Rychlosti motoru ventilace
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Rychlosti motoru ventilace
Když z té čokolády, co máš na snímku, vyšroubuješ šroubky, tak ti z ní vypadne ven ta "trubička", kterou jedním koncem připojíš na novou tepelnou pojistku a druhým koncem na odpojený kabel z původní pojistky. nemusíš nic pájet nebo jinak připojovat.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Takže dneska jsem to rozdělal. Bohužel jsem nepřišel vůbec na nic.
http://arkis.rajce.idnes.cz/3.10.2015_O ... Cast_prvni
Mimochodem, chtěl jsem to udělat jako fotonávod a až ke konci jsem zjistil, že ten kloub vzduchovodu jde celkem jednoduše vycvaknout. Hlavně, že jsem si dodral ruky .
Myslel jsem si, že pojistka jde jednoduše vydělat (asi jako pojistky v pojistkové skříňce), ale má je tam natavená.
Alespoň jsem změřil hodnoty, které to dává při jednotlivých stupních ventilátoru:
0: 0V
1: 8,5V
2: 5,5V
3: 9V
4: 0V (ale jede... )
Myslíte, že to stejně bude ta pojistka?
http://arkis.rajce.idnes.cz/3.10.2015_O ... Cast_prvni
Mimochodem, chtěl jsem to udělat jako fotonávod a až ke konci jsem zjistil, že ten kloub vzduchovodu jde celkem jednoduše vycvaknout. Hlavně, že jsem si dodral ruky .
Myslel jsem si, že pojistka jde jednoduše vydělat (asi jako pojistky v pojistkové skříňce), ale má je tam natavená.
Alespoň jsem změřil hodnoty, které to dává při jednotlivých stupních ventilátoru:
0: 0V
1: 8,5V
2: 5,5V
3: 9V
4: 0V (ale jede... )
Myslíte, že to stejně bude ta pojistka?
Re: Rychlosti motoru ventilace
To je ono. Vyšroubuješ šroubky, vytáhneš tu trubičku zevnitř, našroubuješ do ní šroubky zpátky. Tu potom použiješ pro napojení pojistky. Ten plast je zbytečný. Je moc velký, má určitou rozteč, která tobě nevyhovuje, atd.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Jo, to jo. Spíš mě nesedí ty hodnoty, co ukazuje voltmetr. Podle voltmetru to něco dělá a pojistkou protéká proud.
A jakou pojistku tam dát? Prý by teplota měla být napsána na pojistce, ale bohužel zde již nebylo nic čitelné. Určitě tam půjde vratná pojistka, abych takovou opravu již nemusel opakovat. Někdo tu psal 77°C a někdo něco přes 200°C, což jsou sakra veliké rozdíly.
A jakou pojistku tam dát? Prý by teplota měla být napsána na pojistce, ale bohužel zde již nebylo nic čitelné. Určitě tam půjde vratná pojistka, abych takovou opravu již nemusel opakovat. Někdo tu psal 77°C a někdo něco přes 200°C, což jsou sakra veliké rozdíly.
Re: Rychlosti motoru ventilace
originál je na 192 stupňů (na starém i na novém kuse)
Scénic 2000, 1.6 79kW
Re: Rychlosti motoru ventilace
Lidi, ještě jsem si tak všiml jedné věci. U těch vratných pojistek je udávané napětí 250V. Nemám základy elektroniky, ale něco mi říká, že by v tom mohl být problém, či?
Re: Rychlosti motoru ventilace
Není. To je napětí, které to vydrží.Arkis píše:Lidi, ještě jsem si tak všiml jedné věci. U těch vratných pojistek je udávané napětí 250V. Nemám základy elektroniky, ale něco mi říká, že by v tom mohl být problém, či?
Re: Rychlosti motoru ventilace
Takže přidávám návod, podle kterého by to měl zvládnout už úplně každý .
Potřebné věci:
Šestihranný klíč na šroubováku 6mm
Šesticípý torx 1,5mm
Pájka
Vratnou tepelnou pojistku. Stojí kolem 20 Kč na eBayi. Fráze pro vyhledávání: KSD301 185 °C Normal 250V 10A Close NC Temperature Controlled Switch Thermostat
Část 1. : Demontáž palubní desky
1. Demontujeme krytky reproduktorů. Jsou tam jen nacvaklé, takže zkoušet na různých místech podebrat a postupně odcvakávat.
2. Odšroubujeme torxy.
3. Vršek palubní desky je poté jen nacvakaný, takže zkoušíme najít to správné místo, odkud začít odcvakávat. Mně to jde nejlépe od rohu u dveří spolujezdce. Po odkrytí palubky se nám naskytne tento pohled.
Část 2. : Demontáž potrubí větrání
4. Nyní je potřeba vyndat potrubí k pravému průduchu u spolujezdce.
Při tomto kroku si dávejte pozor na látku, která je na potrubí. Musíte ji při demontáži posouvat mimo ostré hrany, jinak ji lehce roztrháte.
Začneme zleva, kde potrubí vytáhneme.
A nakonec odchlípneme potrubí i na pravé straně. Potrubí je zde celkem zahnuté, takže je to na chvilku trápení.
Část 3. : Instalace nové pojistky
5. Pod potrubím naleznete předřadné odpory ventilátoru. Bohužel jsem schované v samotném přívodu vzduchu, takže musíme uvolnit šroub a poté vytáhnout celý mechanismus.
Pokud se Vám s předřadnými odpory po vytažení těžko manipuluje (jde například ztuha otočit směrem k Vám), tak doporučuji vytáhnout konektory.
Na tom nejsilnějším konektoru je třeba do strany vysunout pojistku, která jej drží. Poté je tam jeden klasický, dvoupinový konektor s malým zobáčkem. A ještě dva kabely, které jsou natvrdo připojené k předřadným odporům.
6. Nyní demontujeme starou pojistku. Můžete ji odpájet nebo ustřihnout štípačkami. Mně šla normálně urvat rukama bez větších problémů.
Po demontování pojistky to bude vypadat nějak takhle:
7. Nasaďte pro otestování funkčnosti novou pojistku, zapněte zapalování do polohy jedna a vyzkoušejte rychlosti ventilátoru.
Jde tam celkem pěkně nasadit. Otvory jsou jen o pár milimetrů posunuté oproti původnímu uchycení, takže původních uchycení pojistky jen lehce roztáhnete.
Zrovna tato pojistka je oboustranná, takže jsem se rozhodl ji nasadit ohnutým plíškem dolů.
8. Zapájejte pojistku na místo. Jelikož se jedná o vratnou pojistku, tak ji můžete klidně pájet. Zase to nepřežeňte a nenahřívejte ji moc dlouho. To by musel být ale už extrém, aby se s ní něco stalo. Pokud si nejste jisti, že jste pojistku napájeli dost pevně, tak ji zkuste urvat. Přinejhorším ji budete pájet znovu a je to lepší, než aby upadla časem a Vy byste to museli celé podstupovat znovu .
9. Nyní vše poskládejte zpět v opačném pořadí.
Nezapomeňte, že vratná pojistka je větší než standardní a tak je potřeba chvíli laborovat s tím, jak ji správně dostat do díry se zbytkem předřadných odporů. Dále si dejte pozor při nasazování potrubí zpět. Musí dosednout na obou stranách. Jak u spolujezdcova výdechu, tak na hlavní rozvod.
10. Před odchodem ještě větrák vyzkoušejte a poklepte si na rameno, že jste to v pořádku zvládli .
Potřebné věci:
Šestihranný klíč na šroubováku 6mm
Šesticípý torx 1,5mm
Pájka
Vratnou tepelnou pojistku. Stojí kolem 20 Kč na eBayi. Fráze pro vyhledávání: KSD301 185 °C Normal 250V 10A Close NC Temperature Controlled Switch Thermostat
Část 1. : Demontáž palubní desky
1. Demontujeme krytky reproduktorů. Jsou tam jen nacvaklé, takže zkoušet na různých místech podebrat a postupně odcvakávat.
2. Odšroubujeme torxy.
3. Vršek palubní desky je poté jen nacvakaný, takže zkoušíme najít to správné místo, odkud začít odcvakávat. Mně to jde nejlépe od rohu u dveří spolujezdce. Po odkrytí palubky se nám naskytne tento pohled.
Část 2. : Demontáž potrubí větrání
4. Nyní je potřeba vyndat potrubí k pravému průduchu u spolujezdce.
Při tomto kroku si dávejte pozor na látku, která je na potrubí. Musíte ji při demontáži posouvat mimo ostré hrany, jinak ji lehce roztrháte.
Začneme zleva, kde potrubí vytáhneme.
A nakonec odchlípneme potrubí i na pravé straně. Potrubí je zde celkem zahnuté, takže je to na chvilku trápení.
Část 3. : Instalace nové pojistky
5. Pod potrubím naleznete předřadné odpory ventilátoru. Bohužel jsem schované v samotném přívodu vzduchu, takže musíme uvolnit šroub a poté vytáhnout celý mechanismus.
Pokud se Vám s předřadnými odpory po vytažení těžko manipuluje (jde například ztuha otočit směrem k Vám), tak doporučuji vytáhnout konektory.
Na tom nejsilnějším konektoru je třeba do strany vysunout pojistku, která jej drží. Poté je tam jeden klasický, dvoupinový konektor s malým zobáčkem. A ještě dva kabely, které jsou natvrdo připojené k předřadným odporům.
6. Nyní demontujeme starou pojistku. Můžete ji odpájet nebo ustřihnout štípačkami. Mně šla normálně urvat rukama bez větších problémů.
Po demontování pojistky to bude vypadat nějak takhle:
7. Nasaďte pro otestování funkčnosti novou pojistku, zapněte zapalování do polohy jedna a vyzkoušejte rychlosti ventilátoru.
Jde tam celkem pěkně nasadit. Otvory jsou jen o pár milimetrů posunuté oproti původnímu uchycení, takže původních uchycení pojistky jen lehce roztáhnete.
Zrovna tato pojistka je oboustranná, takže jsem se rozhodl ji nasadit ohnutým plíškem dolů.
8. Zapájejte pojistku na místo. Jelikož se jedná o vratnou pojistku, tak ji můžete klidně pájet. Zase to nepřežeňte a nenahřívejte ji moc dlouho. To by musel být ale už extrém, aby se s ní něco stalo. Pokud si nejste jisti, že jste pojistku napájeli dost pevně, tak ji zkuste urvat. Přinejhorším ji budete pájet znovu a je to lepší, než aby upadla časem a Vy byste to museli celé podstupovat znovu .
9. Nyní vše poskládejte zpět v opačném pořadí.
Nezapomeňte, že vratná pojistka je větší než standardní a tak je potřeba chvíli laborovat s tím, jak ji správně dostat do díry se zbytkem předřadných odporů. Dále si dejte pozor při nasazování potrubí zpět. Musí dosednout na obou stranách. Jak u spolujezdcova výdechu, tak na hlavní rozvod.
10. Před odchodem ještě větrák vyzkoušejte a poklepte si na rameno, že jste to v pořádku zvládli .
Re: Rychlosti motoru ventilace
Dobrý den,mám R.Scenic 1,6-16V r.v.2002 jsou to dva týdny co mi přestal točit větrák na topení,po přečtení všech rad jsem rozebral palubovku a místo keramiky s pojistkou jsem tam měl pouze destičku s tištěním spojem.Na netu jich je hodne,Autokelly 2600,- já to našel za 1240,- včetně dopravy.Namontoval a zatím vše běží.Díky za rady
Re: Rychlosti motoru ventilace
Předřadné odpory (viz můj návod) má Scénic s manuální klimou. Jestli jsi měl TOTO, tak máš digitální klimatizaci.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Ano,zapoměl jsem napsat že mám digi.klimu
Re: Rychlosti motoru ventilace
Díky za radu. Vyměnil jsem spálený tranzistor uvedený výše, práce na cca. 1 hodinku i s přepájením a regulace na digi panelu už šlape, jak má. SUPER !!! Renault scenic 1.9 DCi, r.v. 2001
Re: Rychlosti motoru ventilace
Mal som problem s tym regulatorom,ale dal som tam tuto suciastku http://www.ebay.com/bhp/microtemp a ide to.To je povodna suciastka
-
- Starting member
- Příspěvky: 11
- Registrován: čtv kvě 19, 2011 14:51
- Bydliště: Žilina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlosti motoru ventilace
Ahojte,
pridavam sa aj ja k tym, ktorym nejde 1,2,3 rychlostny stupen. Kupili sme z vrakoviska pouzity diel, islo to par mesiacov a znova prestali ist prve tri stupne. Tak sme kupili novy diel (cislo dohladane podla dialogysu) namontovane a aj tak ide len 4 stupen.
Prosim o radu, kde hladat dalej. Ovladaci panel alebo nieco ine? Budem rad za vsetky rady.
Dakujem.
pridavam sa aj ja k tym, ktorym nejde 1,2,3 rychlostny stupen. Kupili sme z vrakoviska pouzity diel, islo to par mesiacov a znova prestali ist prve tri stupne. Tak sme kupili novy diel (cislo dohladane podla dialogysu) namontovane a aj tak ide len 4 stupen.
Prosim o radu, kde hladat dalej. Ovladaci panel alebo nieco ine? Budem rad za vsetky rady.
Dakujem.
Laguna II GrandTour 1.9 dCi, seda metla
Megane II Grandtour 1.6 16V, cierna metla
Megane II Grandtour 1.6 16V, cierna metla
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Rychlosti motoru ventilace
Když rukou zatočíš vrtulí ventilátoru - točí se lehce nebo jde ztuha? Protože pokud drhne, pak se při nízkých rychlostech ventilátoru nestíhá předřadný odpor chladit a přeruší se.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Děkuji moc za návod, tepelná pojistka vyměněna, soudruzi z Číny poslali. Vše funguje jak má. Ještě jsem ze spodu vytáhl ventilátor a promazal, teď už nepíská a doufám že běží volněji a nepřepálí zase pojistku. U když ta není jednorázová.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Já jsem chtěl vyměnit ventilátor před dvěma rokama. Když jsem ho vymontoval, tak jsem zjistil, že jsou zaseklé uhlíky v tom tunýlku, a nedosedají na komutátor + celé přidřené. Ventilátor jsem vyfoukal vzduchem, vykoupal v benzínu s olejem, promazal. Uvolnil uhlíky (dlouhé byly dost, jenom zaseklé). Namontoval zpátky, a 2 roky běží dál bez problému.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Super návod,přesně tak to je,jen bych potřeboval vědět nějaké hodnoty vratné tepelné pojistky(proud,napětí,teplotu)Děkuji!Arkis píše: ↑ned led 10, 2016 15:51Takže přidávám návod, podle kterého by to měl zvládnout už úplně každý .
Potřebné věci:
Šestihranný klíč na šroubováku 6mm
Šesticípý torx 1,5mm
Pájka
Vratnou tepelnou pojistku. Stojí kolem 20 Kč na eBayi. Fráze pro vyhledávání: KSD301 185 °C Normal 250V 10A Close NC Temperature Controlled Switch Thermostat
Část 1. : Demontáž palubní desky
1. Demontujeme krytky reproduktorů. Jsou tam jen nacvaklé, takže zkoušet na různých místech podebrat a postupně odcvakávat.
2. Odšroubujeme torxy.
3. Vršek palubní desky je poté jen nacvakaný, takže zkoušíme najít to správné místo, odkud začít odcvakávat. Mně to jde nejlépe od rohu u dveří spolujezdce. Po odkrytí palubky se nám naskytne tento pohled.
Část 2. : Demontáž potrubí větrání
4. Nyní je potřeba vyndat potrubí k pravému průduchu u spolujezdce.
Při tomto kroku si dávejte pozor na látku, která je na potrubí. Musíte ji při demontáži posouvat mimo ostré hrany, jinak ji lehce roztrháte.
Začneme zleva, kde potrubí vytáhneme.
A nakonec odchlípneme potrubí i na pravé straně. Potrubí je zde celkem zahnuté, takže je to na chvilku trápení.
Část 3. : Instalace nové pojistky
5. Pod potrubím naleznete předřadné odpory ventilátoru. Bohužel jsem schované v samotném přívodu vzduchu, takže musíme uvolnit šroub a poté vytáhnout celý mechanismus.
Pokud se Vám s předřadnými odpory po vytažení těžko manipuluje (jde například ztuha otočit směrem k Vám), tak doporučuji vytáhnout konektory.
Na tom nejsilnějším konektoru je třeba do strany vysunout pojistku, která jej drží. Poté je tam jeden klasický, dvoupinový konektor s malým zobáčkem. A ještě dva kabely, které jsou natvrdo připojené k předřadným odporům.
6. Nyní demontujeme starou pojistku. Můžete ji odpájet nebo ustřihnout štípačkami. Mně šla normálně urvat rukama bez větších problémů.
Po demontování pojistky to bude vypadat nějak takhle:
7. Nasaďte pro otestování funkčnosti novou pojistku, zapněte zapalování do polohy jedna a vyzkoušejte rychlosti ventilátoru.
Jde tam celkem pěkně nasadit. Otvory jsou jen o pár milimetrů posunuté oproti původnímu uchycení, takže původních uchycení pojistky jen lehce roztáhnete.
Zrovna tato pojistka je oboustranná, takže jsem se rozhodl ji nasadit ohnutým plíškem dolů.
8. Zapájejte pojistku na místo. Jelikož se jedná o vratnou pojistku, tak ji můžete klidně pájet. Zase to nepřežeňte a nenahřívejte ji moc dlouho. To by musel být ale už extrém, aby se s ní něco stalo. Pokud si nejste jisti, že jste pojistku napájeli dost pevně, tak ji zkuste urvat. Přinejhorším ji budete pájet znovu a je to lepší, než aby upadla časem a Vy byste to museli celé podstupovat znovu .
9. Nyní vše poskládejte zpět v opačném pořadí.
Nezapomeňte, že vratná pojistka je větší než standardní a tak je potřeba chvíli laborovat s tím, jak ji správně dostat do díry se zbytkem předřadných odporů. Dále si dejte pozor při nasazování potrubí zpět. Musí dosednout na obou stranách. Jak u spolujezdcova výdechu, tak na hlavní rozvod.
10. Před odchodem ještě větrák vyzkoušejte a poklepte si na rameno, že jste to v pořádku zvládli .
Re: Rychlosti motoru ventilace
Je tam přímo fráze pro vyhledávání na eBayi (protože v ČR jsem ji u nikoho neviděl a když už ji někdo měl, tak za to chtěl nesmysl peněz).
KSD301 185 °C Normal 250V 10A Close NC Temperature Controlled Switch Thermostat
Takže tepelná pojistka trvale sepnutá - rozepínající při 185°C. Použitelná do 250V 10A
KSD301 185 °C Normal 250V 10A Close NC Temperature Controlled Switch Thermostat
Takže tepelná pojistka trvale sepnutá - rozepínající při 185°C. Použitelná do 250V 10A
Re: Rychlosti motoru ventilace
Nazdar borci.Tiez som mal ten problem ohladne rychlosti od leta ale neriesil som to kedze to mam ako rybarske auto pre seba.No problem velky nastal teraz cez zimu.Ako som siel z prace ked snezilo vetrak naplno a pred barakom mi zacal ist dym a smrad z palubovky.Rychlo som vypol kluc a rychlo vybehol z auta ze hory dakde.No nastastie nezacalo.Akurat zostal fajny smrad v aute.A zistil som ze uz nejde ventilator.Cize asi zhoreli kable alebo ventilator.Tod otazka kde ho najdem a ako sa ku nemu dostanem prosim?
Re: Rychlosti motoru ventilace
Treba vymeniť termopoistku na regulatore otáčok,treba zhodiť vrchnú časť palubovky.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Rychlosti motoru ventilace
No jestli šel z palubovky smrad a dým, tak to asi tepelná pojistka nebude, ale bude v háji motor ventilátoru. Demontáž palubovky máš i s obrázky nahoře pár příspěvků zpátky, ventilátor půjde ven asi spodem u spolujezdce.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů