klimatizace
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte pro 16, 2008 09:34
klimatizace
chtěl jsem teď v zimě odzkoušet klimu, ale nezapnula mi, kde je problém? prý by se měla i v zimně obšas zapnout, ale nevím kde je problém, že nejde, kontrolka u tlačítka AC svítí, ale kompresor nezapne
ještě bych chtěl k tomu svému dotazu? mám R. scenic 1,6/16V 80 KW r.v. 2000,neví někdo jestli má klimatizace samostatnou pojistku. hledal jsem ji v pojistkové skříni, ale bez úspěchu
ještě bych chtěl k tomu svému dotazu? mám R. scenic 1,6/16V 80 KW r.v. 2000,neví někdo jestli má klimatizace samostatnou pojistku. hledal jsem ji v pojistkové skříni, ale bez úspěchu
- sergejeven
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv srp 07, 2008 15:17
-
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte pro 16, 2008 09:34
- sergejeven
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv srp 07, 2008 15:17
- sergejeven
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv srp 07, 2008 15:17
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
bud ti uteklo chladivo, nebo jsi to poustel v moooc zime a to se klima nesepne. nevim pri kolika stupnich presne to je. zkus to treba ted v teplejsich dnech. nebo v garazi.
kdyz nesepne ani v teple, pak musis vzit k ruce multimetr a zacit merit.
nejdriv zmerit napeti primo na kabliku co privadi napeti pro sepnuti spojky na kompresoru. pokud tam napeti, pri sviticim tlacitku AC, bude, tak asi bude v pytli spojka kompresoru (nebo spatny kontakt nekde na vedeni -> napeti je, ale neda dostatek proudu pro sepnuti). pokud tam napeti nebude. tak sundej konktor z cidla tlaku v klime a zacni merit na nem. cidlo je vlastne spinac ktery bud pusti nebo nepusti napeti na spojku v zavislosti na tlaku uvnitr systemu. pokud do cidla napeti jde, ale z nej uz ne. pak je chyba bud v cidle (coz neni moc realne) nebo neni dostatecny tlak v klime. no a pokud nejde napeti ani do toho cidla, pak je chyba bud v RJ klimy nebo nekde po ceste mezi RJklimy a cidlem tlaku.
kdyz nesepne ani v teple, pak musis vzit k ruce multimetr a zacit merit.
nejdriv zmerit napeti primo na kabliku co privadi napeti pro sepnuti spojky na kompresoru. pokud tam napeti, pri sviticim tlacitku AC, bude, tak asi bude v pytli spojka kompresoru (nebo spatny kontakt nekde na vedeni -> napeti je, ale neda dostatek proudu pro sepnuti). pokud tam napeti nebude. tak sundej konktor z cidla tlaku v klime a zacni merit na nem. cidlo je vlastne spinac ktery bud pusti nebo nepusti napeti na spojku v zavislosti na tlaku uvnitr systemu. pokud do cidla napeti jde, ale z nej uz ne. pak je chyba bud v cidle (coz neni moc realne) nebo neni dostatecny tlak v klime. no a pokud nejde napeti ani do toho cidla, pak je chyba bud v RJ klimy nebo nekde po ceste mezi RJklimy a cidlem tlaku.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
-
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte pro 16, 2008 09:34
mám manuální klimu, ale snad to bude tím, že je jen 3 na dulou a asi nesepne kvůli tomu. Nikdy jsem to v zimě nepouštěl, tak jsem z toho vyvalený, že to nejde. Jen jsem jezdil a vždy po třech letech jsem nechal vyměnit náplň klimatizace a celou ji zkontrolovat. Auto mám už 6 let a zatím se mi to xxxxxxxxxx. Uvidíme až bude tepleji. dám vám vědět, děkuji za užitečné rady.
zajeď do nějakejch garáží u obchoďáku, zajdi si do kina na film a až se vrátiíš tak to zkus, tam bejvá okolo 15 stupňů to se pouští určitě
OR: na tomto foru se mluví slušně
OR: na tomto foru se mluví slušně
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- sergejeven
- Starting member
- Příspěvky: 19
- Registrován: čtv srp 07, 2008 15:17
-
- Starting member
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte pro 16, 2008 09:34
Když se zapne tlačítko AC,tak se musí rozeběhnout ventilátor!Jestli ne,tak je potřeba hledat i pojistku na něj.Mám manuelní klimu a jakmile zmáčknu tlačítko-hned se sepne ventilátor a kompresor.Jestli jsou spojený nebo ne to nevím,ale zkusil bych kontaktolem ošetřit kontakty,zkontrolovat kabeláž.A jinak klima sepne i při minusových teplotách,takže není potřeba chodit do kina.
Renault Scenic 1,9 dTI
Klimatizácia
sergejeven píše:vedle baterky v motoru mas taky pojistky nemas spalenou tu je to 40A cerna je to na klimu jukni nato.
tá poistka sa nachádza v tej čiernej skrinke napravo??
ako sa k nej dostanem??
ked pustím klimu nesvieti mi ani kontrolka AC..
Renault Scenic 1,6 16V r.v. 10/2000
Re: Klimatizácia
Tak to by měla být hlavní pojistka.Ta by měla být vpravo vedle motoru v tý velký skříňce.Dostaneš se do toho zmáčknutím západky,která je na skříňce na levé straně víka.Ještě se podívej,jestli se Ti točí kompresor,po zapnutí a když je vypnutej,měla by se Ti točit jen řemenice.
Renault Scenic 1,9 dTI
klima
tak som to dnes pozrel, dal som dolu tú plastovú krabičku ale je tam viac tých poistiek.. neviem ktora je konkretne na klimu.. pomohlo by foto
cele to vnutro sa tam hýbalo..myslím že by to tam malo byt napevno..
tak som to zavrel..zapnem klímu a už svietila.. ale nechladila,
tie hliníkové trubky boli všetky teplé.. ani som nepočul
žiadny zvuk pri zapnutí klímy..
Asi to dám skontrolovať /tesnosť/ náplň.. neviem kedy to bolo naposledy
kontrolované
cele to vnutro sa tam hýbalo..myslím že by to tam malo byt napevno..
tak som to zavrel..zapnem klímu a už svietila.. ale nechladila,
tie hliníkové trubky boli všetky teplé.. ani som nepočul
žiadny zvuk pri zapnutí klímy..
Asi to dám skontrolovať /tesnosť/ náplň.. neviem kedy to bolo naposledy
kontrolované
Renault Scenic 1,6 16V r.v. 10/2000
Re: klima
Tipuju to na ušlou náplň, na teplotě okolí u tohoto typu klimatizace nezáleží,možná kabel ke spojce.erik.p píše:tak som to dnes pozrel, dal som dolu tú plastovú krabičku ale je tam viac tých poistiek.. neviem ktora je konkretne na klimu.. pomohlo by foto
cele to vnutro sa tam hýbalo..myslím že by to tam malo byt napevno..
tak som to zavrel..zapnem klímu a už svietila.. ale nechladila,
tie hliníkové trubky boli všetky teplé.. ani som nepočul
žiadny zvuk pri zapnutí klímy..
Asi to dám skontrolovať /tesnosť/ náplň.. neviem kedy to bolo naposledy
kontrolované
Renault Megan Scenic 1,9 dti
-
- Junior member
- Příspěvky: 124
- Registrován: pon čer 30, 2008 22:11
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
No,na teplotě přece vždy záleží,fyzika se oklamat nedá ,při nízké teplotě to nesepne,protože se nemá co nasávat do kompresoru když není co zplyněno teplem.
Ale teť je dost velké teplo takže by to mělo jít.Myslím že je to blokovanný kolem nuly,nebo +5°C
Ale teť je dost velké teplo takže by to mělo jít.Myslím že je to blokovanný kolem nuly,nebo +5°C
Scénic 1,6 16V rv.99 , 79kW+chiptuning
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy
LPG Stag 300
Skype- Xfantasy
Tak konečně jsem se k tomu dostal. Knížka "Jak na to" se o klimě vůbec nezmiňuje, takže jsem se vydal cestou laického bádání. Snažil jsem se zjistit, co mohli v servisu tím "ulomeným držákem kontaktu" myslet. Zjistil jsem, že zástrčka s kablíky, které jsou ke kompresoru zepředu připojeny, jde volně ven i dovnitř. Evidentně tu chybí nějaký ten pojistný bazmek, který je jinak v šemíkovi na každé zástrčce.
Nicméně: dalšími pokusy jsem si také ověřil, že při zapnutí klimy kompresor vždy naběhne (je to při otevřené kapotě slyšet a taky naskočí otáčky cca o 100), ale také hned zase vypne. Dioda pod spínacím tlačítkem svítí, ventilátor běží. Nějak se mi nezdá, že by to souviselo s tou volnou zástrčkou. Kdyby tam byl špatný kontakt, tak to nenaběhne vždy a odpadnutí kompresoru by nastalo pokaždé po různě dlouhé době.
Ale to jsou jen úvahy nepoučené obsluhy Pokud máte někdo nějakou ideu, budu rád...
Nicméně: dalšími pokusy jsem si také ověřil, že při zapnutí klimy kompresor vždy naběhne (je to při otevřené kapotě slyšet a taky naskočí otáčky cca o 100), ale také hned zase vypne. Dioda pod spínacím tlačítkem svítí, ventilátor běží. Nějak se mi nezdá, že by to souviselo s tou volnou zástrčkou. Kdyby tam byl špatný kontakt, tak to nenaběhne vždy a odpadnutí kompresoru by nastalo pokaždé po různě dlouhé době.
Ale to jsou jen úvahy nepoučené obsluhy Pokud máte někdo nějakou ideu, budu rád...
Zmerat na konektore privodu do elektrospojky kompresora ci po zapnuti klimy (tlacidlom) tam pride napatie.
Pokial nepride, moze to byt sposobene uniknutym chladivom (malym tlakom v okruhu klimatizacie - mal by niekde na trubkach klimy byt viditelny snimac tlaku v klime). Druha moznost je vadny samotny snimac tlaku v klime.
Pokial tam to napatie prichadza, to uz je horsie - vadna elektrospojka kompresora.
Pokial nepride, moze to byt sposobene uniknutym chladivom (malym tlakom v okruhu klimatizacie - mal by niekde na trubkach klimy byt viditelny snimac tlaku v klime). Druha moznost je vadny samotny snimac tlaku v klime.
Pokial tam to napatie prichadza, to uz je horsie - vadna elektrospojka kompresora.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02
Můžu se zeptat ,kam ten plyn zmizí,že ho komresor nemůže nasát a vzlačit,pokud neunikl ze soustavy?Hlavně jsem měl na mysli,že je to manuál a že ho v podstatě neomezuje žádné vnitřní teplotní čidlo.Vím spolehlivě ,že i kolem nuly v pohodě spíná.Xfantasy píše:No,na teplotě přece vždy záleží,fyzika se oklamat nedá ,při nízké teplotě to nesepne,protože se nemá co nasávat do kompresoru když není co zplyněno teplem.
Ale teť je dost velké teplo takže by to mělo jít.Myslím že je to blokovanný kolem nuly,nebo +5°C
Renault Megan Scenic 1,9 dti
konektor klímy
vedel by mi niekto povedať ako odpojiť napájací konektor do klímy??
potrebujem to premerať či tam ide prúd..
našiel som jeden zastrčený smerom od nárazníka..
ale nejde mi vytiahnuť...asi tam je nejaká západka..
vdaka..
potrebujem to premerať či tam ide prúd..
našiel som jeden zastrčený smerom od nárazníka..
ale nejde mi vytiahnuť...asi tam je nejaká západka..
vdaka..
Renault Scenic 1,6 16V r.v. 10/2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů