Kryt víčka nádrže
Moderátor: Moderators General
Kryt víčka nádrže
Ahoj, občas se mi stane že se mi zasekne zámek krytu víčka nádrže - zámek se odemkne, ale ta tyčka co vyjíždí a zajíždí do víčka se mi vrátí (asi setrvačností) do polohy zamčeno. Kryt víčka pak neotevřu. Dělá to hlavně v zimě. Zkoušel jsem to několikrát otevřít zevnitř tím táhlem, ale zbytečně, ani se to nehlo.
Zkoušel jsem nechat kryt víčka otevřený a zamknout zámek. Západka vyjela. Podržel jsem ji v prstech a zamkl auto. Západka zůstala v prstech a můžu si s ní volně hejbat sem a tam... Je to normální?
Jak to mam rozdělat? Musim sundat plasty v kufru? Poraďte mi prosím.
Scenic 2000, 1.6 16V
Zkoušel jsem nechat kryt víčka otevřený a zamknout zámek. Západka vyjela. Podržel jsem ji v prstech a zamkl auto. Západka zůstala v prstech a můžu si s ní volně hejbat sem a tam... Je to normální?
Jak to mam rozdělat? Musim sundat plasty v kufru? Poraďte mi prosím.
Scenic 2000, 1.6 16V
Re: Kryt víčka nádrže
Tak ta tyčka má na konci,který je uvnitř ozubení,který zapadá do pastorku na el.motorku.To,že ji udržíš znamená ulámaný zuby na tyčce nebo pastorku.Pro demontáž musíš sundat vnitřní plasty.Jestli to půjde opravit netuším,ale kdo ví?
Renault Scenic 1,9 dTI
žádný plasty sundavat nemusíš stačí když povolíš ten šroub u víčka nádrže. V kufru otevřeš schránku na prav. straně. Odcvakneš tu krytku k zadnímu světlu. Pak je tam takový černý molitan, který když odendáš, tak uvidíš díru a povedou tam 2 dráty - zelenej a bílej. za ten když zatáhneš, tak vytáhneš celej motorek. Nebo tam můžeš šáhnout růčo a vytáhnout ho.
Mě se zase ta tyčka zlomila. Opravit mi to bohužel nejde a ani nešlo, takže momentálně mám zámek nefunkční
hodím sem fotky jak to vypadá
[img=http://img158.imagevenue.com/loc812/th_ ... _812lo.JPG]
[img=http://img187.imagevenue.com/loc893/th_ ... _893lo.JPG]
[img=http://img18.imagevenue.com/loc441/th_5 ... _441lo.JPG]
[img=http://img208.imagevenue.com/loc574/th_ ... _574lo.JPG]
[img=http://img220.imagevenue.com/loc370/th_ ... _370lo.JPG]
Mě se zase ta tyčka zlomila. Opravit mi to bohužel nejde a ani nešlo, takže momentálně mám zámek nefunkční
hodím sem fotky jak to vypadá
[img=http://img158.imagevenue.com/loc812/th_ ... _812lo.JPG]
[img=http://img187.imagevenue.com/loc893/th_ ... _893lo.JPG]
[img=http://img18.imagevenue.com/loc441/th_5 ... _441lo.JPG]
[img=http://img208.imagevenue.com/loc574/th_ ... _574lo.JPG]
[img=http://img220.imagevenue.com/loc370/th_ ... _370lo.JPG]
Naposledy upravil(a) Skippy87 dne stř črc 29, 2009 11:22, celkem upraveno 2 x.
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
ale jo jde, jenže ten motorek má docela sílu. A pokud se nepletu, tak to očko na konci slouží jako protizávaží, právě kvůli té síle setrvačnosti a akcelerace. Takže i přesto že to slepím, tak ta síla to utrne znova. Zkoušel jsem tam natavit i jehlu, aby ten spoj byl vyztuženej, ale ani to nepomohlo teoreticky tam to očko být nemusí, dalo by se to udělat. Jenže to protizavažíčko tlumí hluk samotnýho systému. Já na to právě přišel díky tomu, že jsem zamknul auto a najednou slyším od zámku takovej kravál jak vrtačku. Tak se podívám o on zámek nádrže. Sice fungoval, ale s tím kraválem tak jsem se na to mrknul a tohle jsem našel. Bydlím na vesnici, takže tam nehrozí že mi někdo vycucne naftu. A to si před sousedama dolívám věčně dotaženou naftu z barelů
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
[quote="Skippy87"]žádný plasty sundavat nemusíš stačí když povolíš ten šroub u víčka nádrže. V kufru otevřeš schránku na prav. straně. Odcvakneš tu krytku k zadnímu světlu. Pak je tam takový černý molitan, který když odendáš, tak uvidíš díru a povedou tam 2 dráty - zelenej a bílej. za ten když zatáhneš, tak vytáhneš celej motorek. Nebo tam můžeš šáhnout růčo a vytáhnout ho.
Mě se zase ta tyčka zlomila. Opravit mi to bohužel nejde a ani nešlo, takže momentálně mám zámek nefunkční
Nevím,jak to máš,ale já pod víčkem nádrže-myslím to co se odklápí,žádnej šroub nemám.a proto musí plasty dolu.Nezapomeň,že máš mladší auto.Jestli tam má kolega šroub,tak to asi půjde,jestli ne tak má totéž co já.
Mě se zase ta tyčka zlomila. Opravit mi to bohužel nejde a ani nešlo, takže momentálně mám zámek nefunkční
Nevím,jak to máš,ale já pod víčkem nádrže-myslím to co se odklápí,žádnej šroub nemám.a proto musí plasty dolu.Nezapomeň,že máš mladší auto.Jestli tam má kolega šroub,tak to asi půjde,jestli ne tak má totéž co já.
Renault Scenic 1,9 dTI
To očko slouží k nouzovému otevření víka nádrže.Žádný protizávaží Zatáhneš a otevřeš.Jinak za tu tyčku,když se zatáhne,tak musí být cítit,jak otáčí motorkem,čili s ní jde pohybovat.Skippy87 píše:ale jo jde, jenže ten motorek má docela sílu. A pokud se nepletu, tak to očko na konci slouží jako protizávaží, právě kvůli té síle setrvačnosti a akcelerace. Takže i přesto že to slepím, tak ta síla to utrne znova. Zkoušel jsem tam natavit i jehlu, aby ten spoj byl vyztuženej, ale ani to nepomohlo teoreticky tam to očko být nemusí, dalo by se to udělat. Jenže to protizavažíčko tlumí hluk samotnýho systému. Já na to právě přišel díky tomu, že jsem zamknul auto a najednou slyším od zámku takovej kravál jak vrtačku. Tak se podívám o on zámek nádrže. Sice fungoval, ale s tím kraválem tak jsem se na to mrknul a tohle jsem našel. Bydlím na vesnici, takže tam nehrozí že mi někdo vycucne naftu. A to si před sousedama dolívám věčně dotaženou naftu z barelů
Renault Scenic 1,9 dTI
jj, to je možný že slouží jako nouzové otevření. Ale hlavně na tom tý tyčce s očkem je taková kostka (vymezuje vůli aby to nedělalo právě takovej rachot) jinak za novej z vrakáče chtějí 500,- (vojkov)
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
hoši slezte ze stromů dneska už není nádrž bandaska na benzím, je tam soustava FLVV a ROV ventilů, takže kdo z Vás vytahne benzím hadičkou přes plnící víčko, tomu natankuju plnou nádrž.Skippy87 píše:ale jo jde, jenže ten motorek má docela sílu. A pokud se nepletu, tak to očko na konci slouží jako protizávaží, právě kvůli té síle setrvačnosti a akcelerace. Takže i přesto že to slepím, tak ta síla to utrne znova. Zkoušel jsem tam natavit i jehlu, aby ten spoj byl vyztuženej, ale ani to nepomohlo teoreticky tam to očko být nemusí, dalo by se to udělat. Jenže to protizavažíčko tlumí hluk samotnýho systému. Já na to právě přišel díky tomu, že jsem zamknul auto a najednou slyším od zámku takovej kravál jak vrtačku. Tak se podívám o on zámek nádrže. Sice fungoval, ale s tím kraválem tak jsem se na to mrknul a tohle jsem našel. Bydlím na vesnici, takže tam nehrozí že mi někdo vycucne naftu. A to si před sousedama dolívám věčně dotaženou naftu z barelů
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
Neříkej dvakrát Neřekl sji kolik a něco z toho vždy dostaneš (pokud nepočítáme tvoje LPG)
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
littleboy je fakt mimo mísu Podle tebe je zámek k ničemu? až ti někdo ukradne víčko, nebo ti nahází do hrdla bordel, budeš mluvit jinak. Je fakt že ovládání víčka mohlo bejt vyřešený jinak, ale je to udělaný takhle..
Takže littleboy by mohl slízt ze stromu a přečíst si důvod proč jsem tohle téma zakládal.
Takže littleboy by mohl slízt ze stromu a přečíst si důvod proč jsem tohle téma zakládal.
ty tvé ventily jsou tak možná na tvé plynové nádrži , nevím co by dělaly u nádrže na klasické pohonné hmoty????littleboy78 píše:hoši slezte ze stromů dneska už není nádrž bandaska na benzím, je tam soustava FLVV a ROV ventilů, takže kdo z Vás vytahne benzím hadičkou přes plnící víčko, tomu natankuju plnou nádrž.Skippy87 píše:ale jo jde, jenže ten motorek má docela sílu. A pokud se nepletu, tak to očko na konci slouží jako protizávaží, právě kvůli té síle setrvačnosti a akcelerace. Takže i přesto že to slepím, tak ta síla to utrne znova. Zkoušel jsem tam natavit i jehlu, aby ten spoj byl vyztuženej, ale ani to nepomohlo teoreticky tam to očko být nemusí, dalo by se to udělat. Jenže to protizavažíčko tlumí hluk samotnýho systému. Já na to právě přišel díky tomu, že jsem zamknul auto a najednou slyším od zámku takovej kravál jak vrtačku. Tak se podívám o on zámek nádrže. Sice fungoval, ale s tím kraválem tak jsem se na to mrknul a tohle jsem našel. Bydlím na vesnici, takže tam nehrozí že mi někdo vycucne naftu. A to si před sousedama dolívám věčně dotaženou naftu z barelů
1. nevím jakou funkci by pak plnilo zamikaní nádrže
2. nevím k čemu by tam ten ventili byli? A ještě 2 nějaky FLVV a ROV
3. v plnícím hrdle v některých utech bývá pojistka, přes kterou hadičku neprotáhneš a pistolí jí musíš zmačknout (já jí měl třeba u opela - byla plastová)
4. zajíbalo by mě jak říkáš že jsou tam ty kohouty, jak to funguje?? Neříkej mi, že jen tak otevřu nádrž strčím tam pistoli a začnu tankovat a ventily nějakým zahadným způsobem se otevřou a pustí palivo až do nádrže nebo ty ventily musím nejdřív někde otevřít, aby jsem mohl natankovat? to asi nee viď?
5. já když tankuju, tak slyším jak nafta teče rovnou do nádrže, a jestli tam nějaká pojistka je, tak jedině taková ta plastová v plnícím hrdle.
To o čem ty mluvíš jsou určitě bezpečnostní pojistné ventily k LPG
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
-
- Advanced member
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř dub 22, 2009 15:30
- Bydliště: Plzeň
omlouvám se všem za pozdvižení, které jsem tou větou vyvolal a že se tím naruší původní smysl tohoto vlákna, ale vzhledem ktomu, jaké reakce to vyvolalo, tak vysvětlím jak to funguje.Skippy87 píše:ty tvé ventily jsou tak možná na tvé plynové nádrži , nevím co by dělaly u nádrže na klasické pohonné hmoty????littleboy78 píše:hoši slezte ze stromů dneska už není nádrž bandaska na benzím, je tam soustava FLVV a ROV ventilů, takže kdo z Vás vytahne benzím hadičkou přes plnící víčko, tomu natankuju plnou nádrž.Skippy87 píše:ale jo jde, jenže ten motorek má docela sílu. A pokud se nepletu, tak to očko na konci slouží jako protizávaží, právě kvůli té síle setrvačnosti a akcelerace. Takže i přesto že to slepím, tak ta síla to utrne znova. Zkoušel jsem tam natavit i jehlu, aby ten spoj byl vyztuženej, ale ani to nepomohlo teoreticky tam to očko být nemusí, dalo by se to udělat. Jenže to protizavažíčko tlumí hluk samotnýho systému. Já na to právě přišel díky tomu, že jsem zamknul auto a najednou slyším od zámku takovej kravál jak vrtačku. Tak se podívám o on zámek nádrže. Sice fungoval, ale s tím kraválem tak jsem se na to mrknul a tohle jsem našel. Bydlím na vesnici, takže tam nehrozí že mi někdo vycucne naftu. A to si před sousedama dolívám věčně dotaženou naftu z barelů
1. nevím jakou funkci by pak plnilo zamikaní nádrže
2. nevím k čemu by tam ten ventili byli? A ještě 2 nějaky FLVV a ROV
3. v plnícím hrdle v některých utech bývá pojistka, přes kterou hadičku neprotáhneš a pistolí jí musíš zmačknout (já jí měl třeba u opela - byla plastová)
4. zajíbalo by mě jak říkáš že jsou tam ty kohouty, jak to funguje?? Neříkej mi, že jen tak otevřu nádrž strčím tam pistoli a začnu tankovat a ventily nějakým zahadným způsobem se otevřou a pustí palivo až do nádrže nebo ty ventily musím nejdřív někde otevřít, aby jsem mohl natankovat? to asi nee viď?
5. já když tankuju, tak slyším jak nafta teče rovnou do nádrže, a jestli tam nějaká pojistka je, tak jedině taková ta plastová v plnícím hrdle.
To o čem ty mluvíš jsou určitě bezpečnostní pojistné ventily k LPG
Nejdříve pojmy:
FLV - FILL LIMIT VALVE, ROV - ROLL OVER VENTIL.
Nádrž musí plnit několik funkcí, některé z nich jsou:
Při převrácení vozidla na střechu nesmí z nádrže vytékal palivo, což zajišťují ROV (Pokud je auto na kolech, ventil je otevřený, pokud se nádrž nakloní u určitý úhel, ventil se uzavírá)
FLV je mnohem komplikovanější a špatně se to vysvětluje bez obrázku - zajišťuje, aby v nádrži byl konstatní tlak (přisávání vzduchu nebo vypoustění výparů vlivem změn teploty a spotřeby paliva), dále aby na obsluhu při tankování nevycáknul benzín. Další věc je že palivové výpary nejdou přímo do vzduchu, ale v soustavě kondenzují a stékají zpět do nádrže, zbytek výparů jde přes uhlíkový filtr do atmosféry. Dieselové systémy jsou jednodušší, protože nafta není tak těkavá. U nás v kolbence ty systémy vyrábíme pro většinu evropských automobilek, takže vím jak to celé vypadá a funguje, takže to není ve stylu jedna paní povídala. Bylo by to na několik stránek textu a obrázků, to ale není předmětem tohoto vlákna. Věřte mi, máte tam spoustu věcí, o kterých ani netušíte že tam jsou, to že tzam jsou zjistíte ve chvíli, když přestanou fungovat. Všem přeju úspěšnou opravu víčka a dále už prosím můj výrok nekomentujte.
VW Golf VI + Smart ForTwo
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
minulost - Laguna II, PH1 2001, 1.6 16V Privilege, LPG
taky se omluvuju za přehnanou reakci, ale tohle jsem si opravdu nedovedl představit v životě jsem o tom neslyšel ale rozebranou nádrž jsem viděl, ale ventily ne. Jak to popisuješ, tak to zní celkem rozumně a věrohodně a taky bych si o tom rád něco přečetl, takže můžeš třeba písnout několik stránek PM, pač na netu jsem nic nenašel. Dík
Edit: Už jsem to našel
Edit: Už jsem to našel
Renault Scénic 1.9dCi (75kW)
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
Renault Megane II 1.5dCi (60kW)
Renault Megane III Grandtour GT line (1.2 Tce 115k) Malte modra
Renault Grand Scénic III 2.0 dCi Bose (118/160) FAP
Renault Megane IV GT 1.6 Tce BOSE (151/205) modra Iron
- šemík
- Advanced member
- Příspěvky: 341
- Registrován: pát čer 30, 2006 21:48
- Bydliště: Karviná vedle Ostravy za Bohumínem
- Kontaktovat uživatele:
u nas se čoruje šroubovakem do dna
u nas se čoruje šroubovakem do dna
Ja si ulomil dvířka sem osel na dvířkách je plastovy rantlik do ktereho je vsazene pero spravoval ste to někdo? lepil? prosim o napad radu jinak to du mastit sekundakem ta díra je fakt hrozná bez toho krytu-dvířek
prosim raději na e-mail děkuji předem
Ja si ulomil dvířka sem osel na dvířkách je plastovy rantlik do ktereho je vsazene pero spravoval ste to někdo? lepil? prosim o napad radu jinak to du mastit sekundakem ta díra je fakt hrozná bez toho krytu-dvířek
prosim raději na e-mail děkuji předem
POKUD VÍŠ NAPIŠ
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz
No taky jsem tak dopadl. Napadá mě leda to znovu slepit (použil jsem tavné lepidlo) a doplnit nějakým el. obvodem pro zkrácení impulsu při zamykání - odemykání tak, aby ten motorek (co má pěknou sílu) nepřetláčel tu mechaniku tak dlouho. Si říkám proč to tak blbě někdo vymyslel.scenic píše:zdravim
Tak to táhlo mam ulomený uplně ve stejným místě jako to má skippy87 na fotkách. Kde to budu shánět nevim...
ahoj, taky se mi to jednou ulomilo tedy uvnitr jak je prave to perko kovovy nebo spis pružnej plíšek (ta smyčka) tak alepit ne nebo neni to tak jisty aby to opet drzelo pri nandavaní je s tou pruzinuo vyvinuta vetsi sila a muze se to znovu poskodit ale nejlepsi je tu pruzinu pridelat k vicku a zas to tam zapasovat. ja udelal z plechu novou pruzinu kterou jsem pridelal do toho vicka, vyvrtal do vicka malou dirku a trochu vetsi aby se ten sroubek zapustil a prisrouboval k tomu plisku. a vse v poho drzi no a z venku to chce zakytovat a striknout a zadnej problem. lepsi nez kupovat novej.
Renault Megane II 1,6 LPG 2007 grantour
Kryt víčka nádrže
Ahoj.Kdyby jste někdo chtěl ,spravoval jsem to otvírání na sestřino autě.Mám i pár fotek,ale nevím jak je sem dát..Do toho rozbitého táhla jsem našrouboval samořezku,ucvakl hlavičku a druhou půlku našrouboval proti.Drží to jako býk.Dokonce mi povedlo utrhnout i ten závit,který to drží v karoserii.Taky to šlo opravit.Provrtal jsem šroub a zbrousil hlavu.Těď už je to nerozbitný.Nový stojí asi 2000kč.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů