RX4 - Totální znehybnění...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od Doktor » sob led 29, 2011 19:42

Ahoj všem - prosím znalé o radu, i když to asi bude problém takhle na dálku. Jde mi hlavně o to, diagnostikovat problém, abych vůbec věděl, o co se může jednat. Mám Scénic RX4 1.9Dci. Dnes jsem jel po dálnici asi 150 km, pořád na pětku, když jsem sjížděl z dálnice, vyřadil jsem a začal se ozývat divný zvuk. Svištivé drhnutí. Nikdy předtím nic takového, ani náznakem. Po té dálnci jsem jel pořád tak stovkou, naprosto bez problémů.

Zastavil jsem tedy hned za sjezdem a otevřel motor. Zvuk se ozýval přerušovaně - náhodně. Řemen na svém místě, teplota v pohodě, zvuk odněkud bůhvíodkud. Mám to 5 km domů, tak to zkusím dojet. Rozjedu se - ještě v pohodě, ale zvuky všelijaké, ujedu asi 100m a najednou při řazení rána jako kráva a stojím. Když se zkouším rozjet, skončí to stejně. Po několika neúspěšných pokusech o rozjetí smrad a kouř zpoza voza... Vypadá to, jakoby bylo pořád něco zařazené - motor úplně v pohodě, na volnoběh si jen brblá, jakmile PŘI NEUTRÁLU pouštím spojku, začne chcípat - jako když se chcete rozjet třeba na čtverku. Zavolal jsem bráchu aby mě odtáhl - povedlo se, ale musel jsem mít pořád zmáčklou spojku a čas od času pořádné rány a trvale chroustavý zvuk zespoda zepředu. Jako kdyby byly nějak "zakvedlané" kvalty a k tomu ještě zadní náhon nevěděl co má dělat a periodicky se připojoval a odpojoval.

"Vlastní silou" je nyní auto absolutně nepojízdné.

Neví někdo co by to mohlo být - vím že RX4 má několik typických bolestí, tak jestli to není jedna z nich ?

Díky moc za jakékoliv rady a nápady...
Aktuálně Clio IV Grandtour 1.2, Daewoo Matiz, Chrysler LeBaron Convertible, Pontiac Fiero, Hillman Minx, Porsche 924, Daimler Century, Škoda 1203 COM, Jaguar X-type, Triumph Spitfire, Wartburg 311, Škoda Octavia 1960 a pár dalších - momentálně nepojízdných...

matri1
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pon čer 28, 2010 15:09
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od matri1 » sob led 29, 2011 20:48

No tak ja ti skusim poradit. Podla mna to je na 90% prevodovka. Toto iste sa stalo mojmu otcovi na sice inom aute. Tiez isiel 90km/h, zrazu buchot a auto pomaly zastalo a neslo pohnut. Radit bezproblemov ale pri rozbehnuti brutalne nieco drhlo o seba. Nasledne odtahovka a auto do servisu. Vysledok bol velmi zarazajuci. UPLNE SUCHA PREVODOVKA bez kvapky oleja. A jazdil na to asi 1000km a ani si nikde nevsimol unik oleja a dokonca ani ludia co spravovali auto si to nevedeli vysvetlit ako je to mozne. Investicia do prevodovky (jazdenej) 250€ + 100€ vymena. Takže ti držim palce aby to nebola prevodovka.
Pri najlepsom by som to tipoval možno na rozsypany homokineticky klb. (budes sa tesit ak to bude prave to)
Vela zdaru.

P.S: Mne sa zase dnes podarilo naburat auto zpredu do Škodofky Roomster. Odniesol to blatnik, naraznik, svetlo, pol masky a smerovky s hmlovkou. KED SA DARI TAK SA DARI!
Renault Scenic II 2007 1.9dci 131pejkov

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od Jan Kalina » sob led 29, 2011 21:56

Kardan?
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od Doktor » ned led 30, 2011 01:13

Bude to něco s kardanem určitě. Tipoval bych jakousi tu viskospojku (už jen podle toho smradu spáleniny), která TAM NĚKDE je, ale vlastně nevím kde. Zítra pod to lehnu, a uvidím třeba víc...
Aktuálně Clio IV Grandtour 1.2, Daewoo Matiz, Chrysler LeBaron Convertible, Pontiac Fiero, Hillman Minx, Porsche 924, Daimler Century, Škoda 1203 COM, Jaguar X-type, Triumph Spitfire, Wartburg 311, Škoda Octavia 1960 a pár dalších - momentálně nepojízdných...

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od zdeny65 » ned led 30, 2011 09:31

Doktor píše:Bude to něco s kardanem určitě. Tipoval bych jakousi tu viskospojku (už jen podle toho smradu spáleniny), která TAM NĚKDE je, ale vlastně nevím kde. Zítra pod to lehnu, a uvidím třeba víc...
Já bych tipnul rozvalenou spojku v lepším případě jen ložisko.
Renault Scenic 1,9 dTI

Doktor
Junior member
Příspěvky: 140
Registrován: čtv říj 14, 2004 06:54

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od Doktor » ned led 30, 2011 10:41

Právě jsem se vrátil zpod auta. Vyhodil jsem celej kardan. Chová se to, jakoby tam pořád byl nějakej kvalt. Ať fofrklackem nalosuju cokoliv (zvukově a pocitově se zdá, že tam NĚJAKÉ kvalty padají), zmáčknu spojku a nastartuju, všechno v pohodě. Jakmile chci pustit spojku, auto se začne rozjíždět a motor začne chcípat. Dal jsem předek do vzduchu, prostě jakmile pustím spojku, kola se pořád točí. Ať kvedlám řadičkou jak chci, žádný efekt. Pohledově se zdá, že všechny táhla řazení jsou jak mají být a pohyb řadičky se přenáší dovnitř do převodovky - takže uvolněné táhlo atd. to nebude.

Spojka - asi dvakrát v zimě jsem měl pocit, když jsem zprudka přidal v kopci, že proklouzla - ale přikládal jsem to spíš ledovce a vzhledem k tomu, že s rozjezdy atd. nikdy nebyl žádný problém, nepřikládal jsem tomu váhu. Ten hrčivosvištivý zvuk včera by ložisko mohl indikovat. Ale myslím si, že pak by to nefungovalo tak, jak to teď funguje, ne ? Tedy že spojka jakoby spojuje (když ji sešlápnu, motor si vesele přede). Spíš bych to viděl na laicky na nějaký rozsypaný synchron nebo tak v převodovce.

Bohužel se obávám, že zrovna tohle je jedna z věcí, kterou mi jen tak lecjaký "garážník" neudělá - a představa ceny opravy u Renaultu mě tak trochu...děsí... :shock:
Aktuálně Clio IV Grandtour 1.2, Daewoo Matiz, Chrysler LeBaron Convertible, Pontiac Fiero, Hillman Minx, Porsche 924, Daimler Century, Škoda 1203 COM, Jaguar X-type, Triumph Spitfire, Wartburg 311, Škoda Octavia 1960 a pár dalších - momentálně nepojízdných...

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od zdeny65 » ned led 30, 2011 18:36

Vypadá to na spojkové ložisko.Jestli je v háji ,nebo přítlačák,nebo spojková lamela těžko říct.Ale hledat v místech spojka-difgerenciál.Kdyby odešla převodovka,tak to nebude mít vliv na rozjezd auta bez vymáčknuté spojky.
Renault Scenic 1,9 dTI

jaroclio
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte led 25, 2011 16:12

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od jaroclio » ned led 30, 2011 23:28

no čo máš s tým, čo si zistil, je to visko spojka alebo prevodovka ja typujem to druhé

Uživatelský avatar
veector
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 20, 2010 11:01
Bydliště: Michalovce

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od veector » pon led 31, 2011 13:56

Mal som takú istú skúsenosť z autami Závada nastala po prejdení dlhšej cesty, vozidlo zničeho
nič začalo hučieť prevodovka sa prehrievala a vydávala divne zvuky, príčina bola že medený sinchron piateho stupňa sa zadrel
a už žiadnu inú rýchlosť nedalo sa vložiť, bolo tam malo oleja a dokonca bol znehodnotený množstvom pilín, takže oprava nalial som novy olej , vozidlo sme z kolegami začali rozhýbavať dopredu a dozadu pričom som sa snažil ten piaty stupeň vyťahovať ručne prevodovou pákou a miernym púšťaním spojky pri zapnutom motore až sinchron povolil a 5 bola von od vtedy vozidlo jazdi ďalej bez žiadnych náznakov že sa niečo stalo. V servise mali sme už asi 6 prípadov tomu podobných, vždy sa to opravilo výmenou oleja. Ale mi sme za to
vzali nekresťanské peniaze...... šak ide o biznis. Určite máš ten istý problém. postupuj takto:

zisti ktorá rýchlosť ostala visieť.

vymeň olej, naštartuj a z vonku ručne nech ťa tlačia do predu a do zadu

ty stláčaj a púšťaj jemne spojku pri čom snaž sa vložiť a vybrať rýchlosť ak nevieš že ktorý stupeň je zaseknutý skúšaj všetke rýchlosti, povetšine do 20 sekúnd sme to opravili.
Renault Scenic RX4 rv. 2001 1.9 dCi chip 110 kw,150 koni

m.pardubsky
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob pro 11, 2010 22:26
Bydliště: zásmuky

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od m.pardubsky » pát úno 11, 2011 05:49

Ahoj.Nechci strašit,ale nedávno jsem řešil něco podobnýho na renault trafic 4x4.Drhnutí a skřípání a auto zastavovalo.Příčina byl úplně suchej diferenciál,naštěstí bez většího poškození..Stačilo to pořádně pročistit,umýt a dát nový olej a zase jezdí.A suchá převodovka udělá to samý.Kloub nebo kardan by způsoboval maximálně vibrace.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od flighttom » čtv úno 17, 2011 18:10

Takhle jsem také tahal Scendu s vyšláplou spojkou - po couvání tam zpátečka už zůstala a nešlo tam nic jiného a nakonec tam byly dva kvalty spadlé ale jen jeden natolik že zabíral. Oprava - sundání bočního krytu převodovky, navrtání dírky + závitu do řadicí tyčky 1+2 stupně a po vytočení závitu vytažení kvaltu :D no ale ta potvora tohle udělala 3X a nepomohl ani repas převodovky.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Lacara
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: sob lis 24, 2018 04:46

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od Lacara » sob pro 29, 2018 12:53

Ahoj Lidi,mám problém.Musel jsem dolít olej a po cca 150 km mi začal jít kouř ze všech mřížek jak před čelním sklem,tak i do auta z mřížek na topení když přidám plyn.Auto teď stojí,bojím se s tím jet.Máte někdo zkušenost?

svar
Člen RCČR
Příspěvky: 688
Registrován: stř dub 16, 2008 12:34
Bydliště: Kroměříž

Re: RX4 - Totální znehybnění...

Příspěvek od svar » sob pro 29, 2018 13:53

Otevři kapotu a najdi zdroj kouře. Jinak asi nic nevyřešíš
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů