R.Scenic 1.6e Palivové čerpadlo,nebo něco jiného?
Moderátor: Moderators General
R.Scenic 1.6e Palivové čerpadlo,nebo něco jiného?
Zdravím,chtěl bych se zeptat,jestli by mi někdo nemohl poradit s mým problémem. Mám Scénica 1.6e v benzínu a mám ho 2 a půl roku. Je vyrobený 1996 a do včerejška byl motorově v pohodě. Včera jsem s ním jezdil celý den,ale večer když jsem zařadil první rychlostní stupeň a rozjel se,tak po zařazení druhýho rychlostního stupně motor najednou zhasnul a už jsem to nenastartoval. Po chvilce jsem zjistil,že u motoru u levého blatníku je umělohmotná krabička a v ní asi 5 velkých pojistek a dvě takový malý kostičky. (asi relátka,nevím) To jedno relátko pořád dokola cvakalo. Relátko jsem vzal sebou do práce,protože jsem šel na noční a elektrikář ho proměřil a řekl,že je dobrý. Dnes ráno,když jsem přišel z noční,zkoušel jsem ho ještě párkrát nastartovat. Z asi 15 pokusů o nastartování,to zhruba 4x mělo jakoby snahu nastartovat. (během těchto 4 pokusů to relátko necvakalo) Pak už to bylo zase stejný. Podle budíku mám v nádrži benzínu ještě před rezervou a kolikrát jsem jezdil na rezervu ještě několik desítek kilometrů. Mohl by mi někdo poradit? Chci ještě zkusit dolít kanystr benzínu,jestli náhodou není zaseklý plovák,ale nikdy se mi to nestalo,takže téhle variantě moc nevěřím.
Díky za každou radu.
Díky za každou radu.
Mockrát díky za tip. Bohužel to nevyšlo. Kabel upadlý nebyl,ale pro jistotu jsem ho zkusil dotáhnout. Benzín jsem dolil a problém je pořád stejný. Ještě jsem se chtěl kouknout na to čerpadlo,ale nepodařilo se mi ho vymontovat. Měl jsem ale možnost zjistit,že stejně tak jak cvaká v tom relátku,cvaká i v tom čerpadle. Palivovou hadičku jsem dopojil a zkusil nastartovat a skoro žádný benzín netekl,jen trochu. Tak nevím jestli to je v pohodě,nebo,ale už se pomalu bojím,že to to čerpadlo bude
Každopádně díky za zájem poskytnout pomoc
Každopádně díky za zájem poskytnout pomoc
Bohužel,ten charakteristický zvuk nadávkování benzínu po přepnutí klíčku do pozice před spuštěním startéru slyšet není. Jen to cvakání relátka. V tom čerpadle cvaká taky. Už se s tím pomalu smiřuju a doufám,že seženu nějaké čerpadlo na vrakárně,protože 8 000 kč za nový se mi dávat nechce. už jen z toho důvodu,že jsem momentálně bez peněz
Mozno skusit nejakeho sikovneho kamarata (co vie opravit takmer cokolvek) a pokusit sa cerpadlo spravit - ak je kaput, za pokus by to stalo.
Aj zdanlivo nerozoberatelne veci (znitovane, zalisovane), vedia takito ludia otvorit a opravit (mam osobnu skusenost).
Aj zdanlivo nerozoberatelne veci (znitovane, zalisovane), vedia takito ludia otvorit a opravit (mam osobnu skusenost).
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Tohel nebude čerpadlo, protže relátko sepne a pustí proud do čerpadla, takže pokud cvaká relátko musí být problém před ním (aspoň moje logika mi to říká) takže já bych hledal přívod do toho relátka..... Osobně bych možná i tipnul pojistky u toho relátka a případně u baterky (takový ty 70A a podobně, ty hodně velký) vyndat obrousit kontakt a zandat, práce na 15 minut a mohlo by to vyřešit, mi měli podobnej problém když byla jedna pojistka zoxidovaná, ale nebylo to čerpadlo ale přímo od UCH naštěstí se nám podařilo to zachránit
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
No a nezapoměl jsi na ty u baterky, mi měli problém právě tam
EDIT: ale já bych fakt šel po přívodu elektriky do toho relátka.... ten drát bez relátka přímo na čerpadlo není špatnej nápad
EDIT: ale já bych fakt šel po přívodu elektriky do toho relátka.... ten drát bez relátka přímo na čerpadlo není špatnej nápad
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
JJ ty jsem myslel tak to už mě nic nenapadá
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Skúšal si, či to čerpadielko čerpá palivo - t.j. či po pripojení napätia naň (povedzme z externého zdroja) naplní odpojenou hadičkou fľašku?
Napadá ma:
a) či tých 13V čo si nameral je dostatočne "tvrdých", či utiahnu záťaž (ak nie mohlo by byť zlé niektoré kostrové spojenie),
b) či to čerpadielko ide aj keď má záťaž (čerpá palivo),
c) či nemá veľký odpor na saní (upchaté sitko a pod.)
Neskúsiš ešte to relátko vymeniť za nové (ak nie je drahé) resp. iné, ak je na aute viac rovnakých?
Napadá ma:
a) či tých 13V čo si nameral je dostatočne "tvrdých", či utiahnu záťaž (ak nie mohlo by byť zlé niektoré kostrové spojenie),
b) či to čerpadielko ide aj keď má záťaž (čerpá palivo),
c) či nemá veľký odpor na saní (upchaté sitko a pod.)
Neskúsiš ešte to relátko vymeniť za nové (ak nie je drahé) resp. iné, ak je na aute viac rovnakých?
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Kolega elektrikář mi ho v práci připojil na externí zdroj.....ponořili jsme ho do líhu a během 2-3 v teřin naplnilo přes půl flašky líhu zpět do lahve.
Těch 13V bylo bohužel špatně,měl jsem v měřáku vybitou baterku. Ve skutečnosti jsem na kabelu od čerpadla naměřil něco přes 11V.
Relátko bohužel jiný nemám,ale již zmíněný elektrikář ho proměřil a řekl,že je v pořádku. Zítra mám zavolat chlápkovi,který by mi udělal diagnostiku,ale raději bych to vyřešil bez ní. Jsem jaksi trochu bez peněz
Na autě je takovéhle relátko jen to jedno. Je to divný,jak cvaká relátko,tak stejným způsobem cvaká i v tom čerpadle. Vypadá to,jako kdyby šlo napětí do toho relátka takzvaně na střídačku. Jsou to ani ne sekundový impulzy.
Vypadá to,že jak mi radil uživatel "krt.ecek",že má pravdu. Ještě jsem zkusil zamáčknout tlačítko systému odpojení přívodu paliva,ale nic se nezměnilo.
Joooo,co by to asi tak mohlo být,to by mne fakt zajímalo.
Těch 13V bylo bohužel špatně,měl jsem v měřáku vybitou baterku. Ve skutečnosti jsem na kabelu od čerpadla naměřil něco přes 11V.
Relátko bohužel jiný nemám,ale již zmíněný elektrikář ho proměřil a řekl,že je v pořádku. Zítra mám zavolat chlápkovi,který by mi udělal diagnostiku,ale raději bych to vyřešil bez ní. Jsem jaksi trochu bez peněz
Na autě je takovéhle relátko jen to jedno. Je to divný,jak cvaká relátko,tak stejným způsobem cvaká i v tom čerpadle. Vypadá to,jako kdyby šlo napětí do toho relátka takzvaně na střídačku. Jsou to ani ne sekundový impulzy.
Vypadá to,že jak mi radil uživatel "krt.ecek",že má pravdu. Ještě jsem zkusil zamáčknout tlačítko systému odpojení přívodu paliva,ale nic se nezměnilo.
Joooo,co by to asi tak mohlo být,to by mne fakt zajímalo.
Bohužel jsem se radoval předčasně (měl jsem teda tušení,že to nebude jen tak,ale doufal jsem,že to bude OK)
Nastartovat to šlo,ale jak jsem zařadil rychlost a začal se pomalu rozjíždět,tak to zase zdechlo a relátko začalo zase cvakat. Na napájení relátka jsem zjistil,že když otočím klíčkem do mezipolohy,tak jde do obou drátů,který napájí cívku relátka od palivovýho čerpadla plusové napájení. V první poloze klíčku jde plusový napájení jen do jednoho drátu. Měl jsem předtím odpojený konektor řídící jednotky,tak jestli se to nějak jakoby z resetovalo,nevím,ale začínám nabývat dojmu,že je problém v řídící jednotce.
Nastartovat to šlo,ale jak jsem zařadil rychlost a začal se pomalu rozjíždět,tak to zase zdechlo a relátko začalo zase cvakat. Na napájení relátka jsem zjistil,že když otočím klíčkem do mezipolohy,tak jde do obou drátů,který napájí cívku relátka od palivovýho čerpadla plusové napájení. V první poloze klíčku jde plusový napájení jen do jednoho drátu. Měl jsem předtím odpojený konektor řídící jednotky,tak jestli se to nějak jakoby z resetovalo,nevím,ale začínám nabývat dojmu,že je problém v řídící jednotce.
Vylucit to nemozem, ale samotne riadiace jednotky (aspon moja doterajsia skusenost) nebyvaju bez priciny casto vadne. Skor by som skumal konektory, kostry a prip. samotnu kabelaz - niekde pricviknuta, predrata izolacia...
Skusit vygooglit/vystopovat ktore su to presne kable medzi RJ a rele aj medzi rele a cerpadlom a premerat ich ohmicky na vodivost aj skrat medzi sebou. POZOR na taketo prace - radsej si odpojit akumulator.
Skusit vygooglit/vystopovat ktore su to presne kable medzi RJ a rele aj medzi rele a cerpadlom a premerat ich ohmicky na vodivost aj skrat medzi sebou. POZOR na taketo prace - radsej si odpojit akumulator.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Večer jsem volal kamarádovi............dal mi kontakt na člověka,který umí měnit tyhle řídící jednotky a ten mi řekl,že řídící jednotka prý buď funguje,nebo ne a že tou to není. Taky říkal to proměření a zkontrolovat ukostření. Nakonec mi prý pošle schéma a řekl mi pár tipů,na které kontakty kouknout...........tak zítra budu laborovat dál. Ještě něco říkal o přímém připojení plusu z baterky na jeden konkrétní kontakt toho relé.........ale když jsem o tom potom přemýšlel........když otočím klíčkem do mezipolohy,tak mi jde plusové napětí do obou drátů,které mají napájet cívku,tak jsem z toho trochu zmatenej. Každopádně pokud to zítra nerozchodím,tak už nevím
Hele čtu tu záležitost co máš a teď mě napadla jedna věc.Na čerpadle nech jeden drát,ten na kterej jste připojili z elektrikářem plus,ten druhej zaizoluj.Jestli není to čerpadlo připojený na kostru jako takový,myslím kov na kov,tak na ten druhej kontakt připoj kostru.To co popisuješ,je známka toho,že Ti to zkratuje a nefunguje to jen pro to,že to čerpadlo nemá kostru.Každopádně celá závada bude v drátech od relátka k čerpadlu.
Renault Scenic 1,9 dTI
Tak problém asi bude opravdu mezi čerpadlem a relátkem,ale už to zas nemám jak zjistit. Teď je to ve fázi,kdy by to auto normálně nastartovalo,ale baterce se už nějak nechce
Takže budu muset počkat do pondělka,až půjdu na noční a kolegové elektrikáři mi ji nabijou. Pak budu muset laborovat dál,protože i když to teď nastartuju,pochybuju,že se rozjedu. Určitě to zas dopadne tak,že jakmile zařadím rychlost a budu se chtít rozjet,tak to zase zdechne.
Takže budu muset počkat do pondělka,až půjdu na noční a kolegové elektrikáři mi ji nabijou. Pak budu muset laborovat dál,protože i když to teď nastartuju,pochybuju,že se rozjedu. Určitě to zas dopadne tak,že jakmile zařadím rychlost a budu se chtít rozjet,tak to zase zdechne.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů