Zrovna včera som sa dal vymeniť vodnú pumpu na DTi a je to robota na nervy... Mala by sa meniť pri rozvodoch, aj ked nie je pohananá rozvodovým remenom. Problém je v tom že tam je mizerný prístup, a kryt rozvodov zavadzia povoleniu jednej skrutky, pred výmenou odporúčam kúpiť skrutky zo 6-hrannou hlavou zo závitom M7x25mm , pôvodné skrutky sú s hlavou TORX velkosť E8, orechom všetky povoliť nejdú pre neprístupnosť ideálne treba aj očkový E8 klúč alebo "hexák" , ja som z 9 skrutiek poškodil hrany na 4, preto dnes použijem klasické skrutky, dal som si upraviť skrutky M8 ktoré nemajú závit po celej dlžke...Jaroslav 3 píše:Dik za typ.Pokial by som chcel vymeniť pumpu,treba rozhádzať aj rozvody, alebo sa to dá samostatne.Zdá sa my že pumpa neni pohanana rozvodovym remenom,ale tym druhym.Aka velka investicia je to a ako dlho praca trva. JARO
TOPENI
Moderátor: Moderators General
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Na rozvodech není.Práce tak na 2-3 hodinky.Cena pumpy různá-no střed tak 1800 Kč.Jaroslav 3 píše:Dik za typ.Pokial by som chcel vymeniť pumpu,treba rozhádzať aj rozvody, alebo sa to dá samostatne.Zdá sa my že pumpa neni pohanana rozvodovym remenom,ale tym druhym.Aka velka investicia je to a ako dlho praca trva. JARO
Renault Scenic 1,9 dTI
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ja som dal za vodnú pumpu 22€ a za nový termostat vrátane obalu 24,70€ iba že u nového termostatu nebola iba jedna diera na čidlo ale dve, tak že bolo treba vyrobiť záslepku a závlačku...
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re:
Ahoj potreboval by som poradit ako vymenit ten vymeník u 1,6 66kw r.v. 98 diky...xxpetr píše:už se to tu řešilo vícekrát, megan trpí na ucpávání radiátoru, jestli Ti jde teplota jak říkáš a fouká ventilátor, tak by to mělo topit, zkus vypnout chvíli vypnout větrák topení při běhu motoru, po chvíli zapni a zkus, jak je teplý vzduch, jestli bude postupně chladnout, je to pravděpodobně radiátor. Výměna je fujtajbl...... ale nic jiného většinou nezbývá.
možná nějaký přípravek pomůže, ale když už je to totálně zabetonovaný, tak nepomůže ani svěcená voda
Re: TOPENI
Zdravím chlapy tak si to tady čtu,mám taky problém s topením mně se auto ohřeje ,topí ale jen na max jak dám 26-25 stupňů tak to přestane foukat teplý spíš takový vlažný no a na 20stupňů je to studený vůbec nevím co stím a co v zimě,jaká tam má být nemrzka červená nebo zelená díky za odpověd
Re: TOPENI
Zdravím chlapy tak si to tady čtu,mám taky problém s topením mně se auto ohřeje ,topí ale jen na max jak dám 26-25 stupňů tak to přestane foukat teplý spíš takový vlažný no a na 20stupňů je to studený vůbec nevím co stím a co v zimě,jaká tam má být nemrzka červená nebo zelená díky za odpověd
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: TOPENI
Neviem čo máš za auto, motor a tak, ale ked píšeš že "Topí" tak si myslím že ti neotvara klapku tak ako má. Kapalinu som vymenil za modru, bola tam červená....ale ono je asi jedno aka farba skor si pozri ci je to "AL" čiže na hliníkové hlavy , ta by mala byt šetrnejšia k motoru.araj píše:Zdravím chlapy tak si to tady čtu,mám taky problém s topením mně se auto ohřeje ,topí ale jen na max jak dám 26-25 stupňů tak to přestane foukat teplý spíš takový vlažný no a na 20stupňů je to studený vůbec nevím co stím a co v zimě,jaká tam má být nemrzka červená nebo zelená díky za odpověd
Re: TOPENI
Zdrvim mám scenica 1 kde najdu ty klapky jaký je k nim přístup,kapalinu vyměním za zelenou antifreze
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: TOPENI
skus toto :http://forum.autobazar.eu/renault-megan ... 50809.htmlaraj píše:Zdrvim mám scenica 1 kde najdu ty klapky jaký je k nim přístup,kapalinu vyměním za zelenou antifreze
klapky myslím su na pravej strane pod ovladaním kurenia..
Re: TOPENI
Tak opět zdravím secnic I 1,9dci nedavno jsem vyměnil termostat dal novou kapalinu a stále topí jen na max když dám 25 tak už netopí víměník je ok hadice teplí teplota motoru půl čárky před půlkou stupnice. Klapku jsem našel jen tu co ovládá teplí a studený vzduch, motorek se točí a klapka taky tak fakt nevim co se děje mám ještě fiata mareu a ten topí i v 18 stupních ale scenic ne jen na max to prostě nepochopím
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: TOPENI
A díval ses na to diagnostikou, jaké hodnoty má třeba snímač vnitřní teploty? Pokud to dáš na 26, tak to značí, aby se na tohle čidlo vykašlal a topil, co to půjde. Jakmile je nastavená teplota nižší, bude se řídit snímači teplot uvnitř a venku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: TOPENI
Ahoj. Přítelkyně vlastní Scenic I 1,4 16V. Už delší dobu řešíme, že jí auto špatně topí. Má vyměněno úplně vše v chladícím systému: radiátor, termostat, pumpa i kapalina. Přesto auto topí jen občas. Už to docela vytváří mrzutou náladu. Musím se ještě podívat na to tlakování expansky, myslím, že kapalina vystoupí vysoko. Znamená to potom, že už zbývá jen těsnění pod hlavou? Do toho se mi fakt nechce...
Díky
Díky
Re: TOPENI
Tak nikdo nic neví? Byl jsem to párkrát projet a chová se to opravdu divně. Při jízdě do kopce se motor podle teploměru zahřívá normálně, ale auto netopí ale trubky co jdou do topení jsou horký. Když se pak ohřeje na provozní teplotu, tak to sotva vlaží. Největší zajímavostí je, že to nejvíc topí při jízdě z kopce. Do kopce to postupně chladne až je to úplně studený. Klapky snad fungují všechny normálně, je to manuální ovládání. Jezdil jsem tu do sem tam a projevuje se to tímto způsobem. Prosím poraďte.
Jinak co se týká expansky, tak tam hladina při otevření docela dost vystoupí a při přidání plynu to i přeteče. Pak se to uklidnilo a mohl jsem přidávat plyn, jak jsem chtěl.
Díky za jakoukoliv radu.
Jinak co se týká expansky, tak tam hladina při otevření docela dost vystoupí a při přidání plynu to i přeteče. Pak se to uklidnilo a mohl jsem přidávat plyn, jak jsem chtěl.
Díky za jakoukoliv radu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: TOPENI
Myslím že je to tesnenie pod hlavou... niekde je podfuklé a dostava sa ti vzduch do chladiaceho systému... podobné veci mi robil favorit a ked som vymenil tesnenie tak kuril jak besný...vymen tesnenie pod hlavou a odzvzdnušni systém a bude to o.k....K4RLOS píše:Tak nikdo nic neví? Byl jsem to párkrát projet a chová se to opravdu divně. Při jízdě do kopce se motor podle teploměru zahřívá normálně, ale auto netopí ale trubky co jdou do topení jsou horký. Když se pak ohřeje na provozní teplotu, tak to sotva vlaží. Největší zajímavostí je, že to nejvíc topí při jízdě z kopce. Do kopce to postupně chladne až je to úplně studený. Klapky snad fungují všechny normálně, je to manuální ovládání. Jezdil jsem tu do sem tam a projevuje se to tímto způsobem. Prosím poraďte.
Jinak co se týká expansky, tak tam hladina při otevření docela dost vystoupí a při přidání plynu to i přeteče. Pak se to uklidnilo a mohl jsem přidávat plyn, jak jsem chtěl.
Díky za jakoukoliv radu.
-
- Starting member
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned srp 21, 2011 19:55
Re: TOPENI
mám dotaz ohledně automatické klimatizace, když jedu na manuál krásně topí, když zapnu automat tak to není žádná sláva a fouká studenější, venkovní čidlo teploty mi ukazuje pořád kolem 20 stupňů, může to mít na automat vliv popřípadě kde je v kabině čidlo teploty - scenic 16.16V
díky za rady Pavel
díky za rady Pavel
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon pro 16, 2013 18:01
Re: TOPENI
Dobrý den chtěl bych se zeptat mám R Scénic 1.9 dCi a cca 1 měsíc mi nějak zlobí topení spíše se někde zavzdušnuje okruh. ráno nastartuju a po cca 2 km už topí ale jakmile začne ručička na budíku stoupat k 1 čárce přestane topit jen studený vzduch kouknu pod kapotu a hladina chlad.kapaliny až u hrdla víčka nádobky hadice od termostatu studená pokračuju v jízdě ručka teploměru jde pomalu nahoru někde v půlce se zastaví pak spadne a auto začne zas normálně topit hladina v nádobce se vrátí do normálu hadice od termostatu teplá a tak mi to blbne každý den nevíte někdo kde hledat příčinu ???
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: TOPENI
hammer2868 píše:Dobrý den chtěl bych se zeptat mám R Scénic 1.9 dCi a cca 1 měsíc mi nějak zlobí topení spíše se někde zavzdušnuje okruh. ráno nastartuju a po cca 2 km už topí ale jakmile začne ručička na budíku stoupat k 1 čárce přestane topit jen studený vzduch kouknu pod kapotu a hladina chlad.kapaliny až u hrdla víčka nádobky hadice od termostatu studená pokračuju v jízdě ručka teploměru jde pomalu nahoru někde v půlce se zastaví pak spadne a auto začne zas normálně topit hladina v nádobce se vrátí do normálu hadice od termostatu teplá a tak mi to blbne každý den nevíte někdo kde hledat příčinu ???
myslím že je to tesnenie pod hlavou...
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: pon pro 16, 2013 18:01
Re: TOPENI
díky ale moc jsi mě nepotěšil
Re: TOPENI
Zdravím všechny, co musí jezdit ve Scénicu ve svetru!
Jelikož se blíží zima, musel jsem začít řešit nefunkční topení. Příčinou je zacpaný výměník topení úsadami z chladícího systému motoru. Stejnou závadu jsem řešil i na R 19, kde jsem během deseti let měnil dvakrát radiátor. Jelikož výměna je dost komplikovaná a abych pravdu řekl, vůbec se mi do ní nechtělo, zkusil jsem, jak již tady někdo píše, proplach radiátoru tlakovou vodou.
Svěrkama jsem si zmáčknul hadice (abych nemusel vypouštět kapalinu), odpojil hadice, na spodní vývod jsem napojil hadici z vodovodního řadu, na horní vývod odpadní hadici do nádoby (abych mohl sledovat vycházející nečistoty z výměníku) a začal proplachovat. Občas jsem měnil tlak vody, aby docházelo k lepšímu uvolňování nečistot. Až se již nečistoty v odpadní hadici nenacházely, tak jsem ještě pro jistotu provedl proplach horkou vodou s kyselinou citronovou, opět propláchl, dopojil hadice, odvzdušnil celý systém a ..... TOPÍ!!!
Jelikož se blíží zima, musel jsem začít řešit nefunkční topení. Příčinou je zacpaný výměník topení úsadami z chladícího systému motoru. Stejnou závadu jsem řešil i na R 19, kde jsem během deseti let měnil dvakrát radiátor. Jelikož výměna je dost komplikovaná a abych pravdu řekl, vůbec se mi do ní nechtělo, zkusil jsem, jak již tady někdo píše, proplach radiátoru tlakovou vodou.
Svěrkama jsem si zmáčknul hadice (abych nemusel vypouštět kapalinu), odpojil hadice, na spodní vývod jsem napojil hadici z vodovodního řadu, na horní vývod odpadní hadici do nádoby (abych mohl sledovat vycházející nečistoty z výměníku) a začal proplachovat. Občas jsem měnil tlak vody, aby docházelo k lepšímu uvolňování nečistot. Až se již nečistoty v odpadní hadici nenacházely, tak jsem ještě pro jistotu provedl proplach horkou vodou s kyselinou citronovou, opět propláchl, dopojil hadice, odvzdušnil celý systém a ..... TOPÍ!!!
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: TOPENI
tiež som to všeliako preplachoval, no vydržalo to len chvílu a potom som musel aj tak vymenit radiator...
Re: TOPENI
Chlapci mně to topí jen naplno a žádná sláva to není na 24 už jen vlažný nechápu systém tohoto topení termostat nový radiátor taky.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: TOPENI
skus dobre odvzdušnit....
Re: TOPENI
Zdravim, tak mi take zaclo blbnout topeni. Drive topilo uz u prvni carky, ale monentalne temer netopi ani po zahrati motoru. Topit to zacne az po opravdu velke ujete vzdalenosti (o vikendu jsem jel z Usti n/L do Litvinova a lehce topit to zacalo az pri prijezdu do Litvinova, tedy zhruba po 50 km. Tam jsem pouze vylozil nejake veci a jel hned zpet. Celou cestu zpet uz to topilo normalne). Menil jsem cca pred mesicem kapalinu. Jaka tam byla uz si nepamatuji (kupoval jsem auto pred zimou a menil ji pouze pro jistotu), ale menil jsem ji za zelenou. Nemuze to s tim mit nejakou souvislost? Poradi mi nekdo co bych mel vyzkouset?
//edit: Jeste jsem si tak uvedomil, ze tu kapalinu jsem vubec neredil. Nemuze to byt tedy tim? Ze by byla prilis husta a trva mnohem dele, nez se ohreje?
Tak diky vsem za ochotu, vyreseno!
//edit: Jeste jsem si tak uvedomil, ze tu kapalinu jsem vubec neredil. Nemuze to byt tedy tim? Ze by byla prilis husta a trva mnohem dele, nez se ohreje?
Tak diky vsem za ochotu, vyreseno!
Renault Megane Scenic 1,9 dTi
Re: TOPENI
Zdravím. Mám Scenica 1 1.9 Dti. Mám problém s topením,asi před týdnem jsem si všimnul ze když jsem mel topení nastavené na 4 stupen tak to foukalo teplej vzduch jako když tam mám 1.Ted je to asi 2 den co to netopi vůbec,nefouka to ani studenej vzduch. Zkusim to zapnout,slyším jak to tam někde v útrobách pod palubkou zakvílí a to je vše.Tak prosím o radu jestli někdo nebude vědět co stim.Díky za odpověď.
Re: TOPENI
Zdravim pani
Tak problém s kurenim zastihol aj mna našťastie je uz po zime. Cca 3 roky do zadu auto prestalo kurit tak sa vymenil termostat a vyplachol radiátor vsetko ok kurilo no teraz odrazu vlaznu skor studeny vzduch ale ked vypnem a zapnem motor kuri jak ďas tak ako ma. Tak som trošku zmätený ze kde je problém.
Tesnenie pod hlavou bolo menene uz davno..
Scénic 1,6 1997
Ďakujem za radu
Tak problém s kurenim zastihol aj mna našťastie je uz po zime. Cca 3 roky do zadu auto prestalo kurit tak sa vymenil termostat a vyplachol radiátor vsetko ok kurilo no teraz odrazu vlaznu skor studeny vzduch ale ked vypnem a zapnem motor kuri jak ďas tak ako ma. Tak som trošku zmätený ze kde je problém.
Tesnenie pod hlavou bolo menene uz davno..
Scénic 1,6 1997
Ďakujem za radu
Renault megane scenic 1,6 e 66 kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů