TOPENI

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

Příspěvek od neznalek07 » sob říj 02, 2010 19:12

Zdravím všechny "radily" na tomto foru. Mám Scenica od června letošního roku(2010) a spoustu problémů jsem i¨mi podařilo vyřešit s pomocí renault fora. Největší pomoc ale přispěla právě k tomuhle problému s topením. Mám 1,6 r.v.1998 a topení spíš vlažilo. Udělal jsem výplach systému( a to několika násobný) A NIC MOC - tedy spíš beze změny. Došlo tady na výměnu topení! Přes počáteční obavy je to poměrně jednoduchá operace kterou jsem si zjednodušil ucpáním hadice do bloku motoru a k termostatu špunty, abych nemusel vypouštět vše. pak stačí jen prohodit radiátory tak jak radily kolegové přede mnou. Scenic ted topí jak divej a téměř po pár metrech. Moc děkuji za všechny rady. A ještě na závěr kdo shání náhradní díly a je z Jižních Čech tak mám super tip na Specialistu na sceniky a megany - http://www.meganecentrum.eu/index.php.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » úte říj 26, 2010 19:56

Antonio píše:Jde to v pohodě kyselinou solnou.Odpojíš si hadice a ty necháš na přívodech radiátoru.Vypustíš vodu zvedneš hadice nahoru a nalít kyselinu.Nechá se to v ně tak max 2 hodiny potom propláchnout vodou.Může se to i opakovat tak max 2x.Nenechávat tam ji třeba přes noc hrozí poškození.A funguje to 100% za málo peněz a nervů s rozděláváním.Zkoušeno na více autech a v pohodě.Můžu doporučit.
a nepoškodi to hadice?
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

topení

Příspěvek od neznalek07 » úte říj 26, 2010 22:28

Výměna radiátoru nepoškodí hadice, ale u té kyseliny bych 100% nevsázel. Hodně lidí to zkusilo a funguje to, jen to chce nenechávat tam roztok dlouho.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: topení

Příspěvek od pista1979 » úte říj 26, 2010 23:26

neznalek07 píše:Výměna radiátoru nepoškodí hadice, ale u té kyseliny bych 100% nevsázel. Hodně lidí to zkusilo a funguje to, jen to chce nenechávat tam roztok dlouho.
diky,
takže dve hodiny je tak akurat... a ta kyselina ma byt neriedena?
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

Topení

Příspěvek od neznalek07 » stř říj 27, 2010 22:45

Já jsem zkoušel jak přípravek od STP, tak kyselinu (potravinářskou normál z jednoty rozpuštěnou v 6 ti litrech teplé vody jeden a půl sáčku), ani jedno nepomohlo, takže došlo na výměnu radiátoru za 500,-kč z vrakoviště - odzkoušený a naprosto OK. Nový se dá sehnat od cca 1200,-kč. Scenic teď topí bez problémů. Je to asi nejlepší řešení.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: Topení

Příspěvek od pista1979 » čtv říj 28, 2010 18:32

neznalek07 píše:Já jsem zkoušel jak přípravek od STP, tak kyselinu (potravinářskou normál z jednoty rozpuštěnou v 6 ti litrech teplé vody jeden a půl sáčku), ani jedno nepomohlo, takže došlo na výměnu radiátoru za 500,-kč z vrakoviště - odzkoušený a naprosto OK. Nový se dá sehnat od cca 1200,-kč. Scenic teď topí bez problémů. Je to asi nejlepší řešení.
tak dufam že mi to pomôže a nebudem musiet meniť radiator... ale oni pišu o kyseline solnej to by mala byť chlorovodikova či nie? a aku si použil ty z jednoty?
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

Topení

Příspěvek od neznalek07 » čtv říj 28, 2010 21:58

Použil sem kyselinu citronovou. Výměny radiátoru se fakt neboj je to jednodušší než 2 až 3 vypouštět a napouštět systém vodou a čističem. Problém je jen ta cena nového dílu. Když se pustíš do výměny tak se klidně ozvy já tě navedu. Ted jsem si všiml, že máš úplně stejné auto jen o rok starší takže to bude naprosto stejný postup pravděpodobně i stejná příčina - prostě vrozená vada.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: Topení

Příspěvek od pista1979 » pát říj 29, 2010 08:17

neznalek07 píše:Použil sem kyselinu citronovou. Výměny radiátoru se fakt neboj je to jednodušší než 2 až 3 vypouštět a napouštět systém vodou a čističem. Problém je jen ta cena nového dílu. Když se pustíš do výměny tak se klidně ozvy já tě navedu. Ted jsem si všiml, že máš úplně stejné auto jen o rok starší takže to bude naprosto stejný postup pravděpodobně i stejná příčina - prostě vrozená vada.
Diky, v sobotu by som to chcel preplachnut, a potom sa ozvem... treba to potom aj nejako odzdušnit ten system? :?
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

Topení

Příspěvek od neznalek07 » pát říj 29, 2010 11:45

Odvzdušnit se to samozřejmě musí. Jsou tam dva šrouby. Jeden je v levo na chladiči a druhý (horní) na hadici k termostatu. Podrobný popis a fotky jsou v knize JAK NA TO. Dej bacha at ten k termostatu nestrhneš! Mně se to napoprvé povedlo a dost špatně se dostává ven. Držím palce at se dílo povede. Když pošleš email tak ti rád pošlu ty stránky z knihy co se týkají topení.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: Topení

Příspěvek od pista1979 » pát říj 29, 2010 12:14

neznalek07 píše:Odvzdušnit se to samozřejmě musí. Jsou tam dva šrouby. Jeden je v levo na chladiči a druhý (horní) na hadici k termostatu. Podrobný popis a fotky jsou v knize JAK NA TO. Dej bacha at ten k termostatu nestrhneš! Mně se to napoprvé povedlo a dost špatně se dostává ven. Držím palce at se dílo povede. Když pošleš email tak ti rád pošlu ty stránky z knihy co se týkají topení.


tie stranky by mi fakt pomohli, ak možeš tak mi to prosim pošli, aby som to poriadne odzvdušnil.. pista1979@azet.sk diky... :wink:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » pát říj 29, 2010 12:32

PetrII píše:Pánové, možná dobrá rada(alespoň já mám 100% úspěch).Potkaly mně stejné problémy jako vás a tak jsem si sestrojil zařízení dle foto-svařená nádoba,čerpadlo z pračky.Přívodní hadice do topení jsem nejdříve stáhnul svorkami na fotce uprostřed aby mně nevytekla chladící kapalina z motoru.Potom jsem odpojil radiátor od chladícího systému auta.Nejprve jsem radiátor propláchl hadicí aby neobsahoval chladicí kapalinu.Na přívody radiátoru jsem napojil zařízení.Potom jsem do svařené nádoby nalil vodu s rozpuštěnou kyselinou citronovou a nechal vše čerpadlem kolovat radiátorem.Důležité je,aby čerpadlo bylo níže než přívody do radiátoru,aby vše chodilo.Čerpadlo se musí zaplavovat zpětnou vodou.Vše jsem nechal cirkulovat 3 hodiny.Potom jsem kyselinu vylil,zkusil jsem tam nalít ocet a opět vše asi 3 hodiny.Pak jsem zařízení demontoval,napojil opět vodu z hadice,druhý vývod do odpadu a nechal proplachovat čistou vodou.Nakonec jsem vše opět zapojil do původního stavu,doplnil asi 0,3 l nemrznoucí směsi.A zázrak byl na světě.Auto zase topí jako nové.Asi došlo kyselinou a octem k rozpuštění nánosů v radiátoru.

http://img528.imageshack.us/img528/8691/1004128.jpg

prosim kolko tam treba dať krabičiek tej kyseliny, a kolko litrov octa? dakujem :idea:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

Topení

Příspěvek od neznalek07 » pát říj 29, 2010 13:03

Ocet tam nedávej, je zbytečný. Kyseliny kup dva pytlíčky, zhruba 150g na 6litrů vody. Můžeš to i zopakovat.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: Topení

Příspěvek od pista1979 » pát říj 29, 2010 13:06

neznalek07 píše:Ocet tam nedávej, je zbytečný. Kyseliny kup dva pytlíčky, zhruba 150g na 6litrů vody. Můžeš to i zopakovat.
diky moc... a nevieš ešte ako sa dostanem k pelovemu filtru? chcel by som kuknut aj ten... :idea:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
neznalek07
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
Bydliště: Tábor

Topení

Příspěvek od neznalek07 » pát říj 29, 2010 13:17

To víš,že vím, všechno je to v té knížce, jen mi nejde poslat příslušné stránky - vydrž- makám na tom. Ten Filtr je v kabině u spolujezdce zespod pod přístrojovkou. Povolíš jeden šroubek posuneš tu krytku směrem k motoru a vyndáš ven. Bacha jsou ta háčky co se rádi lámou! Pak jen vytáhneš filtr a dáš nový. Pozor na to at koupíš stejný! Nejlepší je vzít sebou do obchodu ten starý a vybírat podle něj.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: Topení

Příspěvek od pista1979 » pát říj 29, 2010 14:21

neznalek07 píše:To víš,že vím, všechno je to v té knížce, jen mi nejde poslat příslušné stránky - vydrž- makám na tom. Ten Filtr je v kabině u spolujezdce zespod pod přístrojovkou. Povolíš jeden šroubek posuneš tu krytku směrem k motoru a vyndáš ven. Bacha jsou ta háčky co se rádi lámou! Pak jen vytáhneš filtr a dáš nový. Pozor na to at koupíš stejný! Nejlepší je vzít sebou do obchodu ten starý a vybírat podle něj.
musim ho tam mat?
:arrow:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
cobyll
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob srp 28, 2010 16:23
Bydliště: Valašské kotáry nad Valmezem

Příspěvek od cobyll » úte lis 23, 2010 18:28

Ahojte všichni.
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
cobyll (čti Kobyl ) - prej na co šáhnu, to skoním...

Nejdříve Škoda 1000 Malých Bolestí, pak Škoda 130L, následně Daewoo Nubira 2,0 16V, Scénic I 2,0 16V

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » úte lis 23, 2010 19:09

cobyll píše:Ahojte všichni.
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
neviem, nemam klimu , ale myslím že to treba odvzdušnit, alebo tesnenie pod hlavu je v prdeli, lebo sa ti tam dostal vzduch,,,, to znamena že bud tam je , alebo sa tam dostal cez zle tesnenie hlavy... :arrow:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » úte lis 23, 2010 20:57

cobyll píše:Ahojte všichni.
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
Jak kolega píše,je to dá se říct na stopro,že odchází těsnění.Podívej se,jestli Ti netlakují hadice a jestli po otevření nádobky chl.kapaliny se rapidně nezvedá hladina.Další varianta taky pravděpodobná je čerpadlo chl.kapaliny.
K odmlžení-klima se používá na začátku pak se samozžejmě po procesu odmlžení vypíná.
Renault Scenic 1,9 dTI

Jaroslav 3
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 23, 2010 16:17

Příspěvek od Jaroslav 3 » sob pro 04, 2010 13:35

Prosim o radu.Potrebujem vymenit termostat scenik1,9 dti rv99.Otazka znie,termostat je v tom plastovom puzdre ako samostatny diel, alebo je to cele zaliate a meni sa to ako celok.Nemam na to manual tak sa všetko musim pytat.Dik za radu.Ak niekto vie aj cenu pošlite.JARO

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » ned pro 05, 2010 06:57

Jaroslav 3 píše:Prosim o radu.Potrebujem vymenit termostat scenik1,9 dti rv99.Otazka znie,termostat je v tom plastovom puzdre ako samostatny diel, alebo je to cele zaliate a meni sa to ako celok.Nemam na to manual tak sa všetko musim pytat.Dik za radu.Ak niekto vie aj cenu pošlite.JARO
Jsou dvě varianty-jedna je,že termostat je zalitý a mění se jako celek-cena cca.800,-Kč a druhá varianta je,že se mění pouze termostat cca 200.-Kč.Druhou variantu poznáš při pohledu na "bouli",v které je termostat.Je přišroubovaná na těleso dvěma šrouby na 10-ku klíč.
Renault Scenic 1,9 dTI

Jaroslav 3
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 23, 2010 16:17

Příspěvek od Jaroslav 3 » pon pro 06, 2010 20:56

Dik za radu , bola to ta lacnejšia verzia.JARO

Jaroslav 3
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 23, 2010 16:17

SCENIK 1,9 dti

Příspěvek od Jaroslav 3 » úte pro 07, 2010 09:40

Zdravim COBYL.Mam presne ten isty problem čo ty. Radiator je čisty termostat ešte vymenim ale neviem či to pomôže.dostava sa my do kurenia vzduch ale nevien skade.Bol som u mechanika a ten tvrdi že to tesnenie pod hlavou nie je.Hadice su mekke voda sa nevyvara teplota drži tak radte ak viete čo je s tym.JARO

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Re: SCENIK 1,9 dti

Příspěvek od zdeny65 » stř pro 08, 2010 05:56

Jaroslav 3 píše:Zdravim COBYL.Mam presne ten isty problem čo ty. Radiator je čisty termostat ešte vymenim ale neviem či to pomôže.dostava sa my do kurenia vzduch ale nevien skade.Bol som u mechanika a ten tvrdi že to tesnenie pod hlavou nie je.Hadice su mekke voda sa nevyvara teplota drži tak radte ak viete čo je s tym.JARO
V jiném příspěvku jsem psal,že to může dělat vodní pumpa-čerpadlo.Jakmile má vůli,tak je zle :twisted: Zavzdušní se system a hlavně topení.
Jinak mechanici dost často tvrdí,že to není ta závada s čím člověk přijde,ale samozřejmě jiná.Mluvím z vlastní zkušenosti.Když jsem chtěl měnit čerpadlo,řekli že je dobrý a nemá to cenu.No po pár měsících šlo na řadu těsnění pod hlavou.Jinak jestli jsi ještě nedělal rozvody,tak to spoj všechno do jednoho.Těsnění,atd.
PS:podívej se ještě na termostat-je na něm odvzdušňovací ventilek-vypadá to jako čepička na ventilek u kola.Opatrně ji zkus dotáhnout-ne moc,protože je na kónickém závitu.Jednou mi ji nechali docela volnou a vzduch to nabíralo sice ne moc,ale přece.
Renault Scenic 1,9 dTI

kovma
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 06, 2010 18:33

Příspěvek od kovma » stř pro 08, 2010 06:47

Tak Vás tu zdravím,

protože moje 407 SW odpočívá v garáži, jezdím nyní otcovo Scenicem. Problém je v tom, že nechce foukat vzduch z výdechů. Strašně málo to topí a když dám ventil.na 6tku, tak jen hukot a hodně slabé foukání vzduchu. Jedná se o 1.6 benzín rv 98

Jaroslav 3
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob říj 23, 2010 16:17

Příspěvek od Jaroslav 3 » stř pro 08, 2010 09:43

Dik za typ.Pokial by som chcel vymeniť pumpu,treba rozhádzať aj rozvody, alebo sa to dá samostatne.Zdá sa my že pumpa neni pohanana rozvodovym remenom,ale tym druhym.Aka velka investicia je to a ako dlho praca trva. JARO

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů