Posilovač řízení
Moderátor: Moderators General
Posilovač řízení
Prosím o radu...Pokud to je normální že při plném rejdu vlevo se zastavuje čerpadlo posilovače rízení a prokluzování řemenu... Scenic 1.6e 98..
Re: Posilovač řízení
Prosím už nezatáčet na plný rejd!Jinak si smetete plochý řemen a jestli Vám spadne,tak je ale vééééélký problém!!!!!!!!!Kdolsky píše:Prosím o radu...Pokud to je normální že při plném rejdu vlevo se zastavuje čerpadlo posilovače rízení a prokluzování řemenu... Scenic 1.6e 98..
To vypadá na přepouštěcí ventil,nebo možná na výměnu serva.Možná by stačilo pročistit soustavu a vyměnit hydraulickou kapalinu.
Každopádně normální to není!!
Renault Scenic 1,9 dTI
No nijak jsem to nikdy nekuchal,ale asi by to chtělo zaskočit do servisu.Pravděpodobně se ti servo kouše při vysokém tlaku a nebo tlak nepřepouští.Jako jde o to,že zatím to dělá při plným rejdu,ale kdyby se ti seklo třeba před zatáčkou,tak s volantem asi nehneš.Nenechával bych to náhodě.Jako ta rada,že moc nezatáčet-tedy hlídat aby rejd nebyl naplno,je asi to samý,jako ne moc silně šlapat na brzdy,protože pak se kousnou.Luck píše:Dík, to jsem vůbec netušil.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Posilovač řízení
Mně se to taky děje. Poprvé se mi to stalo v pátek. Když jsem dal plný rejd doleva, tak to tak nějak začalo pod kapotou drnčet, po vrácení rejdu zpět ticho. Od pátku se to děje pravidelně při velkém rejdu. Jenže dneska ráno na parkovišti se to zhoršilo. Nastartoval jsem a ani jsem se nerozjel - jen jsem trochu vzal za volant, že s ním jako otočím a to vrčení se s lehkým pískáním z podkapoty ozvalo znovu. Potřebuju o víkendu cestovat asi 500 km - mám to risknout nebo mi něco hrozí? Kola při točení volantem zatáčí, jen se ozývají ty děsné drnčivé zvuky.
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Posilovač řízení
Tak rychle vyměnit servo!!!Takový pískání znamená tření řemenu o stojící řemenici serva.Jestli Ti praskne řemen,tak se pak připrav na pěkný ranec!PeeSee píše:Mně se to taky děje. Poprvé se mi to stalo v pátek. Když jsem dal plný rejd doleva, tak to tak nějak začalo pod kapotou drnčet, po vrácení rejdu zpět ticho. Od pátku se to děje pravidelně při velkém rejdu. Jenže dneska ráno na parkovišti se to zhoršilo. Nastartoval jsem a ani jsem se nerozjel - jen jsem trochu vzal za volant, že s ním jako otočím a to vrčení se s lehkým pískáním z podkapoty ozvalo znovu. Potřebuju o víkendu cestovat asi 500 km - mám to risknout nebo mi něco hrozí? Kola při točení volantem zatáčí, jen se ozývají ty děsné drnčivé zvuky.
Renault Scenic 1,9 dTI
Re: Posilovač řízení
Do servisu uz to pred cestou nestihnu. Nejde to vyresit nejak provizorne? Treba vyndat pojistku posilovace rizeni a jet bez posilovace? Nebo co s tim?
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Posilovač řízení
Chichi. V servisu zjistili, že mám málo oleje v nádržce serva. Je to ta uprostřed umístěná na chladiči. Tak mi to dolili, zaplatil jsem 90,- a jel jsem pryč. Zdá se, že problém zmizel. Ale ještě uvidíme - jestli se problémy vrátí, tak to sem napíšu
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000
Re: Posilovač řízení
Mohl by někdo poradit?
Pří plném rejdu i napravo, i nalevo slyším a cítím lopnutí, ale jezdí normálněě. Jen po nastartování táhne do strany a když prokroutím obě strany, je to normální. V serwisu řekli, že nenašli nic špatně a tady čtu, že je to na hraně katastrofy.
Pří plném rejdu i napravo, i nalevo slyším a cítím lopnutí, ale jezdí normálněě. Jen po nastartování táhne do strany a když prokroutím obě strany, je to normální. V serwisu řekli, že nenašli nic špatně a tady čtu, že je to na hraně katastrofy.
můj autopark: Trabi 601 2x na nich jsem se učil, Zastava 1100,škoda 110, 100, 100MB, 120 2x, Octavia super, Moskvič 412 - bezva auta, Lada 1500, Dacie 1300, 1310, Oltcit- Causecskova pomsta, škoda Fabie - nejhorší auto, jaké jsem zažil. Po výjezdu z serwisu jsem šel zpět aby mnne dotáhli s novou poruchou. Už nikdy škoda a nikdy AAA autobazar, škoda forman - Měkká přední náprava byla jeho smrt, ale stejně to byl vděčnej dříč, renault scenic 1,9 DT- velké malé auto, renault RX4 1,9
Re: Posilovač řízení
to co popisuješ si myslím nemá co dělat s posilovačem ale ložisky na tlumičích. aspoň pokud po zatočení do rejdu auto táhne k té straně a po vytočení do opačného rejdu auto táhne na druhou stranu. další příznak ložiska je že jakoby nejde posilovač, když otáčím k jedné straně. prostě se přetahuju s perem odpružení protože se nemůže otáčet díky nefunkčnímu ložisku pružiny př. nápravy.
scenic dci, 02,con quest, nějaký pytle,digiklima,esp,předehřev vody, atd.
Re: Posilovač řízení
Omlouvám se, dlouho jsem nebyl. Řešilo se to tak, že mi prasknul na vršku táhla (odlomil se) zadní tlumič, což mne poněkud znepokojilo, neboť zvuky s tím spojené byli jaksi vskutku ďábelské. No a protože se to stalo na Ukrajině, hned to v servisu začali řešit okamžitou výměnou a zároveň měnili táhla a čepy ve předu s argumentem, že opravdu nechápou, jak mohu mít v techničáku STK. Fakt až na dodávky dílů (čekám vždycky do příštího dne) si nemohu stěžovat a dávám dost často do serwisu. Přijde technik s noťasem, specialista po značce, či oboru s pucflekem, sami nezapomněli ani na geometrii, auto dofoukli, umyli a řekli si komplet o necelé 2k v CZK. Takže jedinej nespokojenej člověk byla moje manželka, která začala na všechny ječet, že soused jezdil 50 let s moskvičem a nikdy nic neopravoval a jaký to bylo krásný auto.
můj autopark: Trabi 601 2x na nich jsem se učil, Zastava 1100,škoda 110, 100, 100MB, 120 2x, Octavia super, Moskvič 412 - bezva auta, Lada 1500, Dacie 1300, 1310, Oltcit- Causecskova pomsta, škoda Fabie - nejhorší auto, jaké jsem zažil. Po výjezdu z serwisu jsem šel zpět aby mnne dotáhli s novou poruchou. Už nikdy škoda a nikdy AAA autobazar, škoda forman - Měkká přední náprava byla jeho smrt, ale stejně to byl vděčnej dříč, renault scenic 1,9 DT- velké malé auto, renault RX4 1,9
Re: Posilovač řízení
[quote="PeeSee"]Chichi. V servisu zjistili, že mám málo oleje v nádržce serva. Je to ta uprostřed umístěná na chladiči. Tak mi to dolili, zaplatil jsem 90,- a jel jsem pryč. Zdá se, že problém zmizel. Ale ještě uvidíme - jestli se problémy vrátí, tak to sem napíšu[/quot
Kdyby se Ti to vrátilo tak skus vyměnit řemen.Měl jsem ten problém na motoru 1.9 DCi a po vyměně řemenu bylo vše OK.
Než jsem ho vyměnil tak jsem je vzájemně porovnal a ten starý byl natažen asi o 1 cm, takže napínací kladka už ho nestačila dostatečně napnout.
Kdyby se Ti to vrátilo tak skus vyměnit řemen.Měl jsem ten problém na motoru 1.9 DCi a po vyměně řemenu bylo vše OK.
Než jsem ho vyměnil tak jsem je vzájemně porovnal a ten starý byl natažen asi o 1 cm, takže napínací kladka už ho nestačila dostatečně napnout.
Megané Scénic 1.9 Dci Sportway r.v. 02
Re: Posilovač řízení
Co se stane, když se ten řemen sesmekne?zdeny65 píše:Prosím už nezatáčet na plný rejd!Jinak si smetete plochý řemen a jestli Vám spadne,tak je ale vééééélký problém!!!!!!!!!
To vypadá na přepouštěcí ventil,nebo možná na výměnu serva.Možná by stačilo pročistit soustavu a vyměnit hydraulickou kapalinu.
Každopádně normální to není!!
Re: Posilovač řízení
Zamotá se do rozvodového řemene,čímž se rozvodový řemen může roztrhnout a potká se tak pár ventilů s pístem.Takže jestli se s tím rychle nic neudělá,tak to může v horším případě vést k výměně motoru.afilip píše:Co se stane, když se ten řemen sesmekne?zdeny65 píše:Prosím už nezatáčet na plný rejd!Jinak si smetete plochý řemen a jestli Vám spadne,tak je ale vééééélký problém!!!!!!!!!
To vypadá na přepouštěcí ventil,nebo možná na výměnu serva.Možná by stačilo pročistit soustavu a vyměnit hydraulickou kapalinu.
Každopádně normální to není!!
Renault Scenic 1,9 dTI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů