Přibržďují zadní kotoučové brzdy
Moderátor: Moderators General
Přibržďují zadní kotoučové brzdy
Ahoj,
na mém Scenicu 1.6 16V/2000 mi stále více přibržďují zadní kotoučové brzdy. Nejprve to bylo znát pouze na křižovatce, auto při dojíždění rychleji zastavilo a nemusel jsem stát na brzdě, nyní už i z kopce zpomaluje. Kupodivu se ale zadní disky ani moc nehřejí. Když auto zvednu a sundám kolo, tak zadním kotoučem skoro nepohnu (ano, nemám zataženou ruční brzdu ). Ruční brzda má dlouhý krok, kotouče i destičky jsou v normě, nedávno jsem měnil brzdovku. Zdá se, že třmeny se pohybují, přesto jsem je zkoušel prostříknout čističem brzd, nepomohlo to. Máte někdo podobnou zkušenost s úspěšným řešením ? V té zimě co je venku se mi to nechce moc na blind rozebírat a servis bych volil až jako poslední možnost ...
na mém Scenicu 1.6 16V/2000 mi stále více přibržďují zadní kotoučové brzdy. Nejprve to bylo znát pouze na křižovatce, auto při dojíždění rychleji zastavilo a nemusel jsem stát na brzdě, nyní už i z kopce zpomaluje. Kupodivu se ale zadní disky ani moc nehřejí. Když auto zvednu a sundám kolo, tak zadním kotoučem skoro nepohnu (ano, nemám zataženou ruční brzdu ). Ruční brzda má dlouhý krok, kotouče i destičky jsou v normě, nedávno jsem měnil brzdovku. Zdá se, že třmeny se pohybují, přesto jsem je zkoušel prostříknout čističem brzd, nepomohlo to. Máte někdo podobnou zkušenost s úspěšným řešením ? V té zimě co je venku se mi to nechce moc na blind rozebírat a servis bych volil až jako poslední možnost ...
fanax, ex Grand Scénic II 2006 1.5 dCi 78 kW
- David - Plzen
- Junior member
- Příspěvky: 214
- Registrován: úte lis 09, 2004 12:32
- Bydliště: Plzeň
Máte někdo podobnou zkušenost s úspěšným řešením
hlavní brzdovy valec, ucpany kanalek kouskem manžety, unava pružin -nedojiždí až na konec pístek prostě se ti tam hadaji tlaky.
nebo nabobtnale hadičky, ale když si měnil kapalinu tak to bude
na 90% brzdovy valec
vyhot ho a kup nový
lepši než opravna sada + nejisty výsledek
upozornuji netykavky že je to pouze muj nazor
david
nebo nabobtnale hadičky, ale když si měnil kapalinu tak to bude
na 90% brzdovy valec
vyhot ho a kup nový
lepši než opravna sada + nejisty výsledek
upozornuji netykavky že je to pouze muj nazor
david
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Viděl bych to na výměnu lanovodů k ruční brzdě, pokud to není to ložisko. Ověřit ložisko jde po demontáži třmenu.
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
To přibržďování není pravidelné - občas to nepřibržďuje vůbec, někdy jenom malinko, ale většinou přibržďuje (není to tolik, aby se s tím nedalo jezdit, ale na spotřebě se to určitě projeví a rozhodně to člověka štve). Ložiska to nebudou, průvodní jevy znám z jiného auta (otcova Fabie - levé přední kolo v 60tkm, pravé v 80tkm ). Až se k tomu dostanu, sundám třmeny, pořádně očistím a trochu pocvičím pístky (měly by být nějak šroubovací - nějaký smonastavovací mechanismus). Při té příležitosti pořádně prověřím i tu ruční brzdu (to se mi ale nezdá moc pravděpodobné).
Jo a hlučné ? Jo, to se mi zdá, jenže to nemá nic společného s brzdama ani s ložisky . Aerodynamický hluk je docela velkej (to jsem čekal) a motor je v kabině taky dost slyšet (to jsem tedy vůbec nečekal, ale když on je na 1/2 v kabině ...).
Jo a hlučné ? Jo, to se mi zdá, jenže to nemá nic společného s brzdama ani s ložisky . Aerodynamický hluk je docela velkej (to jsem čekal) a motor je v kabině taky dost slyšet (to jsem tedy vůbec nečekal, ale když on je na 1/2 v kabině ...).
fanax, ex Grand Scénic II 2006 1.5 dCi 78 kW
- Čeněk Urbanec
- Člen RCČR
- Příspěvky: 2126
- Registrován: stř úno 25, 2004 22:55
- Bydliště: Žatec
- Kontaktovat uživatele:
1. psal jste, že nepohnete zadním kotoučem...kterým, nebo oběma?
2. pokud nepohnete zadním kotoučem, není možné, aby se nehřál, pokud to jsou brzdy, ovšem....
3. Co ta výměna kapaliny, povedla se bez následků? Zahřátý vzduch ve válečku přibrzdí...po nějaké době vychladne, není nic znát.... Znám v mrazivém počasí veselejší zábavy, ale to odvzdušnění by možná stálo za pokus...
2. pokud nepohnete zadním kotoučem, není možné, aby se nehřál, pokud to jsou brzdy, ovšem....
3. Co ta výměna kapaliny, povedla se bez následků? Zahřátý vzduch ve válečku přibrzdí...po nějaké době vychladne, není nic znát.... Znám v mrazivém počasí veselejší zábavy, ale to odvzdušnění by možná stálo za pokus...
Čeněk Urbanec
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
Laguna Grandtour 1,9dCi 110kW+ 2002
Mégane 1,6 55kW 1996
ad 1, psal jsem že "skoro nepohnu", když chvíli cvičím s kotoučem a destičkama tak s ním za chvíli můžu skoro normálně točit, ale bez rozhejbání jen s VELKÝMI problémy. Přitom třmen se zdá po rozhýbání, že je stále plovoucí - 100% to budu vědět, až sundám destičky, bohužel to se neobejde bez odmontování třmenu a do toho jsem se zatím nepustil. Jo a na obou kotoučích je to nachlup stejné (to by podporovalo teorii o váznoucí ruční brzdě a nebo vzhledem že to po chvilkovém rozcvičení chodí o zatuhlých třmenech). Přední kotouče jsou absolutně ok, točí se krásně.
ad 2, opět - psal jsem "ani moc se nehřejí", tzn. studené rozhodně nejsou, na druhou stranu není rozpálený disk ani čelisti tak, abych na nich neudržel ruku. Kdyby to hřálo tak moc, tak rozhodně neváhám a řeším to ihned, než se mi vyhřejí ložiska (tuhle zkušenost mám z minulosti, když jsem ještě vlastníval Opel Kadett, ten měl se zatuháváním předních třmenů obecný problém a tam když se třmen hryznul, tak se vám za chvíli zdeformovala plastová poklice - řešilo se to opravnou sadou za pár kaček).
ad 3, výměna proběhla bez problémů, určitě jsem si to nezavzdušnil. Tenhle problém byl i před výměnou, říkal jsem si, že by se to mohlo zlepšit - nezlepšilo . Stará kapalina nebyla ani moc špinavá. Auto teď o fous líp brzdí . Jinak celkově si na brzdy až na tohle přibržďování nemohu stěžovat, brzdí to výborně (aby ne, když pořád, že ) ani to nikam netáhne, ABS funguje ...
ad 2, opět - psal jsem "ani moc se nehřejí", tzn. studené rozhodně nejsou, na druhou stranu není rozpálený disk ani čelisti tak, abych na nich neudržel ruku. Kdyby to hřálo tak moc, tak rozhodně neváhám a řeším to ihned, než se mi vyhřejí ložiska (tuhle zkušenost mám z minulosti, když jsem ještě vlastníval Opel Kadett, ten měl se zatuháváním předních třmenů obecný problém a tam když se třmen hryznul, tak se vám za chvíli zdeformovala plastová poklice - řešilo se to opravnou sadou za pár kaček).
ad 3, výměna proběhla bez problémů, určitě jsem si to nezavzdušnil. Tenhle problém byl i před výměnou, říkal jsem si, že by se to mohlo zlepšit - nezlepšilo . Stará kapalina nebyla ani moc špinavá. Auto teď o fous líp brzdí . Jinak celkově si na brzdy až na tohle přibržďování nemohu stěžovat, brzdí to výborně (aby ne, když pořád, že ) ani to nikam netáhne, ABS funguje ...
fanax, ex Grand Scénic II 2006 1.5 dCi 78 kW
Tak jsem přišel na to, čím bylo to přibržďování způsobené. O víkendu jsem rozebral zadní brzdy a hned bylo jasno - brzdové destičky byly přirezlé. Vnější se mi podařilo vypáčit šroubovákem, vnitřní jsem musel odsekat. Ony totiž destičky nejsou uchyceny do třmenu který se volně hýbal, ale do takového kovového bazmeku v kterém jsou pouzdra pro uchycení třmenu a destičky jsou vypodloženy nerezovými plíšky aby se snáze pohybovaly. Na těch nerezových plíškách byla solidní vrstva tvrdého zapečeného brzdového prachu a hlavní problém byl v tom kovovém bazmeku - buď další zapečený prach nebo koroze nadzvedla ty plíšky nahoře i dole skoro po milimetru, takže destičky už neměly šanci se hýbat. Vyčistil jsem, odrezil, namontoval nové destičky a je po problému ...
fanax, ex Grand Scénic II 2006 1.5 dCi 78 kW
Re: Přibržďují zadní kotoučové brzdy
Co se týč e zadních kotoučových brzd,tak vám povím jen tolik..Mám na svém Scénicu nalítáno 300000km,stáří 15let..jsem druhý majitel a auto slouží bez jediné závady na motoru či elektroinstalaci a složí pro rodinu a práci.Vratme se k brzdám,ať už kdo koli zvás běduje či nadává,ať si sáhne do svědomí,kdy třeba vyměnil brzdovou kapalinu-horizont 5et pravidelná výmena a to nemluvně o tom,kdo měl auto před váma a jak se o něj staral.Každý řeší po koupy auta rozvody,olej a možná brzdy,ale nikdo už brzdovou kapalinu a nebo palivový filtr.
Zadní kotoučové brzdy,ale i přední je dobré po zimě ,třeba při výmeně pneu,zkontrolovat a to hlavně jejich hybnost..vodící čepy a zda li nejsou přirezlé destičky k třmenům.Jak vyčistit a namazat vodící čepy snad nemusím rozebírat.Jak je známo,u zadních brzd,se zatáčí pístek pod tlakem a pravotočivým pohybem a to se dostáváme k podstatě věci.Pokud s pístkem nelze pohnout,je často problém v těsnících gumičkách uvnitř.Brzdový válec buď vytlačte pomocí pedálu brzdy či po odpojení lanka ruč.brzdy,pohybem páky-pístek pomalu vyjede.Pozor vyteče vetší množství brzd.kapaliny.Poté se vám naskytne pohled na gumičky..doporučuji vymenit,cena za repas sadu se pohybuje od 100 do 450kč-dražší sada je s novým pístkem.Já kuli org.prasklé prachovce po 15letech, zakopil sadu za 200kč od španělského výrobce co dělá i prvovýrobu.Pístek sem přeleštil na soustruhu 1min práce.Vyčistil sem drážky pro těsnící gumičku a prachovku a před samotnou montáží doporučuji celý prostor válce vymýt a tím vypláchnout napadané nečistoty.Vložte gumičku a lem prachovky-a v tuto chvily začíná pro nezkušené horor-jak dostat válecek přes těsnící lem prachovky-"otvor 38mm" dovnitř válce bez poškození,jedné či druhé gumičky.Postup je jednoduchý-průměr válce je 34mm-použijte rozřízlou slabostěnou plast rubku,cca 3-4 cm,podélně ji na jenom místě rozríněte ,aby šla stočit jako rolička a nebo něco podobného udělejte asi 1mm plehu-přípravek stočte do menšího průměru,vložte do prachovky-přípravek udělá mírný trychtíř-pístek namažte,brzdovkou či vhodnou vazelinou co neleptá gumu-a pomalu pístek vložte do trychtýře přípavku,který vsunutím obejme pístek a vy prosunete pístek k zadní gumičce-vyjměte přípravek-pístek srovnejte kolmo k otvoru a pravotočivým pohybem a tlakem ho pomalu zasuntě do mezní,základní pozice.Namontujte zpět třmen,dejte nové destičky-vložte nové destičky i na druhou stranu,nebo aspoň pokud nedáváte nové destičky,zatlačte váleček i na druhé straně,aby se dobře nastavil samostav brzd a ruční brzdy.Nezapomeňte dolít a odvzdušnit systém a ti z vás co nemění brzdovku,radči celé auto.130kč stojí 1L brzdovky.Na začátku práce doporučuji prstříknot odvzdušnovací šrouby.
Tak dílu zdar
PS-sada gumiček je kopletní,ti zvás co mají rádi své auto,zkontrolujte i gumičku pod pákou ruční brzdy-vetšinou to bývá problém proč se ručka nevrací,tedy pokud sou lanovony ok.Uvidíte co tam je nečistot-vše vyčistěte a promažte.
Zadní kotoučové brzdy,ale i přední je dobré po zimě ,třeba při výmeně pneu,zkontrolovat a to hlavně jejich hybnost..vodící čepy a zda li nejsou přirezlé destičky k třmenům.Jak vyčistit a namazat vodící čepy snad nemusím rozebírat.Jak je známo,u zadních brzd,se zatáčí pístek pod tlakem a pravotočivým pohybem a to se dostáváme k podstatě věci.Pokud s pístkem nelze pohnout,je často problém v těsnících gumičkách uvnitř.Brzdový válec buď vytlačte pomocí pedálu brzdy či po odpojení lanka ruč.brzdy,pohybem páky-pístek pomalu vyjede.Pozor vyteče vetší množství brzd.kapaliny.Poté se vám naskytne pohled na gumičky..doporučuji vymenit,cena za repas sadu se pohybuje od 100 do 450kč-dražší sada je s novým pístkem.Já kuli org.prasklé prachovce po 15letech, zakopil sadu za 200kč od španělského výrobce co dělá i prvovýrobu.Pístek sem přeleštil na soustruhu 1min práce.Vyčistil sem drážky pro těsnící gumičku a prachovku a před samotnou montáží doporučuji celý prostor válce vymýt a tím vypláchnout napadané nečistoty.Vložte gumičku a lem prachovky-a v tuto chvily začíná pro nezkušené horor-jak dostat válecek přes těsnící lem prachovky-"otvor 38mm" dovnitř válce bez poškození,jedné či druhé gumičky.Postup je jednoduchý-průměr válce je 34mm-použijte rozřízlou slabostěnou plast rubku,cca 3-4 cm,podélně ji na jenom místě rozríněte ,aby šla stočit jako rolička a nebo něco podobného udělejte asi 1mm plehu-přípravek stočte do menšího průměru,vložte do prachovky-přípravek udělá mírný trychtíř-pístek namažte,brzdovkou či vhodnou vazelinou co neleptá gumu-a pomalu pístek vložte do trychtýře přípavku,který vsunutím obejme pístek a vy prosunete pístek k zadní gumičce-vyjměte přípravek-pístek srovnejte kolmo k otvoru a pravotočivým pohybem a tlakem ho pomalu zasuntě do mezní,základní pozice.Namontujte zpět třmen,dejte nové destičky-vložte nové destičky i na druhou stranu,nebo aspoň pokud nedáváte nové destičky,zatlačte váleček i na druhé straně,aby se dobře nastavil samostav brzd a ruční brzdy.Nezapomeňte dolít a odvzdušnit systém a ti z vás co nemění brzdovku,radči celé auto.130kč stojí 1L brzdovky.Na začátku práce doporučuji prstříknot odvzdušnovací šrouby.
Tak dílu zdar
PS-sada gumiček je kopletní,ti zvás co mají rádi své auto,zkontrolujte i gumičku pod pákou ruční brzdy-vetšinou to bývá problém proč se ručka nevrací,tedy pokud sou lanovony ok.Uvidíte co tam je nečistot-vše vyčistěte a promažte.
Re: Přibržďují zadní kotoučové brzdy
Dobrý den chtěl jsem se zeptat jestli někdo rozebral zadni třmen, potreboval bych radu ohledne toho samostavu v pistku ,je tam pistek samostav dva plisky ložisko a podložka prohlá a pružnej drát na zajištění, já bych chtěl vědět jak to tam bylo nebo má být ,jestli podložka ložisko, podložka pružná podložka a pérko na zajištění nebo jinak? Děkuji
Renault Scenic 2003 1.9DCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů