Prosím o radu při kupování Scenica
Moderátor: Moderators General
Prosím o radu při kupování Scenica
Zdravím
Jsem tu nový , nevim zda jsem ve špatné sekci či ne případně se omlouvám .
S přítelkyní jsme se zakoukali do scenicu od r.v 2000 ( tedy nový model )
Moje otázky na Vás :
-chceme rozhodně diesel ale nevyznám se zda je lepší 1.9 DTI či 1.9 DCI tímto prosím o rady jaký tip je lepší (nejlépe co se týka životnosti či poruchovosti )
- dále na co si dát pozor při koupi tohoto vozu , tipy na co se zaměřit .
Vim že tu takových otázek je nejspíše spoustu ale nemám při mé práci čas na hledání v takovém množství přípěvků .
Na ostatní si vzpomenu , budu rád když mi někdo odpoví , do konce týdne jedeme na 2 auta se podívat tak abych se mohl zaměřit na vady atd .
Všem moc děkuji ..
Jsem tu nový , nevim zda jsem ve špatné sekci či ne případně se omlouvám .
S přítelkyní jsme se zakoukali do scenicu od r.v 2000 ( tedy nový model )
Moje otázky na Vás :
-chceme rozhodně diesel ale nevyznám se zda je lepší 1.9 DTI či 1.9 DCI tímto prosím o rady jaký tip je lepší (nejlépe co se týka životnosti či poruchovosti )
- dále na co si dát pozor při koupi tohoto vozu , tipy na co se zaměřit .
Vim že tu takových otázek je nejspíše spoustu ale nemám při mé práci čas na hledání v takovém množství přípěvků .
Na ostatní si vzpomenu , budu rád když mi někdo odpoví , do konce týdne jedeme na 2 auta se podívat tak abych se mohl zaměřit na vady atd .
Všem moc děkuji ..
DTI se vyhni. Ten motor je opravdu velmi hlucny a nekultivovany. Vykonem na auto ale bez problemu staci a je i vcelku usporny. V praci mame 2 sceniky dti a u obou pri cca 80 000km odesel EGR ventil, jinak na motoru nebyla doted zadna zavada (120 000 km).
S DCI zkusenosti nemam, my jsme sli do benzinaka a nelitujem.
Jinak nahore je tlacitko "hledat", nakup scenika se tu uz resil nekolikrat, nejake informace budou urcite i v sekci "Zkusenosti ...".
Kolik rocne najedes ze to musi byt diesel? Nebo mas pristup k "levne nafte"?
S DCI zkusenosti nemam, my jsme sli do benzinaka a nelitujem.
Jinak nahore je tlacitko "hledat", nakup scenika se tu uz resil nekolikrat, nejake informace budou urcite i v sekci "Zkusenosti ...".
Kolik rocne najedes ze to musi byt diesel? Nebo mas pristup k "levne nafte"?
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
60 000 km rocne je opravdu hodne, to bych taky uvazoval nad tou naftou, preci jen diesel si vzdycky vezme o ten litr az dva min nez benzin.
Spotreba 1.6 16V se resi tady: viewtopic.php?t=23258
My jsme s 1.6 benzinem hodne spokojeny (ale mame ho jen chvili). Tichy a velmi kultivovany motor, na klidne pojezdeni tech 110 koni bohate staci. Rocne ale na sceniku najedeme 10 - 15 tis. km.
Ja najet rocne 60 tis. km koupil bych benzin a investoval do prestavby na LPG. Toroidni nadrz misto rezervy, navic ted uz legislativa umoznuje jezdit jen s "antipich" sprejem a tak nijak nesnizis uzitnou hodnotu auta.
Spotreba 1.6 16V se resi tady: viewtopic.php?t=23258
My jsme s 1.6 benzinem hodne spokojeny (ale mame ho jen chvili). Tichy a velmi kultivovany motor, na klidne pojezdeni tech 110 koni bohate staci. Rocne ale na sceniku najedeme 10 - 15 tis. km.
Ja najet rocne 60 tis. km koupil bych benzin a investoval do prestavby na LPG. Toroidni nadrz misto rezervy, navic ted uz legislativa umoznuje jezdit jen s "antipich" sprejem a tak nijak nesnizis uzitnou hodnotu auta.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Když naftu tak DCI
Když benál tak 1.6 16V 79Kw
Při těch KM bych šel do nafty.
Zejména bych mrknul na prahy a zadní lemy.Docela se tam ráda drží rakovina.
Podle stavu KM se dneska řídit nedá tak aspoň omrknout jak je ahlazenej volant a pedály.Taky bych mrknul na zadní tlumiče.Scénic je na ně docela náchylnej.Taky docela često hučí zadní ložiska.Taky bych omrknul topení.V některých Renaultech se v zimě prostě neohřeješ ( můj případ )
Jinak jsou tam mouchy tak jako u každýho jinýho auta.
Když benál tak 1.6 16V 79Kw
Při těch KM bych šel do nafty.
Zejména bych mrknul na prahy a zadní lemy.Docela se tam ráda drží rakovina.
Podle stavu KM se dneska řídit nedá tak aspoň omrknout jak je ahlazenej volant a pedály.Taky bych mrknul na zadní tlumiče.Scénic je na ně docela náchylnej.Taky docela često hučí zadní ložiska.Taky bych omrknul topení.V některých Renaultech se v zimě prostě neohřeješ ( můj případ )
Jinak jsou tam mouchy tak jako u každýho jinýho auta.
Scénic 1,6i Ph I trapných 55 Kw 1998
[img]http://rychlost.cz/rs/u20104945300.png[/img]
[img]http://rychlost.cz/rs/u20104945300.png[/img]
tak já taky něco z vlastních poznatků:
věnuj pozornost startům motoru, pokud možno studenému a po projetí i několika opakovaným teplým i s malou přestávkou. Vstřiky u dCi taky mají určitou životnost a není to levná záležitost, dá se sehnat za cca 5tis. kus (nové)
I přes to ne příliš teplé počasí prubni klimu, v zimě Ti pomůže s odmražením skel, zkus taky přepnout okruhy cyrkulace vzduchu a vnitřní klapku. Někdy to zůstává viset a je to nepříjemné i co se opravy týká.
Pokud několikrát zatočíš volantem od dorazu k dorazu a uslyšíš lupání, přeskakují pružiny a ložiska pod nimy jsou za zenitem, nové stojí cca 300 kus + výměna.
Vůle v uložení ramen je celkem běžná věc vzhledem k najetým km, dá se to řešit celkem slušně výměnou pouzdra ramene 2x 400-500 na stranu. Do konce jsem někde viděl pár tedy 2ks kompletních ramen včetně čepu za neuvěřitelných 1600,- co se kvality týká tak fakt nevím...
Zkus testnout taky uložení motoru, silentbloky zavěšení taky tu a tam umřou.
Zadní ložisko je včetně náby a kotouče za cca 2500-3500 dle výrobce.
Nějaké úniky oleje jsou taky celkem běžné, na převodovce slzí simering u dlouhé poloosy, motor mám čistý.
Pokud by to šlo, zkus sundat hadici z turba do intercoleru a podívej se jestli tam není olej, průvodní známka konce životnosti turba. To by nemělo za jízdy slyšitelně pískat.
Nevím jak u dci ale dti trpělo na vodící kladky klínového řemene, pokud to podceníš, může to vletět až do rozvodů a nadělat pěknou paseku.
V každém případě pozor na naftu, dci je poměrně háklivé viz vstřiky výše, palivový filtr je za 800-900,- A renault obecně nejlíp jezdí na oleje elf, převodový určitě, i když ma jiný stejné hodnoty tak to řazení není ono. Motorový je celkem jedno, čím lepší, tím lepší pro motor i turbo.
Něco z těchto zkušeností jsou mé vlastní, mám na hrbu jedno dti z roku 2000 a jedno dci z roku 2001, jiné info jsem získal tak jako Ty před koupí.
I přes to jsem spokojen, tak ať Ti to vyjde
věnuj pozornost startům motoru, pokud možno studenému a po projetí i několika opakovaným teplým i s malou přestávkou. Vstřiky u dCi taky mají určitou životnost a není to levná záležitost, dá se sehnat za cca 5tis. kus (nové)
I přes to ne příliš teplé počasí prubni klimu, v zimě Ti pomůže s odmražením skel, zkus taky přepnout okruhy cyrkulace vzduchu a vnitřní klapku. Někdy to zůstává viset a je to nepříjemné i co se opravy týká.
Pokud několikrát zatočíš volantem od dorazu k dorazu a uslyšíš lupání, přeskakují pružiny a ložiska pod nimy jsou za zenitem, nové stojí cca 300 kus + výměna.
Vůle v uložení ramen je celkem běžná věc vzhledem k najetým km, dá se to řešit celkem slušně výměnou pouzdra ramene 2x 400-500 na stranu. Do konce jsem někde viděl pár tedy 2ks kompletních ramen včetně čepu za neuvěřitelných 1600,- co se kvality týká tak fakt nevím...
Zkus testnout taky uložení motoru, silentbloky zavěšení taky tu a tam umřou.
Zadní ložisko je včetně náby a kotouče za cca 2500-3500 dle výrobce.
Nějaké úniky oleje jsou taky celkem běžné, na převodovce slzí simering u dlouhé poloosy, motor mám čistý.
Pokud by to šlo, zkus sundat hadici z turba do intercoleru a podívej se jestli tam není olej, průvodní známka konce životnosti turba. To by nemělo za jízdy slyšitelně pískat.
Nevím jak u dci ale dti trpělo na vodící kladky klínového řemene, pokud to podceníš, může to vletět až do rozvodů a nadělat pěknou paseku.
V každém případě pozor na naftu, dci je poměrně háklivé viz vstřiky výše, palivový filtr je za 800-900,- A renault obecně nejlíp jezdí na oleje elf, převodový určitě, i když ma jiný stejné hodnoty tak to řazení není ono. Motorový je celkem jedno, čím lepší, tím lepší pro motor i turbo.
Něco z těchto zkušeností jsou mé vlastní, mám na hrbu jedno dti z roku 2000 a jedno dci z roku 2001, jiné info jsem získal tak jako Ty před koupí.
I přes to jsem spokojen, tak ať Ti to vyjde
Espace 2,0 dci , rv 2009, stříbrná metalíza, digi klima, CNC BT, ABS+ESP+ASR, 6x airbag, 4x el.okna, panorama, polokůže
EX:
Renault Laguna Grandtour 1.8 16V LPG, rv. 2001, stříbrná metalíza, ABS, 8x airbag, 4x el.okna.
Renault Megane 1.9 dCI, rv. 2000, vínová metalíza, ABS, 4x airbag, 2x el.okna, deflektory, zadní spojler...
Scenic 1,9dCi Exspression, rv.2001, černá metla, digi klima, ABS+ESP, 6x airbag, 4x el.okna, 2x el.šíbr
Renault 25, Renault 20, Renault 5, Renault 11, Renault 9
tel. 602631350
EX:
Renault Laguna Grandtour 1.8 16V LPG, rv. 2001, stříbrná metalíza, ABS, 8x airbag, 4x el.okna.
Renault Megane 1.9 dCI, rv. 2000, vínová metalíza, ABS, 4x airbag, 2x el.okna, deflektory, zadní spojler...
Scenic 1,9dCi Exspression, rv.2001, černá metla, digi klima, ABS+ESP, 6x airbag, 4x el.okna, 2x el.šíbr
Renault 25, Renault 20, Renault 5, Renault 11, Renault 9
tel. 602631350
Díky všem za rady
Určitě to bude nafta , radil se i po znamých a vzhledem počtu najetých km ročně se nafta vyplatí , jediné co me děsí jsou právě náklady na případnou opravu , ale to musím risknout . Byl jsem zatim omrknout 3 auta v naftě ale ani jeden nebyl co jsem si předtsavoval , většinou už chycená rez na zadních lemech ( a to byli 2002 všechny 3 ) .
Jinak do konce týdne se jedu podívat na tento kousek , mají ho tam čerstvě a dle fotek vypadá pěkně ale uvidíme co na místě ( odkaz)
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 77353.html
Díky za poznatky past92 Určitě se kouknu na věci jak píšeš pokud to půjde. Jinak jsem byl i v aaa měli tam celkem hezkýho také ale díky jejich jednání jsem se radši otočil a jel jinam .
Určitě to bude nafta , radil se i po znamých a vzhledem počtu najetých km ročně se nafta vyplatí , jediné co me děsí jsou právě náklady na případnou opravu , ale to musím risknout . Byl jsem zatim omrknout 3 auta v naftě ale ani jeden nebyl co jsem si předtsavoval , většinou už chycená rez na zadních lemech ( a to byli 2002 všechny 3 ) .
Jinak do konce týdne se jedu podívat na tento kousek , mají ho tam čerstvě a dle fotek vypadá pěkně ale uvidíme co na místě ( odkaz)
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 77353.html
Díky za poznatky past92 Určitě se kouknu na věci jak píšeš pokud to půjde. Jinak jsem byl i v aaa měli tam celkem hezkýho také ale díky jejich jednání jsem se radši otočil a jel jinam .
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1790
- Registrován: pát led 18, 2008 13:24
- Bydliště: Olomouc
K výhrádám proti dti se ohrazuji,je možná hlučnější,ale úspornější,míň náchylný na kvalitu nafty a podle toho co vím je i spolehlivější. mám druhý dti a naprostá spokojenost. A můj názor je,že spolehlivost se nemůže posuzovat na firemních autech.
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků
Je netvrdil ze neni spolehlivy, 120 000 km s jedinou zavadou (na motoru) mi prijde jako spolehlive. S tou uspornosti taky souhlasim.satan-da23 píše:K výhrádám proti dti se ohrazuji,je možná hlučnější,ale úspornější,míň náchylný na kvalitu nafty a podle toho co vím je i spolehlivější. mám druhý dti a naprostá spokojenost. A můj názor je,že spolehlivost se nemůže posuzovat na firemních autech.
Bohuzel ten motor je proste "traktor". I dodavky ve firme (Master 1.9 dCi a Trafic 1.9 dCi) jsou co se tyce hluku pohodlnejsi. 60 000 km rocne znamena hodne casu v aute.
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru , vlastněn rodiči.
-
- Člen RCČR
- Příspěvky: 1790
- Registrován: pát led 18, 2008 13:24
- Bydliště: Olomouc
Já to řeším kenwood 9 řada,vpředu kompo hertz a vzadu kompo JBL a o motoru nevím!!otas1 píše:Je netvrdil ze neni spolehlivy, 120 000 km s jedinou zavadou (na motoru) mi prijde jako spolehlive. S tou uspornosti taky souhlasim.satan-da23 píše:K výhrádám proti dti se ohrazuji,je možná hlučnější,ale úspornější,míň náchylný na kvalitu nafty a podle toho co vím je i spolehlivější. mám druhý dti a naprostá spokojenost. A můj názor je,že spolehlivost se nemůže posuzovat na firemních autech.
Bohuzel ten motor je proste "traktor". I dodavky ve firme (Master 1.9 dCi a Trafic 1.9 dCi) jsou co se tyce hluku pohodlnejsi. 60 000 km rocne znamena hodne casu v aute.
Scenic IV Energy Bose 1.6dCi 118kw
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků
Mégane IV RS
Renault 16
Renault Floride S
Renault Fuego 2.0 GTX cabrio by Einfeldt
Ex auta nemůžu vypisovat, je tu málo znaků
Tak jsem se byl dneska podívat na toho krasavce černýho (viz odkaz ) zatím to neni jistý ale je to zatím favorit , žádnou závadu jsem na první prohlídce nenašel (možna asi zadní tlumiče jsou horší ) jinak se zdá být ok . V pátek jedu ještě na jednoho tak pak hodim o info .
Jinak dneska v bazaru stála i Laguna II v kombiku o 15 tis levnější , docela jsem měl nutkání si jí taky zkusit , ty laguny jsou hezký taky . No ale asi zůstane Scenic
Jinak dneska v bazaru stála i Laguna II v kombiku o 15 tis levnější , docela jsem měl nutkání si jí taky zkusit , ty laguny jsou hezký taky . No ale asi zůstane Scenic
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Tých Scénicov je tony, vyhladal by som si min. taký ktorý má vzadu výklopné okno piatich dverí a hlavne bez kože... Inak ked pozeráš novšie tak si daj pozor na podvodníkov, ktorý predávajú omladené modely, v roku 2001 je tam bol facelift, sú použité iné látky v interiery, má inú radičku... Ja som u nás videl už 2003 ktorá bola ešte pred faceliftová, čiže rok max. tuším 5/2001. Ja som s DTi spokojný, DCi som nechcel pre vyššiu háklivosť na naftu čo sa môže odzrkadliť na drahých vstrekovačoch. A k tým Lagunám II máš tu forum tak si prečítaj pár riadkov, tam nájdeš odpoved na ich nízku trhovú hodnotu... Motor DCi 75kW ktorý je v modeloch I je ovela spolahlivejší ako DCi 88 kW v modeloch II, je jedno či Megane, Laguna alebo Scénic
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
a proč nekoupíš tu 1.6 16V v benzínu (skvělej motor) a nehodíš si tam LPG...to by se ti hooodně vyplatilo a nebudeš mít problémy s nafťákemLuckyss píše:Díky všem za rady
Určitě to bude nafta , radil se i po znamých a vzhledem počtu najetých km ročně se nafta vyplatí , jediné co me děsí jsou právě náklady na případnou opravu , ale to musím risknout . Byl jsem zatim omrknout 3 auta v naftě ale ani jeden nebyl co jsem si předtsavoval , většinou už chycená rez na zadních lemech ( a to byli 2002 všechny 3 ) .
Jinak do konce týdne se jedu podívat na tento kousek , mají ho tam čerstvě a dle fotek vypadá pěkně ale uvidíme co na místě ( odkaz)
http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/i ... 77353.html
Díky za poznatky past92 Určitě se kouknu na věci jak píšeš pokud to půjde. Jinak jsem byl i v aaa měli tam celkem hezkýho také ale díky jejich jednání jsem se radši otočil a jel jinam .
2002 se 100tis km nemuže mít rezaté lemy .Tam je problém někde jinde totálka a přestříkáno ,nebo najeto 300 tis. Nov.
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Cau pokud by si mel zajem o Scenika mel bych na prodej svyho je to rok 2/2001 najeto to ma 160tisic a nejaky drobny,je to 1.9 Dci,denne s nim jezdim do prace, digiklima,stresni lyziny, tazne i zapsane v tp, 4el. okna,el.zrcatka, central DO,volant v kuzi, abs,imobiliser, 4airbag,issofix. cca 5 mesicu nova STK a EMI,radio na cd origo s ovladanim pod volantem, tuto nedeli menen olej a filtr,stribrna metaliza,zadni vyklopne okno,menil jsem predni kotoucove brzdy jsou tam davany sportovni BREMBO + desticky, rozvody delany ve 110 tisic, v cr jsem druhy majtel predemnou to mela majtelka, jinak je to dovoz z rakouska, na cene se dohodnem (prijatelna pro obe dve strany) fotky poslu meilem, kdyby si mel zajem napis na meil Kadet.T@seznam.cz nebo icq 481338142
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů