Klimatizace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizace

Příspěvek od benytrans » ned čer 01, 2014 10:43

Zdravim,
takže mě to už potkalo taky :?
Auto: Renault Scenic I FL r. 2001
Systém : automatická klimatizace (digitální panel)
Závada : ventilátor mi asi dvakrát odmítl plnit funkci, po znovunastartování motoru v pořádku. Včera se již nerozeběhl i přesto, že panel klimatizace ukazuje čárky jako normálně.
Řešení : Částečná demontáž palubní desky následujícím způsobem :
Vycvakneme dva kryty výškových reproduktorů, pod nimi je po jednom torx šroubku, které odšroubujeme. Zespoda praštíme do kapličky přístrojů a vrchní část palubky nám vyskočí nahoru, sundáme ji. Vpravo nahoře je velká matice na 13mm golu, tu odšroubujeme, ta samá je schovaná vpravo dole pod krytkou, kterou odcvakneme. Potom částěčně vytrhneme těsnění dveří u palubky a palubku tímto můžeme povytáhnout směrem k sobě.
Na vrchu palubky na nás kouká plastový rozvod větrání, pod ním je schovaná plastová krabička se dvěma zelenými konektory. Drží ji dva šroubky na 6mm golu. Odšroubujeme, vytáhneme konektory a celý bazmek vytáhneme ven.
Pokud chceme mít jistotu, že závada je právě v tomto bazmeku, tak vezmeme dva kousky drátu a u zelených konektorů propojíme červený drát s červeným a černý drát s černým, po tomto zásahu by se nám měl rozeběhnout větrák na plné otáčky když sepneme klíček.
Obrázek
Bazmek si odneseme domů a prohlédneme tištěný spoj.
Obrázek
Pokud nenajdeme žádné studené spoje a podobně, tak se jedná s 99% pravděpodobností o závadu na tranzistoru.
Obrázek
V mém případě byl instalován tranzistor BUZ342.
Obrázek
Jeho přímá náhrada se dá sehnat třeba v GESu a to tranzistor RFP054N.
Dále přikoupíme ještě teplovodivou pastu kterou budeme potřebovat.
Obrázek,
Vycvakneme pružinu, která přitláčí tranzistor k chladiči.
Obrázek
Tranzistor odkloníme od chladiče, tak aby nám šel odpájet a neodvádělo se nám teplo z páječky do chladiče.
Obrázek
Dále očistíme dosedací část chladiče, naneseme teplovodivou pastu a vsuneme nový tranzistor který přípájíme.
Obrázek
Odcvakneme přebytečné "nožky" a pružinou ho znovu připlácneme k chladiči.
Obrázek
Montáž bazmeku a palubky je přesně v opačném pořadí než demontáž.
Jelikož tranzistor většinou neodejde jen tak, tak je třeba zkontrolovat ještě před zpětnou montáží stav pylového filtru, ten může způsobit malý průtok vzduchu a tranzistor tak není dostatečně chlazený. Další problém může být v konektorech, kde může docházet k nedokonalému spoji a jiskření, hledáme tedy vypálená, začernalá, zoxidovaná místa na konektorech. Dále je třeba zkontrolovat stav samotného ventilátoru. K tomu je relativně dobrý přístup od nohou spolujezdce :
- Demontujeme kryt pylového filtru, dále máme dva šroubky špatně viditelné a hůře přístupné úplně v rozích pěnové hmoty, která kryje kryt ventilátoru, já je mám na křížový šroubovák. Potom jde sundat pěnová hmota a uvidíme tři šroubky na 6mm golu. Odšroubujeme je a větrák nám povypadne níže, odpojíme konektor a ventilátor vytáhneme. Ventilátor se musí točit lehce a nedrhnout, jinak se zvyšuje protékající proud a tranzistor může také odejít. Plastový kryt samotného těla větráku drží jeden šroubek a pak jde kryt sundat. Osu větráku jsem osobně prostříkal WD40 a následně ještě mazivem ve spreji. Při té příležitosti můžeme zkontrolovat stav uhlíků.

Odkaz na album s větším rozlišením fotek : http://benytrans.rajce.idnes.cz/foto/
Naposledy upravil(a) benytrans dne pon čer 02, 2014 21:36, celkem upraveno 19 x.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Klimatizace

Příspěvek od Dan Black » ned čer 01, 2014 15:46

:t18: Perfektní návod pro nás technicky méně zdatné...
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

tomasjavorsky
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte říj 14, 2008 15:50
Bydliště: Rudná, Praha-západ

Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od tomasjavorsky » čtv čer 05, 2014 09:49

Ahoj všem,

u Scénika 2002 mi začala zlobit digitální klimatizace, resp. ventilátor. Při zapnutém zapalování běžel stále na maximální otáčky, na regulaci otáček na ovládacím panelu vůbec nereagoval. Dokonce i při vypnutí celé klimy tlačítkem OFF se stále naplno točil.
Tak jsem si našel odkaz na nějaké francouzské Renault fórum, kde se tento problém vyřešil výměnou tranzistoru v nějaké řídící jednotce (plošný spoj s velkým chladičem, umístěný ve vzduchové trubce za kastlíkem u spolujezdce). Tranzistor jsem tedy vyměnil a voilá - regulace ventilátoru opět fungovala jako za mlada.
Jenže za dva dny se problém zopakoval, větrák opět běží na max.
Tak bych se chtěl zeptat, čím to je, že onen tranzistor odejde? Co by mohlo být příčinou? Abych ho nemusel měnit každý týden.

Díky moc.
Scénic 2002 Expression, 1.6 16V / 79kW.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od krt.ecek » čtv čer 05, 2014 09:51

a napíšeš sem typ toho tranzistoru? příčin může být mnoho např. že odešel budící prvek a pouští tam moc proudů a tranzistor se spálí....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

tomasjavorsky
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte říj 14, 2008 15:50
Bydliště: Rudná, Praha-západ

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od tomasjavorsky » čtv čer 05, 2014 10:09

Je to přímo tenhle:

http://www.gme.cz/irfp064n-p213-168

Číslo onoho tranzistoru bylo na tom francouzském fóru, tak jsem ho zkrâtka objednal a vyměnil. Elektronice moc nerozumím, takže nevím, jestli ten tranzistor měl správné parametry. :(
Scénic 2002 Expression, 1.6 16V / 79kW.

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od krt.ecek » čtv čer 05, 2014 10:19

hmm tak ten je předimenzovanej dostatečně, to by neměl být problém v něm.... tak to nevím
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od benytrans » čtv čer 05, 2014 17:33

Ventilátor může mít moc velkej odběr, tím pádem tranzistor opět prorazí... Teplovodivou pastu si použil a napájený je to kvalitně?
Mimochodem, nemusel si hledat na Francouzském foru, téma tu již je : http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=100
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

tomasjavorsky
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte říj 14, 2008 15:50
Bydliště: Rudná, Praha-západ

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od tomasjavorsky » pát čer 06, 2014 04:58

Na tu pastu jsem zapomněl :x
Takže když tranzistor vyměním, včetně důkladného přilepení termopastou k chladiči, ještě promažu ložisko ventilátoru a mrknu na stav silových kabelů, tak už by to mělo vydržet, co?
Scénic 2002 Expression, 1.6 16V / 79kW.

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od benytrans » sob čer 07, 2014 02:50

Za zkoušku nic nedáš, ten tranzistor stojí pár kaček narozdíl od celýho komponentu, kterej by v případě přidřenýho větráku vyhořel taky... Pak dej vědět jak si dopadnul :wink:
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od Zefek » sob čer 07, 2014 08:08

A nestálo by za to dát na větrák menší pojistku? Chce to ale zjistit, jestli to nejistí ještě i jiné věci. Já jsem třeba dal na hlavní světla 5A. Původní pojistka byla 10A. Jezdím s tím víc než rok a v pohodě. Důvod byl ten, že se vypalovaly konektory. Takže raději budu měnit každý měsíc pojistku, kdyby tam byl přechodový odpor, než abych sháněl nesehnatelné konektory.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od benytrans » sob čer 07, 2014 09:35

Řešit přidřenej větrák menší pojistkou asi nebude řešení :) Pojistku bys totiž nejspíše vypálil při každém sepnutí, protože při roztáčení je proud nejvyšší. Problém je především v chlazení, pokud se větrák točí na nízké otáčky, tak je proud díky přidřenému ložisku vysoký třeba stejně jako na nejvyšší otáčky, ale proud vzduchu nedokáže chladič uchladit, se stoupající teplotou klesá maximální možný proud na tranzistoru (při 100°C již jen 80A) a šup tranzistor se prorazí, dle toho jaká strana, tak buď ventilátor běží pořád naplno a nebo neběží vůbec.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od Šamša » sob čer 07, 2014 23:41

No a ještě taková pitomost, filtr máš čistý nebo nový?
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od Zefek » ned čer 08, 2014 08:59

Nemyslel jsem řešit přidřený větrák menší pojistkou. Ale ten větrák opravit a dát tam menší pojistku. Pro případ, že by se časem zase přidřel, to vystřelí pojistku a nezničí to ten modul.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

snikers
Junior member
Příspěvky: 154
Registrován: ned bře 17, 2013 13:05
Bydliště: Nemšová - SR

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od snikers » ned čer 08, 2014 12:54

Prosim vas poradte kde zohnat el. schenu digi. klimatizacie.
Renault Scenic 1.9 dCi, 2002

tomasjavorsky
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte říj 14, 2008 15:50
Bydliště: Rudná, Praha-západ

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od tomasjavorsky » ned čer 08, 2014 15:51

S tou pojistkou jsem to taky nejdřív pořádně nepochopil. Ale taky bych měl trochu obavy, jak psal benytrans, aby se nepálila moc často, při každé větší zátěži.
Kromě toho, kde vůbec má ventilátor svojí pojistku? Chtěl jsem jí vytáhnout už předtím, když tranzistor odešel, tak aby větrák pořád nefuněl naplno. V pojistkách vlevo pod volantem jsem jí ale nenašel. :(
Jinak těch 100 stupňů na tranzistoru mě teda překvapilo! To se pak už nedivím, že je celá ta jednotka zastrčená ve vzduchové trubce.
Kabinový filtr je starý cca půl roku, kupoval jsem nový. Ale pokusím se ještě vyčistit ventilátor, i když přístup k němu je jako k penězům.
Scénic 2002 Expression, 1.6 16V / 79kW.

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od benytrans » ned čer 08, 2014 18:37

Přístup je dobrej, je to pět šroubků bez jakékoliv demontáže palubky.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

tomasjavorsky
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: úte říj 14, 2008 15:50
Bydliště: Rudná, Praha-západ

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od tomasjavorsky » ned čer 08, 2014 19:33

Aha :) Takže se vyndavá spodem, směrem k podlaze? Já se právě děsil, že ho budu dolovat vrchem, skrz palubku. Tak já to v týdnu zkusím a dám vědět.
Zatím tedy moc díky!
Scénic 2002 Expression, 1.6 16V / 79kW.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od Šamša » ned čer 08, 2014 20:56

Oprava řešená zde: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=100
Jinak já měním filtr co půl roku a vždy je jako prase špinavý a ucpaný.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Digi klima - opravená vydržela dva dny

Příspěvek od Zefek » ned čer 08, 2014 21:02

Já jsem dal pojistku 5A na žárovku H7 (každá strana má svoji, takže to jistí jen jednu žárovku). Žárovka má příkon 55W, to znamená proud 4,5A. Pojistka by byla dost natěsnost a většinou se to dělá tak, že se jistí dvojnásobnou hodnotou maximálního proudu, takže těch 10A, co je tam originál, je navrženo dobře. Z pojistky je navíc napájený i motor pro nastavení sklonu světlometu. Je to tam víc jak rok a chodí to v pohodě.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

WITIAScz
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte čer 15, 2010 21:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od WITIAScz » úte črc 08, 2014 20:44

Nevím jak smazat
Naposledy upravil(a) WITIAScz dne úte črc 08, 2014 21:32, celkem upraveno 1 x.

WITIAScz
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: úte čer 15, 2010 21:09

Re: Klimatizace

Příspěvek od WITIAScz » úte črc 08, 2014 21:30

Dan Black píše::t18: Perfektní návod pro nás technicky méně zdatné...
Taky děkuji za návod.
Cena Tranzistoru http://www.ges.cz/cz/hledat/?search=IRFP064N nebo já použil tento http://www.ges.cz/cz/hledat/?search=IRFP054N a funguje vše jak má.
Zásadní problém je v nevýměně pylového filtru (Nebo alespoň v jeho pravidelné údržbě = vysavač pro ty co chtějí spíš do auta neinvestovat). Tranzistor je chlazen vzduchem z ventilátoru procházející přes hliníkový chladič tranzistoru a když je pylový filtr ucpaný tak se hromadí teplo, které způsobí přehřátí tranzistoru a jeho následné el. proražení, naštěstí se neodpálil zbytek součástek na tištěném spoji, jen se trochu přiškvaří konektory po trase ventilátor - relé - bazmek s tranzistorem.
Jedna rada - jakmile zjistíte poruchy chodu ventilátoru vycvakněte pojistku a nepouštějte jej ve snaze že to snad naskočí samo. :-( nenaskočí ale přiškvaří a odpálí vše ještě fungující.
Postup:
- Koupit KONKOR (cca 80 Kč)
- koupit tranzistor který bude skladem IRFP064N (cca 59 Kč), nebo IRFP054N (cca 49 Kč)
- koupit teplovodivou pastu (http://www.alfacomp.cz/php/product.php? ... ype=1)(cca 106 Kč) i ta nejlevnější by stačila cca 42 Kč
- udělat si čas tak na 3-4 hodiny
- DEMONTÁŽ DLE foto NÁVODU ad benytrans http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=100 (Díky moc)
- DÁLE ROZPOJIT tyto KONTAKTY (1x ventilátor - 1x relé - 2x bazmek s tranzistorem - 1x svazek "největší konektor nad bazmekem")
- Vyčistit KONKOREM (skoro všechny jdou jehlou rozpojit na jednotlivé dráty - doporučuji po jednom ) pak je trochu přihnout
- Relé rozebrat a taky prostříknout a tím zbavit oxidace, zde přihnout jen nohy relé a v protikusu konektoru přihnout pacičky
- Vymontovat spodem samotný ventilátor (3x šroubek 6 gola a dál 2x křížák) - Vysypat listí a namazat 2x ložisko - hadičkou, konkorem ošetřit el.motor, měl jsem tam rozšmelcované suché listí
- Ošetřit nebo vyměnit pylový filtr

Podrobný fotonávod na rozebrání .Zde jen pozor nepouštějte když máte vše venku z palubky nechladí se tranzistor !!!!!
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm

Pár rad:
- Lze vyzkoušet zda není vyhořený ventilátor propojením 2x tlustý červený a 2x tlustý černý naprudko ve 2 konektorech vedoucích do bazmeku s tranzistorem (Vypojit bazmek a propojit jen zmíněné dráty, pak otočit klíček zapalování a pustit ventilátor - pozor na prsty jede naplno )
- Vyndat vycvaknutím a mírném trhu nahoru trubici od rozvodu vzduchu a hned je víc místa
- Spodní část přístrojovky stačí zprava zpod těsnění dveří jen odchlípnout pro zvětšení místa jednak pro vytažení kabeláže a jednak pro vytažení ventilátoru
- Je lepší asi odpojit baterii, ale taky jsem to neudělal a zajiskřil jsem jen na sundávání připečeného relé a vpoho (jen pozor na airbag)
- I bez garáže venku na koleně, pravda domů jsem musel jen s pájením tranzistoru
Nutno mít: torx nevím jaký, křížový šroubovák, 6 gola, 13 gola, M13 normál klíč, jehlový šroubovák, Konkor(maže, čistí od oxidace, pozor na propan butan - větrat), teplovodivá pasta, tranzistor, pájku kalafunu cín.
- Trochu odřené ruce, ale funguje
Hodně zdaru

romano3
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: sob črc 12, 2014 21:34

Re: Klimatizace

Příspěvek od romano3 » úte črc 15, 2014 19:31

Dobrý den,
jsem na tomto foru nový a nevým přesně jak to tu funguje. Ale všechno je jednou poprvé. :.-)
Mám Renault Megane Scenic I, motor 1.6 16v z roku 2002 a teď se mi poslední dobou začal bohužel docela sypat a tak jsem si řekl že se ho pokusím s vaší pomocí dát dohromady. Alespoň věci které zvládnu sám. :-) V první řadě co mě štve a rád bych vyřešil je nefunkční klima a topení. Tohle je vlastně moje chyba. Při výměně radia mi za palubku zapadl šroubek a neustále tam rachtal, tak jsem se rozhodl že odendám ovládání klimi a topení a šroubek najdu a vyndám. Jenže co se nestalo. Odšrouboval jsem popelníček s panelem a při vyndavání jsem omylem odpojil panel od kabelu. Zapojil jsem ho hned zpátky a ejhle. Všechno přestalo fungovat. Panel svítí, na display se ukazuje nastavená teplota, tlačítka reagujou, ale to je vše. Větrák se netočí a nic nejde. Akorát když otočím klíčem tak párkrát zachroupe v palubce dole za panelem. Nic víc. Můžete mi prosím poradit? Bude toho asi víc, ale tohle je věc co mě štve. :-D

Děkuju za pomoc.

Uživatelský avatar
Dan Black
Člen RCČR
Příspěvky: 1830
Registrován: pát zář 14, 2007 14:40
Bydliště: Bílina

Re: Klimatizace

Příspěvek od Dan Black » úte črc 15, 2014 19:46

Zkontroloval si pojistky?
IMHO má větrák samostatnou pojistku (respektive jinou než klima), takže to klidně bude svítit ale nefoukat.
Pojistky jsou vlevo od volantu, na vnitřní straně deklíku je i schéma.
Kia Rio 2017
Scenic 2001 1.6/16v
Vzpomínáme...Škoda 105 (s něčím se začít musí)...Twingo Helios (prosklená střecha, zdroj potěšení i vzteku)

Obrázek Obrázek

araj
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: pon čer 24, 2013 15:42
Bydliště: Třeboň

Re: Klimatizace

Příspěvek od araj » sob črc 19, 2014 20:18

Zdravim nechal jsem před měsícem naplnit klimu fungovala velmi dobře,ale teď fchladí míň a bublá to u zpolujezdce chladič mám nový co se stím děje děkuji za radu

Dendy007
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát črc 18, 2014 17:53
Bydliště: Praha

Klima po ohrati nejde

Příspěvek od Dendy007 » pon črc 28, 2014 09:19

Cus,

jsem tu novy tak jsem chtel prispet se svoji troskou do mlyna, zkracene, Scenic I facelift rv2002 1.9Dci nejde klima a saharea vetrak se rostoci otacky motoru vyleti (lepe receno pokud se auto ohralo na provozni teplotu tak zacala chodit ) servis mi tvrdil ze napeti tam je a ze je v tahu mag. spojka na kompresoru, nejak se mi to nezdalo, tak jsem rozhodil predek pp svetlo naraznik a pp kryt a zjistil ze mg. spojka cvaka tak jsem prohazel relatka v pojiskovce v motoru (strana ridice) a zjistil jsem ze asi dve nejdou tak jsem zde http://www.stualarm.cz/produkt/46043-mi ... -s-diodou/ koupil. Relatko cena za jedno 68 kc vymenil a klima ok, skoda ze tady neni popis relatek bylo to od narazniku druhe cerne rele :-)

Obrázek
Naposledy upravil(a) Dendy007 dne pon črc 28, 2014 10:27, celkem upraveno 2 x.
Renault Scenic 1.9 Dci 75/kW 2002 automat DP0

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 27 hostů