Výměna uhlíků v alternátoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
cejka22
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: úte črc 05, 2011 13:10
Bydliště: Smržovka

Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od cejka22 » pon črc 25, 2011 23:19

Zdravím,

o víkendu se mi rozsvítila kontrolka dobíjení. Konstatoval jsem, že to bude asi alternátor. Po demontáži alternátoru z auta a odmontování krytu na zadní části jsem vyndal regulátor s integrovanými uhlíky. Jeden z uhlíků byl o něci kratší než druhý a navíc právě ten kratší už si do kolektoru vyjel pěknou drážku. Auto má najeto 240000, altík je nejspíš původní, tak se asi není čemu divit.
Jelikož peněz není na rozhazování, rozhodl jsem se zatím zkusit vyměnit jen uhlíky. V autokelly a v Renaultu mi nabídli uhlíky integrované v regulátoru za "pěkných" 2500Kč a doporučili mi koupit nový alternátor. Tak jsem zkusil ještě u nás prodejnu autodílů. Na dotaz na uhlíky do alternátoru jsem obdržel dva kusy uhlíků do Favorita po 13 Kč. Uhlíky jsou o 1,5mm širší než ty na Renaulta. Lehce jsem je přibrousil šmirglem, staré uhlíky odpájel, nové "Favorit" připájel. Pak vše sesadil. A vono to snad funguje!!! Dobíjení nesvítí a vypadá to dobře. Cena opravy 26Kč. Máte s tím někdo zkušenosti? Je šance , že altík s těmito uhlíky vydrží??
Renault Scenic 1,9DTI, r.v.2000

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Ivan1 » úte črc 26, 2011 06:10

Vydržať vydrží tiež som to kedysi urobil ešte na starom Renaulte 25, vtedy to auto malo hodnotu 20000,- a za druhý regulátor pýtali 3000,- to sa nám zdalo neprimerane vela, dôležité je len aby si to medenné lanko k uhlíku čo najmenej pocínoval aby ostala čo najdhšia časť pružná...
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Kulda
Starting member
Příspěvky: 43
Registrován: úte kvě 16, 2006 18:28
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Kulda » stř pro 12, 2012 17:09

Tak mohu jen potvrdit. Levná oprava a dobíjení funguje :-)

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » čtv úno 07, 2013 15:23

Zdravím všechny

Chlapi,přestal mi dobíjet alternátor u Scenica r.v.2002 a tak jsem alternátor vymontoval a zjistil jsem,že jeden z uhlíků je o dost kratší.Četl jsem zde,že se dají použít po menší úpravě uhlíky z Favorita.Ale mám problém.Regulátor jsem vymontoval z alternátoru,ale jak rozebrat ten regulátor?Je to celý zalisovaný v plastu.Viz.obrázek.
Moc vás prosím poraďte mi!!!!
Přílohy
regulator-alternatora-bosch-br14-m1.jpg

cejka22
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: úte črc 05, 2011 13:10
Bydliště: Smržovka

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od cejka22 » čtv úno 07, 2013 18:28

Ahoj, už je to delší dobu, co jsem to dělal, ale při pohledu na tvoji fotku bych navrhl: vyzkoušet, že na straně regulátoru proti vyčuhujícím uhlíkům je zavěšení uhlíků zalité nějakým asfaltem. Ten je potřeba vyškrábat a vydloubat. Pod ním se skrývá pocínovaný plech z něhož vyčnívá konec měděného vodiče uhlíku. Stejně tak pro druhý uhlík. Po přiložení pistolové páječky na tento plech dojde k roztavení cínu a díky pružince uhlík vyskočí ven. Stějně je to potřeba udělat s druhým uhlíkem. Pak je potřeba buď odsávačkou odsát cín, aby se v plechu objevila dírka, do které se musí strčit vodič nového upraveného favoriťáckého uhlíku. Tenhle vodič jsem si nejdřív na konci trochu cínem vyztužil, abych ho do té dírky dokázal strčit. Délka se musí nechat tak akorát. Nezapomenout taky na vrácení pružinek, dřív než se to zapájí. Po zapájení přečuhující konec vodiče ustřihnout. Plech s připájeným vodičem třeba potřít silikonovým tmelem nebo možná i nechat tak, jak je a po zkoušce, že uhlíky volně chodí, se to může namontovat na alternátor. Mýlím-li se, klidně mě opravte. Vím, jen, že to opravdu nebyla žádná velká věda. Je potřeba jenom mít páječku a cín. Případně to vyfoť i z druhé strany, jestli se nepletu. Nechce se mi to jen tak vymontovávat z auta.
Renault Scenic 1,9DTI, r.v.2000

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » čtv úno 07, 2013 18:45

No z té druhé strany není asfaltový kryt,ale plast,jak po celém regulátoru.Tak co kdyby jsem to odřízl nožem na koberce???
Přílohy
IMG_3180-1.jpg

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » pát úno 08, 2013 14:01

Chlapi,prosím ,poraďte kdo jste to dělal,jak to rozebrat!!!

cejka22
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: úte črc 05, 2011 13:10
Bydliště: Smržovka

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od cejka22 » pát úno 08, 2013 20:35

Když se zadaří, sundám zítra z alternátoru kryt, abych se na to podíval. Pokud se ti nechce čekat, odřízni opatrně vršek toho kloboučku. Jestli ti to nedobíjí, tak tím stejně nemůžeš nic zkazit. Aspoň uvidíš dovnitř.
Renault Scenic 1,9DTI, r.v.2000

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » sob úno 09, 2013 11:11

Tak jsem uhlíky úspěšně vyměnil a vše vrátil zpět a bohužel pořád nedobíjí.Když to změřím na volnoběh,tak mi dává 12,7V čož vlasně je napětí na baterce.
Prosím poraďte,už neví jak dál.Budu vděčný za jakýkoliv tip!!!!!!

Vaja
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: stř pro 07, 2005 14:24

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Vaja » sob úno 09, 2013 15:04

pravdepodobne mas vadny altik nebo vedeni k baterce (pojistka?). U altika to muze byt dioda (diody) nebo regulator. Napada me taky "komutator" - sberac (dva mosazne prstynky na ose na ktere dolehaji uhliky- byvaji vydrene). Asi budes muset altik vytahnout a dat to nekomu kdo to dela. Amatersky a laicky najit zavadu v altiku je dost obtizne (potreba vykonne pajky a elektroznalosti), a vetsinou vice zkazis. Kouknul bych se jeste na ten sberac.

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » sob úno 09, 2013 18:02

Vedení k baterce by to být nemělo,protože jsem měřil měřákem plus na alternátoru proti kostře a dávalo mi to pořád 12,7V.Takže asi je fakt v háji něco v alternátoru.Dokáže mi tu někdo poradit,jestli se to dá nějak ještě proměřit a nebo co teď s tím???

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » úte úno 12, 2013 19:00

Tak dnes jsem objednal jinej alternátor.Doufám,že to bude altíkem,jinak mě z toho picne.Jakmile ho vyměním,tak se tu ozvu,jak to celý dopadlo.Kdyby někoho ještě něco napadlo,čím to může být,že to nedobíjí,tak sem napište.Ale když altík dává 12,7V,tak je to asi jasný.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od flighttom » stř úno 13, 2013 20:09

to je docela škoda vyhodit altík kvůli regulátoru za cca 500Kč... zrovna tyhle regulátory měním často... většinou to právě tento typ dělá, může být sice i jiná závada ale většinou to není problém opravit za rozumnou cenu... jinak kvůli sjetým kroužkům měnit altík je taky zbytečné, dají se nalisovat nové... :D
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » stř úno 20, 2013 12:53

Tak mi dorazil druhý alternátor.Namontoval jsem ho a sláva dobíjí.Ale když je studený,tak v něm cosi cvrdliká.Po cca 5-ti minutách(jak se motor ohřeje) tak to cvrdlikání přestane.Nevíte,co by to mohlo být?

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Zefek » čtv úno 21, 2013 10:55

Mohla by to být vadná volnoběžka.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » čtv úno 21, 2013 15:44

Tak mám takový cukání,že z těch dvou alternátorů bych složil jeden.Altíky jsou úplně stejný a tak že bych z toho starýho odmontoval ten regulátor a dal tam z toho nově koupenýho.Ale já pořádně nevím,co tomu strýmu altíku je a pokud by to bylo tím regulátorem,tak bych si pomohl,protože ten běžel pěkně potichu.Ale jestli tam jsou špatný třeba ty usměrňovací diody nebo něco jinýho,tak abych si ještě nepoškodil ten druhej regulátor,co jsem koupil.Je to možný?

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od flighttom » ned úno 24, 2013 13:27

to je novej nebo použitej ten druhej co dorazil?
u použitých to bývá jako z deště pod okap... říkám to kažýmu co to přinese a přemýšlí o kusu z vrakáče...pár lidí se už poučilo ale bohužel peníze jsou stejně fuč... tak třeba vyhodili 3000 za ojetý neznámý kus a já jim ten jejich pak opravil třeba za 1500... tak mají druhý nefunkční v garáži v koutě.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Picasso
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: čtv úno 03, 2011 20:35

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od Picasso » čtv úno 28, 2013 18:02

Ten co dorazil je použitej.Já vím,že se takovéto koupě kolikrát nevyplácí,ale přesto jsem to riskl.Jsem rád,že jsou oba identické,že případně můžu s nima něco kombinovat.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: Výměna uhlíků v alternátoru

Příspěvek od flighttom » sob bře 02, 2013 21:51

kombinovat se dá ale pokud ho rozebereš tak rozhodně dej nová ložiska, jakmile je z toho vytáhneš tak už je nikdy nedáš stejně a hodně rychle odejdou. Pokud to má volnoběžku tak musíš mít speciální klíč na ni pokud ji budeš sundavat. Jinak samo kontrola sběrných kroužků a uhlíků. No někdy je potřeba mít lis a skoro vždy stahováky.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů