Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Moderátor: Moderators General
Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Ahojte. Som tu novy a chcel by som sa poradit o mojom scenicu 1,9DTI. Ma take cudne spravanie plynoveho pedalu. Sprava sa to nejak tak,ze ked pridavam plyn tak sa rozbieha pomaly a az v poslednej 1cm trase plynoveho pedalu ten vykon pride. Da sa povedat,ze ked chcem aby to auto malo vykon musim pedal tlacit az na podlahu. Mam prevho Renaulta a na inych autach som sa s takymto spravanim nestretol. Vlastne ked mu pridam iba na pol plynu tak ten vykon tam nie je. Neda sa na tych pedaloch nastavit aretacia cez diagnostiku??? Bol som s tym aj v Renault servise na diagnostike,ale ta vypisala akurat brzdovy spinac. Ten som vymenil a zmena ziadna. Vaha vzduchu nova EGR vycistene. Prosim poradte mi ak mate s takouto chybou skusenosti. Uz som z toho zufaly.
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Tak ještě vyměň vzduchový filtr.Pak eventuelně prostříknout kontakty.Jaké máš volnoběžné otáčky?manso píše:Ahojte. Som tu novy a chcel by som sa poradit o mojom scenicu 1,9DTI. Ma take cudne spravanie plynoveho pedalu. Sprava sa to nejak tak,ze ked pridavam plyn tak sa rozbieha pomaly a az v poslednej 1cm trase plynoveho pedalu ten vykon pride. Da sa povedat,ze ked chcem aby to auto malo vykon musim pedal tlacit az na podlahu. Mam prevho Renaulta a na inych autach som sa s takymto spravanim nestretol. Vlastne ked mu pridam iba na pol plynu tak ten vykon tam nie je. Neda sa na tych pedaloch nastavit aretacia cez diagnostiku??? Bol som s tym aj v Renault servise na diagnostike,ale ta vypisala akurat brzdovy spinac. Ten som vymenil a zmena ziadna. Vaha vzduchu nova EGR vycistene. Prosim poradte mi ak mate s takouto chybou skusenosti. Uz som z toho zufaly.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Vzduchac je tiez novy! Ktore kontakty mas na mysli???? Myslis kontakty na pedalu????? Neviem si pomôct,ale na 72kw sa mi to zda byt dost lenive. Musim naozaj zoslapnut pedal az na podlahu aby bolo citit nejaky vykon. Volnobezne otacky mam na nom nejakych 800rpm. Inak stava sa mi este sem tam taka vec,ze ked dochadzam do krizovatky tak mi padnu otacky na nejakych500 a ked uz auto uplne zastane tak sa zvednu na normal 800rpm. Myslel som ,ze ci to neroby palivovy filter,tak som ho vymenil,ale zmena ziadna.
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
To je asi problém.Těžko říct,co by to mohlo být.Ale to s těma otáčkama je špatný.Správně to má být tak,že např.z1500 ot. se otáčky jakoby pozvolna ustálí na hodnotě cca 850.ot.
Když spadnou a pak se zvednou je chyba.Osobně to vidím na špatně postavený čerpadlo a rozladěný první vstřik vůči čerpadlu.
Kontakty myslím na konektoru pedálu.Zkus snad ještě kouknout,jestli máš na sání dotažený spony na hadicích,jestli není někde prasklá.
No a Scénic není zas velkej závodník,ale odpich vcelku má a výkon jakž takž jde.
Když spadnou a pak se zvednou je chyba.Osobně to vidím na špatně postavený čerpadlo a rozladěný první vstřik vůči čerpadlu.
Kontakty myslím na konektoru pedálu.Zkus snad ještě kouknout,jestli máš na sání dotažený spony na hadicích,jestli není někde prasklá.
No a Scénic není zas velkej závodník,ale odpich vcelku má a výkon jakž takž jde.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Dakujem velmi za snahu pomoct. To si velmi vazim. Spony su urcite ok,lebo som si menil vahu sam. Vies nikdy som nemal renault a az teraz som si ho kupil. Takze nemam vela skusenosti s tymato autami. Ja som doteraz vätsinou mal TDI a talianske JTD. U tych uz tie muchy trochu poznam. Vlastne aj vsetky tie ukony co som robil su beyne co najcastejsie byvaju u TDI,alebo JTD. Ked si uz neviem rady tak som rad ked mi niekto poradi co ma skusenosti s tymato motormi.
Vies ja mam este VW Vento 1,9 TDI 66kw a to sa mi hybe z miesta podstatne lepsie. Podla toho si myslim,ze na 72kw by to mohlo ist aspon tak ako Vento. A najviac ma stve ta diera na plynovom pedaly. Vento axeleruje priebezne po celej drahe pedalu a Scenic iba na poslednom 1cm chodu pedala. On otacky motoru zvysuje po celej trase pedalu,ale vykon je az v poslednom 1cm chodu do vtedy je ako bez turba,alebo iba s malou pomocou turba.
Vies ja mam este VW Vento 1,9 TDI 66kw a to sa mi hybe z miesta podstatne lepsie. Podla toho si myslim,ze na 72kw by to mohlo ist aspon tak ako Vento. A najviac ma stve ta diera na plynovom pedaly. Vento axeleruje priebezne po celej drahe pedalu a Scenic iba na poslednom 1cm chodu pedala. On otacky motoru zvysuje po celej trase pedalu,ale vykon je az v poslednom 1cm chodu do vtedy je ako bez turba,alebo iba s malou pomocou turba.
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
No tak to mě táhne jen co se dotknu pedálu.Akcelerace normální.Zkus se podívat,jestli se nesekla klapka na turbu.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Tu som pozrel ako prvu. Ta chodi lahucko. To je najcastejsia zavada u TDI. Inak co si mi pisal na to zriadenie cerpadla. To bude asi najskôr tym. Mal si na mysli predstrek??? Alebo sa to robi este nejakym inym spôsobom????? Vies na Vente som mal tiez nizky predstrek tak som natocil cerpadlo podla diagnostiky. Zvysil som mu predstrek a chyta na pol otacky a ide tiez podstatne lepsie. Ale co mi nejde do hlavy,ze v zime nemal ani raz problem nastartovat. Startoval krasne aj ked boli velke mrazi. Skus mi poradit s tym cerpadlom a tou triskou ako to poriesit. Diagnostiku mam aj svoju,ale iba OBD2 cez VAG COM. S tym si viem akurat kuknut zavady a vymazat ich. Ale vzdy ked to napichnem tak tam nic nie je . Je bez zavad.
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Este taka jedna otazocka. Od akych otacok priblizne ma byt citit ten zatah turba??? Na vente to rapidne citim od nejakych 1800rpm. Tu citit ten zatah,ze turbo zabere.
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Turbo zabírá kolem 1800 a výš.Hlavně je slyšet,jak píská.manso píše:Este taka jedna otazocka. Od akych otacok priblizne ma byt citit ten zatah turba??? Na vente to rapidne citim od nejakych 1800rpm. Tu citit ten zatah,ze turbo zabere.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Mne ho prave moc nepocut. Pocujem ho,ked na mieste pridavam,ale za jazdy ho nepocujem.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Turbo moc slyšet není, aspoň na našem Mégane 1.9dCi určitě slyšet není. Citelný zátah je kolem 1700, 1800 otáček, ale není to žádné nakopnutí, je to prostě takový zátah. Takový charakteristický odpich by to auto mělo mít kolem 3/4 dráhy pedálu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Slyšet by jsi ho měl při průjezdu okolo domu,nebo nějaké delší a vyšší plochy.Z vlastní zkušenosti vím,že když jsem auto kupoval,tak turbo trochu bylo slyšet.Někde okolo 170000 najetých km.se najednou začalo ozývat víc a po dalších asi 10000 km se turbo odporoučelo.Teď jezdím z novým a vydává zvuk,tak jak to má být.Prostě je třeba brát na zřetel to,že turbo má svoji životnost,která končí někde okolo 150-180 tisíc km.manso píše:Mne ho prave moc nepocut. Pocujem ho,ked na mieste pridavam,ale za jazdy ho nepocujem.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Na 99% je zapadle lanko u potenciometru. Nachazi se v leve casti motoroveho prostoru. Na konci lanka je aretacni perko na vymezeni vule pedalu. Jezdil jsem takhle pul roku na pul plynu a nikdo nevedel co s tim. Zavada vyresena za 10 minut
Renault Scénic 1.9 DTi 2000 RXE
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Kde přesně je u toho dTička to lanko?
Mám stejný problém, naměřili mi na válcovej zkušebně 52kW namísto 72kW, tak jsem celej zarmoucenej natankoval 30 litrů vervy + jsem koupil aditivum na vyčištění vstřiků a jede to pořád tak nějak stejně.
Nádrž jsem projezdil na trase Praha Plzeň 2x + ještě jízda po městě a 2 vesnice. V podstatě dálnice celou dobu plnej plyn (mezi 160 a 200km/h) a co mi vyšlo, tak na 30 litrů jsem najezdil 600km => tj. průměrka čistých 5 litrů na 100. Což je ale divné, protože to jsem dřív neměl ani když jsem se hodně snažil (měl jsem mezi 5.4 až 5.6). Hlavně teď je to s plným plynem.
Tak mi napadá teda leda váha vzduchu nebo tuta regulace plynu, že není při sešlápnutém pedálu na 100%, ale třeba jen 3/4.
Mám stejný problém, naměřili mi na válcovej zkušebně 52kW namísto 72kW, tak jsem celej zarmoucenej natankoval 30 litrů vervy + jsem koupil aditivum na vyčištění vstřiků a jede to pořád tak nějak stejně.
Nádrž jsem projezdil na trase Praha Plzeň 2x + ještě jízda po městě a 2 vesnice. V podstatě dálnice celou dobu plnej plyn (mezi 160 a 200km/h) a co mi vyšlo, tak na 30 litrů jsem najezdil 600km => tj. průměrka čistých 5 litrů na 100. Což je ale divné, protože to jsem dřív neměl ani když jsem se hodně snažil (měl jsem mezi 5.4 až 5.6). Hlavně teď je to s plným plynem.
Tak mi napadá teda leda váha vzduchu nebo tuta regulace plynu, že není při sešlápnutém pedálu na 100%, ale třeba jen 3/4.
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Prosimtě,kdyby jsi jel na 3/4 plynu 160-200,tak to bys musel na plnej plyn jet tak 230-240!Takže vcelku nechápu co řešíš?Váha vzduchu by Ti hodila nouzák a lanko u rv.98 nenajdeš.Jsou tam pouze jeden potenciometr na pedálu a odsud vede kábl k vstřikovacímu čerpadlu.Takže nic nehledej a buď rád,že Ti Scenda takhle krásně jezdí.djkure píše:Kde přesně je u toho dTička to lanko?
Mám stejný problém, naměřili mi na válcovej zkušebně 52kW namísto 72kW, tak jsem celej zarmoucenej natankoval 30 litrů vervy + jsem koupil aditivum na vyčištění vstřiků a jede to pořád tak nějak stejně.
Nádrž jsem projezdil na trase Praha Plzeň 2x + ještě jízda po městě a 2 vesnice. V podstatě dálnice celou dobu plnej plyn (mezi 160 a 200km/h) a co mi vyšlo, tak na 30 litrů jsem najezdil 600km => tj. průměrka čistých 5 litrů na 100. Což je ale divné, protože to jsem dřív neměl ani když jsem se hodně snažil (měl jsem mezi 5.4 až 5.6). Hlavně teď je to s plným plynem.
Tak mi napadá teda leda váha vzduchu nebo tuta regulace plynu, že není při sešlápnutém pedálu na 100%, ale třeba jen 3/4.
No a válcová zkušebna má taky asi nějaký jiný normy.V podstatě Scénik z 52kW není schopnej a hlavně není to v síle motoru jezdit 200!Takže asi bude problém,že tak nějak asi ta zkušebna vůbec není schopná změřit výkon.Akorát vyhozený peníze.
Renault Scenic 1,9 dTI
-
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: sob led 15, 2011 20:39
- Bydliště: dačice
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
to jako pri 160-200 km/h spotreba 5 l?to ses asi spletl ne?nejlepsi na spotrebu octavia tdi 66 pri tyhle rychlosti 6,3-6.7l.rencek dti si vezme urcite vic.nevim na jaky si byl brzde,co mam ja odbrzdeno tak vse priblizne sedi ba naopak by si mel mit vykon o neco vysi cca 74 kw
Laguna 2 grandtour 2,2dci initale paris,FAP off,EGR off
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Nemám Scenica, ale obyčejnýho Megana.zdeny65 píše:Prosimtě,kdyby jsi jel na 3/4 plynu 160-200,tak to bys musel na plnej plyn jet tak 230-240!Takže vcelku nechápu co řešíš?Váha vzduchu by Ti hodila nouzák a lanko u rv.98 nenajdeš.Jsou tam pouze jeden potenciometr na pedálu a odsud vede kábl k vstřikovacímu čerpadlu.Takže nic nehledej a buď rád,že Ti Scenda takhle krásně jezdí.djkure píše:Kde přesně je u toho dTička to lanko?
Mám stejný problém, naměřili mi na válcovej zkušebně 52kW namísto 72kW, tak jsem celej zarmoucenej natankoval 30 litrů vervy + jsem koupil aditivum na vyčištění vstřiků a jede to pořád tak nějak stejně.
Nádrž jsem projezdil na trase Praha Plzeň 2x + ještě jízda po městě a 2 vesnice. V podstatě dálnice celou dobu plnej plyn (mezi 160 a 200km/h) a co mi vyšlo, tak na 30 litrů jsem najezdil 600km => tj. průměrka čistých 5 litrů na 100. Což je ale divné, protože to jsem dřív neměl ani když jsem se hodně snažil (měl jsem mezi 5.4 až 5.6). Hlavně teď je to s plným plynem.
Tak mi napadá teda leda váha vzduchu nebo tuta regulace plynu, že není při sešlápnutém pedálu na 100%, ale třeba jen 3/4.
No a válcová zkušebna má taky asi nějaký jiný normy.V podstatě Scénik z 52kW není schopnej a hlavně není to v síle motoru jezdit 200!Takže asi bude problém,že tak nějak asi ta zkušebna vůbec není schopná změřit výkon.Akorát vyhozený peníze.
Jinak závada se už objevila. Ovládání regulace tlaku turba byla přirezlé a nehýbalo se. Turbo táhlo z cca 50ti procent. 52kW bylo naprosto pravdivých (bohužel).
Jinak 200 jsem vyždímal i ze svého SDIčka (Fabia).
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
-
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: pát led 08, 2010 01:27
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Scenic 1.9DTI 72kw plynovy pedal
Natankoval jsem 30 litrů Vervy do nádrže, kde jsem měl dojezd 30 kilometrů.davidpopjak píše:to jako pri 160-200 km/h spotreba 5 l?to ses asi spletl ne?nejlepsi na spotrebu octavia tdi 66 pri tyhle rychlosti 6,3-6.7l.rencek dti si vezme urcite vic.nevim na jaky si byl brzde,co mam ja odbrzdeno tak vse priblizne sedi ba naopak by si mel mit vykon o neco vysi cca 74 kw
Do toho jsem nalil 150ml přípravku na vyčištění nádrže.
V nádrži jsem mohl mít tedy +/- 31 litrů paliva.
Na tuhle nádrž jsem najel přesně 600km, z toho 2x byla cesta do Prahy a zpět do Plzně. Do prahy jsem měl vždy plně obsazené auto, zpět jsem jel sám. Vždy s plným plynem až na podlaze, občas jsem ho musel pustit, když byla nějaká kolona.
Spočítat si to už snad zvládnete sami
Ale jak už jsem psal, měl jsem přiškrcené turbo, takže nešlo na plný výkon (ani 50%).
Teď to teprve budu nějak opravovat. Moc se na to netěším.
(31 / 600 * 100)
Renault Laguna III Coupe 2.0 dCi 131kW GT 4Control, rv. 12/2009, tmavě modrá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Ex: Renault Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression, rv. 2004 (PH1), šedá metalíza
Ex: Renault Megane I 1.9 dTi 72kW, rv. 1998 (PH1), šedá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů