TOPENI

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » stř úno 03, 2010 13:18

Skippy87 píše:vytáhnout výměník? vytáhnu to bez rozebírání? Stačí akorát sundat ten plast u řidiče a vytáhnout ho? Já když jsem na to posledně koukal tak to bylo takový celý z plastu a nic z toho vytáhnout nešlo.
Nevím.Jestli máš čistou nádobku na kapalinu,bez usazenin,tak bych to nepitval.Navíc máš jednodušší způsob.Sundal bych stěrače,sejmul kryty pod nima a sundal plechová kryt co je jako dno v odtokovým kanále.Je na čtyři šrouby M6.Pak krásně uvidíš na hadice,co jdou k topení.Jestli jsou obě teplý,tak to máš průchozí a dělá to ta klapka.Je to docela častá závada.Jinak,když by to tak nebylo,tak se dá ten radiátor propláchnout bez rozdělání skoro celý palubky.
Renault Scenic 1,9 dTI

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » stř úno 03, 2010 13:22

no čistá není :lol: ale kapalina v ní jo :lol:
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme

Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » stř úno 03, 2010 13:31

Skippy87 píše:no čistá není :lol: ale kapalina v ní jo :lol:
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme

Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
To už je bohužel nic moc.Nevím,ale na foru to někdo popisoval a dá se k ní dostat snad vrškem palubky.Po sundání velkýho krytu a panelu s hodinama by to snad mělo jít vypitvat.Fakt nedokážu říct.Ale logicky musí být za radiátorem.Možná po sundání krytu u pedálů by se tam dalo dostat.To v případě,že je mechanismus ve spodní části celýho korpusu topení.
Renault Scenic 1,9 dTI

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » stř úno 03, 2010 13:35

vaclavolach píše:ja nevym jesli to zvladnes je to pravje cele splastu . sundas kryt pak nanej vydis sou tam dva sroubky asi 6 pak jdu dvje trupky zalizty do sebe nahoru to spojuje vymnenik tam je jeden sroup hvezda ten vytahnes a pomalu musis otsebe otopjit jsou tam dvje kumicky jako tesneni a pak ho jen vitahujes skoda ze si to nanapsal driv ja sem ho dal us dohromady ale muzu ti ta pak vyfotit posli mi meil
Teda Václave,jako dobrý,ale ten pravopis je fakt hroznej :!:
Renault Scenic 1,9 dTI

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » stř úno 03, 2010 13:35

zdeny65 píše:
Skippy87 píše:no čistá není :lol: ale kapalina v ní jo :lol:
večer až pojedu domu tak na ty hadice k topení šáhnu jak na přívodní tak výstupní a uvidíme

Jinak pokud je to tou klapkou tak co s tím?
To už je bohužel nic moc.Nevím,ale na foru to někdo popisoval a dá se k ní dostat snad vrškem palubky.Po sundání velkýho krytu a panelu s hodinama by to snad mělo jít vypitvat.Fakt nedokážu říct.Ale logicky musí být za radiátorem.Možná po sundání krytu u pedálů by se tam dalo dostat.To v případě,že je mechanismus ve spodní části celýho korpusu topení.
viva Renault :lol:

díky zdeny, o víkendu na to mrknu a uvidíme
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
demag10
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát úno 15, 2008 20:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od demag10 » stř úno 03, 2010 14:05

Skippy87 píše:
demag10 píše:jojo, to bude asi vymenik, od minuleho tydne tam mam novy, ten stary byl totalne ucpany. dneska mam v aute lip jak v obyvaku :wink:
K tomu výměníku - musím vyndat celý topení?

mě to totiž taky netopí a vůbec nevím čím to je. Teplota je OK v polovině, termostat vyměněný, průplach a nová kapalina a beztak to netopí. Fouká to jen vlažně, když zapnu vnitřní okruh tak to trošku topí ale nijak extra. Když se vypne zase fouká vlažný vzduch. Nevím co s tím už, že by nějaká klapka? Mám automat ovládání + klimu
presne tak se mi to taky projevovalo, hodil jsem to do servisu,jelikoz jinou moznost nemam, kde mi zprvu rekli, ze se musi shodit cela palubka a muze to trvat celou sichtu, nakonec se ale k vymeniku dostali rychleji - dali mi tam vymenik za cca 18 stovek
SCÉNIC 1,6 l; 16V; 79kW; r.v.2000

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » stř úno 03, 2010 18:15

Já to měnil už 2 lidem, je to pěkná pakárna, navíc záleží, jaký typ topení tam je, ten, co má ještě kabinový filtr, ten je o trochu horší. Topení ven nemusí, ale horní díl palubky musí ven, spodní celý povolit, od motoru sundat plasty okolo stěračů a tam povolit dva šrouby, které topení drží zezhora. Samozřejmě odpojit hadice na vodu. Pak se topení musí násilím povytáhnout kam až to jde, lepší je to dělat ve dvou, a vytáhnout ten radiátor směrem k řidičovo nohám. ale je to fakt docela opruz. navíc si nedovedu představit, jak by se to měnilo, kdyby tam byla klimoška :evil: Jestli to v servisu vymění za 1800 včetně radiátoru, je to dobrá cena, já ten výměník kupoval nekde okolo 1300,- takže když vezmu práci, to je grátis... Ale jestli to chceš vyměnit sám, přeji pevné nervy
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
demag10
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: pát úno 15, 2008 20:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od demag10 » čtv úno 04, 2010 15:50

xxpetr píše:Já to měnil už 2 lidem, je to pěkná pakárna, navíc záleží, jaký typ topení tam je, ten, co má ještě kabinový filtr, ten je o trochu horší. Topení ven nemusí, ale horní díl palubky musí ven, spodní celý povolit, od motoru sundat plasty okolo stěračů a tam povolit dva šrouby, které topení drží zezhora. Samozřejmě odpojit hadice na vodu. Pak se topení musí násilím povytáhnout kam až to jde, lepší je to dělat ve dvou, a vytáhnout ten radiátor směrem k řidičovo nohám. ale je to fakt docela opruz. navíc si nedovedu představit, jak by se to měnilo, kdyby tam byla klimoška :evil: Jestli to v servisu vymění za 1800 včetně radiátoru, je to dobrá cena, já ten výměník kupoval nekde okolo 1300,- takže když vezmu práci, to je grátis... Ale jestli to chceš vyměnit sám, přeji pevné nervy
blbe jsem to napsal: 1800,- me stal vymenik bez prace :?
SCÉNIC 1,6 l; 16V; 79kW; r.v.2000

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » čtv úno 04, 2010 16:31

včera jsem šahal na ty hadice, obě jsou vařící ale topení netopí. Jak říkám, musím pustit vnitřní okruh a vypnout AC a v tu chvíli to trochu topí. Když se okruh vypne fouká to vlažně. Dneska jsme to ještě zkoušel regulovat MIN-MAX trochu rozdíl je tam znát ale jen velmi nepatrný, mezi jednotlivými teplotami v podstatě nulovej. Tak já už fakt nevím co to je
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » čtv úno 04, 2010 16:43

fakt nejspíš výměník voda v něm protéká jen tou vaničkou a jde zase zpátky do motoru
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » čtv úno 04, 2010 16:47

a myslíš že vyčištění nepomůže?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » čtv úno 04, 2010 17:02

myslím, že nee, ale zkusit to můžeš. Vždycky, když jsem ten radiátor vymontoval, byl jak plný betonu, normálně těžkej oproti novému, problém je, že on zarůstá postupně od zadu, pořát topí míň a míň, až přestane topit úplně. Můžeš tam mít i jiný problém, ale já to typuju na ten radiátor, ta teplá voda proběhne jenom z vstupu do výstupu a proto jsou ty hadice horký, ale ty žebra, tam už nedojde...
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » čtv úno 04, 2010 17:09

předpodkládám, že horním krytem myslíš jen ten opravdu ten horní kryt. Ale pochybuju, že tím se dostanu až dolu k topení. Už jsem ho měl několikrát sundanej a topení vidět nebylo. Co středový panel ten nemusí jít pryč?
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » čtv úno 04, 2010 17:16

já teď koukám, že máš scenika, nevím, jestli je to jako u normálního megana,tam se sundala to hormí část, pak se povolila kompletně ta spodní část přístrojovky, ta se nemusela vyndat, jen se povytáhla. taky se sundaly plasty okolo volantu. Pozor na cívku immobilizeru, je tam riziko poškození, jak budeš odtahovat ten spodní díl přístrojovky. Ještě jsem si vzpoměl, jsou tam takové výztuhy od topení do podlahy, taky se musí povolit, vyndalo se rádio, panel topení... pak od motoru musíš šáhnout do toho žlabu co jsou stěrače a tam jsou dva šroubky na 10 klíč, každen z jedný strany, ty musíš vyndat a pak to chce trochu síly...musíš topení natočit aby ten radiátor při vyndavání mine plynový pedál a tučím i sloupek řízení, dělali jsme to dva a fakt pakec. Musíš to vytáhnout do auta, aby Ti zalezly ty trubky, co vedou do toho radiátoru
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » čtv úno 04, 2010 17:26

juknu na to, kdyby se nepovedlo nebo to bylo moc sraního v tomhle mrazu tak se na to vykašlu nebo bych se na někdy domluvil s tebou, že bychom to udělaly spolu pokud nejsi proti, uvidíme
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » čtv úno 04, 2010 17:30

Skippy87 píše:juknu na to, kdyby se nepovedlo nebo to bylo moc sraního v tomhle mrazu tak se na to vykašlu nebo bych se na někdy domluvil s tebou, že bychom to udělaly spolu pokud nejsi proti, uvidíme
a na jakým to máš autě, já tam radil jednomu, ten měl staršího megana, koukám ty máš scenika 01, abych Ti neradil nějaký blbosti, to co jsem psal, bylo ke starýmu Meganu
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » čtv úno 04, 2010 17:45

já myslím, že ve své podstatě to bude stejný. Megan a scénic je to samý, rozhodující bude pouze ten rok výrobu a klima
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » čtv úno 04, 2010 18:04

Teď jsem jen tak koukl do dialogisu, člověče, možná, že to u toho novějšího půjde i líp. Spíš je otázka, jestli nemáš jinej problém, máš digi klimu, nebo normální topení?? S tou automatickou občas bývaj problémy co se ovládání klapek týče... S tím takovou zkušenost nemám, jen co jsem tu vyčetl. Ty rady na výměnu byly fakt jen na rok někde 96-99.
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

PetrII
Starting member
Příspěvky: 35
Registrován: stř bře 08, 2006 21:20

Příspěvek od PetrII » čtv úno 04, 2010 19:21

Pánové, možná dobrá rada(alespoň já mám 100% úspěch).Potkaly mně stejné problémy jako vás a tak jsem si sestrojil zařízení dle foto-svařená nádoba,čerpadlo z pračky.Přívodní hadice do topení jsem nejdříve stáhnul svorkami na fotce uprostřed aby mně nevytekla chladící kapalina z motoru.Potom jsem odpojil radiátor od chladícího systému auta.Nejprve jsem radiátor propláchl hadicí aby neobsahoval chladicí kapalinu.Na přívody radiátoru jsem napojil zařízení.Potom jsem do svařené nádoby nalil vodu s rozpuštěnou kyselinou citronovou a nechal vše čerpadlem kolovat radiátorem.Důležité je,aby čerpadlo bylo níže než přívody do radiátoru,aby vše chodilo.Čerpadlo se musí zaplavovat zpětnou vodou.Vše jsem nechal cirkulovat 3 hodiny.Potom jsem kyselinu vylil,zkusil jsem tam nalít ocet a opět vše asi 3 hodiny.Pak jsem zařízení demontoval,napojil opět vodu z hadice,druhý vývod do odpadu a nechal proplachovat čistou vodou.Nakonec jsem vše opět zapojil do původního stavu,doplnil asi 0,3 l nemrznoucí směsi.A zázrak byl na světě.Auto zase topí jako nové.Asi došlo kyselinou a octem k rozpuštění nánosů v radiátoru.

http://img528.imageshack.us/img528/8691/1004128.jpg
Renault Mégane Scénic 1,6/97

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » čtv úno 04, 2010 20:20

hmm, to vypadá zajímavě, hlavně, že Ti to pomohlo. Šikulka. :t18:
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Antonio
Advanced member
Příspěvky: 381
Registrován: stř kvě 02, 2007 20:32
Bydliště: Litovel

Příspěvek od Antonio » čtv úno 04, 2010 20:44

Jde to v pohodě kyselinou solnou.Odpojíš si hadice a ty necháš na přívodech radiátoru.Vypustíš vodu zvedneš hadice nahoru a nalít kyselinu.Nechá se to v ně tak max 2 hodiny potom propláchnout vodou.Může se to i opakovat tak max 2x.Nenechávat tam ji třeba přes noc hrozí poškození.A funguje to 100% za málo peněz a nervů s rozděláváním.Zkoušeno na více autech a v pohodě.Můžu doporučit.
SCENIC 2000-1,6 16V,rodinný autobus
Clio 91-1,2 -nyní minulost
VW Golf Variant 96-1,8l 66kW LPG pojízdný stěhovák

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » pát úno 05, 2010 05:34

Skippy87 píše:včera jsem šahal na ty hadice, obě jsou vařící ale topení netopí. Jak říkám, musím pustit vnitřní okruh a vypnout AC a v tu chvíli to trochu topí. Když se okruh vypne fouká to vlažně. Dneska jsme to ještě zkoušel regulovat MIN-MAX trochu rozdíl je tam znát ale jen velmi nepatrný, mezi jednotlivými teplotami v podstatě nulovej. Tak já už fakt nevím co to je
Ještě zkus vyndat filtr a šáhni na těleso.Jestli bude studený,tak to máš fakt ucpaný.A jestli bude teplej,tak je to klapka.
Renault Scenic 1,9 dTI

kubrt
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned led 22, 2006 22:55

Příspěvek od kubrt » sob úno 06, 2010 11:48

xxpetr píše:myslím, že nee, ale zkusit to můžeš. Vždycky, když jsem ten radiátor vymontoval, byl jak plný betonu, normálně těžkej oproti novému, problém je, že on zarůstá postupně od zadu, pořát topí míň a míň, až přestane topit úplně. Můžeš tam mít i jiný problém, ale já to typuju na ten radiátor, ta teplá voda proběhne jenom z vstupu do výstupu a proto jsou ty hadice horký, ale ty žebra, tam už nedojde...
To pod vaničkou není labirint?
Renault Megan Scenic 1,9 dti

Uživatelský avatar
xxpetr
Advanced member
Příspěvky: 392
Registrován: úte pro 01, 2009 19:23
Bydliště: Most

Příspěvek od xxpetr » sob úno 06, 2010 14:58

kubrt píše:
xxpetr píše:myslím, že nee, ale zkusit to můžeš. Vždycky, když jsem ten radiátor vymontoval, byl jak plný betonu, normálně těžkej oproti novému, problém je, že on zarůstá postupně od zadu, pořát topí míň a míň, až přestane topit úplně. Můžeš tam mít i jiný problém, ale já to typuju na ten radiátor, ta teplá voda proběhne jenom z vstupu do výstupu a proto jsou ty hadice horký, ale ty žebra, tam už nedojde...
To pod vaničkou není labirint?
tak hluboce jsem to nezkoumal, ale podle toho, jak to funguje to vypadá jako že půlkou to jde tam a druhou půlkou zpátky, ale rozebrané jsem to neměl. Kdyby tam byl celkově jen labirint, myslím, že by se to ucpalo po roce ježdění, ale fakt nevím....
Renault Laguna II, 1,9 dci,F9Q 752 77kW, 2002, 145000km,

Uživatelský avatar
Skippy87
Člen RCČR
Příspěvky: 924
Registrován: pát čer 19, 2009 09:11

Příspěvek od Skippy87 » pon úno 08, 2010 09:55

zdeny65 píše:
Skippy87 píše:včera jsem šahal na ty hadice, obě jsou vařící ale topení netopí. Jak říkám, musím pustit vnitřní okruh a vypnout AC a v tu chvíli to trochu topí. Když se okruh vypne fouká to vlažně. Dneska jsme to ještě zkoušel regulovat MIN-MAX trochu rozdíl je tam znát ale jen velmi nepatrný, mezi jednotlivými teplotami v podstatě nulovej. Tak já už fakt nevím co to je
Ještě zkus vyndat filtr a šáhni na těleso.Jestli bude studený,tak to máš fakt ucpaný.A jestli bude teplej,tak je to klapka.
určitě to klapka bude, těď záleží která, protože je jich víc. Jednu jsem objevil, řekl bych že asi směšovací. Pač v jedné poloze fouká úplně studěnej vzduch a v druhé fouká teplejší. Byla taková kosa, že jsem to víc nešpekuloval. Jen jsem zjistil, že to topení na těch plastových trubičkách ty šroubky opravdu má :lol:
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)

Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů