Vnitřní cirkulace

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
kajman02
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 10, 2009 19:26
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Vnitřní cirkulace

Příspěvek od kajman02 » sob led 10, 2009 19:33

Zdravím.Nevíte jaj se dostat ke klapce cirkulace?Vubec mi nefunguje :(

Pavel Kment
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: pon črc 09, 2007 20:53
Bydliště: Praha

Příspěvek od Pavel Kment » sob led 10, 2009 21:56

Dobrý den
Klapka vnitřní cirkulace je po pravé straně palubní desky, musíte demontovat celý vrchní díl palubní desky,demontáž je popsaná několikrát na tomto fóru, poté ,pod umělohmotnou trubkou rozvodu vzduchu uvidíte klapku ovládání vnitřní cirkulace vzduchu.
Klapka je napojena na elektrický motorek, který ji ovládá, spíná se tlačítkem na palubní desce -symbol autíčka.
Pozor ta trubka rozvodu vzduchu se obtížně demontuje musíte začít na její levé straně- opatrně ji jakoby vyškubnout a pak demontovat výškový reproduktor po pravé straně na hoře na palubní desce, dírou po repráku prostrčíte ruku a pokusíte se trubku rozvodu vzduchu vytlačit z takového zámku, mě se to nepovedlo, syn mi vyklonil levý konec trubky hodně nahoru, trubka se mi částečně na její pravé straně uvolnila a já se dostal na konektor motorku ovládání klapky a odpojil jsem ho, aby motorek a klapka přestali mlátit v dojezdové poloze,byly to strašné rány zpodpalubky,po odpojení konektorku od motorku jsem klapku zajistil stahovací umělohmonou páskou ,aby se samovolně neotevírala do polohy vnitřního okruhu, neboť se mi teď v zimě mžila okna a větrák nepomáhal, pojistku od motorku nemá cenu vyndavat nebude chodit kabinový ventilátor, musí se odpojit konektor aby motorek nehlučel.
Následně se obrňte trpělivostí a trubku rozvodu vzduchu nasadíte zpátky.
Pozor taky na airbag,po sundání horní části palubky jsou přístupné dráty.
Jinak cena motorku v Praze v rychlo servisu Renault na Zličíně s celkovou demontáží palubky a servomotorkem ovládání klapky vnitřní cirkulace -7000Kč. Se mi orosilo čelo .Ať se Vám daří.

kajman02
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: sob led 10, 2009 19:26
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kajman02 » sob led 10, 2009 22:44

Díky moc,zrovna neska sem měl tu palubku dole,ale přez tu trubku sem nic neviděl,akorát nejaký volný konektor.Teď už asi vím k čemu :lol:

ondřej_morávek
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: sob srp 23, 2008 10:19

Příspěvek od ondřej_morávek » ned led 11, 2009 09:52

Ahoj, udělal jsem to stejně je to kruté, ale nejlevnější
:twisted: :evil:

dodik1973
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned říj 19, 2008 18:09

Příspěvek od dodik1973 » sob kvě 16, 2009 11:36

zdravim ja mam ten isty problem a robia to vylamane zuby na jednom ozubenom koliesku vo vnutri mechanizmu skusam zhanat druhe

black333
Junior member
Příspěvky: 124
Registrován: ned bře 09, 2008 14:41

Příspěvek od black333 » čtv led 14, 2010 16:29

Tak chlapi mne sa stalo dneska presne toto iste.Doteraz som nikdy ale nikdy ten vnutorny obeh nepoužival až tuto zimu.Rano ked su mrazy som to pušťal a dneska cestou do prace buchanie z pravej strany.Najprv som myslel kedže auto prakujem vonku že je tam nejake zviera ale potom som pochopil že nie.
Ak je zapnuty vnutorny obeh najprv to buchne akoby sa niečo zavrelo a toto sa opakuje zhruba každych 15s.Ak to prepnem na vonkajši okruh začne to cvakať asi tri až štyri krat za sebou,potom sa to odmlči a znovu.Takže ma to čaka.Pišete že stači vypnuť len konektor ktory ide do toho motorčeka a nehať klapku otvorenu uplne.Stači teda len ten horny diel pristrojovky?Cital som na fore že Meganom sa tam da dostať aj zo schranky spolujazdca,u Scenica r.v97 1.6e 66kW to nepojde?Treba len ten postup,ktory bol pisany vyššie?Diky za informacie
:rocker:

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Re: Vnitřní cirkulace

Příspěvek od Pilotek » sob pro 15, 2012 17:02

Mám ten istý problém (pukanie z pravej časti prístrojovky, Scénic I najstarší typ 1998, JA0F), dnes som motorček klapky vnútornej cirkulácie demontoval, otvoril a - vylámané zúbky na posledných dvoch ozubených kolieskach. Neviem kde zoženiem nový (alebo starší, ale OK).

Takže k demontáži - nebojte sa toho, nie je to až také hrozné, ako strašia v servisoch:

1) Vycvaknúť horné mriežky reproduktorov z vrchnej časti palubky. Pod nimi sú jediné dva torxy, ktorými drží celý vrchný diel palubky. Demontovať pravý výškový repro, ak tam je.

2) Palubku treba pomerne silno vycvaknúť vytlačením prednej časti smerom nahor - mne sa to podarilo najprv na spolujazdcovej strane - palubka ide aj s rámikmi okolo združeného prístroja a okolo centrálneho displeja rádio/hodiny. Uvoľnenú palubku preklopíte smerom na seba a vytiahnete ju ponad volant.

3) Prístupu k motorčeku klapky vnútornej cirkulácie zhora bráni plastový vzduchovod (tenkostenná čierna plastová tvarovaná trubka s molitanovou izoláciou zvonka), ktorý privádza vzduch kúrenia/vetrania zo stredu palubky do pravého krajného výdychu spredu palubky.
Trubku pomerne ľahko vysuniete zo stredového rozvodu (potiahnete smerom doprava a nahor), ale problém je s vysunutím z bočného výdychu. Je tam málo miesta na jej vysunutie dozadu (v smere jazdy auta) z bočného výdychu.
FINTA:
- Demontujte maticu 13 s veľkoplošnou podložkou, ktorá drží celú palubku v pravej časti. Prípadne uvoľnite keder spolujazdcových dverí v mieste palubky. Celú palubku potiahnite smerom k sebe (cca 3-4cm) a podložte ju nejakým predmetom (rukoväť veľkého šrobováka a pod.), aby zostala v odtiahnutej polohe.
- Demontujte nastaviteľnú mriežku pravého výdychu (stačí ju šrobovákom opatrne potlačiť v mieste osi naklápania do strany a vytiahnuť k sebe), aby ste si mohli pri vysúvaní trubky pomôcť prstami prestrčenými cez otvor mriežky.

Trubka je poistená na oválnom bočnom výdychu dvomi (hore a dole) klinovitými výstupkami, ktoré trčia z nátrubku bočného výdychu. Skúste sa otočiť akoby chrbtom do smeru jazdy a takto prestrčte pravú ruku zhora cez otvor repro - tak budete môcť väčšou silou pokývať trubkou dozadu a nahor tak, aby sa uvoľnila aspoň na spodnej strane. Keď sa Vám ju podarí ovoľniť na spodnej strane, prstami prestrčenými spredu cez otvor mriežky výdychu si trubku zadržte, aby Vám nezaskočila späť. Potom už sa Vám podarí uvoľniť ju aj z hornej západky a vymanévrovať ju von z prístrojovky.

4) Hranatý čierny motorček klapky drží dvoma striebornými samorezkami na 6 kľúč (malá gola). K obom sa ľahšie dostanete, keď demontujete predradný otpor (dve rovnaké samorezky), ktorého vrchná časť vyzerá ako veľké relé a prekáža v prístupe k samorezkám motorčeka klapky.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

Uživatelský avatar
RomanP
Advanced member
Příspěvky: 364
Registrován: pon pro 11, 2006 23:52
Bydliště: Jihlava

Re: Vnitřní cirkulace

Příspěvek od RomanP » pát pro 28, 2012 13:41

F9QA734 - VF1JAONL5 1.9 DTI a prosim moc o popis pristupu ventilace motoru, je to u spolujezdce ze spodu a je tam konektor , cely vypaleny + velka oxidace , ze uz ani nepujde
konektor opravit a budu muset spojit vsechny draty k sobe, uz to nekdo tahal ven, protoze
konektor je soucast cely umele hmoty, nejedna se o napajeci konektor k motoru, je to ten druhy co je v nem asi 10. dratu.Zkusim jeste najit nejaky popis jak se k tomu nejlepe dostat.
Ani nevim jestly jde vyndat cely kastlik u spolujezdce, nebo bych musel vse od hora rozdelat
jak kdybych se chtel dostat na pristrojovku.
Renault laguna II BG0M05
1,8 16v 2001 Privilege
Laguna III 1.5 dci 81kw

Uživatelský avatar
RomanP
Advanced member
Příspěvky: 364
Registrován: pon pro 11, 2006 23:52
Bydliště: Jihlava

Re: Vnitřní cirkulace

Příspěvek od RomanP » pát pro 28, 2012 21:27

Davam foto ze ten konektor urcite je nasazen na odporovy odbocky ? Takze ten protikus by mel jit vyndat ven pokud se nepletu ? jedna se o Scenika I a je to zespodu u spolujezdce pod
odklacacim kastlikem.
Přílohy
DSC0058446.JPG
Renault laguna II BG0M05
1,8 16v 2001 Privilege
Laguna III 1.5 dci 81kw

Uživatelský avatar
RomanP
Advanced member
Příspěvky: 364
Registrován: pon pro 11, 2006 23:52
Bydliště: Jihlava

Re: Vnitřní cirkulace

Příspěvek od RomanP » sob pro 29, 2012 17:22

Tak dnes jsem ta to sel a zjistil jsem ze uplne vzadu je jeden sroubek a ten drzi celou odporovy
bocnik na prepinani rychlosti vetraku cerkulace. Prosim davam foto,toto uz neopravim ani proti konektor, takze to nikde nemuzu najit jako nahradni dil, cislo tam zadny neni , mozna to nekdo uz menil je tam Valeo firma.

http://www.uloz.to/xhWdcUw/p1000977-jpg toto dilu
Renault laguna II BG0M05
1,8 16v 2001 Privilege
Laguna III 1.5 dci 81kw

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů