TOPENI
Moderátor: Moderators General
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
Zdravím všechny "radily" na tomto foru. Mám Scenica od června letošního roku(2010) a spoustu problémů jsem i¨mi podařilo vyřešit s pomocí renault fora. Největší pomoc ale přispěla právě k tomuhle problému s topením. Mám 1,6 r.v.1998 a topení spíš vlažilo. Udělal jsem výplach systému( a to několika násobný) A NIC MOC - tedy spíš beze změny. Došlo tady na výměnu topení! Přes počáteční obavy je to poměrně jednoduchá operace kterou jsem si zjednodušil ucpáním hadice do bloku motoru a k termostatu špunty, abych nemusel vypouštět vše. pak stačí jen prohodit radiátory tak jak radily kolegové přede mnou. Scenic ted topí jak divej a téměř po pár metrech. Moc děkuji za všechny rady. A ještě na závěr kdo shání náhradní díly a je z Jižních Čech tak mám super tip na Specialistu na sceniky a megany - http://www.meganecentrum.eu/index.php.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
a nepoškodi to hadice?Antonio píše:Jde to v pohodě kyselinou solnou.Odpojíš si hadice a ty necháš na přívodech radiátoru.Vypustíš vodu zvedneš hadice nahoru a nalít kyselinu.Nechá se to v ně tak max 2 hodiny potom propláchnout vodou.Může se to i opakovat tak max 2x.Nenechávat tam ji třeba přes noc hrozí poškození.A funguje to 100% za málo peněz a nervů s rozděláváním.Zkoušeno na více autech a v pohodě.Můžu doporučit.
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
topení
Výměna radiátoru nepoškodí hadice, ale u té kyseliny bych 100% nevsázel. Hodně lidí to zkusilo a funguje to, jen to chce nenechávat tam roztok dlouho.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: topení
diky,neznalek07 píše:Výměna radiátoru nepoškodí hadice, ale u té kyseliny bych 100% nevsázel. Hodně lidí to zkusilo a funguje to, jen to chce nenechávat tam roztok dlouho.
takže dve hodiny je tak akurat... a ta kyselina ma byt neriedena?
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
Topení
Já jsem zkoušel jak přípravek od STP, tak kyselinu (potravinářskou normál z jednoty rozpuštěnou v 6 ti litrech teplé vody jeden a půl sáčku), ani jedno nepomohlo, takže došlo na výměnu radiátoru za 500,-kč z vrakoviště - odzkoušený a naprosto OK. Nový se dá sehnat od cca 1200,-kč. Scenic teď topí bez problémů. Je to asi nejlepší řešení.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: Topení
tak dufam že mi to pomôže a nebudem musiet meniť radiator... ale oni pišu o kyseline solnej to by mala byť chlorovodikova či nie? a aku si použil ty z jednoty?neznalek07 píše:Já jsem zkoušel jak přípravek od STP, tak kyselinu (potravinářskou normál z jednoty rozpuštěnou v 6 ti litrech teplé vody jeden a půl sáčku), ani jedno nepomohlo, takže došlo na výměnu radiátoru za 500,-kč z vrakoviště - odzkoušený a naprosto OK. Nový se dá sehnat od cca 1200,-kč. Scenic teď topí bez problémů. Je to asi nejlepší řešení.
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
Topení
Použil sem kyselinu citronovou. Výměny radiátoru se fakt neboj je to jednodušší než 2 až 3 vypouštět a napouštět systém vodou a čističem. Problém je jen ta cena nového dílu. Když se pustíš do výměny tak se klidně ozvy já tě navedu. Ted jsem si všiml, že máš úplně stejné auto jen o rok starší takže to bude naprosto stejný postup pravděpodobně i stejná příčina - prostě vrozená vada.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: Topení
Diky, v sobotu by som to chcel preplachnut, a potom sa ozvem... treba to potom aj nejako odzdušnit ten system?neznalek07 píše:Použil sem kyselinu citronovou. Výměny radiátoru se fakt neboj je to jednodušší než 2 až 3 vypouštět a napouštět systém vodou a čističem. Problém je jen ta cena nového dílu. Když se pustíš do výměny tak se klidně ozvy já tě navedu. Ted jsem si všiml, že máš úplně stejné auto jen o rok starší takže to bude naprosto stejný postup pravděpodobně i stejná příčina - prostě vrozená vada.
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
Topení
Odvzdušnit se to samozřejmě musí. Jsou tam dva šrouby. Jeden je v levo na chladiči a druhý (horní) na hadici k termostatu. Podrobný popis a fotky jsou v knize JAK NA TO. Dej bacha at ten k termostatu nestrhneš! Mně se to napoprvé povedlo a dost špatně se dostává ven. Držím palce at se dílo povede. Když pošleš email tak ti rád pošlu ty stránky z knihy co se týkají topení.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: Topení
neznalek07 píše:Odvzdušnit se to samozřejmě musí. Jsou tam dva šrouby. Jeden je v levo na chladiči a druhý (horní) na hadici k termostatu. Podrobný popis a fotky jsou v knize JAK NA TO. Dej bacha at ten k termostatu nestrhneš! Mně se to napoprvé povedlo a dost špatně se dostává ven. Držím palce at se dílo povede. Když pošleš email tak ti rád pošlu ty stránky z knihy co se týkají topení.
tie stranky by mi fakt pomohli, ak možeš tak mi to prosim pošli, aby som to poriadne odzvdušnil.. pista1979@azet.sk diky...
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
PetrII píše:Pánové, možná dobrá rada(alespoň já mám 100% úspěch).Potkaly mně stejné problémy jako vás a tak jsem si sestrojil zařízení dle foto-svařená nádoba,čerpadlo z pračky.Přívodní hadice do topení jsem nejdříve stáhnul svorkami na fotce uprostřed aby mně nevytekla chladící kapalina z motoru.Potom jsem odpojil radiátor od chladícího systému auta.Nejprve jsem radiátor propláchl hadicí aby neobsahoval chladicí kapalinu.Na přívody radiátoru jsem napojil zařízení.Potom jsem do svařené nádoby nalil vodu s rozpuštěnou kyselinou citronovou a nechal vše čerpadlem kolovat radiátorem.Důležité je,aby čerpadlo bylo níže než přívody do radiátoru,aby vše chodilo.Čerpadlo se musí zaplavovat zpětnou vodou.Vše jsem nechal cirkulovat 3 hodiny.Potom jsem kyselinu vylil,zkusil jsem tam nalít ocet a opět vše asi 3 hodiny.Pak jsem zařízení demontoval,napojil opět vodu z hadice,druhý vývod do odpadu a nechal proplachovat čistou vodou.Nakonec jsem vše opět zapojil do původního stavu,doplnil asi 0,3 l nemrznoucí směsi.A zázrak byl na světě.Auto zase topí jako nové.Asi došlo kyselinou a octem k rozpuštění nánosů v radiátoru.
http://img528.imageshack.us/img528/8691/1004128.jpg
prosim kolko tam treba dať krabičiek tej kyseliny, a kolko litrov octa? dakujem
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
Topení
Ocet tam nedávej, je zbytečný. Kyseliny kup dva pytlíčky, zhruba 150g na 6litrů vody. Můžeš to i zopakovat.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: Topení
diky moc... a nevieš ešte ako sa dostanem k pelovemu filtru? chcel by som kuknut aj ten...neznalek07 píše:Ocet tam nedávej, je zbytečný. Kyseliny kup dva pytlíčky, zhruba 150g na 6litrů vody. Můžeš to i zopakovat.
- neznalek07
- Starting member
- Příspěvky: 25
- Registrován: úte črc 06, 2010 23:03
- Bydliště: Tábor
Topení
To víš,že vím, všechno je to v té knížce, jen mi nejde poslat příslušné stránky - vydrž- makám na tom. Ten Filtr je v kabině u spolujezdce zespod pod přístrojovkou. Povolíš jeden šroubek posuneš tu krytku směrem k motoru a vyndáš ven. Bacha jsou ta háčky co se rádi lámou! Pak jen vytáhneš filtr a dáš nový. Pozor na to at koupíš stejný! Nejlepší je vzít sebou do obchodu ten starý a vybírat podle něj.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: Topení
musim ho tam mat?neznalek07 píše:To víš,že vím, všechno je to v té knížce, jen mi nejde poslat příslušné stránky - vydrž- makám na tom. Ten Filtr je v kabině u spolujezdce zespod pod přístrojovkou. Povolíš jeden šroubek posuneš tu krytku směrem k motoru a vyndáš ven. Bacha jsou ta háčky co se rádi lámou! Pak jen vytáhneš filtr a dáš nový. Pozor na to at koupíš stejný! Nejlepší je vzít sebou do obchodu ten starý a vybírat podle něj.
- cobyll
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob srp 28, 2010 16:23
- Bydliště: Valašské kotáry nad Valmezem
Ahojte všichni.
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
cobyll (čti Kobyl ) - prej na co šáhnu, to skoním...
Nejdříve Škoda 1000 Malých Bolestí, pak Škoda 130L, následně Daewoo Nubira 2,0 16V, Scénic I 2,0 16V
Nejdříve Škoda 1000 Malých Bolestí, pak Škoda 130L, následně Daewoo Nubira 2,0 16V, Scénic I 2,0 16V
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
neviem, nemam klimu , ale myslím že to treba odvzdušnit, alebo tesnenie pod hlavu je v prdeli, lebo sa ti tam dostal vzduch,,,, to znamena že bud tam je , alebo sa tam dostal cez zle tesnenie hlavy...cobyll píše:Ahojte všichni.
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
Jak kolega píše,je to dá se říct na stopro,že odchází těsnění.Podívej se,jestli Ti netlakují hadice a jestli po otevření nádobky chl.kapaliny se rapidně nezvedá hladina.Další varianta taky pravděpodobná je čerpadlo chl.kapaliny.cobyll píše:Ahojte všichni.
Dnes jsem jel z Valmezu do Ostravy a zpět a stala se mi taková zajímavá věc. Na cestu jsem si samozřejmě pustil topení. Motor se zahřál, topení hřálo taky a najednou po cca 50 km se vzduch jdoucí z průduchů ochladil a tak 5 minut foukal studený a pak zase foukalo teplo. Už jste se s něčím podobným někdo setkal??? Čím by to mohlo být? Podotýkám, že zároveň s topením mívám zapnutou klimu. Kdysi mi to kdosi poradil kvůli zamlžování či odmlžování skel...
K odmlžení-klima se používá na začátku pak se samozžejmě po procesu odmlžení vypíná.
Renault Scenic 1,9 dTI
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob říj 23, 2010 16:17
Jsou dvě varianty-jedna je,že termostat je zalitý a mění se jako celek-cena cca.800,-Kč a druhá varianta je,že se mění pouze termostat cca 200.-Kč.Druhou variantu poznáš při pohledu na "bouli",v které je termostat.Je přišroubovaná na těleso dvěma šrouby na 10-ku klíč.Jaroslav 3 píše:Prosim o radu.Potrebujem vymenit termostat scenik1,9 dti rv99.Otazka znie,termostat je v tom plastovom puzdre ako samostatny diel, alebo je to cele zaliate a meni sa to ako celok.Nemam na to manual tak sa všetko musim pytat.Dik za radu.Ak niekto vie aj cenu pošlite.JARO
Renault Scenic 1,9 dTI
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob říj 23, 2010 16:17
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob říj 23, 2010 16:17
SCENIK 1,9 dti
Zdravim COBYL.Mam presne ten isty problem čo ty. Radiator je čisty termostat ešte vymenim ale neviem či to pomôže.dostava sa my do kurenia vzduch ale nevien skade.Bol som u mechanika a ten tvrdi že to tesnenie pod hlavou nie je.Hadice su mekke voda sa nevyvara teplota drži tak radte ak viete čo je s tym.JARO
Re: SCENIK 1,9 dti
V jiném příspěvku jsem psal,že to může dělat vodní pumpa-čerpadlo.Jakmile má vůli,tak je zle Zavzdušní se system a hlavně topení.Jaroslav 3 píše:Zdravim COBYL.Mam presne ten isty problem čo ty. Radiator je čisty termostat ešte vymenim ale neviem či to pomôže.dostava sa my do kurenia vzduch ale nevien skade.Bol som u mechanika a ten tvrdi že to tesnenie pod hlavou nie je.Hadice su mekke voda sa nevyvara teplota drži tak radte ak viete čo je s tym.JARO
Jinak mechanici dost často tvrdí,že to není ta závada s čím člověk přijde,ale samozřejmě jiná.Mluvím z vlastní zkušenosti.Když jsem chtěl měnit čerpadlo,řekli že je dobrý a nemá to cenu.No po pár měsících šlo na řadu těsnění pod hlavou.Jinak jestli jsi ještě nedělal rozvody,tak to spoj všechno do jednoho.Těsnění,atd.
PS:podívej se ještě na termostat-je na něm odvzdušňovací ventilek-vypadá to jako čepička na ventilek u kola.Opatrně ji zkus dotáhnout-ne moc,protože je na kónickém závitu.Jednou mi ji nechali docela volnou a vzduch to nabíralo sice ne moc,ale přece.
Renault Scenic 1,9 dTI
-
- Starting member
- Příspěvky: 12
- Registrován: sob říj 23, 2010 16:17
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů