Volnoběžka alternátoru nebo altík
Moderátor: Moderators General
Volnoběžka alternátoru nebo altík
Jak se pozná špatná volnoběžka? Dneska se mi stalo, že jsem zapnul topení a větrák chvílema jako by ztratil šťávu a zpomalil se a pak se zase rozběhl. Takhle mi to dělalo dneska celou cestu do práce. Občas se mi na budíkách rozvítila i baterka se stopkou. V jednu chvíli to i rachotilo a pískalo jako když píská řemen, jenže než sem to stačil zcheknout tak to přestalo. Napadlo mě jestli to nemá co dočinění s volnoběžkou. Že se chvilema drbne a altík se vůbec netočí, proto se mi rozsvítí ty kontrolky.
Co myslíte? Nebo bude problém jinde? Uhlíky nebo kotva?
Co myslíte? Nebo bude problém jinde? Uhlíky nebo kotva?
Naposledy upravil(a) Skippy87 dne stř dub 28, 2010 13:31, celkem upraveno 1 x.
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Tak nejdřív-jestli se kousne volnoběžka a drží v kupě-nerozsypaná,tak je to dobrý,ale jestli se rozpadne,tak to je průůůůůůšvih.A přesně jak píšeš,točí se jenom volnoběžka(tedy řemenice) a altík stojí a pak se rozsvítí kontrolka.Možná budu mít odpůrce,ale doporučuju ti tam dát normální řemeničku bez volnoběžky.Defakto tam nemá žádný smysl,akorát když se vysype,tak se namotá řemen do rozvodů.Někde na foru byla o tomhle diskuse,že aby se při vypnutí motoru jaksi ztlumil doběh a nebyl ráz na motor a agregáty.Právě k tomu slouží pomocná řemenice,kde je silentblok.Skippy87 píše:Jak se pozná špatná volnoběžka? Dneska se mi stalo, že jsem zapnul topení a větrák chvílema jako by ztratil šťávu a zpomalil se a pak se zase rozběhl. Takhle mi to dělalo dneska celou cestu do práce. Občas se mi na budíkách rozvítila i baterka se stopkou. V jednu chvíli to i rachotilo a pískalo jako když píská řemen, jenže než sem to stačil zcheknout tak to přestalo. Napadlo mě jestli to nemá co dočinění s volnoběžkou. Že se chvilema drbne a altík se vůbec netočí, proto se mi rozsvítí ty kontrolky.
Co myslíte? Nebo bude problém jinde? Uhlíky nebo kotva?
Jeden odkaz http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?p=70383
A tady máš odkaz a na konci stránky má příspěvek myslím -longer.
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... 96b1e4d90f
Napiš mu a dej si tam pevnou řemenici a máš opravdu velký klid!
Renault Scenic 1,9 dTI
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Na temu volnobežky som sa bavil s viacerými mechanikmi a ja sám po zlej skúsenosti s výmenou za pevnú remenicu odporúčam vymeniť volnobežku za nový kus...
Ona tlmí hlavne vybrácie pri zapnutí klími, a tak isto pri štartovaní a zhasínaní motora...
Mne sa asi mesiac ozývala volnobežka, po výmene za pevnu, mi behom dvoch týždnov odišla spodná remenica, verím že to malo súvis (výsledok, poškodený remen príslušenstva namotaný pod rozvodmi - skočené rozvody, našťastie bez ujmy na motore + časť remena namotaná na serve a vodnej pumpe, poškodené gufero serva - vytečený olej)
Ked ju tam výrobca dal tak má svoje opodstatnenie, to isté platí pre dvojhmotový zotrvák (nevydrži tolko čo obyčajný a stojí nekresťanské peniaze)...
Ona tlmí hlavne vybrácie pri zapnutí klími, a tak isto pri štartovaní a zhasínaní motora...
Mne sa asi mesiac ozývala volnobežka, po výmene za pevnu, mi behom dvoch týždnov odišla spodná remenica, verím že to malo súvis (výsledok, poškodený remen príslušenstva namotaný pod rozvodmi - skočené rozvody, našťastie bez ujmy na motore + časť remena namotaná na serve a vodnej pumpe, poškodené gufero serva - vytečený olej)
Ked ju tam výrobca dal tak má svoje opodstatnenie, to isté platí pre dvojhmotový zotrvák (nevydrži tolko čo obyčajný a stojí nekresťanské peniaze)...
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
No vida a jsme zase u toho.Můžeš mi logicky vysvětlit,proč mám pevnou řemenici a hlavní řemenice mi neodešla?Mám na plochým řemenu to samý příslušenství.Prostě,když Ti odešla řemenice,tak to byla únava materiálu.Ivan1 píše:Na temu volnobežky som sa bavil s viacerými mechanikmi a ja sám po zlej skúsenosti s výmenou za pevnú remenicu odporúčam vymeniť volnobežku za nový kus...
Ona tlmí hlavne vybrácie pri zapnutí klími, a tak isto pri štartovaní a zhasínaní motora...
Mne sa asi mesiac ozývala volnobežka, po výmene za pevnu, mi behom dvoch týždnov odišla spodná remenica, verím že to malo súvis (výsledok, poškodený remen príslušenstva namotaný pod rozvodmi - skočené rozvody, našťastie bez ujmy na motore + časť remena namotaná na serve a vodnej pumpe, poškodené gufero serva - vytečený olej)
Ked ju tam výrobca dal tak má svoje opodstatnenie, to isté platí pre dvojhmotový zotrvák (nevydrži tolko čo obyčajný a stojí nekresťanské peniaze)...
Jinak vibrace tlumí hlavní řemenice a napínací kladka.
Renault Scenic 1,9 dTI
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
No je to možné, ale je možné že tebe odíde tiež aj spodná. Nie je to výsada len Renaultu , používa ju mnoho výrobcov (respektíve používajú zhodný alternátor) a myslím že tá volnobežka zasa nie až tak drahá v porovnaní s tým akú škodu dokáže napáchať...
My tu riešime "banalitu" v hodnote 100€ iný riešia CR vstreky, za ktorý sa pýta 100-150€ kus, další zasa dvojhmotový zotrvačník....
My tu riešime "banalitu" v hodnote 100€ iný riešia CR vstreky, za ktorý sa pýta 100-150€ kus, další zasa dvojhmotový zotrvačník....
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
No asi bez komentáře.Dle osobního názoru je ta volnoběžka opravdu jen na to,aby majitel auta z volnoběžkou víc utratil,než majttel bez ní.Je to prostě nesmysl od výrobce.Jestli si srovnáš odstředivou sílu alternátoru a třeba klikové hřídele,tak ta síla a doběh je u kliky několikonásobně vyšší,jak u altíku.Ivan1 píše:No je to možné, ale je možné že tebe odíde tiež aj spodná. Nie je to výsada len Renaultu , používa ju mnoho výrobcov (respektíve používajú zhodný alternátor) a myslím že tá volnobežka zasa nie až tak drahá v porovnaní s tým akú škodu dokáže napáchať...
My tu riešime "banalitu" v hodnote 100€ iný riešia CR vstreky, za ktorý sa pýta 100-150€ kus, další zasa dvojhmotový zotrvačník....
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Zdravím, i já jsem řešil otázku volnoběžky. Nejdříve se z prostoru motoru na pravé straně ozývaly nepravidelné zvuky - pískot, ale jen občas, také to vypadalo jako proklouznutí řemene. Naštěstí po konzultaci jsem nechal volnoběžku vyměnit /2100,-Kč/ a problém vyřešen. Asi po 2 letech cca 25tis. km se začal šířit takový hluboký nepříjemný "hukot". Při poslechu přes ocelovou tyč alíku jsem zjistil vadná ložiska. Repase altíku - nová ložiska, uhlíky, kroužky- cca1580,- Kč a pro jistotu i nový drážkový řemen /1640 cm/ cena cca 460,-Kč. Vůz scenic dci 1,9 rv 2001 najeto 145000 km. Jsem max. spokojen.
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Kdo není hluchý, tak pozná, že v motoru není něco OK.Zejména v otačkách těsně nad volnoběhem. Rozvibruje celý obslužný řemen a nap. kladka s pružinou ma co dělat, aby vibrace aspoň částečně utlumila. Měl sem volnoběžku přidřenou (neprokluzovala) a rachot z motoru znatelný a okem viditelné vibrace řemene. Po výměně za nový kus vše OK. Takže za mě určitě výměna za novou.
SCENIC 1.9 dci r.02 6,5l/100
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
No, ja urcite nesouhlasom s nazorem, ze volnobezka je zbytecna...Je naopak VELICE dulezita a pri jeji zamene za pevnou kladku si koledujete o tezky prusvih. Pro podporu sveho tvrzeni davam odkazy na nektera videa (jsou jich stovky)
http://www.youtube.com/watch?v=OR0WEK3JEO4
http://www.youtube.com/watch?v=MTGD8MZf-oM
Cim ma altik vetsi vykon (a tim i tezsi rotor s vetsimi setrvacnymi silami), tim je volnobezka dulezitejsi. Volnobezka obsahuje "jednosmernou spojku" a torzni pruzinu. Slozeni a vykres se da najit na netu.
http://www.youtube.com/watch?v=OR0WEK3JEO4
http://www.youtube.com/watch?v=MTGD8MZf-oM
Cim ma altik vetsi vykon (a tim i tezsi rotor s vetsimi setrvacnymi silami), tim je volnobezka dulezitejsi. Volnobezka obsahuje "jednosmernou spojku" a torzni pruzinu. Slozeni a vykres se da najit na netu.
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Nevím,nevím.Moc děsíš.Jak jsem již psal,tak mám altík bez volnoběžky o tom samým výkonu jako ostatní a funguje to už od výroby.Tvoje tvrzení a důkazy jsou sice hezký,ale připadá mi to jako reklama na pračku,která si sama vyvažuje buben,když je málo prádla.Skutek je bohužel ten,že si stejně pěkně poskáče.Vaja píše:No, ja urcite nesouhlasom s nazorem, ze volnobezka je zbytecna...Je naopak VELICE dulezita a pri jeji zamene za pevnou kladku si koledujete o tezky prusvih. Pro podporu sveho tvrzeni davam odkazy na nektera videa (jsou jich stovky)
http://www.youtube.com/watch?v=OR0WEK3JEO4
http://www.youtube.com/watch?v=MTGD8MZf-oM
Cim ma altik vetsi vykon (a tim i tezsi rotor s vetsimi setrvacnymi silami), tim je volnobezka dulezitejsi. Volnobezka obsahuje "jednosmernou spojku" a torzni pruzinu. Slozeni a vykres se da najit na netu.
Na poskakování řemenu má vliv napínací kladka a ne volnoběžka.
Renault Scenic 1,9 dTI
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
U benzínových motorů se s volnoběžkou netkáš, ale nových turbodieselů jsou nezbytností a to tím, že vysoký kroutící moment těchto motorů způsobuje nepravidelnost otáček klikového křídele (neustálé zrychlování a zpomalování v řádech úhlových° a času v ms), to způsobuje rozkmitání řemenu a napínací kladka svojí hmotností není schopna na tyto kmity reagovat. Tuto neřest právě řeší volnoběžka alternátoru, který se točí zhruba 4-5 x většími otáčkami oproti klikovému hřídeli, kde rotor alternátoru s vysokými otáčkami a značnou kinetickou energií chvilkově jakoby předběhne řemenici s řemenem.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Ahojte,
nechci zakládat nové téma - mám taky problém s tlumičem kmitů na altíku (benzín 1,6 16V r.v.2000).Loni se mi rozpadl a tak jsem měnil za nový a neuběhl ani rok a dnes se opět samovolně vyšrouboval.
Řemen v pohodě a řemenice taky,jen vyšroubované. Řemenice ale byla dosti teplá.
Je lepší koupit volnoběžku než ten tlumič kmitů (řemenice s gumou) a kde by mohla být chyba,že se to opakuje?
Mohl by být špatný altík?
První řemenice se rozpadla úplně,ale to jsem přisuzoval ujetým km.
Dnes to budu kompletovat a uvidím jak to pojede,ale už při nasazaní a utáhnutí řemenice na altík se zdá že se netočí v rovině ale trochu šišatě.
Díky za postřehy
nechci zakládat nové téma - mám taky problém s tlumičem kmitů na altíku (benzín 1,6 16V r.v.2000).Loni se mi rozpadl a tak jsem měnil za nový a neuběhl ani rok a dnes se opět samovolně vyšrouboval.
Řemen v pohodě a řemenice taky,jen vyšroubované. Řemenice ale byla dosti teplá.
Je lepší koupit volnoběžku než ten tlumič kmitů (řemenice s gumou) a kde by mohla být chyba,že se to opakuje?
Mohl by být špatný altík?
První řemenice se rozpadla úplně,ale to jsem přisuzoval ujetým km.
Dnes to budu kompletovat a uvidím jak to pojede,ale už při nasazaní a utáhnutí řemenice na altík se zdá že se netočí v rovině ale trochu šišatě.
Díky za postřehy
Scénic 1,6 16V r.v.2000
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Zkus se podívat a zkontrolovat dotažení šroubů a matek na hliníkovém nosníku.Měl jsem to podobné na řemenu rozvodů.Závada byla stržený šroub v hlavě a následně se utrhly i ostatní.Thomas137 píše:Ahojte,
nechci zakládat nové téma - mám taky problém s tlumičem kmitů na altíku (benzín 1,6 16V r.v.2000).Loni se mi rozpadl a tak jsem měnil za nový a neuběhl ani rok a dnes se opět samovolně vyšrouboval.
Řemen v pohodě a řemenice taky,jen vyšroubované. Řemenice ale byla dosti teplá.
Je lepší koupit volnoběžku než ten tlumič kmitů (řemenice s gumou) a kde by mohla být chyba,že se to opakuje?
Mohl by být špatný altík?
První řemenice se rozpadla úplně,ale to jsem přisuzoval ujetým km.
Dnes to budu kompletovat a uvidím jak to pojede,ale už při nasazaní a utáhnutí řemenice na altík se zdá že se netočí v rovině ale trochu šišatě.
Díky za postřehy
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Tak jsme vyměnili tlumič kmitů za volnoběžku a ozývá se takový kovový zvuk a zjistili jsme že je na 90% špatné čerpadlo serva.
Je tam dosti velká vůle a zřejmě mi to odrovnalo tu řemenici na altíku,takže jdu shánět repas nebo nové servo.
Je tam dosti velká vůle a zřejmě mi to odrovnalo tu řemenici na altíku,takže jdu shánět repas nebo nové servo.
Scénic 1,6 16V r.v.2000
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Zravím,tak dnes se mi rozsvítila kontrolka baterie .Podíval jsem se do motoru a vidím ře je spadlý klínový řemen a z alternátoru je vyšroubovaná kladka.řemen je v pohodě, kladka se zdá taky, mám ji tam našroubovat nebo radši koupit novou auto mám 8 měsícú a zatím v pohodě šlapalo.Ale proč to udělalo nevim.Neví to někdo tady na foru ? Neudělá to znovu.U jinych aut co jsem měl a mám, se mi to ještě nestalo.Mám Renault scenic 1,6 16v bentin rv.2000.Dík za odpověd.
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Prohlédni si všechny řemenice a kladky.Při vůli-jakékoliv vyměnit!!Hlavně se podívej na řemenici na klikovce!!bobika35 píše:Zravím,tak dnes se mi rozsvítila kontrolka baterie .Podíval jsem se do motoru a vidím ře je spadlý klínový řemen a z alternátoru je vyšroubovaná kladka.řemen je v pohodě, kladka se zdá taky, mám ji tam našroubovat nebo radši koupit novou auto mám 8 měsícú a zatím v pohodě šlapalo.Ale proč to udělalo nevim.Neví to někdo tady na foru ? Neudělá to znovu.U jinych aut co jsem měl a mám, se mi to ještě nestalo.Mám Renault scenic 1,6 16v bentin rv.2000.Dík za odpověd.
Proč se to stalo,těžko říct,ale asi nebyl zajištěný šroub a podružné vibrace způsobily to,co se stalo.Ale zásada č.1-podíváš li se na řemen při běžícím motoru musí běžet absolutně rovně,bez jakýchkoliv vyosení.Nesmí házet a musí být při volnoběhu bez jakýchkoliv vibrací!Když budeš něco montovat tak zásadně každý šroub,který je v okolí řemenu(myšleno související z částmi,které řemen pohání)zakápnout na závit buďto barvou,nebo se dá koupit speciální přípravek proti povolování šroubů.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
zdeny65 : Díky za odpověd a cennou radu.
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Začalo mi to také trochu popiskovat po nastartování. Potom přestane. Nejde do té volnoběžky někudy nastříkat olej?
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Pokud ti píská volnoběžka, tak je uplně rozpadlá, jelikož u benzinových motorů se volnoběžka neprotáčí, je to jen řemenice se středem spojeným gumou, pokud píská, tak je guma utržená a je jen otázka času kdy začne smrdět a upadne uplně... No a pokud píská řemen tak musíš vyměnit řemen a případně napínák...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
A máš nářadí na její našroubování? Třeba ji tam někdo před tebou taky našrouboval jen tak na oko...bobika35 píše:Zravím,tak dnes se mi rozsvítila kontrolka baterie .Podíval jsem se do motoru a vidím ře je spadlý klínový řemen a z alternátoru je vyšroubovaná kladka.řemen je v pohodě, kladka se zdá taky, mám ji tam našroubovat nebo radši koupit novou auto mám 8 měsícú a zatím v pohodě šlapalo.Ale proč to udělalo nevim.Neví to někdo tady na foru ? Neudělá to znovu.U jinych aut co jsem měl a mám, se mi to ještě nestalo.Mám Renault scenic 1,6 16v bentin rv.2000.Dík za odpověd.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Aha. Řemen to asi nebue. Je to pravidelne kratke pisknuti podle otacek. Tipoval bych to na nějaké ložisko. S otáčkama se to zvyšuje, a po cca 5ti minutách to přestane. Zkusím to prostříkat nějakým olejem ve spreji. Myslel jsem si, že tam mám také spojku v alternaátoru.benytrans píše:Pokud ti píská volnoběžka, tak je uplně rozpadlá, jelikož u benzinových motorů se volnoběžka neprotáčí, je to jen řemenice se středem spojeným gumou, pokud píská, tak je guma utržená a je jen otázka času kdy začne smrdět a upadne uplně... No a pokud píská řemen tak musíš vyměnit řemen a případně napínák...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Volnoběžka alternátoru nebo altík
Je to sice reakce na starší příspěvek ... Neřekl bych, že u nových turbodieselů je to nutností. Nutností je to v případě, že je v systému klimatizace. U klimatizace se krom volnoběžky na alternátoru montuje taky odpružená napínací kladka. Pokud auto nemá klimatizaci, má určitě pevnou napínací kladku (bez pružiny) a alternátor bez volnoběžky. Protože už se u nás jen málo prodávají auta bez klimatizace, je volnoběžka všude.Šamša píše:U benzínových motorů se s volnoběžkou netkáš, ale nových turbodieselů jsou nezbytností...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů