Nevím.Jestli máš čistou nádobku na kapalinu,bez usazenin,tak bych to nepitval.Navíc máš jednodušší způsob.Sundal bych stěrače,sejmul kryty pod nima a sundal plechová kryt co je jako dno v odtokovým kanále.Je na čtyři šrouby M6.Pak krásně uvidíš na hadice,co jdou k topení.Jestli jsou obě teplý,tak to máš průchozí a dělá to ta klapka.Je to docela častá závada.Jinak,když by to tak nebylo,tak se dá ten radiátor propláchnout bez rozdělání skoro celý palubky.Skippy87 píše:vytáhnout výměník? vytáhnu to bez rozebírání? Stačí akorát sundat ten plast u řidiče a vytáhnout ho? Já když jsem na to posledně koukal tak to bylo takový celý z plastu a nic z toho vytáhnout nešlo.
TOPENI
Moderátor: Moderators General
Renault Scenic 1,9 dTI
no čistá není ale kapalina v ní jo
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme
Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme
Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
To už je bohužel nic moc.Nevím,ale na foru to někdo popisoval a dá se k ní dostat snad vrškem palubky.Po sundání velkýho krytu a panelu s hodinama by to snad mělo jít vypitvat.Fakt nedokážu říct.Ale logicky musí být za radiátorem.Možná po sundání krytu u pedálů by se tam dalo dostat.To v případě,že je mechanismus ve spodní části celýho korpusu topení.Skippy87 píše:no čistá není ale kapalina v ní jo
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme
Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
Renault Scenic 1,9 dTI
Teda Václave,jako dobrý,ale ten pravopis je fakt hroznejvaclavolach píše:ja nevym jesli to zvladnes je to pravje cele splastu . sundas kryt pak nanej vydis sou tam dva sroubky asi 6 pak jdu dvje trupky zalizty do sebe nahoru to spojuje vymnenik tam je jeden sroup hvezda ten vytahnes a pomalu musis otsebe otopjit jsou tam dvje kumicky jako tesneni a pak ho jen vitahujes skoda ze si to nanapsal driv ja sem ho dal us dohromady ale muzu ti ta pak vyfotit posli mi meil
Renault Scenic 1,9 dTI
viva Renaultzdeny65 píše:To už je bohužel nic moc.Nevím,ale na foru to někdo popisoval a dá se k ní dostat snad vrškem palubky.Po sundání velkýho krytu a panelu s hodinama by to snad mělo jít vypitvat.Fakt nedokážu říct.Ale logicky musí být za radiátorem.Možná po sundání krytu u pedálů by se tam dalo dostat.To v případě,že je mechanismus ve spodní části celýho korpusu topení.Skippy87 píše:no čistá není ale kapalina v ní jo
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme
Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
díky zdeny, o víkendu na to mrknu a uvidíme
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
presne tak se mi to taky projevovalo, hodil jsem to do servisu,jelikoz jinou moznost nemam, kde mi zprvu rekli, ze se musi shodit cela palubka a muze to trvat celou sichtu, nakonec se ale k vymeniku dostali rychleji - dali mi tam vymenik za cca 18 stovekSkippy87 píše:K tomu výměníku - musím vyndat celý topení?demag10 píše:jojo, to bude asi vymenik, od minuleho tydne tam mam novy, ten stary byl totalne ucpany. dneska mam v aute lip jak v obyvaku
mě to totiž taky netopí a vůbec nevím čím to je. Teplota je OK v polovině, termostat vyměněný, průplach a nová kapalina a beztak to netopí. Fouká to jen vlažně, když zapnu vnitřní okruh tak to trošku topí ale nijak extra. Když se vypne zase fouká vlažný vzduch. Nevím co s tím už, že by nějaká klapka? Mám automat ovládání + klimu
SCÉNIC 1,6 l; 16V; 79kW; r.v.2000
Já to měnil už 2 lidem, je to pěkná pakárna, navíc záleží, jaký typ topení tam je, ten, co má ještě kabinový filtr, ten je o trochu horší. Topení ven nemusí, ale horní díl palubky musí ven, spodní celý povolit, od motoru sundat plasty okolo stěračů a tam povolit dva šrouby, které topení drží zezhora. Samozřejmě odpojit hadice na vodu. Pak se topení musí násilím povytáhnout kam až to jde, lepší je to dělat ve dvou, a vytáhnout ten radiátor směrem k řidičovo nohám. ale je to fakt docela opruz. navíc si nedovedu představit, jak by se to měnilo, kdyby tam byla klimoška Jestli to v servisu vymění za 1800 včetně radiátoru, je to dobrá cena, já ten výměník kupoval nekde okolo 1300,- takže když vezmu práci, to je grátis... Ale jestli to chceš vyměnit sám, přeji pevné nervy
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
blbe jsem to napsal: 1800,- me stal vymenik bez pracexxpetr píše:Já to měnil už 2 lidem, je to pěkná pakárna, navíc záleží, jaký typ topení tam je, ten, co má ještě kabinový filtr, ten je o trochu horší. Topení ven nemusí, ale horní díl palubky musí ven, spodní celý povolit, od motoru sundat plasty okolo stěračů a tam povolit dva šrouby, které topení drží zezhora. Samozřejmě odpojit hadice na vodu. Pak se topení musí násilím povytáhnout kam až to jde, lepší je to dělat ve dvou, a vytáhnout ten radiátor směrem k řidičovo nohám. ale je to fakt docela opruz. navíc si nedovedu představit, jak by se to měnilo, kdyby tam byla klimoška Jestli to v servisu vymění za 1800 včetně radiátoru, je to dobrá cena, já ten výměník kupoval nekde okolo 1300,- takže když vezmu práci, to je grátis... Ale jestli to chceš vyměnit sám, přeji pevné nervy
SCÉNIC 1,6 l; 16V; 79kW; r.v.2000
včera jsem šahal na ty hadice, obě jsou vařící ale topení netopí. Jak říkám, musím pustit vnitřní okruh a vypnout AC a v tu chvíli to trochu topí. Když se okruh vypne fouká to vlažně. Dneska jsme to ještě zkoušel regulovat MIN-MAX trochu rozdíl je tam znát ale jen velmi nepatrný, mezi jednotlivými teplotami v podstatě nulovej. Tak já už fakt nevím co to je
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
myslím, že nee, ale zkusit to můžeš. Vždycky, když jsem ten radiátor vymontoval, byl jak plný betonu, normálně těžkej oproti novému, problém je, že on zarůstá postupně od zadu, pořát topí míň a míň, až přestane topit úplně. Můžeš tam mít i jiný problém, ale já to typuju na ten radiátor, ta teplá voda proběhne jenom z vstupu do výstupu a proto jsou ty hadice horký, ale ty žebra, tam už nedojde...
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
předpodkládám, že horním krytem myslíš jen ten opravdu ten horní kryt. Ale pochybuju, že tím se dostanu až dolu k topení. Už jsem ho měl několikrát sundanej a topení vidět nebylo. Co středový panel ten nemusí jít pryč?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
já teď koukám, že máš scenika, nevím, jestli je to jako u normálního megana,tam se sundala to hormí část, pak se povolila kompletně ta spodní část přístrojovky, ta se nemusela vyndat, jen se povytáhla. taky se sundaly plasty okolo volantu. Pozor na cívku immobilizeru, je tam riziko poškození, jak budeš odtahovat ten spodní díl přístrojovky. Ještě jsem si vzpoměl, jsou tam takové výztuhy od topení do podlahy, taky se musí povolit, vyndalo se rádio, panel topení... pak od motoru musíš šáhnout do toho žlabu co jsou stěrače a tam jsou dva šroubky na 10 klíč, každen z jedný strany, ty musíš vyndat a pak to chce trochu síly...musíš topení natočit aby ten radiátor při vyndavání mine plynový pedál a tučím i sloupek řízení, dělali jsme to dva a fakt pakec. Musíš to vytáhnout do auta, aby Ti zalezly ty trubky, co vedou do toho radiátoru
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
juknu na to, kdyby se nepovedlo nebo to bylo moc sraního v tomhle mrazu tak se na to vykašlu nebo bych se na někdy domluvil s tebou, že bychom to udělaly spolu pokud nejsi proti, uvidíme
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
a na jakým to máš autě, já tam radil jednomu, ten měl staršího megana, koukám ty máš scenika 01, abych Ti neradil nějaký blbosti, to co jsem psal, bylo ke starýmu MeganuSkippy87 píše:juknu na to, kdyby se nepovedlo nebo to bylo moc sraního v tomhle mrazu tak se na to vykašlu nebo bych se na někdy domluvil s tebou, že bychom to udělaly spolu pokud nejsi proti, uvidíme
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
já myslím, že ve své podstatě to bude stejný. Megan a scénic je to samý, rozhodující bude pouze ten rok výrobu a klima
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Teď jsem jen tak koukl do dialogisu, člověče, možná, že to u toho novějšího půjde i líp. Spíš je otázka, jestli nemáš jinej problém, máš digi klimu, nebo normální topení?? S tou automatickou občas bývaj problémy co se ovládání klapek týče... S tím takovou zkušenost nemám, jen co jsem tu vyčetl. Ty rady na výměnu byly fakt jen na rok někde 96-99.
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
Pánové, možná dobrá rada(alespoň já mám 100% úspěch).Potkaly mně stejné problémy jako vás a tak jsem si sestrojil zařízení dle foto-svařená nádoba,čerpadlo z pračky.Přívodní hadice do topení jsem nejdříve stáhnul svorkami na fotce uprostřed aby mně nevytekla chladící kapalina z motoru.Potom jsem odpojil radiátor od chladícího systému auta.Nejprve jsem radiátor propláchl hadicí aby neobsahoval chladicí kapalinu.Na přívody radiátoru jsem napojil zařízení.Potom jsem do svařené nádoby nalil vodu s rozpuštěnou kyselinou citronovou a nechal vše čerpadlem kolovat radiátorem.Důležité je,aby čerpadlo bylo níže než přívody do radiátoru,aby vše chodilo.Čerpadlo se musí zaplavovat zpětnou vodou.Vše jsem nechal cirkulovat 3 hodiny.Potom jsem kyselinu vylil,zkusil jsem tam nalít ocet a opět vše asi 3 hodiny.Pak jsem zařízení demontoval,napojil opět vodu z hadice,druhý vývod do odpadu a nechal proplachovat čistou vodou.Nakonec jsem vše opět zapojil do původního stavu,doplnil asi 0,3 l nemrznoucí směsi.A zázrak byl na světě.Auto zase topí jako nové.Asi došlo kyselinou a octem k rozpuštění nánosů v radiátoru.
http://img528.imageshack.us/img528/8691/1004128.jpg
http://img528.imageshack.us/img528/8691/1004128.jpg
Renault Mégane Scénic 1,6/97
Jde to v pohodě kyselinou solnou.Odpojíš si hadice a ty necháš na přívodech radiátoru.Vypustíš vodu zvedneš hadice nahoru a nalít kyselinu.Nechá se to v ně tak max 2 hodiny potom propláchnout vodou.Může se to i opakovat tak max 2x.Nenechávat tam ji třeba přes noc hrozí poškození.A funguje to 100% za málo peněz a nervů s rozděláváním.Zkoušeno na více autech a v pohodě.Můžu doporučit.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák
Ještě zkus vyndat filtr a šáhni na těleso.Jestli bude studený,tak to máš fakt ucpaný.A jestli bude teplej,tak je to klapka.Skippy87 píše:včera jsem šahal na ty hadice, obě jsou vařící ale topení netopí. Jak říkám, musím pustit vnitřní okruh a vypnout AC a v tu chvíli to trochu topí. Když se okruh vypne fouká to vlažně. Dneska jsme to ještě zkoušel regulovat MIN-MAX trochu rozdíl je tam znát ale jen velmi nepatrný, mezi jednotlivými teplotami v podstatě nulovej. Tak já už fakt nevím co to je
Renault Scenic 1,9 dTI
To pod vaničkou není labirint?xxpetr píše:myslím, že nee, ale zkusit to můžeš. Vždycky, když jsem ten radiátor vymontoval, byl jak plný betonu, normálně těžkej oproti novému, problém je, že on zarůstá postupně od zadu, pořát topí míň a míň, až přestane topit úplně. Můžeš tam mít i jiný problém, ale já to typuju na ten radiátor, ta teplá voda proběhne jenom z vstupu do výstupu a proto jsou ty hadice horký, ale ty žebra, tam už nedojde...
Renault Megan Scenic 1,9 dti
tak hluboce jsem to nezkoumal, ale podle toho, jak to funguje to vypadá jako že půlkou to jde tam a druhou půlkou zpátky, ale rozebrané jsem to neměl. Kdyby tam byl celkově jen labirint, myslím, že by se to ucpalo po roce ježdění, ale fakt nevím....kubrt píše:To pod vaničkou není labirint?xxpetr píše:myslím, že nee, ale zkusit to můžeš. Vždycky, když jsem ten radiátor vymontoval, byl jak plný betonu, normálně těžkej oproti novému, problém je, že on zarůstá postupně od zadu, pořát topí míň a míň, až přestane topit úplně. Můžeš tam mít i jiný problém, ale já to typuju na ten radiátor, ta teplá voda proběhne jenom z vstupu do výstupu a proto jsou ty hadice horký, ale ty žebra, tam už nedojde...
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,
určitě to klapka bude, těď záleží která, protože je jich víc. Jednu jsem objevil, řekl bych že asi směšovací. Pač v jedné poloze fouká úplně studěnej vzduch a v druhé fouká teplejší. Byla taková kosa, že jsem to víc nešpekuloval. Jen jsem zjistil, že to topení na těch plastových trubičkách ty šroubky opravdu mázdeny65 píše:Ještě zkus vyndat filtr a šáhni na těleso.Jestli bude studený,tak to máš fakt ucpaný.A jestli bude teplej,tak je to klapka.Skippy87 píše:včera jsem šahal na ty hadice, obě jsou vařící ale topení netopí. Jak říkám, musím pustit vnitřní okruh a vypnout AC a v tu chvíli to trochu topí. Když se okruh vypne fouká to vlažně. Dneska jsme to ještě zkoušel regulovat MIN-MAX trochu rozdíl je tam znát ale jen velmi nepatrný, mezi jednotlivými teplotami v podstatě nulovej. Tak já už fakt nevím co to je
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů