Mám problém s volnoběhem mám scenica 1.6 16v 79kw r.v.1999

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Žirafon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 04, 2010 19:42
Bydliště: Uh.Hradiště

Mám problém s volnoběhem mám scenica 1.6 16v 79kw r.v.1999

Příspěvek od Žirafon » čtv lis 04, 2010 20:03

Kdo prosím ví tak ať poradí,mám najeto 160 000Km,mám tam nové rozvody,filtry,svíčky,krokoví motůrek,vyčištěné sání,oleje,volnoběh hlavně blbne za studena drží tak 1200ot. po sešlápnutí spojky při jízdě otáčky sami vyletí do 1800ot a pozvolna klesají,za tepla to není tak časté ale taky to není redy.Co tak potenciometr škrtící klapky???Nebo do šrotu :D

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » čtv lis 04, 2010 20:20

no,pokud bys ho dával do šrotu,přivez mi ho do Zlína. :D
Hledal bych závadu v potenciometru škrticí klapky,snímač teploty chlad.kapaliny.

Žirafon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 04, 2010 19:42
Bydliště: Uh.Hradiště

Příspěvek od Žirafon » čtv lis 04, 2010 23:03

Do Zlína by to dojelo ale zkusím ještě pošpekulovat hned tak to nevzdávám do té plechové pokladničky jsem nasypal již dost peněz a hodně dřiny ,na žádném s aut co jsem kdy měl jsem nenacpal tolik peněz za díly a té práce a nervů jak do tohoto scenica a to mám ještě jednoho rencka a to je super kára :lol:

Uživatelský avatar
MITA
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv dub 19, 2007 22:49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MITA » čtv lis 04, 2010 23:28

Rencl je fakt o prachách.Já už do Scénica narval kolem 40 táců :evil:
Scénic 1,6i Ph I trapných 55 Kw :-( 1998
[img]http://rychlost.cz/rs/u20104945300.png[/img]

Žirafon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 04, 2010 19:42
Bydliště: Uh.Hradiště

Příspěvek od Žirafon » čtv lis 04, 2010 23:41

To jsi jej okulal přes střechu nebo kompletně generálkoval :shock: ,pokud máte někdo ještě nějaké zkušenosti co jse toho volnoběhu týče tak písněte. Máte někto diagnostiku na domácí účely a jak moc podrobnou a dostupnou? :?:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát lis 05, 2010 00:40

Když to dělá jen při sešlápnutí spojky, co zkusit odpojit spínač na spojce a vyzkoušet? Vařím z vody, nic jiného mě nenapadá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Žirafon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 04, 2010 19:42
Bydliště: Uh.Hradiště

Příspěvek od Žirafon » pát lis 05, 2010 07:23

Děkuji za radu,nedělá to jen při sešlápnutí spojky to jsem popisoval kdy je to okamžitě vyditelné na otáčkoněru při jízdě kdy je to v tahu a stále přidávám tak to nejde poznat tak zřetelně ale cítím že to jede na zvýšené otáčky,poznám to když chci brzdit motorem.Taky někdy to drží i za tepla 1200ot a na těch 750ot to zpadne až při zabrždění. :?:

Uživatelský avatar
Vlado70
Starting member
Příspěvky: 82
Registrován: pát črc 17, 2009 07:59

Re: Mám problém s volnoběhem mám scenica 1.6 16v 79kw r.v.19

Příspěvek od Vlado70 » úte lis 16, 2010 23:11

Žirafon píše:Kdo prosím ví tak ať poradí,mám najeto 160 000Km,mám tam nové rozvody,filtry,svíčky,krokoví motůrek,vyčištěné sání,oleje,volnoběh hlavně blbne za studena drží tak 1200ot. po sešlápnutí spojky při jízdě otáčky sami vyletí do 1800ot a pozvolna klesají,za tepla to není tak časté ale taky to není redy.Co tak potenciometr škrtící klapky???Nebo do šrotu :D
Kedy ti klesnú otáčky? Alebo chodíš stále na takých vysokých.
Ak ti klesnú po zohriatí motora môže to byť aj čidlo teploty vzduchu na saní.
Teraz som robil podobnú závadu. Chovalo sa to presne ako opisujete akurát keď auto zastavilo otáčky klesli na normál a diagnostika nič neukazovala. Tak som vymenil snímač otáčok na pravom prednom kolese :lol: a prestalo to. Možno je to náhoda ale už to nerobý.

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » stř lis 17, 2010 16:18

hodně častá zavada v těsnicím O kroužku škrticí klapky.
tam bývá na 95% problém

janopoprad
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: úte srp 18, 2009 17:45
Bydliště: Slovensko / Poprad

Příspěvek od janopoprad » stř lis 17, 2010 17:22

skus ist na tester mne to tiez robievalo a zistili mi v renaulte ze je v tahu lambda sonda pred katalizatorom
Renault Scénic 1,6 16 v 79 kw r.v. 2001

Žirafon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 04, 2010 19:42
Bydliště: Uh.Hradiště

Příspěvek od Žirafon » stř lis 17, 2010 18:59

Tak už jsem na to došel ,vyměnil jsem snímač škrtící klapky ale myslím si že to tím taky nebylo ,byl to ten okroužek škrtící klapky byl vymačkany tak jsem to zatmelil a je to vše ok,koupím si noví pokud to bude opět zlobyt,tak vše dík a pokud potřebujete v něčem poradit tak rád poradím :D

george61
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: úte říj 02, 2007 10:32

kde najdu škrtící klapku

Příspěvek od george61 » čtv lis 18, 2010 06:52

Čauky, můžeš mě zhruba popsat, kde škrtící klapku najdu a co všechno musím odmontovat.Popřípadě jestli nemáš obrázek.Mám scenika 1,6 16V, JA04N5 r.v. 2000. Začínají mě též blbnout otáčky.Po nastartování spadnou ihned na 850 a není to pravé ořechové, je cítit že motor se klepe.Když se ohřeje tak je vše ok.Díky

Žirafon
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: čtv lis 04, 2010 19:42
Bydliště: Uh.Hradiště

Příspěvek od Žirafon » čtv lis 18, 2010 19:00

Ahoja,tak dostat se ke klapce je celkem jednoduché,foto nemám,je přišrubovaná podle ně na hlavě ,musíš zdemontovat sací hadici ke vzduchovému filtru s předsaním,potom plastový obal v kterém se nachází vzduch. filtr-je to přišroubované s vrchu dvouma delšíma šrouby na venkovní torx klíč a zdemontuješ to vytažením do strany k posilovači brzd takví ježek v kleci ale jde to a jsi u klapky k té vede lanovod plynu takže ji poznáš velikost malého kulatého komunistického budíku,klapka je přichycena dvouma šestkama šroubkama ve spodní části klapky ,na šroubky moc neuvydíš je dobré zrcátko a lampa montážní a pak už je jen nasunuta do černého plastového sání ,kroužek je na škrtící klapce,klapku s citem vyčisti od karbůnu,kroužek jsem otočil omáčknutí do kola ,nanesl tmel a přišrouboval,vyčistisi i skřínku kde je vzduch. filtr bývá tam olej protože to slouží jako odlučovač olej,mnoho zdaru ,zní to složitě ale je to jednoduché se srovnání s rozvodana a silemblokama na zadní nápravě to už jsem taky dělal. Pokud ti to nepujde tak písni,mě ty otáčky lítali i za tepla ale míň.

george61
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: úte říj 02, 2007 10:32

Příspěvek od george61 » pát lis 19, 2010 07:53

Díky za podrobnou informaci.Přeju pěkný den.George

matri1
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pon čer 28, 2010 15:09
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

obcasne prekolisanie

Příspěvek od matri1 » čtv lis 25, 2010 22:15

Ja mam podobny problem...nedavno som bol na pocitaci kvoli kolisaniu otacok a zistili mi prasknutu hadicku na podtlak. Vymenene a vsetko ok az doteraz...Ked idem vecer z prace a mam zapnute svetla a aj kurenie tak obcas ked vyhodim rychlost tak kolisu otacky..len sporadicky. Vsimol som si ale ze aj ked zapnem stierace a prebehne cyklus stierania tak otacky sa uberu...a to sa mi uz nezda normalne. Tak rozmyslam co by to mohlo byt. Ci sa uz niekto z vas s tym nestretol. Rozmyslal som nad baterkou alebo alternatorom....vopred dakujem za kazdu radu.... :roll:

mikyhu
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob lis 20, 2010 22:17

Příspěvek od mikyhu » pon pro 27, 2010 17:49

Ahoj, všechny vás zdravím. Mám podobný problém s otáčkami jako matri 1 s pohasínáním světel při podřazení a padáním otáček k 500 ot. při zabrždění jak s rychlostí tak bez. Ale vždy se pomalu vrátí na 750 ot. A ještě jedna věc při ranních startech i mrazech motor chytá perfektně ale otáčky jsou jen něco málo pod 1000 ot. Je to normální nebo chyba mám Scénica jen chvíly tak bych potřeboval poradit. Moc děkuji. Michal ( Scenic 1.6 79 kW r.v.2002 )
Michal

pepan.666
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát led 10, 2014 16:09

Re:

Příspěvek od pepan.666 » sob úno 01, 2014 15:26

Žirafon píše:Ahoja,tak dostat se ke klapce je celkem jednoduché,foto nemám,je přišrubovaná podle ně na hlavě ,musíš zdemontovat sací hadici ke vzduchovému filtru s předsaním,potom plastový obal v kterém se nachází vzduch. filtr-je to přišroubované s vrchu dvouma delšíma šrouby na venkovní torx klíč a zdemontuješ to vytažením do strany k posilovači brzd takví ježek v kleci ale jde to a jsi u klapky k té vede lanovod plynu takže ji poznáš velikost malého kulatého komunistického budíku,klapka je přichycena dvouma šestkama šroubkama ve spodní části klapky ,na šroubky moc neuvydíš je dobré zrcátko a lampa montážní a pak už je jen nasunuta do černého plastového sání ,kroužek je na škrtící klapce,klapku s citem vyčisti od karbůnu,kroužek jsem otočil omáčknutí do kola ,nanesl tmel a přišrouboval,vyčistisi i skřínku kde je vzduch. filtr bývá tam olej protože to slouží jako odlučovač olej,mnoho zdaru ,zní to složitě ale je to jednoduché se srovnání s rozvodana a silemblokama na zadní nápravě to už jsem taky dělal. Pokud ti to nepujde tak písni,mě ty otáčky lítali i za tepla ale míň.
Ahoj,skvěle popsaný návod jak se dostata ke škrtící klapce,ale já se tam dnes ani po hodině nedostal,dělá mi problém sundat ten plastový obal v kterém se nachází vzduch,povolil jsem všechny šrouby vše co je na něj přídělané jsem oddělal,ale nejde vyndat ani nahoru ani k sobě,prostě to tam o něco drží,je volnej dá se s ním hýbat ale nejde vytáhnout. No tak nevím,možná je na to nějaký fígl , nebo co dělám špatně?? prosím o radu dík.

Uživatelský avatar
hlavsa.rbk
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: úte čer 11, 2013 13:12
Bydliště: Rumburk

Re: Mám problém s volnoběhem mám scenica 1.6 16v 79kw r.v.19

Příspěvek od hlavsa.rbk » sob úno 01, 2014 22:21

Stačí se podívat sem,už jsme to tady komplet řešili s karlosem,tak se podívej,stačí jen hledat... http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=59&t=73388

Megane 2 1.6 16V sedan 2009 modrý -AKTUÁLNĚ splněný sen :smajl10:
Scenic 2.0 8V 1997 šedofialový-první renda a nesmrtelnej nezmar.Dostala ho rez :-(
Megane 1,9dCi 2003 grandtour černý-taky nezmar,ale finanční-ten mě stál až moc
Scenic 1,6 16V 2002 Expression zelelený,návrat zpět,ale do osvědčeného....naším synkem pokřtěn na OSKAR :-)

Svými příspěvky chci nebo žádám o pomoc,ne o poučování,apod.,díky.

pepan.666
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pát led 10, 2014 16:09

Re: Mám problém s volnoběhem mám scenica 1.6 16v 79kw r.v.19

Příspěvek od pepan.666 » sob úno 08, 2014 08:32

hlavsa.rbk píše:Stačí se podívat sem,už jsme to tady komplet řešili s karlosem,tak se podívej,stačí jen hledat... http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?f=59&t=73388
Ahoj,moc dík za radu. Je to dobře popsané,jen jsem netušil co vše je třeba odmontovat :D .
Ještě jednou dík moc.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů