Klimatizace
Moderátor: Moderators General
Re: Klimatizace
Tak jsem to znovu přešel...Relátko cvaká. 40 Amp. pojistka v pořádku ale ventilátor se nespustí...Bude problém v tom předřadném odporu ventilátoru...
Re: Klimatizace
A nebo dá se nějak obejít???
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Na tom druhém obrázku jsem se snažil označit, kde ten předřadný odpor je. Měl by tedy být někde ve spodní části chladiče, budeš ho muset pohledat. Měly by do něj vést dva nebo tři dráty. Jeden by měl být hnědý a dva bílé.
Na prvním obrázku jsou kontakty toho relátky, když ho vytáhneš. Na kontakt 3 je přivedný proud z pojistky. Když relátko sepne, připojí se kontakty 3 na kontakt 5. Kontakt 5 je tedy výstupní a z něj vede drát do toho odporu. Nejjednodušší možností, co mě teď napadla, jak vyzkoušet, že je ten odpor skutečně v háji, je vytáhnout ten odpor, jen konektor a normálně ty dvě svorky toho konektoru propojit obyčejným drátem. Nastartovat a zapnout klimu. Jestli se ventilátor roztočí, je problém v tom odporu, jestli ne, tak někde v kabeláži, nebo ještě v motoru ventilátoru.
Samotný odpor stojí v Renaultu něco kolem patnácti stovek, což je dost. Takže potom buď někde sehnat z vrakáče a nebo propojit drátem, zalít silikonem, nebo něčím takovým. Ventilátor se sice bude spouštět na plnou rychlost, nevím, co to bude dělat s tlakem v klimatizaci, ale jako velký problém bych to neviděl.
Na prvním obrázku jsou kontakty toho relátky, když ho vytáhneš. Na kontakt 3 je přivedný proud z pojistky. Když relátko sepne, připojí se kontakty 3 na kontakt 5. Kontakt 5 je tedy výstupní a z něj vede drát do toho odporu. Nejjednodušší možností, co mě teď napadla, jak vyzkoušet, že je ten odpor skutečně v háji, je vytáhnout ten odpor, jen konektor a normálně ty dvě svorky toho konektoru propojit obyčejným drátem. Nastartovat a zapnout klimu. Jestli se ventilátor roztočí, je problém v tom odporu, jestli ne, tak někde v kabeláži, nebo ještě v motoru ventilátoru.
Samotný odpor stojí v Renaultu něco kolem patnácti stovek, což je dost. Takže potom buď někde sehnat z vrakáče a nebo propojit drátem, zalít silikonem, nebo něčím takovým. Ventilátor se sice bude spouštět na plnou rychlost, nevím, co to bude dělat s tlakem v klimatizaci, ale jako velký problém bych to neviděl.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
Opravdu 1500.- je dost..Odzkouším.Jinak díky za rady...Ten předřadný odpor jsem měl venku a v podstatě jsem ohmetrem nenaměřil žádný odpor.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Pokud ohmetr ukáže 0 ohmů, tak je to ještě dobré, ale jestli je tam nekonečný odpor, tak je v háji. Normálně ten konektor překlenout kusem drátu a vyzkoušet. Případně z toho překlenutí udělat trvalé řešení
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
Podívej se,jestli Ti vůbec sepne spojka na kompresoru.Pokud ne je buďto klima prázdná a nebo nedochází k předání impulzu na spojku.Kdolsky píše:Opravdu 1500.- je dost..Odzkouším.Jinak díky za rady...Ten předřadný odpor jsem měl venku a v podstatě jsem ohmetrem nenaměřil žádný odpor.
Ptal jsem se už jednou ventilátor topení Ti běží?Pokud ne,tak se klima nezapne.
Renault Scenic 1,9 dTI
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Zdeny65: Pokud ty relátka cvakají, tak se musí roztočit ventilátor na chladiči. To nemá celkem nic společného se spojkou kompresoru. Ta je mimochodem napojena na tlakový spínač - ten je vlastně trojitý (tlak nad 2 bary, tak na 19barů, tlak nad 26 barů). Spínač tlaku nad 2 bary je sepnut, pokud je v klimatizaci dostatek chladiva. Tento spínač je spojen se spínačem tlaku nad 26 barů, který v případě přetlakování klimatizaci vypne. Ze spínače nad 26 barů jde drát do spojky kompresoru a do relátka nízké rychlosti ventilátoru. Spínač tlaku nad 19 barů spíná pouze vysokou rychlost ventilátoru. Takže jestli relátko nízké rychlosti cvakne při zapnutí/vypnutí klimatizace, dá se říct, že je v okruhu dost tlaku, takže ve stejnou chvíli musí zapnout/vypnout spojka kompresoru (musí, protože relé nízké rychlosti ventilátoru je připojeno ke spojce kompresoru). Je tam sice ještě dioda, ale ta tam je pouze k oddělení spínání ventilátoru a spínání spojky kompresoru. Ventilátor totiž spíná i při určité teplotě vody a je-li teplota vody nižší, sepne nejdřív nízká rychlost a později i vysoká. Právě při sepnutí nízké rychlosti by bez té diody došlo k sepnutí spojky kompresoru. Proto je tam dioda, která tomu zabrání.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
To je jasné.Ale jde o to,že se neví,jestli mu spojka sepne nebo ne.V případě,že ne,tak se sahara neroztočí.Ať už relátka spínaji,nebo ne.Spínání spojky kompresoru je závislé též na tom,zdali je zapnutý ventilátor topení,nebo ne.Jestli mu nefunguje ventilátor topení,tak se mu nesepne spojka kompresoru a sahara se neroztočí na nižší otáčky.To je základní informace,kterou kolega nenapsal.Zefek píše:Zdeny65: Pokud ty relátka cvakají, tak se musí roztočit ventilátor na chladiči. To nemá celkem nic společného se spojkou kompresoru. Ta je mimochodem napojena na tlakový spínač - ten je vlastně trojitý (tlak nad 2 bary, tak na 19barů, tlak nad 26 barů). Spínač tlaku nad 2 bary je sepnut, pokud je v klimatizaci dostatek chladiva. Tento spínač je spojen se spínačem tlaku nad 26 barů, který v případě přetlakování klimatizaci vypne. Ze spínače nad 26 barů jde drát do spojky kompresoru a do relátka nízké rychlosti ventilátoru. Spínač tlaku nad 19 barů spíná pouze vysokou rychlost ventilátoru. Takže jestli relátko nízké rychlosti cvakne při zapnutí/vypnutí klimatizace, dá se říct, že je v okruhu dost tlaku, takže ve stejnou chvíli musí zapnout/vypnout spojka kompresoru (musí, protože relé nízké rychlosti ventilátoru je připojeno ke spojce kompresoru). Je tam sice ještě dioda, ale ta tam je pouze k oddělení spínání ventilátoru a spínání spojky kompresoru. Ventilátor totiž spíná i při určité teplotě vody a je-li teplota vody nižší, sepne nejdřív nízká rychlost a později i vysoká. Právě při sepnutí nízké rychlosti by bez té diody došlo k sepnutí spojky kompresoru. Proto je tam dioda, která tomu zabrání.
V případě,že mu ventilátor topení funguje a totéž platí o ventilátoru chlazení-čili ventilátor běží při zahřátí nad provozní teplotu,tak může směle vyloučit spínače na chladiči a krytu chladiče.Zůstává tedy pouze kabeláž a okruh okolo kompresoru.
Renault Scenic 1,9 dTI
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Tak to není. Tlačítko zapínání klimatizace je zapojeno do tlakového spínače. Logika v ovládacím panelu klimatizace nesepne spojku kompresoru, pokud není zapnutý ventilátor v kabině. Je potřeba rozlišit okruh v kabině a okruh v motoru.
Ventilátor na chladiči je plně závislý na spojce kompresoru. Jestliže tedy sepne spojka, musí sepnout i ventilátor na chladiči. Naopak to neplatí. Ventilátor se určitě neroztáčí při určitém tlaku v okruhu klimatizaci, ale roztočí se ihned po zapnutí spojky kompresoru. Je to dáno paralelním zapojením spojky kompresoru a ovládání ventilátoru chladiče.
Teď je potřeba říct, jak proběhne zapnutí spojky kompresoru. Jak už jsem psal, tak logika v panelu klimatizace nedovolí zapnutí spojky klimatizace v případě, že není zapnutý ventilátor v kabině. Ve chvíli, kdy je požadavek na zapnutí klimatizace, je zapnutý větrák v kabině a stisknuto tlačítko, je ovladací panel klimatizace připojen na tlakové spínače na okruhu klimatizace. O těch jsem se již rozepsal. Je-li tedy v okruhu klimatizace tlak v rozmezí 2 až 26 barů, je klimatizace funkční. Ty tlakové spínače jsou pouze spínače a proto, je-li přiveden z panelu klimatizace proud do toho tlakového spínače a v okruhu je tlak, je proud ze spínače vyveden přímo na spojku kompresoru a zároveň na relé nízké rychlosti ventilátoru.
To slůvko zároveň je velmi důležité. Tedy spojka a nízká rychlost ventilátoru je spojena dohromady.
Obvod řízení rychlosti ventilátoru je ale také zapojen na snímače teploty chladící kapaliny. Při teplotě nad provozní se nejdříve zapne nízká rychlost ventilátoru a při stoupající teplotě potom vysoká. Relátka, které toto řídí, jsou přitom stejné jako v případě požadavku nízké rychlosti při spuštění spojky kompresoru.
Píše tady, že má v klimatizaci po zapnutí tlak 15 atmosfér. To je pracovní tlak klimatizace, takže z toho jde usoudit, že kompresor spíná a problém je směrem k ventilátoru. Nevíme, jestli se ventilátor roztočí na nízkou, nebo i vysokou rychlost. Na nízkou víme určitě, že se neroztočí, neboť relátko nízké rychlosti funguje a ventilátor se netočí. O vysoké rychlosti nevíme nic. Spojka kompresoru není v tuto chvíli důležitá, protože relátko nízké rychlosti funguje a jestliže funguje, funguje i spojka (dáno slůvkem zároveň a paralelním zapojením). Existují tedy jen dvě možnosti, které způsobují nefunkčnost ventilátoru. Nízká rychlost je řešena tak, že je před ventilátor zapojený odpor. Na tom odporu vzniká úbytek napětí a na samotný ventilátor pak zbývá méně napětí. Výsledkem jsou nižší otáčky ventilátoru. Problémem toho odporu je, že se velikostí procházejícího proudu dost hřeje a proto je umístěn tam, kde je. Druhé relátko připojí ventilátor paralelně přímo k napětí 12V a proud půjde vždycky větví, která má nižší odpor. Ventilátor se tak roztočí naplno. Jenže o té vysoké rychlosti nevíme nic a nevíme, jestli vůbec ventilátor funguje. Což se dá snadno vyzkoušet tím, že se prostě přemostí předřadný odpor nízké rychlosti ventilátoru a zapnutí klimatizace, která jak víme, je funkční.
Takže pro rekapitulaci - relátko, které cvaká neovládá spojku kompresoru, ale přímo ventilátor na chladiči. Jestliže je tedy funkční (cvaká), pak se musí ventilátor roztočit. Je jedno, jestli spíná při zapnutí klimatizace (v tu chvíli relátko leží ve stejné pozici jako spojka kompresoru, se kterou je připojeno paralelně), nebo spíná vlivem teploty chladící kapaliny. V obou případech spíná to samé relátko a ventilátor se musí roztočit. Vysoká rychlost ventilátoru funguje tak, že sepnutím druhého relátka se vytvoří překlenutí odporu nízké rychlosti ventilátoru.
Doufám, že je z toho jasný princip spínání ventilátoru chladiče a je také jasné to, že v případě, že není v okruhu dostatek chladiva, nesepne ani spojka ani relátko ventilátoru. A snad jsem taky vysvětlil to, že pokud je v okruhu chladiva dost, sepne jak spojka kompresoru, tak relátko ventilátoru.
Ventilátor na chladiči je plně závislý na spojce kompresoru. Jestliže tedy sepne spojka, musí sepnout i ventilátor na chladiči. Naopak to neplatí. Ventilátor se určitě neroztáčí při určitém tlaku v okruhu klimatizaci, ale roztočí se ihned po zapnutí spojky kompresoru. Je to dáno paralelním zapojením spojky kompresoru a ovládání ventilátoru chladiče.
Teď je potřeba říct, jak proběhne zapnutí spojky kompresoru. Jak už jsem psal, tak logika v panelu klimatizace nedovolí zapnutí spojky klimatizace v případě, že není zapnutý ventilátor v kabině. Ve chvíli, kdy je požadavek na zapnutí klimatizace, je zapnutý větrák v kabině a stisknuto tlačítko, je ovladací panel klimatizace připojen na tlakové spínače na okruhu klimatizace. O těch jsem se již rozepsal. Je-li tedy v okruhu klimatizace tlak v rozmezí 2 až 26 barů, je klimatizace funkční. Ty tlakové spínače jsou pouze spínače a proto, je-li přiveden z panelu klimatizace proud do toho tlakového spínače a v okruhu je tlak, je proud ze spínače vyveden přímo na spojku kompresoru a zároveň na relé nízké rychlosti ventilátoru.
To slůvko zároveň je velmi důležité. Tedy spojka a nízká rychlost ventilátoru je spojena dohromady.
Obvod řízení rychlosti ventilátoru je ale také zapojen na snímače teploty chladící kapaliny. Při teplotě nad provozní se nejdříve zapne nízká rychlost ventilátoru a při stoupající teplotě potom vysoká. Relátka, které toto řídí, jsou přitom stejné jako v případě požadavku nízké rychlosti při spuštění spojky kompresoru.
Píše tady, že má v klimatizaci po zapnutí tlak 15 atmosfér. To je pracovní tlak klimatizace, takže z toho jde usoudit, že kompresor spíná a problém je směrem k ventilátoru. Nevíme, jestli se ventilátor roztočí na nízkou, nebo i vysokou rychlost. Na nízkou víme určitě, že se neroztočí, neboť relátko nízké rychlosti funguje a ventilátor se netočí. O vysoké rychlosti nevíme nic. Spojka kompresoru není v tuto chvíli důležitá, protože relátko nízké rychlosti funguje a jestliže funguje, funguje i spojka (dáno slůvkem zároveň a paralelním zapojením). Existují tedy jen dvě možnosti, které způsobují nefunkčnost ventilátoru. Nízká rychlost je řešena tak, že je před ventilátor zapojený odpor. Na tom odporu vzniká úbytek napětí a na samotný ventilátor pak zbývá méně napětí. Výsledkem jsou nižší otáčky ventilátoru. Problémem toho odporu je, že se velikostí procházejícího proudu dost hřeje a proto je umístěn tam, kde je. Druhé relátko připojí ventilátor paralelně přímo k napětí 12V a proud půjde vždycky větví, která má nižší odpor. Ventilátor se tak roztočí naplno. Jenže o té vysoké rychlosti nevíme nic a nevíme, jestli vůbec ventilátor funguje. Což se dá snadno vyzkoušet tím, že se prostě přemostí předřadný odpor nízké rychlosti ventilátoru a zapnutí klimatizace, která jak víme, je funkční.
Takže pro rekapitulaci - relátko, které cvaká neovládá spojku kompresoru, ale přímo ventilátor na chladiči. Jestliže je tedy funkční (cvaká), pak se musí ventilátor roztočit. Je jedno, jestli spíná při zapnutí klimatizace (v tu chvíli relátko leží ve stejné pozici jako spojka kompresoru, se kterou je připojeno paralelně), nebo spíná vlivem teploty chladící kapaliny. V obou případech spíná to samé relátko a ventilátor se musí roztočit. Vysoká rychlost ventilátoru funguje tak, že sepnutím druhého relátka se vytvoří překlenutí odporu nízké rychlosti ventilátoru.
Doufám, že je z toho jasný princip spínání ventilátoru chladiče a je také jasné to, že v případě, že není v okruhu dostatek chladiva, nesepne ani spojka ani relátko ventilátoru. A snad jsem taky vysvětlil to, že pokud je v okruhu chladiva dost, sepne jak spojka kompresoru, tak relátko ventilátoru.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
Tak jsem to vyřešil trvalým řešením.Funguje a dík.
Re: Klimatizace
čaute chtěl bych se zeptat jestli by šla vyměnit manuální klíma za digi a jestli o nějáké nevíte děkuju
Renault Laguna II 1.9dCi 79kw
Re: Klimatizace
tak digi klimu už jsem sehnal http://www.auto73.cz/Ovladaci-panel-kli ... ,1160.html ted jen vedet jestli by to šlo vyměnit ...
Renault Laguna II 1.9dCi 79kw
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Jako panel vyměníš. Ale tím asi končíš. Bude to totiž chtít sundání palubky a kabeláž k motorkům na tělese topení. Instalaci dalších snímačů (a zase tahání kabelů). U digitální klimatizace je i jiné řízení ventilátoru kabiny, ... Je tam spousta věcí, na kterých se dá zaseknout. Třeba jestli jsou v tělese topení nějak uzpůsobené otvory pro motorky, ale spíš počítej, že nejsou. Takže asi tě nemine výměna celého tělesa topení - vypustit chladící kapalinu. Když se to všechno dobře nachystá a na ničem se nezasekneš, dá se to, ale není to na jedno odpoledne (počítej tak tři, čtyři dny).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Asi na tolik, že by bylo lepší to auto prodat a koupit si s automatickou klimatizací.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Klimatizace
sakra ale diky moc btw: vyznas se dobre v autoradiich? když tak SZ at to netahame tady
Renault Laguna II 1.9dCi 79kw
kondenzát z klimatizace v autě
Zdravím, potřeboval bych poradit jak vyčistit odvod kondenzátu od klima. Dneska po celodenním ježdění v tomhle počasí jsem vylil z podlahy auta x litrů vody. Ležel jsem pod autem ale hadičku která odvádí kondenzát jsem nenašel, mohl by mě někdo navést? A jak se to dá vyčistit, stačí to jen "prošťouchnout"?
Mám Renault SCÉNIC I 1,9 DCI r.v. 2001
Děkuji
Mám Renault SCÉNIC I 1,9 DCI r.v. 2001
Děkuji
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: kondenzát z klimatizace v autě
ta hadička je zespoda auta přesně v místě pod pylovym filtrem, to znamená někde za přednim zavěšením pod spolujezdcem...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Klimatizace
pokud máš digitální klimu, problém je nejspíš v čidle teploty . Mám lagunu, sice trochu novější - 2010, ale při reklamační opravě po roce provozu mi taky klima dělala psí kusy. Prý se to projevuje u digi klim. Jsou tam nějaký 3 čidla teploty vzduchu a jedno mi měnili, ještě v záruce. Nechci to zakřiknout, ale od té doby mám zatím klid. Petr.
Petr : R Chamade 1,7, Safrane V5 2,5 ,25V, Clio 1,4 automat, Grand Espace 2,2 1998, Grand Espace 3.0 V6 24v 2000, Laguna III 2.0 110kW a Grand Espace 2.0 127kW.
Re: Klimatizace
...z vlastnej skúsenosti môžem odporučiť tento prípravok z eBay (poštovné len 18$) na utesnenie klimatizácie:PeeSee píše:Mně klima taky syčela. Před cestou do Itálie nám to vloni v létě naplnili, zkontrolovali těsnost a stejně to cca po 4 dnech uniklo. Stačí malá netěsnost a je to v háji. Právě tyhle malé netěsnosti se nedají najít ani UV barvou v oleji.
http://www.ebay.com/itm/-/150649698553
...mal som takú malú netesnosť, že som musel každý mesiac dopĺňať klímu ale identifikovať sa to nedalo... po nastriekaní vyššie uvedeného výrobku už tretí mesiac bez problémov, klíma chladí na cca 5,2°C - merané vo výduchu vetrania - strčil som tam vonkajšie čidlo z nejakého digi teplomera na meranie vnútornej a vonkajšej teploty...
Renault Megane II GrandTour 2004 1,9 dCi 88kW/120k
Re: Klimatizace
caute.
kupil som si megan scenic 1.9 dt 1996 66kw s nefunkcnou (prazdnou) klimou.
viete mi poradit co mam skontrolovat,precistit pred jej naplnenim.?.
min rok sa jazdilo bez naplne.
urcite dezinfikovat vyparnik ,ale nenasiel som ziadne cidla...
dakujem za kazdu radu.
kupil som si megan scenic 1.9 dt 1996 66kw s nefunkcnou (prazdnou) klimou.
viete mi poradit co mam skontrolovat,precistit pred jej naplnenim.?.
min rok sa jazdilo bez naplne.
urcite dezinfikovat vyparnik ,ale nenasiel som ziadne cidla...
dakujem za kazdu radu.
Renault scenic 1.9 DT 66kw rv 1996
Peugeot 205 1.1 44kw rv 96
Peugeot205 1.1 40kw rv 93
Skoda 105L rv 1987
Hračky ktoré ma naučili starať sa a krvácať
Peugeot 205 1.1 44kw rv 96
Peugeot205 1.1 40kw rv 93
Skoda 105L rv 1987
Hračky ktoré ma naučili starať sa a krvácať
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Klimatizace
Ten odpor má hodnotu okolo 0,1 - 0,2 Ohmů a zatížení 50W, tak by šel levněji nahradit a objednat v elektrosoučástkách a to tak, že dát dva paralelně o hodnotě 0,22 Ohmu nebo 0,33 Ohmu a 20W : http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do- ... -p114-177/ http://www.gme.cz/dratove-rezistory-do- ... -p114-178/ muselo by se to vyzkoušet ale vyjde to na zlomek ceny původní. Nebo zde s jedním odporem, ale malinko dražší, ale zase jednodušší http://www.conrad.cz/dratovy-rezistor-a ... 15.k421448Kdolsky píše:Opravdu 1500.- je dost..Odzkouším.Jinak díky za rady...Ten předřadný odpor jsem měl venku a v podstatě jsem ohmetrem nenaměřil žádný odpor.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: čtv úno 26, 2009 09:40
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
Přišlo jaro a já zjistil, že klima neklímuje. Mám manuální klimatizaci a při volnoběhu se po zapnutí klímy nestane vůbec nic (normálně se zvýší otáčky motoru). Vnitřní ventilátor normálně funguje, s tím problém není. Pojistky se taky tváří ok. Zkoušel jsem i tlak v okruhu klimatizace a tváří se, že tam něco je (nic přesného na změření tlaku jsem ale po ruce neměl). Klíma by doplňovaná naposledy loni v květnu... Nějaké nápady? Předem díky
Renault Scenic 1.9 dTi (rv. 11/99)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Klimatizace
Kompresor se zapne? Poznáš to tak, že by to mělo po zapnutí tlačítkem v pravé části motoru cvaknout.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: čtv úno 26, 2009 09:40
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace
Nemyslím si. Ale zkoušel jsem to sám, takže to s jistotou říct nemůžu. Obvykle se ale po zapnutí klimatizace při volnoběhu (při startu kompresoru) zvýšily otáčky motoru.
EDIT: Po stisku neslyším nic...
EDIT: Po stisku neslyším nic...
Renault Scenic 1.9 dTi (rv. 11/99)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů