Náraz při řazení
Moderátor: Moderators General
Náraz při řazení
Dobrý den,
potřebuji poradit. Při řazení většinou směrem dolu je cítit i slyšet náraz. Pokud pouštím spojku citlivě a pomalu k tomuto nárazu nedojde. Nedocházi k tomu při každém řazení.
Renault Scenic r.v. 2002 1.6 16V
Děkuji za jaždou radu...
potřebuji poradit. Při řazení většinou směrem dolu je cítit i slyšet náraz. Pokud pouštím spojku citlivě a pomalu k tomuto nárazu nedojde. Nedocházi k tomu při každém řazení.
Renault Scenic r.v. 2002 1.6 16V
Děkuji za jaždou radu...
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Vysoká pravdepodobnosť že ti odchádza "spojka" , ktorá prenáša krútiaci moment z prevodovky na poloos. Overiš si to jednoducho , zaradíš jednotku a púštaš spojku, netreba sa rozbiehať, len počkať na "lupnutie", zaradíš spiatočku ak lupne je to spomínaná "spojka". To isté ti bude robiť za jazdy ak budeš silnejšie brzdiť na zaradenej rýchlosti a potom prudko pridáš. Nachádza sa na strane od spolujazdca hned od prevodovky, je vyrobená z mäkkého železa aby nedošlo k opotrebeniu hriadela prevodovky a poloosi, kôli čomu sa vyderie. Nová v Renaulte stojí okolo 25€.
Naposledy upravil(a) Ivan1 dne pát črc 13, 2012 16:31, celkem upraveno 1 x.
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Najskôr si skutočne over či je to tvoj problém, mohlo by sa jednať o nejaký vymlátený silentblok, kolega mal presne rovnaký problém a pomenil všetky silenbloky aj na náprave a nakoniec mu "skúsený mechanik" povedal že je vadná prevodovka, tak som mu ju šiel pomôcť vymeniť a nakoniec sa zistila vadná spojka na poloos.
Odporúčam čo najskôr vymeniť pretože pri lepšej akcelerácii, hlavne na nízke prevodové stupne sa tisíchran utrhne a auto ostane stáť...
Bežný garažmajster zvládne výmenu max. za 1,5-2 hodiny, skúsený za hodinu.
Odporúčam čo najskôr vymeniť pretože pri lepšej akcelerácii, hlavne na nízke prevodové stupne sa tisíchran utrhne a auto ostane stáť...
Bežný garažmajster zvládne výmenu max. za 1,5-2 hodiny, skúsený za hodinu.
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Aby si nedopadol ako môj kolega, mal to u troch mechanikov a ten posledný vylúčil akúkolvek chybu poloosí a definitívne povedal že je vadná prevodovka. Kolega ju teda kúpil, vymeniť ju nie je ani trochu jednoduché, , bud treba povoliť lyžiny pod motorom , alebo povytiahnúť motor hore, našťastie k tomu nemuselo dôjsť pretože sa jednalo o vadnú spojku poloosi a je to celkom bežný jav ako sa dozvedel ked ju bol kupovať v Renaulte novú. Jeden predajca vrakáču mu vravel že sú tam dva druhy prevodoviek, jedna kĺb + tisíchran a druhá má z oboch strán kĺby. A ked príde auto na súčiastky tak je to vec ktorá sa prvá predá čo sa týka pohoinu kolies.
Aby definoval presne či je vadná "spojka poloosi" alebo prevodovka musel by vyhodiť poloos von, pretože inak nezistí kde tá vôla je a presne takto zle to definoval aj kolegov mechanik.
Našiel som presne obrázky, na prvom nová spojka hriadela poloosi, to hrdzavé je stará zodratá, druhý obrázok - spojka poloosi sa nasúva na hriadel, býva vydrana časť ktorá je nasadená na prevodovke.
Pre istotu by som to dal ešte raz skontrolovať, vadná prevodovka sa dá odhaliť aj nedostatkom oleja
Oba servisné úkony ti urobí každý mechanik, iba s tou výmenou prevodovky to nie je také jednoduché, výmena spojky poloosi ako na obrázku zaberie max 1,5 hodiny. Vyhodiť 250€ za prevodovku, ktorá sa mi má válať v garáži
Tu rieši niekto podobný /rovnaký problém http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=39333
dalšie foto
nová spojka hriadela + objednávací kod (neviem či to je zo Scénica)
Aby definoval presne či je vadná "spojka poloosi" alebo prevodovka musel by vyhodiť poloos von, pretože inak nezistí kde tá vôla je a presne takto zle to definoval aj kolegov mechanik.
Našiel som presne obrázky, na prvom nová spojka hriadela poloosi, to hrdzavé je stará zodratá, druhý obrázok - spojka poloosi sa nasúva na hriadel, býva vydrana časť ktorá je nasadená na prevodovke.
Pre istotu by som to dal ešte raz skontrolovať, vadná prevodovka sa dá odhaliť aj nedostatkom oleja
Oba servisné úkony ti urobí každý mechanik, iba s tou výmenou prevodovky to nie je také jednoduché, výmena spojky poloosi ako na obrázku zaberie max 1,5 hodiny. Vyhodiť 250€ za prevodovku, ktorá sa mi má válať v garáži
Tu rieši niekto podobný /rovnaký problém http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=39333
dalšie foto
nová spojka hriadela + objednávací kod (neviem či to je zo Scénica)
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Zdravim mam asi podobny problem na cliuI ta hridelka co vede z prevodovky se trochu mele ma mensi vuli.
Z obrazku vyze moz nechapu kde presne se nachazi tak spojky z hridele prevodovky na poloosu.
je to takto?
hridel v prevodovce----spojka(zobrazeny zelezny valecek)----dalsi hridel co vede ven z prevodovky------a pak az se napojuje poloosa?
NEBO
hridel v prevodovce----spojka(zobrazeny zelezny valecek) vystupujici z prevodovky ----a pak az se napojuje poloosa?
PS: musi se pri vymene vypoustet olej z prevodovky?
diky
Z obrazku vyze moz nechapu kde presne se nachazi tak spojky z hridele prevodovky na poloosu.
je to takto?
hridel v prevodovce----spojka(zobrazeny zelezny valecek)----dalsi hridel co vede ven z prevodovky------a pak az se napojuje poloosa?
NEBO
hridel v prevodovce----spojka(zobrazeny zelezny valecek) vystupujici z prevodovky ----a pak az se napojuje poloosa?
PS: musi se pri vymene vypoustet olej z prevodovky?
diky
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Neviem ako presne je to u Clia, ale malo by to byť rovnaké. Podla priloženého obrázku ta vymletá časť je nasadená na hriadeli čo trčí z prevodovky , na ktorý ukazuje v príspevku vyššie červená šípka , dobrá časť je nasadená na poloosi. Olej netreba vypúštať. Je nutne vytiahnúť poloos, vymeniť zodratú "spojku" a nasadiť naspäť.
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
To jseš trochu někde jinde-tady se filtr neřeší.Najeď si na www.autokelly.cz a tam najdeš to co potřebuješ.Lambi21 píše:Pardon, jde mi samozřejmě o olejový filtr.
Renault Scenic 1,9 dTI
- karbon-8
- Junior member
- Příspěvky: 105
- Registrován: stř srp 11, 2010 21:29
- Bydliště: prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Náraz při řazení
dobry den jsem tu novej tak se omlouvam za chyby , mam podlobnej problem mam scenic 1.6 16v 2000 při zešlapnuti spojky je vše vpohodě ale kdiš ji pustim tak mi něco lupne ve předu jak je motor jinak na pedalu nic necitim jen ten zvuk neni moc nějak hlučne to lupnuti ale normalni to určitě neni , mužete mi prosimvas někdo poradit čim to muže byt ?Ivan1 píše:Aby si nedopadol ako môj kolega, mal to u troch mechanikov a ten posledný vylúčil akúkolvek chybu poloosí a definitívne povedal že je vadná prevodovka. Kolega ju teda kúpil, vymeniť ju nie je ani trochu jednoduché, , bud treba povoliť lyžiny pod motorom , alebo povytiahnúť motor hore, našťastie k tomu nemuselo dôjsť pretože sa jednalo o vadnú spojku poloosi a je to celkom bežný jav ako sa dozvedel ked ju bol kupovať v Renaulte novú. Jeden predajca vrakáču mu vravel že sú tam dva druhy prevodoviek, jedna kĺb + tisíchran a druhá má z oboch strán kĺby. A ked príde auto na súčiastky tak je to vec ktorá sa prvá predá čo sa týka pohoinu kolies.
Aby definoval presne či je vadná "spojka poloosi" alebo prevodovka musel by vyhodiť poloos von, pretože inak nezistí kde tá vôla je a presne takto zle to definoval aj kolegov mechanik.
Našiel som presne obrázky, na prvom nová spojka hriadela poloosi, to hrdzavé je stará zodratá, druhý obrázok - spojka poloosi sa nasúva na hriadel, býva vydrana časť ktorá je nasadená na prevodovke.
Pre istotu by som to dal ešte raz skontrolovať, vadná prevodovka sa dá odhaliť aj nedostatkom oleja
Oba servisné úkony ti urobí každý mechanik, iba s tou výmenou prevodovky to nie je také jednoduché, výmena spojky poloosi ako na obrázku zaberie max 1,5 hodiny. Vyhodiť 250€ za prevodovku, ktorá sa mi má válať v garáži
Tu rieši niekto podobný /rovnaký problém http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=39333
dalšie foto
nová spojka hriadela + objednávací kod (neviem či to je zo Scénica)
Re:
Ahoj.
Mám výše popsaný problém, tj. vůle ve spoji převodovky a trubkového nástavce pravé poloosy.
Jenže mám omletý ten tisícihran v převodovce. (tam kam ukazuje ta šipka) V Renaultu mi řekli, že ta hřídel s tisícihranem zasahuje v převodovce do difereciálu a nejde koupit samostatně!!!
Musí se koupit celý diferák za 10tis. Kč + práce
Dokonce mi v Renaultu doporučili, ať si radši koupím celou origo repasovanou převodovku za 25 tis. Kč + práce.
Momentálně mi tam nacpali tmelové lepidlo, aby to tolik nebouchalo a nedělalo rázy, které by to strhnutí urychlily. Bylo to chvilku dobré a získal jsem tak trochu času rozhodnout se a pohledat, co s tím.
Po 1000 km už začíná být lepidlo vymačkané a už to zase bouchá.
Nemáte někdo zkušenosti s opravou téhle závady, repas nebo kde by šla sehnat ta převodová hřídel s tisícihranem???????
Mimo jiné je i načnutý synchron na 2. rychlosti a hvízdá ložisko v převodovce - slyšitelné na 3. rychlost.......už se ty závady nějak sypou. Silentbloky a spojka už je taky měněná.
Díky za info.
Mám výše popsaný problém, tj. vůle ve spoji převodovky a trubkového nástavce pravé poloosy.
Jenže mám omletý ten tisícihran v převodovce. (tam kam ukazuje ta šipka) V Renaultu mi řekli, že ta hřídel s tisícihranem zasahuje v převodovce do difereciálu a nejde koupit samostatně!!!
Musí se koupit celý diferák za 10tis. Kč + práce
Dokonce mi v Renaultu doporučili, ať si radši koupím celou origo repasovanou převodovku za 25 tis. Kč + práce.
Momentálně mi tam nacpali tmelové lepidlo, aby to tolik nebouchalo a nedělalo rázy, které by to strhnutí urychlily. Bylo to chvilku dobré a získal jsem tak trochu času rozhodnout se a pohledat, co s tím.
Po 1000 km už začíná být lepidlo vymačkané a už to zase bouchá.
Nemáte někdo zkušenosti s opravou téhle závady, repas nebo kde by šla sehnat ta převodová hřídel s tisícihranem???????
Mimo jiné je i načnutý synchron na 2. rychlosti a hvízdá ložisko v převodovce - slyšitelné na 3. rychlost.......už se ty závady nějak sypou. Silentbloky a spojka už je taky měněná.
Díky za info.
Naposledy upravil(a) smartman dne čtv srp 09, 2012 06:59, celkem upraveno 1 x.
------------------------------------------
R. Scénic Expression 1.6 16V/2002
R. Scénic Expression 1.6 16V/2002
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náraz při řazení
Hriadel prevodovky je kalená, respektíve nejak zušlachtená aby bola tvrdšia, za to tá spojka je z obyčajného železa a preto sa "utrhne" ak by bola rovnako zušlachtená tak by sa s nou "načala" aj hriadel prevodovky. Problém je že tá poloos je naskladná z milion kusov a vôle nie sú len na tom tisichrane a preto aj po jeho výmene už nevydrží tolko čo od novoty, ja už si prwesne nepamätám ako to tam vyzeralo , ale niektoré časti by som zvaril dohromady, určite by to prospelo , lebo takto tam "vaklá" hned niekolko častí
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: ned pro 16, 2012 10:00
Re: Náraz při řazení
Zdravím včera jsme přišel na stejný problém megané r.v 2001 75kw, jenom se chci zeptat jestli nemáte odkaz na tu spojku poloos. Nebo ve kterém obchodě se to dá objednat. Díky
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Náraz při řazení
Pouze v autorizovaném servisu Renault, nebo partnerských servisech.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Re:
U nekterych JC5 rychlostek se da Planet koupit. Cena kolem 100 Eurosmartman píše:Ahoj.
Mám výše popsaný problém, tj. vůle ve spoji převodovky a trubkového nástavce pravé poloosy.
Jenže mám omletý ten tisícihran v převodovce. (tam kam ukazuje ta šipka) V Renaultu mi řekli, že ta hřídel s tisícihranem zasahuje v převodovce do difereciálu a nejde koupit samostatně!!!
Musí se koupit celý diferák za 10tis. Kč + práce
Dokonce mi v Renaultu doporučili, ať si radši koupím celou origo repasovanou převodovku za 25 tis. Kč + práce.
Momentálně mi tam nacpali tmelové lepidlo, aby to tolik nebouchalo a nedělalo rázy, které by to strhnutí urychlily. Bylo to chvilku dobré a získal jsem tak trochu času rozhodnout se a pohledat, co s tím.
Po 1000 km už začíná být lepidlo vymačkané a už to zase bouchá.
Nemáte někdo zkušenosti s opravou téhle závady, repas nebo kde by šla sehnat ta převodová hřídel s tisícihranem???????
Mimo jiné je i načnutý synchron na 2. rychlosti a hvízdá ložisko v převodovce - slyšitelné na 3. rychlost.......už se ty závady nějak sypou. Silentbloky a spojka už je taky měněná.
Díky za info.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Re: Náraz při řazení
Zdravím
mám podobný problém, rána jakmile pouštím spojku, ale né vždy, většinou při řazení nižších stupňů a hlavně když zastavím a dám zpátečku. Zmiňovaná spojka poloosy to není ani nic nikde na poloosách , podle mechanika mi tluče výfuk do nápravy,ale to se mi nezdá,nikde nic otlučené nejni je tam sice málo místa ale tím to nebude, nemá někdo tip co by to ještě mohlo být? Obávám se že odchází převodovka nebo jen rozvodka, i když se řadí dobře, není žádní problém tam dát jakoukoli rychlost. Také se mi při zátahu motoru,nebo naopak při brždění, hýbe řadicí páka, vyměnil sem všechny uložení motoru ale nepomohlo nic.
Díky za nějaký tip?
mám podobný problém, rána jakmile pouštím spojku, ale né vždy, většinou při řazení nižších stupňů a hlavně když zastavím a dám zpátečku. Zmiňovaná spojka poloosy to není ani nic nikde na poloosách , podle mechanika mi tluče výfuk do nápravy,ale to se mi nezdá,nikde nic otlučené nejni je tam sice málo místa ale tím to nebude, nemá někdo tip co by to ještě mohlo být? Obávám se že odchází převodovka nebo jen rozvodka, i když se řadí dobře, není žádní problém tam dát jakoukoli rychlost. Také se mi při zátahu motoru,nebo naopak při brždění, hýbe řadicí páka, vyměnil sem všechny uložení motoru ale nepomohlo nic.
Díky za nějaký tip?
Re: Náraz při řazení
" i když se řadí dobře, není žádní problém tam dát jakoukoli rychlost. Také se mi při zátahu motoru,nebo naopak při brždění, hýbe řadicí páka, vyměnil sem všechny uložení motoru ale nepomohlo nic."
Letos v únoru jsem tohle řešil, převodovka normálně řadila, při rozjezdu na křižovatce se ozvala rána a stál jsem. Spojka poloosy hotová - vymletý tisícihran přesně jak je na fotkách nahoře.
Letos v únoru jsem tohle řešil, převodovka normálně řadila, při rozjezdu na křižovatce se ozvala rána a stál jsem. Spojka poloosy hotová - vymletý tisícihran přesně jak je na fotkách nahoře.
Renault Scenic 1,6 16V 79kW 2001
Re: Náraz při řazení
A ozývali se ti rány před tím? Mě tam mechanik nic nenašel!
Jen moje amaterská úvaha-když to mlátí, je tedy spojka vybitá, že nepovolí i o víc? Jezdím a dávám tomu zabrat, čekal bych že to pude rychle do háje, když je načatá!
Asi nezbyde než to rozebrat a podívat se......
Jen moje amaterská úvaha-když to mlátí, je tedy spojka vybitá, že nepovolí i o víc? Jezdím a dávám tomu zabrat, čekal bych že to pude rychle do háje, když je načatá!
Asi nezbyde než to rozebrat a podívat se......
Re: Náraz při řazení
Při přidání nebo ubrání plynu to bouchlo. Čekal jsem že bud hotová převodovka, na volnoběh hučela jak kráva . Zvedni auto a mrkni na ten mezikus, najdeš tam takovej narezlej prach.
Renault Scenic 1,6 16V 79kW 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů