Rychlosti motoru ventilace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

JimmiZA
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned črc 15, 2012 10:21

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od JimmiZA » ned črc 15, 2012 10:27

Zdravim,

mozete prosim popisat kde najdem tu tepelnu poistku? Co vsetko musim rozobrat.

Vdaka

dupisek
Starting member
Příspěvky: 45
Registrován: pon led 05, 2009 13:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od dupisek » úte črc 17, 2012 05:21

JimmiZA píše:Zdravim,

mozete prosim popisat kde najdem tu tepelnu poistku? Co vsetko musim rozobrat.

Vdaka
Omlouvám se za pozdní odezvu, ale moc sem nechodím a na mail taky ne.

Ten konektor najdeš na straně spolujezdce hned za kaslíkem (prostor pro uložení mapy, nebo nějakých věcí). Na pravé straně je motor s ventilátorem a na levé straně jako mezi tím motorem a autorádiem je zapojený konektor s dráty. Musíš se podívat ze spoda (Dost blbě se na to může, člověk se musí zkroutit jako paragraf). Konektor s dráty odpojíš a najdeš zmíněný konektor s tepelnou pojistkou. Je přichycen dvěma šroubky, ale na ten horní se nedá dostat. Jedině demontovat všechny ty přední plasty. Já to udělal tak, že jsem odšrouboval jen ten spodní šroubek, pak jsem to vyklopil z té díry ven a silou vytáhl. Zpět jsem to dal tak, že jsem ten horní šroubek lehce povolil a zasunul zpět.

Hodně štěstí a pevné nervy :-)
Dupisek

workhard
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2013 12:14
Bydliště: Plzeň

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od workhard » úte lis 05, 2013 12:37

Dobrý den,
koupil jsem scénika 2/2002 a mám problém s ventilátorem, jede jen na nejvyšší rychlost. Pročetl jsem pozorně rady zde zveřejněné a pustil se do demontáže palubovky. Bohužel řídící jednotka je jiná než jsem zatím viděl není se spirálama jako na starých modelech scéniků a ani taková ta kompaktní. Moje je keramická a je na ní tepelná pojistka. Bohužel nevím jaký to je typ. Bylo by možné dát tam tu pojistku vratnou jak tu byla zmiňována ?
Foto:
http://ulozto.cz/xwDTyNPD/20131104-162704-jpg
http://ulozto.cz/xtyskPNf/20131104-162747-jpg
Naposledy upravil(a) workhard dne úte lis 05, 2013 12:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Zefek » úte lis 05, 2013 12:46

Pokud ti frčí ventilátor na nejvyšší rychlost, tak jsou v háji ty předřadné odpory, ten keramický blok, jak popisuješ.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

workhard
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2013 12:14
Bydliště: Plzeň

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od workhard » úte lis 05, 2013 13:00

Nejsem elektrikář, tak jsem to dal kolegovi. Pojistka je špatná, ale neví jakou to nahradit. Dá se někde sehnat nová jednotka a nebo by fungovala třeba i ta novější?
Díky za odpověď.
Naposledy upravil(a) workhard dne úte lis 05, 2013 20:34, celkem upraveno 1 x.

vasekpetr1
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od vasekpetr1 » úte lis 05, 2013 13:31

Nevím, co je za pojistku v Scéniku, ale v Astře jsme dávali TSF 77ºC. Řekl bych, že to bude podobné.
Renault Megane Scénic 1.6 16V Kombi - r.v.2000 - motor K4M700 nebo 704 - VIN: VF1JA04B5217184xx - typ: JA - najeto: 152 tkm.

workhard
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2013 12:14
Bydliště: Plzeň

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od workhard » úte lis 05, 2013 13:35

Ukazoval jsem elektrikářovi tu vratnou pojistku 120°c 6A/240V a zdá se mu 6A málo.
Naposledy upravil(a) workhard dne úte lis 05, 2013 20:32, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Zefek » úte lis 05, 2013 13:41

Stačí, ten ventilátor víc nebere.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

vasekpetr1
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od vasekpetr1 » úte lis 05, 2013 16:04

Opravdu "vratnou"?
Renault Megane Scénic 1.6 16V Kombi - r.v.2000 - motor K4M700 nebo 704 - VIN: VF1JA04B5217184xx - typ: JA - najeto: 152 tkm.

workhard
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte lis 05, 2013 12:14
Bydliště: Plzeň

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od workhard » úte lis 05, 2013 20:31

Tak jsem hned po práci zašel koupit tu pojistku. Když jsem ukázal prodavači na co ji chci ihned zamítl vratnou pojistku ( stím že není kam připojit ) Ukázal jsem mu tu co tam byla a identifikoval ji obraten na 240°C 10A. Stála 20,- kč Ještě mi poradil že to nesmím dlouho pájet, aby nepraskla. Nejsem zrovna zdatnej elektrotechnik, ale povedlo se. Rozhození palubky mě na podruhé netrvalo déle než pět minut. Zkusmo jsem to zapojil a běželoto. Dal jsem plasty zpět a už to funí. Mockrát děkuji všem kteří přispěli na tomto fóru k řešení problému s větrákem.

vasekpetr1
Junior member
Příspěvky: 235
Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Bydliště: Hospoda u Třebíče

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od vasekpetr1 » stř lis 06, 2013 11:00

Asi tady budu za rejpala, ale není těch 240ºC na tepelnou pojistku trochu moc? Je to v okolí samých plastů, ale pokud původní byla této hodnoty, tak proč ne. Jak jsem psal výše, na Astře mám 77ºC a funguje bez problémů.
Renault Megane Scénic 1.6 16V Kombi - r.v.2000 - motor K4M700 nebo 704 - VIN: VF1JA04B5217184xx - typ: JA - najeto: 152 tkm.

korby
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 07, 2013 20:11

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od korby » čtv lis 07, 2013 21:01

Zdravím, mám taky Scenica 1.6 16V r.2000. Měl jsem stejný problém s ventilátorem a na megane foru jsem našel stejný. Vyndal jsem předřadný odpor (keramický) a donesl ho do obchodu s elektrosoučástkama, protože ty hodnoty na tepelné pojistce jsem nemohl přečíst. Koukli na to - axialní tepelná pojistka 192 stupňů 10 A, cena 20kč/ks. Starou jsem vyštíp a novou namontoval (spojil) pomocí střev z elektročokolády se šroubky (nepájet, nevydržela by to), zapojil a běží jak má.
Závěr - za dvacku a 15 minut práce jsem ušetřil 1000,- na vrakáči za celej odpor. Ještě jsem pro dobré chlazení vyměnil kabinový filtr, protože ten původní byl totálně ucpaný.

Uživatelský avatar
afilip
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: sob čer 04, 2011 23:15
Bydliště: Kutná Hora

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od afilip » ned lis 02, 2014 13:58

Tak jsem dnes tu tepelnou pojistku v regulátoru měnil také. Použil jsem postup rozebrání palubovky podle tohoto návodu:
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Sice hezké, ale zbytečné :evil:

Takže pokud budete pojistku montovat přes vnitřek elektr. čokolády, tak stačí sundat jenom VRŠEK PELUBOVKY ! Stačí vyšroubovat 2 torxy pod reprákama, a palubovku vycvaknout nahoru za budku přístrojů. Potom vytáhnout trubku vzduchu, a jste u regulátoru. Odpojit z regulátoru 2 konektory, odšroubovat 1 šroub a vytáhnout regulátor nahoru. Ucvaknout starou pojistku, namontovat přes čokoládu novou, a opačným postupem namontovat vše zpátky. Není třeba odšroubovávat celou palubovku na pravé straně. To je nutné pouze v případě, že budete potřebovat odpojit i napájecí konektor regulátoru, který vede dolů pod palubovku. To je zbytečné, protože dráty jsou dost dlouhé na to, aby vám umožnily výměnu pojistky pomocí čokolády!!!
Aleš Filip
http://1833553930
Scenic 1,6L 16V, r2000, facelift, Sirius 32

tanek.9
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob zář 01, 2012 16:11

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od tanek.9 » pon pro 22, 2014 20:37

pop píše:postup viz zde
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Nepovedlo se mi vyndat trubku vedoucí vzduch ze středu palubovky do deflektrou ke dveřím - od středu jde uvolnit hezky, ale od deflektoru nešel sundat a nepřišel jsem na to, jak ho uvolnit.
Ten náhradní tranzistor je IRFP064N v pouzdře TO247 (v GM Electronic), originál je H80NF55-08 (http://www.ges.cz/cz/sth80nf55-08-GES04913482.html)

Ahoj, taky mám ten problém, jak vyndat tu trubku vedoucí rozvod vzduchu od středu palubky k deflektoru, abych se dostal k odporu otáček ventilátoru,mám R scenic r.v 2001 1.9 DCi .. poradí někdo jak na ní??? děkuji..

Uživatelský avatar
afilip
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: sob čer 04, 2011 23:15
Bydliště: Kutná Hora

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od afilip » pon pro 22, 2014 20:47

tanek.9 píše:
pop píše:postup viz zde
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Nepovedlo se mi vyndat trubku vedoucí vzduch ze středu palubovky do deflektrou ke dveřím - od středu jde uvolnit hezky, ale od deflektoru nešel sundat a nepřišel jsem na to, jak ho uvolnit.
Ten náhradní tranzistor je IRFP064N v pouzdře TO247 (v GM Electronic), originál je H80NF55-08 (http://www.ges.cz/cz/sth80nf55-08-GES04913482.html)

Ahoj, taky mám ten problém, jak vyndat tu trubku vedoucí rozvod vzduchu od středu palubky k deflektoru, abych se dostal k odporu otáček ventilátoru,mám R scenic r.v 2001 1.9 DCi .. poradí někdo jak na ní??? děkuji..
Trochu násilí. Jde to. :)
Aleš Filip
http://1833553930
Scenic 1,6L 16V, r2000, facelift, Sirius 32

Uživatelský avatar
Fabi84CZ
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: ned bře 29, 2015 20:18
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Fabi84CZ » ned bře 29, 2015 20:25

Zdravim....me nejde ani jedna poloha ventilatoru.....pred tydnem jsem koupil Renault Scenic 1,6 1998 66Kw mam tam docasne pod popelnikem umisteny spinaci cudlik.....ktery je zapojen na nejvisi rychlost. muze te mi nekdo poslat na maila obrazky kde najdu ty tepelne pojitky??? diky michal.fabian@centrum.cz

Zelenáč
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: ned dub 01, 2012 13:40

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Zelenáč » ned čer 21, 2015 20:20

Zdravím,

jako mladý, iniciativní člen domácnosti jsem se pustil do opravy našeho Mustanga (R. Scénic 01, 1,9dCi 75kW), totiž nešel ventilátor, jen na 4ku a to mi štvalo. Sundal jsem palubku, vyměnil pojistku na odporu (vypadá asi jako tento http://dily.iautodily.cz/foto_obr-77571-a.jpg) a při čištění celého ústrojí jenž čistí vzduch jsem si všiml, že motorek je přidřený (https://media1mi.cz/p/1/132/165/photo-5 ... r_zoom.jpg). Tak co, prostříkl jsem ho silikonovým olejem (a doufal v zázrak :roll: ). Protože jsem momentálně neměl v kapse peníze na nový motorek. Tak jsem se vydal hurá přes Prahu do Mostu (bydlím v Rakovníku), sice se ozývaly ne zrovna nádherné zvuky z motorku, ale říkal jsem si klid, je jen lehce přidřený. Tak jsem dojel do Mostu, ubytoval se, navštívil místní restaurační zařízení a ráno jsem se vydal pár km z ubytování do práce. Co se ovšem stalo, motorek se ani neotočil. Se slzou f oku jsem se s ním rozloučil a po návratu jsem koupil nový (nový pro mě, ale použitý, na vrakáči, který je ale evidentně ve skvělé kondici). No a po výměně motorku nic, ani se neotočí... Ani po výměně ovladačů na palubce nic (http://bazar.automedik.cz/webtemp/pl_po ... 785799.jpg), vše jede, teplo/zima, klapka na to kam to má foukat i klapka na zavření přívodu vzduchu z venku, jen ten motor se neotočí. Nevíte někdo co teď? Jo a pojistka je v pohodě a motor jde když se připojí natvrdo na baterku...

Moc Vám děkuji za rady a připomínky...
ex-Ford Fiesta III, r.v.1990?, 1,0 HSC 33kW
ex-Renault Scénic I, r.v.2000, 1,9dCi 75kW - Medvídek

Renault Scénic I, r.v.2001, 1,9dCi 75kW - Mustang

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17558
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Zefek » ned čer 21, 2015 20:40

Tohle je problém, který je hodně na měření. Nedá se říct vyměň to a to. Dokud nevezmeš do ruky voltmetr a nezačneš na tom měřit, tak je to jako věštění a ještě navíc bez křišťálové koule.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
paja II
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: ned úno 03, 2008 07:38
Bydliště: Vítkov

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od paja II » sob srp 15, 2015 07:11

ahoj, nevíte kde by se dal sehnat elektronický regulátor otáček ventilátoru ? na vrakáčích s digiklimou nic není
R Scénic II 2004 1.6 16V 83kw, 7,2l / 100km

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 800
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Ivan1 » stř srp 19, 2015 23:05

V Renaulte stojí okolo 90€ (kolega ho kupoval), ale pokúsil by som sa o opravu ak to je teda možné. Na mojom súčasnom Legacy ma to stálo 12€ za výmenu jednoho MOSFET tranzistoru
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

snikers
Junior member
Příspěvky: 121
Registrován: ned bře 17, 2013 13:05
Bydliště: Nemšová - SR

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od snikers » stř srp 19, 2015 23:11

Minuly tyzden som to robil. Tranzistor ma vysiel na 2,50€

Kód: Vybrat vše

http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet358759.htm
Renault Scenic 1.9 dCi, 2002

Uživatelský avatar
Arkis
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Arkis » čtv říj 01, 2015 22:15

Bohužel taky jsem se dostal do klubu lidí, kterým jede ventilátor jen na čtvrtý stupeň.
Pro rekapitulaci, jestli jsem to správně pochopil.
Mám Scénic po faceliftu 2002 - 1.6 s manuální klimou.
Budu postupovat takto:
- odmontuju vršek palubky
- u spolujezdce z vrchu sáhnu do útrob a zalovím pro "box" s předřadnými odpory, který budu muset vypáčit
- dle tepelné pojistky (mimochodem jak poznám, že je špatná? bude tam něco prasklého jak u klasické pojistky?) koupím novou a nejlépe sehnat vratnou, aby se to neopakovalo
- novou pojistku napájím (opatrně, aby znovu nerupla) místo špatné
- vše vrátím na místo a budu doufat, že to už nebudu muset znovu podstupovat

Prosím o opravu chyb :).
Jo a někde jsem se dočetl, že to často praská, protože je přicpaný pylový filtr a tak se to neuchladí. Je to tak?
A kde jej najdu? Na fórech jsem našel dvě možnosti umístění: nad nohama spolujezdce (vysí mi z tama takovou molitan a ten to většinou kryje, takže to snad bude tam) a nebo pod plastem stěračů před řidičem.
Scénic 2002 1.6 16V 79kW
Obrázek

Uživatelský avatar
afilip
Junior member
Příspěvky: 112
Registrován: sob čer 04, 2011 23:15
Bydliště: Kutná Hora

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od afilip » pát říj 02, 2015 15:27

Vypáčit jej nemusíš, jde normálně ven. Teď si už nepamatuju, jestli je tam šroubek ?? Pojistku změříš. Ohmetrem, nebo žárovičkou a baterií. Pájet ji také nemusíš, jde tam dát na trubičky z "čokolády". Pylovým filtrem to není. Já tam mám místo něj uhlíkový, který propouští vzduch o hodně lépe než papírový, a také mi odešla.
Aleš Filip
http://1833553930
Scenic 1,6L 16V, r2000, facelift, Sirius 32

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 970
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od benytrans » pát říj 02, 2015 15:45

afilip : Jakej myslíš, že je rozdíl mezi uhlíkovým pylovým filtrem a pylovým filtrem bez uhlíku? Obávám se, že propustnost mají srovnatelnou. Jde o to jak dlouho v autě je. Každopádně vliv chlazení v závislosti na ucpanosti filtru tam asi nějaký je, ale větší vliv mají dle mě ložiska ventilátoru, já opravoval regulátor a snažil se ventilátor co možná nejlépe rozhýbat, bohužel i tak se mi občas ventilátor nerozjede a musím do něj zespodu kopnout. Toto má mnohem větší vliv na protékající proud skrze pojistku u manuální klimy resp. tranzistor v případě automatické klimy. Budu ho muset vyndat ještě jednou a pořádně ty ložiska omrknout.
Arkis : Pylový filtr je nad nohami spolujezdce, podlouhlý plastový kryt, který drží na jednom šroubku, šroubek povolit a kryt ve směru šipky vysunout, pak vypadne filtr směrem dolů i s obsahem (listí, jehnědy, plíseň apod.)
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Arkis
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rychlosti motoru ventilace

Příspěvek od Arkis » pát říj 02, 2015 19:15

Chlapi, díky moc. O víkendu to rozmontuju a v pondělí koupím potřebné věci. Jen tedy nevím, co to je dát na trubičky z čokolády. Jediné el. čokolády, co znám, jsou tyto
Obrázek
a to nevím, jak bych na to napojoval pojistku, ale na to pravděpodobně přijdu, jak to uvidím rozebrané :).
Scénic 2002 1.6 16V 79kW
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 3 hosti