mi seřidily ventily všechny výfukový měly velkou vuly zatím to šlape supr no a otačky řeším zatím tak že když mi vylítnou na 1500 tak hold vypnu motor a pak nastartuji většinou na podruhý se mi srovnají jak mají být tak asi to bude ta řídící jednotka zatím čau jirka
Re: Problem otačky scenic 1997
Mal som presne ten isty problém auto cukalo zhasínalo menené moduli sviečok nepomohlo menený snímač otáčok nepomohlo diagnostika nepomohla nakoniec jeden starý fachman sa poriadne zavŕtal pod kapotu vytiahol 0,5 m dlhú hadičku umiestnená na šoférovej strane uplne vzadu hore je tam nejakí senzor alebo merač vzduchu som len amatér a neviem ako sa to volá ktorá ide k motoru. Odvtedy auto ani necupne. Všimol som si že tento problém tu ma viac ľudí.
Rasťo
Rasťo
Re: Problem otačky scenic 1997
tak už jsem na to přišel praskla vysokotlaka hadička k sání .... vyměnil a už si frčí jak má...
Re: Problem otačky scenic 1997
Jeste k tomu skubani motoru a blbym otackam na volnobeh [u benzinaku, plynaky prosim nereagovat].
U me se v konecne fazi stavalo to, ze motor na nekolik vterin vypnul. Prestal tahnout nic, zhasnul.
Bylo to dost neprijemne, hlavne treba pri vjezdu z vedlejsi do krizovatky a tak, i dost nebezpecne.
Zjistil jsem, ze to melo na svedomi spatne stykani kontaktu na svorkach u cidla tlaku vzduchu v sani [cerna krabicka pod sklem na strane u ridice]. Krabicka mela ulitlej drzak a mlela se tam a kontatky se vyklepaly asi. Takze krabka ukotvena, konektor procisten a kontakty roztazeny a od te doby klid. Volnobeh stabilne nad prvni carou [tak 600 a 700 otacek, ale nevim, kolik ma byt spravne] a motor nezdechava.
U me se v konecne fazi stavalo to, ze motor na nekolik vterin vypnul. Prestal tahnout nic, zhasnul.
Bylo to dost neprijemne, hlavne treba pri vjezdu z vedlejsi do krizovatky a tak, i dost nebezpecne.
Zjistil jsem, ze to melo na svedomi spatne stykani kontaktu na svorkach u cidla tlaku vzduchu v sani [cerna krabicka pod sklem na strane u ridice]. Krabicka mela ulitlej drzak a mlela se tam a kontatky se vyklepaly asi. Takze krabka ukotvena, konektor procisten a kontakty roztazeny a od te doby klid. Volnobeh stabilne nad prvni carou [tak 600 a 700 otacek, ale nevim, kolik ma byt spravne] a motor nezdechava.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů