Denní světla diodové kam jste umístili? a jak na STK nebo na

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
šemík
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: pát čer 30, 2006 21:48
Bydliště: Karviná vedle Ostravy za Bohumínem
Kontaktovat uživatele:

Denní světla diodové kam jste umístili? a jak na STK nebo na

Příspěvek od šemík » pon kvě 25, 2009 17:01

Denní světla diodové kam jste umístili? a jak na STK nebo na silnici? Koupil jsem zatim na zkoušku nehomologované za 250Kč a nyní řeším kam a jak napojit neumím sem vložit fotku ale pokud už jste to někdo montoval a máte už nějaké praktické zkušenosti třeba na STK nebo emisích prosím poradte, píšu dotaz sem protože jsem si vybral na sceniku I místo vedle mlhovek ale to asi neodpovídá rozměrům umístění 40cm od silnice a 40cm od kraje

PROSÍM reagujte jen vy co s tím jezdíte né osttní děkuji
POKUD VÍŠ NAPIŠ
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz

Uživatelský avatar
šemík
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: pát čer 30, 2006 21:48
Bydliště: Karviná vedle Ostravy za Bohumínem
Kontaktovat uživatele:

foto jsem dal do alba nevim jestli lze i jinak

Příspěvek od šemík » pon kvě 25, 2009 17:11

Umístění vedle mlhovek (jednu mi ukradli) jsem asi nedomyslel kvůli dodržení výšek a td

album_pic.php?pic_id=948

co na to zákon...

Novelou zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích došlo k zásadní změně v ustanovení § 32, kde je nyní stanoveno, že motorové vozidlo musí mít od 1. 7. 2006 za jízdy rozsvícena obrysová a potkávací světla nebo obrysová světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Znamená to tedy, že povinnost celodenního svícení v zimním období se od 1. 7. 2006 rozšiřuje na celý rok bez ohledu, zda je snížená viditelnost či nikoli.

S uvedenou novou povinností celodenního a celoročního svícení se objevuje nový pojem a to „ světlo pro denní svícení“. Jedná se o svítilny jejichž umístění, počet a zapojení v elektrické instalaci stanoví předpis EHK OSN 48-02 a jsou určena pro svícení dopředu pro snadnější zviditelnění vozidla při denním provozu. Jednoznačně se tedy při použití těchto světel poznají vozidla tzv. aktivní tedy při jízdě nebo neaktivní (stojící ) bez pohybu a s vypnutým motorem.

Uvedené světlo pro denní svícení se automaticky rozsvítí při zapnutí zapalování vozidla a zhasíná pro jeho vypnutí. Při použití těchto světel nesmí na vozidle svítit žádné jiné osvětlení mimo použití světelného výstražného znamení tzv. „světelné houkačky“. Po zapnutí standardního stanoveného osvětlení musí světla pro denní svícení automaticky zhasnout.

Vybrané požadavky na umístění z předpisu EHK/OSN č. 48 (základní) na denní svítilny:

*
počet - dvě na přídi vozidla
*
na šířku - max. 400 mm od bočního obrysu vozidla a nejméně 600 mm mezi sebou (u vozidel s šířkou menší než 1300mm může být 400 mm)
*
na výšku - od 250 mm do 1500 mm nad vozovkou.

K elektrickému zapojení denních svítilen připomínáme zejména, že jejich zapojení zajistí plnění následujících podmínek:

* svítí samostatně bez obrysových světel
* automaticky se zapínají s polohou "klíčku" pro běh motoru a zhasnou po vypnutí motoru
* povinně se automaticky vypínají při rozsvícení světlometů
* kontrolka je nepovinná.

Z výše předepsaných požadavků na montáž vyplývá, že se automaticky rozsvítí bez dalších světel či svítilen.

Světlo pro denní svícení nebo jinak řečeno denní svítilna je vybavena žárovkami s celkovým příkonem pouze 12 W a to z důvodu, že nemusí splňovat kritéria pro osvětlení vozovky, mohou být menší a umístěná na jiném místě, nejčastěji v prostoru určeném pro mlhová světla.

V současné době uvedeným novým zařízením nejsou vozidla běžně vybavována, ale je možná jejich dodatečná montáž. Výhodou těchto světel kromě toho,že se nemůže stát, aby se i omylem použila dálková světla a následně oslnila protijedoucího řidiče, je i částečná úspora PHM a to, že po zapnutí motoru se světla automaticky rozsvítí, čímž lze předcházet pokutám od 1500 do 2500 korun, které hrozí za přestupek z důvodu porušení ustanovení § 32 zákona o osvětlení vozidla včetně záznamu 1 bodu za toto jednání v registru řidičů.

ukradl jsem z webu
http://www.unishop.cz/ishop/index.php?a=detail&d=436
POKUD VÍŠ NAPIŠ
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz

Uživatelský avatar
šemík
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: pát čer 30, 2006 21:48
Bydliště: Karviná vedle Ostravy za Bohumínem
Kontaktovat uživatele:

homologace

Příspěvek od šemík » pon kvě 25, 2009 17:16

ty moje homologaci nemají ale ty origo s homologací ji mají kolikráte vyraženu na těle svítidla (ne vždy na skle) čímž je kontrola na silnici nemožná a na stk jen s demontáží proto a se ptám jak se ptám

TEORETICI prosím nereagujte děkuji předem
POKUD VÍŠ NAPIŠ
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz

rumburak2.0
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: pon led 26, 2009 11:18

Příspěvek od rumburak2.0 » úte kvě 26, 2009 10:40

Koupil jsem Scenika i s dennimi světly Hella (s homologací). V ceníku byly s cenovkou 2 500 Kč. Předchozí majitel je dal hned vedle mlhovek - ve stejné výšce. Tažné oko musel trochu ohnout. Na technické se po homologaci nikdo neptal, jen technik pochválil správné zapojení (musí zhasnout po rozsícení hlavních světel). Na palubce mám vypínač - pro případ, že by musel motor jít a nebylo pořeba svítit. Fotku nemám, ale vypá to celkem dobře. Nedalo mi to a přeměřil jsem ty vzdálenosti. Cca 32 cm nad asfaltem, 30 cm od boku auta, 70 cm od sebe (bráno k začátku skla). Takže zákonu to vyhovuje, pokuty za nesvícení nehrozí, spotřeba by měla být nižší a nepraskají žárovičky v interiéru. Samá pozitiva ...
Scénic I., 2,0 8V

yuniperus
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: sob úno 07, 2009 00:23
Bydliště: Topoľčany

Moje riešenie - denné LED

Příspěvek od yuniperus » čtv říj 15, 2009 23:30

Nazdar,

tak tu je moja realizácia ( pozri tieto foto )

album_pic.php?pic_id=1023
album_pic.php?pic_id=1024
album_pic.php?pic_id=1025

Kúpil a namontoval som homologizované MyCarr SJ 286-ky,

http://www.eshopbn.sk/component/page,sh ... /Itemid,1/

jazdím s nimi skoro dva roky a zatiaľ bez problémov. Ako si si všimol, mám ich čo najbližšie k hmlovkám, umiestnenie je OK, spĺňa predpisy EHK, jednoduchá montáž, šťava od poistkovej skrine v motorovom priestore, vypínanie / zapínanie cez relé ovládané šťavou od parkovačky. Po novelizácii "cestného zákona" v SR si naši policajti nevedia zvyknúť ( bol som zastavený zopár-krát ), no nepochodili keď som im to pedagogicky vysvetlil, ukázal im homologizačnú značku na svetle a vytiahol aj vytlačený certifikát, ktorý som si stiahol a vytlačil. ( nosím ho pre istotu so sebou, keď sa znova nájde nejaký menej chápajúci , je síce v angličtine, ale je ...) No po trištvrte roku, čo máme celodenné svietenie si už na to začali zvykať a aj po cestách sa motá čoraz viac áut s dennými LED. Takže verím, že už to aj páni policajti začali chápať. Teraz som nebol zastavený ani nepamätám, keď som prechádzal okolo hliadky, tak chlapci zazoomovali, videli, že to nie sú hmlovky, docvaklo im to a ani si ma ďalej nevšímali... Takže všetko OK, bez problémov. Na STK idem o 9 mesiacov, potom sa podelím...

Tak veľa zdaru, už sa nie je čoho báť. Vývoj nezastavíš ...
Jozzy

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Re: Moje riešenie - denné LED

Příspěvek od zdeny65 » pát říj 16, 2009 06:35

Pánové,moc to pitváte.Všiměte si nových modelů automobilů a zjistíte,že někdo má toto osvětlení přímo ve světlometech,někdo okolo světlometů,někdo vedle mlhovek.
Je to opravdu jedno,kam to namontujete.Denní svícení je kvůli tomu,že za nesnížené vyditelnosti je zbytečné používat tl.světla a na zvýraznění pohybujícího vozidla LED osvětlení stačí.Jde o to,že by klidně stačilo místo žárovky- parkovačky v hlavním světlometu dát něco silnějšího,třeba LED s vyšší svítivostí a máte denní osvětlení.
Pravda je ta,že spolu s denním osvětlením nemusí svítit ostatní osvětlení vozu.
Prostě přídavné osvětlení nesmí oslňovat vozidla jedoucí po komunikaci a nesmí mít vyšší svítivost jak hlavní světlomety na tom konkrétním vozidle.Docela dobře je to vysvětlený tady http://www.novapravidla.cz/CASTO-KLADEN ... NI-SVICENI
Renault Scenic 1,9 dTI

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Denní světla diodové kam jste umístili? a jak na STK neb

Příspěvek od Ivan1 » ned říj 18, 2009 12:00

šemík píše: PROSÍM reagujte jen vy co s tím jezdíte né ostatní děkuji
Nedá mi to nereagovať... Keby si žiadne nekúpil, nevidím absolutne na to dôvod. Nemal by si problémi kde a ako ich uchytiť, zapojiť, problémi s aktívným policajtom (homologozácia + montáž), problémi na STK s aktívnym technikom a za dalšie by si nevyhodil za to peniaze... U nás platí že pokial používaš denné svietenie tak nesmú ti vzadu svietiť žiadné svetlá ani len osvetlenie ŠPZ, pretože podla vyhlášky je to technická závada, čo znamená minimálne pokutu v horšom prípade odobratie TP / prípadne aj ŠPZ pre nesplnenie noriem STK... A tolko možných problémov, len preto že si chcel vyzeral IN :boink:
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

danit000
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon srp 03, 2009 14:50

Příspěvek od danit000 » ned říj 18, 2009 20:59

Zdravím každého.
Ja som mal namontované tieto homologizované LED svetlá už pred novelizáciou cestného zákona v SR. Namontoval som ích na Škodu Superb, z dôvodu šetrenia Xenonov a hlavne nastavovacej automatiky svetiel. To ste mali vidieť ten frmol dopravákov na ceste keď ma v dialke uvideli. Skoro sa pozabíjali, len aby ma zastavili. Mohol som ja vysvetľovať logicky čo som len chcel. Dopravákov nezaujíma logické vysvetlenie, zaujíma ích len vybraná pokuta, určená šéfom dopredu na tú , ktorú akciu. Ale iste sa to zmení, veď aj s tretím brzdovým svetlom boli rovnaké peripetie.

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » pon říj 19, 2009 15:19

danit000 píše:Zdravím každého.
Ja som mal namontované tieto homologizované LED svetlá už pred novelizáciou cestného zákona v SR. Namontoval som ích na Škodu Superb, z dôvodu šetrenia Xenonov a hlavne nastavovacej automatiky svetiel. To ste mali vidieť ten frmol dopravákov na ceste keď ma v dialke uvideli. Skoro sa pozabíjali, len aby ma zastavili. Mohol som ja vysvetľovať logicky čo som len chcel. Dopravákov nezaujíma logické vysvetlenie, zaujíma ích len vybraná pokuta, určená šéfom dopredu na tú , ktorú akciu. Ale iste sa to zmení, veď aj s tretím brzdovým svetlom boli rovnaké peripetie.
Ty sa čuduješ že si dostal pokutu za to že si používal svetlá v dobe kedy ešte neboli schválené ??? Mohol si dopadnúť aj horšie... (odobratie TP + EČ, čo znamená nemožnosť pokračovať v jazde, čo znamená prekážku na ceste, čo znamená že ti policajt objedná odťahovku na tvoje náklady) A k šetreniu xenonov, výbojka by mala mať životnosť 4 roky, ty si za tie primitívne svetielka dal ovela viac ako by stáli dve nové výbojky, a v dnešnej dobe kedy kopec majitelov mení autá jedno za druhým by ani výmena nevyšla možno na teba, prípadne by si ich raz vymenil... Cena výbojky je zhruba 17€ čo je za dve 34€ , kvalitne nehomologizované svetlá DLR stoja zhuba 60€... Tak kde si ušetril ??? Len čo si mal starosti z montážov a večer aj tak musíš zapnúť stretávačky, to ich môžeš zapnúť hned a nemáš starosti
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

danit000
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon srp 03, 2009 14:50

Příspěvek od danit000 » úte říj 20, 2009 15:18

Ďakujem za radu, ale pre montáž som sa rozhodol aj hlavne z dôvodu šetrenia automatiky výškového nastavenia svetiel, totiž po častom používaní svetiel mi ostávalo jeden svetlomet vysieť. V škoda servise na diagnostike samozrejme nič nenašli, ale doporučili mi pre istotu vymeniť všetky svetlá včetne elektroniky za cca.1500 EUR. Okrem iného mi tvrdili že nevedia nastaviť svetlá na automatické zapínanie po naštartonaní.

danit000
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: pon srp 03, 2009 14:50

Příspěvek od danit000 » úte říj 20, 2009 15:18

Ďakujem za radu, ale pre montáž som sa rozhodol aj hlavne z dôvodu šetrenia automatiky výškového nastavenia svetiel, totiž po častom používaní svetiel mi ostávalo jeden svetlomet vysieť. V škoda servise na diagnostike samozrejme nič nenašli, ale doporučili mi pre istotu vymeniť všetky svetlá včetne elektroniky za cca.1500 EUR. Okrem iného mi tvrdili že nevedia nastaviť svetlá na automatické zapínanie po naštartonaní.

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » úte říj 20, 2009 20:29

Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » úte říj 20, 2009 22:34

danit000 tvoje rozhodnutie prečo kúpiť denne svietenie je nablbšie aké som kedy čítal, druhé svetlo kúpiš použite plne funkčné za 60-70€ vrátane dobrého motorčeka, ktorý máš možno aj dobry ,len je vyskočený alebo nejaký zlý kontakt, nechápem čo spletáš o automatickom nastavení svetiel , bud si totálný neznalec alebo si v zlom vlákne pretože žiaden Scénic týchto generácií nemá automatické nastavovanie svetiel, má iba kolečko ktorým si manuálne reguluješ výšku svetiel podla vlastného uváženia, podla toho ako si zaťažený... Takže bud napíš že máš poruchu hlavného svetla a zhánaš druhe (original Valeo), alebo rovno napíš že si chcel byť rovnaký frajer ako zvyšok sveta a kúpil si si denne svietenie... Ojazdené svetlo za 36€ http://www.autobazar.eu/sk/renault-scen ... 99066.html
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
IKO
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pát kvě 22, 2009 22:54
Bydliště: Písek

Příspěvek od IKO » stř říj 27, 2010 20:57

Tak po 2 prasklých žárovkách jsem tam namontoval taky světla pro denní svícení a doufám že už bude klid.
Foto zde:http://web.telecom.cz/Renault_Scenic_1. ... svetla.htm
Renault Scenic 1.9dci 2003 Expression

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » čtv říj 28, 2010 16:23

IKO a ked ti "zhasne" jedno denné svetlo pre denné svietenie, alebo ti ho v zime rozbije kamen, od auta pred tebou , tiež znova kúpiš pár denných svetiel ??? Verím to mu že nie...
Ludia ked vidíte tie nezmysli na autách či pultoch predajní, vždy hladajte dôvody prečo to vôbec nepotrebujete kúpiť, nie hladť dôvody na kúpu
Dve žiarovky po 4-7€ (Osaram, Varta, Philips) budú vždy lacnejšie ako dve LED svetlá za 30-50€, pretože tie sa na kusy nepredávajú ...
Ešte nikto nikde nezaručil a ani nezaručí že to má nekonečnú životnosť , respektíve životnosť rovnajúcu sa nákupu bežných žiaroviek v cene denných svetiel. A rovnako ti nikto nezaručí, že večer ked zapneš stretávačky sa ti beztak nevypáli žiarovka vo svetle, či že v konečnom dôsledku ste všetci ušetrili .....(nebudem sa neslušne vyjadrovať)
Je smiešne ako niektorý hladajú dôvody na kúpu denných svetiel...
Nevidím dobre na display budíkov (údaje kolko km som prešiel, priemernú či aktuálnu spotrebu, čas, naladenú stanicu) nesledujem, o všetkom dôležitom ma informujú ručičky budíkov
Mám vyklápacie svetlá a vyklopené nevyzerajú dobre, v 99,9% stretávam autá z bežnými svetlami
Šetrím žiarovky v hlavných svetlách , vysvetlené vyššie...
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv říj 28, 2010 18:01

Někdo třeba jezdí jen přes den. Můžou to být řidiči v zaměstnání, kteří jezdí od osmi do čtyř odpoledne a to fakt svítit světly nepotřebuješ.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
IKO
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pát kvě 22, 2009 22:54
Bydliště: Písek

Příspěvek od IKO » čtv říj 28, 2010 18:16

Když zhasne jedno světlo tak jsou na ně 2 roky záruka a pokud ho rozbije kámen což je 10x menší pravděpodobnost než rozbité hlavní světlo tak je koupím znovu .
Když my kámen rozbije mlhovku tak je z auta taky nesundám !! Nebo ty jo vždyť jedna mlhovka stojí taky 30€?
Pokud se podívám na auto které má led. denní světla a auto s potkávačkama tak ledky nejdou přehlédnou ani proti slunci a to kor na silnicích nižší třídy kde toho hodně najezdím.
A když to přepočítáváš na žárovky - 2 žárovky Osram za cenu 4-7€ zřejmě kupované asi v Polsku jinak ta cena je u nás tak za jednu , tak při 5 žárovkách už se my vyplatí ty denní světla. Když my odešla žárovka v jednom světle tak max. do 14 dnů odešla i v druhém! Po 11 měsících se to opakovalo.
A ta životnost - tak tu nebudu komentovat to je už stará vyzkoušená věc .
Renault Scenic 1.9dci 2003 Expression

Uživatelský avatar
Šulu
Člen RCČR
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Šulu » čtv říj 28, 2010 20:15

Přesně jsem věděl, že ten chytrolín Ivan se k tomu bude muset zase vyjádřit...
Nejde jen o ten pár H7. Za cenu vysypané páčky světel už mám ten pár denních světel zaplacený. U těchto aut se prostě s celodenním svícením vůbec nepočítalo. To, že není na hlavní světla relé, ale celý proud spínají jen takové srandaplíšky v páčce je pro mě jasný signál ji šetřit - denním svícením. Už vůbec se nebavím o tom, jaký je opruz měnit žárovky v přístrojovce a nedejbože ve vypínačích (pokud se vůbec povede ten vypínač ještě složit - jinak opět jsem takřka na ceně páru denních světel). Navíc nevím, proč si v 30°C vedrech mám vypalovat paraboly světel a pak v noci vidět tak akorát velké ... Jasně, dle Ivana si za pouhých 36€ koupím na vrakárně stejné vypálené světlo (z phase 2 jich zase tolik na vrakáčích není) a tím vyřeším onen problém. :shock: Opravdu geniální myšlenka!
Pro mě jsou prostě SPDS jasné plus.
Š. Felicia 1,3 BMM r. 1995 (prodáno)
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » pát říj 29, 2010 00:11

Denní světla ... to záleží jak to myslíš. Ono u toho auta je navrženo, že přidáním třech relátek je možné tlumené světla rozsvítit po zapnutí zapalování a nemusíš ani páčkou otáčet.
Když tomu přidáš nějaký sekvenční paměťový obvod, tak ti to bude spínat až po startu a to se vyplatí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » pát říj 29, 2010 05:43

Ivan1 píše:IKO a ked ti "zhasne" jedno denné svetlo pre denné svietenie, alebo ti ho v zime rozbije kamen, od auta pred tebou , tiež znova kúpiš pár denných svetiel ??? Verím to mu že nie...
Ludia ked vidíte tie nezmysli na autách či pultoch predajní, vždy hladajte dôvody prečo to vôbec nepotrebujete kúpiť, nie hladť dôvody na kúpu
Dve žiarovky po 4-7€ (Osaram, Varta, Philips) budú vždy lacnejšie ako dve LED svetlá za 30-50€, pretože tie sa na kusy nepredávajú ...
Ešte nikto nikde nezaručil a ani nezaručí že to má nekonečnú životnosť , respektíve životnosť rovnajúcu sa nákupu bežných žiaroviek v cene denných svetiel. A rovnako ti nikto nezaručí, že večer ked zapneš stretávačky sa ti beztak nevypáli žiarovka vo svetle, či že v konečnom dôsledku ste všetci ušetrili .....(nebudem sa neslušne vyjadrovať)
Je smiešne ako niektorý hladajú dôvody na kúpu denných svetiel...
Nevidím dobre na display budíkov (údaje kolko km som prešiel, priemernú či aktuálnu spotrebu, čas, naladenú stanicu) nesledujem, o všetkom dôležitom ma informujú ručičky budíkov
Mám vyklápacie svetlá a vyklopené nevyzerajú dobre, v 99,9% stretávam autá z bežnými svetlami
Šetrím žiarovky v hlavných svetlách , vysvetlené vyššie...
:?: Jen dotaz,ty máš vyklápěcí světla :?:
Renault Scenic 1,9 dTI

Uživatelský avatar
Šulu
Člen RCČR
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Šulu » pát říj 29, 2010 16:28

Zefek: Na co paměťový obvod? Stačí zapojit na kontrolku mazání. Jak mažu, tak svítím. :wink: Bude o jedno relé navíc.
Nicméně při poskakování v kolonách a pojíždění po městě mi přijde perverzní svítit celým autem, jak vánoční stromek. Proto já raději LED denní světla.
Š. Felicia 1,3 BMM r. 1995 (prodáno)
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » pát říj 29, 2010 17:01

zdeny65 píše: Šetrím žiarovky v hlavných svetlách , vysvetlené vyššie...
:?: Jen dotaz,ty máš vyklápěcí světla :?:[/quote]
Šulu píše:Zefek: Na co paměťový obvod? Stačí zapojit na kontrolku mazání. Jak mažu, tak svítím. Bude o jedno relé navíc.
Nicméně při poskakování v kolonách a pojíždění po městě mi přijde perverzní svítit celým autem, jak vánoční stromek. Proto já raději LED denní světla.
Zdeny65 to boli najčastejšie použité výhovorky, aké majitelia používajú aby obhájili kúpu tej hlúposti...
Další príklad je Šulu, je mu trápne svietiť svetlami v meste pri zápchach...
Ach bože tak priblblé výmysli som dávno nečítal, vačšina z vás jazdila na stretávačkach aj 20 rokov a vtedy to trápne nikomu nebolo, a teraz ked AUDI vymyslelo denné svietenie tak sa chcú všetci "opičiť" .
Kto chce denné svietenie nech si kúpi auto čo ho má od výroby. To domontované vyzerá ako by sa jednalo o auto z Cirkusu Humberto...

Za nejaký ten rok , ked to prestane byť v mode a každému z toho vychladne hlava , sám prizná akú hlúposť kúpil... Je to presne to isté ako ked zapálený "tuner" nasypal do starej kravy celé výplaty a za rok dva zistil že to auto od neho nikto nekúpi ani za bežnú trhovú cenu ...
Každý jeden cent , alebo halier minutý na iné veci ako je bežná údržba či palivo , sú vyhodené prachy do luftu, ktoré sa nikdy nikomu nevrátia. Že to nevedia pubertáci čo dostali len včera vodičák chápem , ale normálny dospeli ludia ??? :idea: :idea: :idea:
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
Šulu
Člen RCČR
Příspěvky: 91
Registrován: úte čer 22, 2010 14:08
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Šulu » pát říj 29, 2010 17:26

20 let bylo povinné denní svícení???!!!???!!! Já teda nevím, ale v ČR se povinně přes léto svítí teprve 4 roky. LED denní světla jsou záležitost stará cca 2 roky. Nemám denní svícení kvůli tomu, že to vymysleli u koncernu, ale proto, že jakýsi tydýt prosadil svícení v pravé poledne. Za snížené viditelnosti samozřejmě svítím potkávačkama - tak to má být a tak je to správně, ale přes pravé poledne je to absolutní chobotina. Proto dávám na auto HOMOLOGOVANÉ denní svícení.

Že do svého auta investuju peníze? A co jako? jsou to snad Tvoje peníze nebo co??!

Co dál nám k tématu napíšeš vtipného?? :lol:
Š. Felicia 1,3 BMM r. 1995 (prodáno)
Scénic 1,6 16V r. 2002
Š. Felicia 1,3 MPI r. 2001

Uživatelský avatar
IKO
Starting member
Příspěvky: 64
Registrován: pát kvě 22, 2009 22:54
Bydliště: Písek

Příspěvek od IKO » pát říj 29, 2010 17:38

Ivánku1 proč tu napadáš lidi , když se ti něco nelíbí nebo na to nemáš centy nebo haléře tak od toho neodrazuj jiné !!!
A proč nejdřív neodpovíš na ty nesmysly co tady potíš (vyklápěcí světla u scénika , osramky za 4€ atd.)
Koukám že se řadíš mezi normální lidi - já bych tě zařadil někam úplně jinam.
Tomuto člověku se říká držgrešle anebo že by si pro cent nebo halíř nechal vrtat koleno.
Renault Scenic 1.9dci 2003 Expression

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivan1 » pát říj 29, 2010 18:26

Iko Osram stojí 4€ kus, DRL sa na kusy nepredáva, takže ak ti klakne jedno musíš kúpiť set...
Jednoduchá matematika: Ty si kúpiš DRL za 40€, za rok sa ti jedno napr. rozbije, kúpiš druhé za 40€ + sa ti vyplália dve žiarovky po 4€ = 88€
Ja si vymením žiarovku vtedy ked sa mi vypáli, pri týchto značkových sa mi to stane tak 2x za rok, tak ako som počítal tebe , náklady = 8€ a niekto tu ide točiť o úspore... Úspore čoho ???

Ja nemám nič proti dennému svieteniu, ale v origo autách, dorobené = vyrobené z čínskeho hnoja sú vyhodené peniaze, a normálny zdravý ludia by to už mohli vedieť, že tento druh čínskych doplnkov stojí za velké h***o, vid tuningové svetlá v ktorých sa bežne prelieva voda, rosia sa a aj tak ludia obetujú svoje originálne kvalitné svetlá za takéto čínske šmejdy !!! A to ešte za to aj zaplatia...
Jediný kto sa potrebuje spamätať , sú ludia, čo vyhadzujú za spomenuté výrobky peniaze

Tie vyklápacie svetlá a kopec dalších sú výhovorky, ako dôvod na kúpu NEPOTREBNÝCH denných DRL ...
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů